handdator

Visa fullständig version : Varmt i sätet?



Christian
2007-01-25, 19:54
Var ute och körde en del idag på lediga dagen med tjejen och faktiskt, både hon och jag tycker att stolsvärmen är rätt så varmt på första läget.
2 gröna prickar.

Kör fortfarande MCS -06 Works. Org stol. Tyg-läder.



Någon mer än jag som känner likadant??? ;)

Är det någon som vet om det går att ställa in någonstans? Typ hos BMW återförsäljaren?? Någon som provat?

Hade bra!

RobertH
2007-01-25, 20:32
Nu kanske jag tänker fel, men om det är för varmt med två prickar, varför kör ni inte på en prick?

Ett tryck - 2 prickar - varmast
Två tryck - 1 prick - lagom varmt

Frejkan
2007-01-25, 20:55
Rosta bröd på passagerasätet istället ;-)

Christian
2007-01-25, 21:13
Nu kanske jag tänker fel, men om det är för varmt med två prickar, varför kör ni inte på en prick?

Ett tryck - 2 prickar - varmast
Två tryck - 1 prick - lagom varmt


Det var kanske lite lulligt skrivit innan men det är ju DET vi gör.

Vi kör ju såklart på en prick.

Jag sysslar en del med elektronik på mitt jobb, ställer in potentiometrar för värmeslingor och fläktar och sådant.. Så jag tycker att det borde finna ett sätt att ställa ner "effekten" eller rättare sagt spänningen till stolsvärmen.

Ingen som är bilmekaniker på MINI/BMW ??? :blink:

fj0
2007-01-25, 23:09
Äh lite rumpsoda är bra shit! ;)

Martin
2007-01-26, 09:44
Haha
jag har fått brännskador av mina jcw stolar..

tackar för den ultimata lösningen med värmeslingor i framrutan. All snö/is smälter ju bort på bara några sekunder

RobertH
2007-01-26, 09:58
Håller med, värme är bara bra. Min är hos doktorn nu och får kupévärmaruttag installerat med följande instruktioner:

Montera uttaget bak på bilen utan att det syns. Om det inte går, sätt det fram utan att det syns. Om det inte går, sätt det bak synligt. Om det inte går, sätt det fram synligt. Ska bli spännande att se hur han löser det.

ola
2007-01-26, 10:22
har en MC 06a och tycker att värmen är alldeles lagom , gillar inte när det bränner , men det är ok med 1 "punkt" tycker jag,
vad skulle de ha för att montera kupévärme uttag?

RobertH
2007-01-26, 10:32
Han mumlade något om 1500kr inkl. jobb, men jag vet inte exakt än. Det är ju inte så svårt att dra det själv, men försöker vara noga sånt som kan drabba garanti och försäkringsärenden...

---------------
EDIT:

Landade på 2235kr, men installationen blev grymt snygg. Alla uttag dolda och rejält monterat med DEFA-prylar. Kan rekommendera TECS i Sundbyberg. Thomas där är riktigt trevlig och hjälpsam.