handdator

Visa fullständig version : Clubman



MrCooper
2007-02-06, 09:04
Då ingen har tagit upp ämnet förut kände jag att det var dags!
Är det någon annan än jag som börjat snegla på Clubman (Traveller)?

Vi kommer under våren att få tillökning i familjen och det blir lite för tajt i MrCooper så jag har börjat snegla lite denna skapelse. Har i dagsläget införskaffat ytterligare en bil, ville inte gärna sälja MrCooper, men vi vill helst bara ha en bil. Mina funderingar är om bilen överhuvudtaget kommer att sälja i Sverige samt hur andrahandsvärdet kommer att stå sig.

Vad tror ni?

Fredrik
2007-02-06, 11:36
Jag tror den blir mycket fin. Lyckas de behålla körglädjen tror jag den blir en hit. Funderar lite på den, men är så frälst i den "vanliga" modellen.

Att det är lite tajt ibland stämmer, har två små tomtar men båda går in i Coopern, samt en mindre sulky och frugan också! Det kan vara lite bökigt, men det visste vi och det är värt det för bilen är så fantastiskt rolig.
Vi har en bil till, men ibland vill vi ut på en tur i vår Cooper hela familjen, och då trycker vi in oss och drar iväg :D

Ace
2007-02-06, 15:48
Det hade varit så cool att komma med en sådan. Folk tänker: -Nu har familjen fått tillökning. Undra när dom skall byta till Volovkombi? Så kommer man med en MINI-kombi istället! MÄKTIGT!

Frejkan
2007-02-06, 20:26
Vaddå, får man inte en Volvo-kombi automatiskt när man blir förälder? ;-)

Fredrik
2007-02-06, 20:56
Jodå, Frejkan, fyll i formulär B 8 du rekvirerar via Statliga Kombiinstitutet(fråga efter Bo I. Kombi, han kan svara på frågor) och vips så står den där, varje svensks drömbil: En Volvo Herrgårdsvagn av senaste snitt ;)

Jag håller dock med Ace, en Traveller smäller högre :D

MrCooper
2007-02-06, 21:57
Vi hade kollat upp att vi skulle kunna få plats med en barnvagn i MINIn och var bestämda att behålla den om vi fick barn, men vem kunde förutspå tvillingar... :blink:

Ingen som sett några mått på bagageutrymmet på Clubman?

ola
2007-02-07, 13:29
MINI är en perfekt familjebil, själva har vi två barn och ett tredje på väg och hund... :-) man får åka två gånger ibland bara...