handdator

Visa fullständig version : Vad föredrar du för takfärg?



Fredrik
2007-02-02, 12:41
Skulle vara kul att veta vad ni därute tycker om de olika takfärgsalternativen till Mini. Skriv gärna en rad i tråden och berätta, speciellt om du väljer alt 4.

Självklart styr bilens färg detta, men generellt, vad gillar du bäst?

RobertH
2007-02-02, 12:53
Beror på bilen förstås, men jag tycker Union Jack är sjukt ball.

Sen har ju jag silvertak och Royal Grey på resten av bilen så det måste väl bli en favorit också. (Park Lanepaketet)

Mr Stoone
2007-02-02, 14:33
Mina två favoriter är antingen en helsvart bil (alltså svart tak), annars röd bil med vitt tak.

Vad jag själv åker... blå bil med vitt tak.

MNS
2007-02-02, 17:07
Beror på färgen men svart eller vitt ska det vara tycker jag, gillar brytningen på tak/speglar å ev fälgar

RandyPiper
2007-02-02, 18:02
Generellt är väl vitt snyggast , men det varierar lite beroende på resten av bilen. Blåa och röda bilar gör sig väldigt bra med vitt tak och speglar.

Har själv samma färg på taket som resten av bilen.

Hans-G
2007-02-02, 19:56
Passar när det gäller takfärg - det beror på bilens färg. Själv valde jag svart tak till mina tidigare Chili Red och Electric Blue, eftersom jag - konventionell som jag är - tycker att soltaket i rökgrått går bäst ihop med ett svart tak.

När det gäller min nuvarande Cooper - cabben - gjorde jag ett aktivt val när jag tog ett blått tak till den Hyper blue-färgen i stället för ett vanligt tråkigt svart, så jag kanske inte är så konventionell trots allt... :lol:

Fredrik
2007-02-02, 20:05
Du gjorde helt rätt, Hans. Det blir lite extra med en cab med annan takfärg än konventionellt svart. Mycket "classy"!

ola
2007-02-03, 16:14
du glömde silvertak i pollen... har det själv, tillsammans med astroblack på själva bilen, har faktiskt inte sett nån annan som har den kombinationen, nån som har det?

minipower
2007-02-03, 17:38
Röstar på vit tak / röd bil (vår)
Svart/svart
vit/vit