handdator

Visa fullständig version : MINI syns på årets bild i World Press Photo!



Frejkan
2007-02-10, 17:34
Årets World Press Photo Awards har avgjorts och vinnaren i kategorin picture of the year är amerikanen Spencer Platt som tagit en bild av några unga beirutbor som åker runt i en MINI cab i Beiruts södra förorter under den första dagen av eld upphör efter sommarens krig. Förutom att jag tycker det är en bra bild som säger rätt mycket om Beirut och den blandning av människor som finns där så är det ju kul med MINIn. Jag tycker mig se att den är av den där speciella färgen som bara finns för cab:en, men är det nån här som kan se om det är en ONE cab, Cooper cab eller Cooper S cab?

http://www.worldpressphoto.com/index.php?option=com_photogallery&task=view&id=823&Itemid=146&bandwidth=high

A special note for KPKalle: Since you missunderstood my last thread about a news photo: No, it is not my house you see in the background ;-)

Marcus
2007-02-10, 18:23
Otroligt tankeväckande bild, självklart därför den har fått utmärkelsen.

Tänkte lägga upp en tråd om det här imorse, men den tanken flög iväg :)

Hans-G
2007-02-10, 19:42
Som en av få (två?) cabinnehavare inom Cooper Sweden-gemenskapen antog jag givetvis Frejkans utmaning att försöka identifiera bilen på bilden. Men trots detaljförstoring i bildbehandlingsprogrammet gick jag bet. Det går ju dessutom att få i stort sett all utrustning som tillval på alla modeller - med vissa undantag. Den tegelröda (Hot Orange) lär ju dessutom finnas i alla tre varianterna...

MINIn är iaf utrusad med Cockpit Chrono-paket, men det går ju också att få på alla modeller...

Hobbe
2007-02-10, 20:59
A special note for KPKalle: Since you missunderstood my last thread about a news photo: No, it is not my house you see in the background ;-)




Frejkan's house is partly underneath the MINI.

KPKalle
2007-02-10, 21:55
Frejkan's house is partly underneath the MINI.
Got it! :D Bit of a wild party? :p

KPKalle
2007-02-10, 22:00
For the photo - it's not a One. They don't sell them in the US.

Hans-G
2007-02-10, 22:41
But it is in Lebanon - hardly a US car.

Marcus
2007-02-11, 00:27
LOL, I knew that USA provides weapons and logistics for middleeastern countries in war. Not MINIs though :D I think we might have a new strategy going. Maybe someone listened to Jermemy Clarksson when he said that the US warbudget would have covered the costs for one brand new Corvette for each citizen in Irak.

Hobbe
2007-02-11, 00:45
Got it! :D Bit of a wild party? :p

Frejkan's wild parties are well-known :D

Edde
2007-02-11, 07:17
Är det inte en S då? eftersom det är den s k "polerade aluminium"plasten eller hur? den är väl standard på S och det kan väl inte många vanliga cooper eller one som har detta som tillval? Personligen tycker jag antracit-panelen ser grymt mycket mindre platslik ut =)

Frejkan
2007-02-11, 11:17
Frejkan's wild parties are well-known :D


Tsss. I´ve never teared down a whole house. Maybe, parts of the interior. And I´ve crashed a mobile home - a caravan once. But not a whole building. ;-)

Fredrik
2007-02-11, 16:18
Frejkan, are you living in denial :)

Hans-G
2007-02-11, 18:16
Visst, aluminiumlooken på panelen tyder på att det är en S - även om det mot tillägg går att få den inredningen även på en One eller en Cooper för den som "skräddarsyr" sitt exemplar.