handdator

Visa fullständig version : Fråga om diff angående cooper s



Nordquist
2007-02-02, 09:40
Hejsan!

Har blivit intresserad av cooper s på sistone och kollat lite här på forumet, just nu kör ja Impreza GT men känner efter en liten provkörning av MCS att man kan ha lika roligt på sommarväglag i en cooper s =)...konbanefreak som ja är...vore det ju gott att ha en diff på bilen.
Var och pratade med BMW i jönköping och frågade lite angående diffen. Han sa att diff ha alltid funnit som tillval på alla årsmodeller men ja var skeptisk till hans svar efter vad ja läst på forum osv. Är det så som han påstår eller är det endast -05 och framåt som har det?

Johan W
2007-02-02, 11:16
MINI-kunskaperna bland säljarna imponerar som vanligt :(
Diffbromsen kom som tillval med faceliften, exakt när den kom vågar jag inte svara på. Tror den ingick i nått av utrustningspaketen.
Så nej alla har det inte, fanns dock som tillval på dom senare modellerna.

Hehe du är inte den enda Impreza-ägaren som fastnat för Mini, vet åtminstonde 3-4st gamla Imprezaägare ;) (Kanske blev fler efter vi samkörde på en banträff med Imprezaklubben för ett par år sen) Innan hette det shoppingbil men efter så var det andra kommentarer ;)

Nordquist
2007-02-02, 14:58
MINI-kunskaperna bland säljarna imponerar som vanligt :(


Ja de är ju tyvärr så ofta så hos märkes-säljare...de vet knappt något om de sportigare modellerna av deras märken.

Är inne på Opel Speedster också men de känns som de praktiska själen har stor tyngd trots att man prioriterar väghållning endel, men coopern skäms väl som sagt inte för sina vägegenskaper heller. ;)

RobertH
2007-02-02, 18:23
Jag har haft en Opel Speedster.. du funderar väl inte på en sån som vardagsbil? *ryser vid tanken* Hehe

De är lika isolerade som ett mjölkpaket och har värme som funkar ner till 10 plusgrader ungefär. Lastutrymmet är 1/10 av cooperns (räknat med baksätet).

MEN! Speedstern är en underbar bil. Totalt kompromisslös och riktigt prisvärd som galen sommarbil. Men jag tycker personligen Coopern är roligare att köra ändå, trots framhjulsdriften. Väghållningen är nästan lika bra faktiskt. Men man saknar att dra av taket en varm sommardag och bara köra ut på landsvägarna i solen...