handdator

Visa fullständig version : MINI United 2007 i Nederländerna!



Sidor : [1] 2

KIT
2007-01-22, 15:48
Ryktena går att MINI United går av stapeln den 24-25 juni i Zandvoort i Nederländerna.

Några som är sugna på att haka på?

Jag med familj kommer att gifta oss i Frankrinke den 7 juli och tänkte ta vägarna förbi Nederländerna på vägen ner. :-)

fj0
2007-01-22, 16:59
Jag funderade på det häromdagen faktiskt, är inte såå långt! ;)

KPKalle
2007-01-22, 17:00
Ryktena går att MINI United går av stapeln den 24-25 juni i Zandvoort i Nederländerna.

Några som är sugna på att haka på?Mmmm maybe. Not sure where I'll be just then. It's awful close to my birthday ;)


Jag med familj kommer att gifta oss i Frankrinke den 7 juli och tänkte ta vägarna förbi Nederländerna på vägen ner. :-)Congratulations :cool: :D

Martin
2007-01-22, 19:13
ja detta låter skit kul!
Här kan man nog få väldigt mycket insperation.

Hans-G
2007-01-22, 20:32
Ett härligt tillfälle att låta MINI-känslorna blomma ut!

Jag var på MINI United i Italien i slutet av 2005 och hade tre jätteroliga dagar. Vi var 2000 bilar och runt 6000 pers då. Blir satsningen som den var då finns all anledning att anmäla sig så snart tillfälle ges.

Det var en mycket generös tillställning där i Misano utanför Rimini - vi betalade 30 euro i entré för alla tre dagarna men fick tillbaka hela beloppet i form av MINI-pengar att betala mat och dryck med. Sen ingick bankörning, gokart, chans till en runda med banbilar med tränade förare med mera.

Jag vet inget om satsningen i år men självklart åker jag ner om MINI United 2007 blir av.

/Hans-G

Komplettering: 31 januari ska det finnas mer info på MINI United-avdelningen på intrernationella websiten. Kolla här: http://www.miniunited.com/MINIUnited/en/index.jsp

TheEngineer
2007-01-22, 22:02
Jag var på MINI United i Italien i slutet av 2005 och hade tre jätteroliga dagar. Vi var 2000 bilar och runt 6000 pers då. Blir satsningen som den var då finns all anledning att anmäla sig så snart tillfälle ges.



Ja, Hans, det finns det till och med bildbevis på! :D

http://www.miniunited.com/MINIUnited/_shared_files/gallery/01/_img/p_04.jpg

Tredje bilden om man kollar på bilderna från 2005!

Verkar vara ett roligt event. Vore roligt att åka lite längre med sin MINI också... :drive:

Arjan
2007-01-23, 12:18
Tag Svenska!

KIT informed me that he tried to get some more MINI-enthousiast to join MINI UNITED. It will take place at the Zandvoort racetrack in the weekend of 23 and 24 of june.

It will be very great when you also join the major event and big party!

We give you all a warm welcome!

Valkommen till Nederländerna!!

KIT
2007-01-23, 13:17
Thank you Arjan for inviting us!

Im sure that we will come with a convoy from Sweden.

Den där Hans G är lite av en kändis tror jag....kolla länken här nedan, 3e bilden i bildspelet.....



http://www.miniunited.com/MINIUnited/en/index.jsp

MrCooper
2007-01-23, 13:29
Jag är sugen på att åka med!
Ville åkt till Italien sist, men då lyckades jag inte övertala någon av mina vänner.

Hobbe
2007-01-23, 14:18
Det här kan bli kul !
Förhoppningvis passar det min kalender.

Ace
2007-01-23, 14:23
Det hade varit kul. Åka ner på fredag em så drar man hem på söndag. Det hade nog varit uppskattat om det kom ett gäng från Sverige.

Här kan man läsa: Dock ej engelska
http://www.newminiclub.nl/

Hobbe
2007-01-23, 14:29
Givetvis i full Luciamundering :D

KIT
2007-01-25, 10:55
Självklart i Lucia/Tomte mundering... ;-P

Börjar med en lista med de som är seriöst intresserade av att följa med. Tror att det är viktigt med att fixa boende i tid, då det antagligen kommer runt 2000 MINIs och 6000 personer :-0

1. KIT
2.
3.
4.
5.
6.


Tanken är att vi åker tidigt på morgonen/natten från Stockholm, möter upp resterande i Malmö och kanske tom söker kontakt med MINI klubben i danmark och möta upp dessa där. Ganska coolt att åka i samlad karavan ner till Nederländerna!

KPKalle
2007-01-25, 11:12
Tror att det är viktigt med att fixa boende i tid, då det antagligen kommer runt 2000 MINIs och 6000 personer :-0Damn right! People are already booking and planning over on MINI2 http://www.mini2.com/forum/europe/126624-mini-united-2007-a.html ;)

Hans-G
2007-01-25, 12:13
Bra att påpeka det där med att boka hotellrum i tid. Om konceptet blir samma som MINI United -05 kommer arrangörerna att ha avtal med nån stor bokningscentral för att kunna erbjuda billigt boende. Jag betalade runt €60 för mitt enkelrum i Riccione, nån míl från eventplatsen, och bokningen funkade hur smidigt som helst via nätet.

Lika viktigt som det är att fixa boende i god tid är det att vara framme och delta i aktiviteterna i tid, säger min erfarenhet från förra gången.

Att köra på fredagen hela vägen ner funkar inte om man vill vara med från första dagen - det är ungefär 140 mil mellan Stockholm och Zandvoort.
Satsar man på detta event tycker åtminstone jag att man får sätta av lite tid för det också.

Nerresa på torsdagen med huvuddelen av ressträckan då, övernattning på lämplig plats och sen sista etappen fredag förmiddag är mitt förslag.

Hemresan kan väl planeras mer individuellt - många vill säkert stanna i trakterna eller i närheten (det är NÄRA till massor av trevliga ställen) efter eventets slut. Och söndagen är väl den dag som kändes mest avslagen programmässigt - fast då kanske man var lite mätt också på allt som hände de första två dagarna...

Var inte för optimistiska när det gäller hur fort nerresan går, är mitt lite farbroderliga råd.

När det gäller den praktiska planeringen i övrigt klarnar det nog snabbt när informationen läggs ut på deras hemsida den 31 januari. http://www.miniunited.com/MINIUnited/en/index.jsp

/Hans-G

PS. Hoppsan!
Inser nu att jag utgått ifrån att det ska vara ett tredagarsevent som -05, och det skriver också vår vän holländaren Arjan i forumet på MINI Uniteds hemsida: citat:
Arjan (1171791) - 20/01/2007
The Netherlands is confirmed!
Yes! MINI UNITED 2007 will be held in The Netherlands on the Zandvoort Race track. The event start on friday the 22th of june till sunday the 24th of june 2007.
Mitt förslag ovan bygger alltså på nerresa torsdag+fredag fm och framkomst fredag lunch.

Martin
2007-01-25, 12:52
Självklart i Lucia/Tomte mundering... ;-P

Börjar med en lista med de som är seriöst intresserade av att följa med. Tror att det är viktigt med att fixa boende i tid, då det antagligen kommer runt 2000 MINIs och 6000 personer :-0

1. KIT
2.
3.
4.
5.
6.


Tanken är att vi åker tidigt på morgonen/natten från Stockholm, möter upp resterande i Malmö och kanske tom söker kontakt med MINI klubben i danmark och möta upp dessa där. Ganska coolt att åka i samlad karavan ner till Nederländerna!

Har danskarna en klubb för de nyare minisarna ?
Jag har nämligen bara lyckats hitta de gamla ...

Fredrik
2007-01-25, 17:57
Jag skulle vilja åka men kan dessvärre inte :cry:

Hobbe
2007-01-25, 22:37
Martin och KIT,

Jag har kontakt med ordföranden i BMW Club Danmark.
Klubben har en MINI sektion.
Jag skickar informationen vidare dit.

Hobbe
2007-01-25, 22:49
BMW Club Danmark och BMW Car Club Norway är nu informerade.

fj0
2007-01-25, 23:17
Självklart i Lucia/Tomte mundering... ;-P

Börjar med en lista med de som är seriöst intresserade av att följa med. Tror att det är viktigt med att fixa boende i tid, då det antagligen kommer runt 2000 MINIs och 6000 personer :-0

1. KIT
2.
3.
4.
5.
6.


Tanken är att vi åker tidigt på morgonen/natten från Stockholm, möter upp resterande i Malmö och kanske tom söker kontakt med MINI klubben i danmark och möta upp dessa där. Ganska coolt att åka i samlad karavan ner till Nederländerna!
1. KIT
2. fj0
3.
4.
5.
6.


Inte 100% men definitivt intresserad, ska höra med polaren om han är sugen så blir det till att dela soppapengar och sen är det roadtrip som gäller! :handen:

Hans-G
2007-01-25, 23:38
Uppdatering lista:
1. KIT
2. fj0
3. Hans-G
4.
5.
6.

Här hemma firas jj midsommar när vi åker på MINI-event. Kanske en liten midsommarstång på varje bil i st f lucia- eller tomtemundering...?

MINI MIDI-Summer :hehe:

Och vi har ju övat ringdansen när vi kört ett par varv i rondellerna under våra turer...

Martin
2007-01-26, 09:55
Hobbe: har dom något forum ?
Hade varit kul att se om dom ska ha något mötte den närmasta tiden. Jag är ju helt själv här nere ....snyft..

angånde mini united så har jag lagt fram förslaget för min tjej. Hon gillade iden så vi åker med. Får 100% säkert svar i början på feb.

KIT
2007-01-26, 10:22
Nu börjar det att hända grejjor minnsan! Kul med det stora intresset och kanon Hobbe att du har detektivat åt oss för att få kontakt med andra MINI klubbar, även för framtiden!

BlastBeat
2007-01-26, 10:39
Hobbe: har dom något forum ?
Hade varit kul att se om dom ska ha något mötte den närmasta tiden. Jag är ju helt själv här nere ....snyft..
Du är inte ensam, även om det är en bit emellan oss räknar jag min possition också som den södra delen av landet. Jag fattar inte var alla håller hus? För on om minisar är det ju knappast!

Christian
2007-01-26, 19:53
Du är inte ensam, även om det är en bit emellan oss räknar jag min possition också som den södra delen av landet. Jag fattar inte var alla håller hus? För on om minisar är det ju knappast!

Var ute och körde en del idag..19 mil..
Och såg sammanlagt 4.

Snacka om svenssonbil! :jumping:

Fredrik
2007-01-26, 20:57
Var ute och körde en del idag..19 mil..
Och såg sammanlagt 4.

Snacka om svenssonbil! :jumping:

Var du en god Cooper Sweden -medlem och vinkade, blinkade och tutade mot denna kvartett medtrafikanter? ;)

Christian
2007-01-26, 21:46
Javisst!!

Jag blinkade... med dimljuset eftersom de låg bakom min MCS works och det var nog det ända de såg....

En såg jag parkerad,, hade varit coolt att kunna gå fram till den och sätta dit en www.coopersweden.se flyer!

Martin
2007-01-26, 22:24
Javisst!!

Jag blinkade... med dimljuset eftersom de låg bakom min MCS works och det var nog det ända de såg....

En såg jag parkerad,, hade varit coolt att kunna gå fram till den och sätta dit en www.coopersweden.se flyer!
sådana har alltid en san coppersweden medlem i handskfacket :D

KIT
2007-01-28, 12:40
Lite inspiration ;-)


http://www.newminiclub.nl/film.php?id=56

Hans-G
2007-01-28, 14:21
Lite bättre kvalitet (och också nedladdningsbar så att man kan ha en chans at se mig skymta förbi från vår lilla PR-körning i Alperna) finns här:
http://www.miniunited.com/MINIUnited/en/misano_film/index.jsp
Där finns också en länk ute till vänster som går till bildspelet från eventet.

Här nedan en bild direkt från videon. Jäklar vad jag längtar ut på vägarna igen :drool:

Hans-G
2007-01-31, 16:02
Nu finns informationen på MINI Uniteds hemsida.
http://www.miniunited.com/MINIUnited/en/index.jsp
Inte så mycket detaljer ännu, men det kommer väl mer snart.
Gå in och anmäl din personliga e-postadress för att få newsletter med mer info.

Mer om vår samordning kommer så snart vi snackat ihop oss lite.

MrCooper
2007-02-07, 12:47
Tänkte kolla om det har varit någon träff angående detta och vilken väg som skulle kunna vara aktuell? Ifall vi (som vill åka ihop) skulle sluta upp någonstans i skåne.

Hans-G
2007-02-08, 12:44
Hej Noel och andra på Västkusten som är intresserade av att vara med på MINI United!

Det är ju ännu lite löst i kanten när det gäller planeringen, trots att bokningen av boende är högaktuell och det därför rätt snart måste bli lite klarare när vi kan tänkas vara på plats i Zandvoort med omnejd.

Vad som däremot verkar självklart är att vi kör via Danmark för att ev. ansluta till det danska gänget. Om det blir överfart Helsingborg-Helsingör eller över Öresundsbron kan väl bestämmas senare, men samling för svenska deltagare - som vill köra ner tillsammans - i Helsingborg eller Malmö är ett hett tips.

Återkommer så snart vi har lite mer förslag att lägga fram - speciellt om vilken dag vi drar neråt.

Hinner någon av er på andra sidan (vi går inte in på om det är "framsidan" eller inte) läsa detta innan ni ses på klubbkvällen kanske ni kan sprida detta och gärna propagera lite för eventet.

På länken http://www.miniunited.com/MINIUnited...film/index.jsp ligger bilder och film från 2005 att kolla in och inspireras av. Gör det!

Det kommer att bli en het helg med ett kul program. Det blir nog uppåt en 2500 bilar och kanske 8-10.000 pers som samlas till årets fest.

Be there or be square...
/Hans-G

GT
2007-02-08, 19:15
Two more tickets please!!!!!!!

sounds like good fun.

but who drives the cars home after the coffee shop DILEMA???????

MrCooper
2007-02-08, 20:52
Jepp, ämnet togs upp och som ni ser så är även Paul och Madde intresserade. Vi får se om vi kan få med oss Robert "Ace666" också. Jag och en vän till mig åker troligtvis ner i min bil.

Ingen som har kontakter nere i Holland angående bokningen av rum? Någon som kollat priser på boende?

RobertH
2007-02-08, 21:32
Jag har precis lyckats övertala Jessika att köra bilsemester i år, så det verkar som att vi följer med också!

Hans-G
2007-02-08, 21:39
Trevligt att ni tog upp sommareventet i Zandvoort på medlemsträffen! Och kul att fler är intresserade. Nån bindande anmälan hos oss är ju inte aktuell än. Snart kanske det dyker upp en länk för anmälan till själva festivalledningen, däremot. Vi får se om man upprepar rutinerna från 2005.

När det gäller boendet så är alla intitiativ välkomna - kontakter osv. Som förra gången har MINI United samarbete med hotellförmedlingar och det lär vara full fart på bokningarna. Länkar till förmedlarna finns på http://www.miniunited.com/MINIUnited...film/index.jsp dvs den vanliga länken för all info om eventet.

Det måste börja hända lite nu för samordningens skull - kanske det vore praktiskt att försöka hitta ett gemensamt hotell t.ex. Fast vi kanske får nog av varann på festivalområdet/motorbanan... ;)

Hursomhelst - jag ska kolla vidare och återkommer med mer info fredag eller lördag.
/Hans-G

Ace
2007-02-09, 17:36
Jepp, ämnet togs upp och som ni ser så är även Paul och Madde intresserade. Vi får se om vi kan få med oss Robert "Ace666" också. Jag och en vän till mig åker troligtvis ner i min bil.

Ingen som har kontakter nere i Holland angående bokningen av rum? Någon som kollat priser på boende?

Jag nämnde det för frugan direkt jag kom hem. Jag har inte fått något svar ännu men det verkade inte vara helt omöjligt. Jag kan ta ledigt men jag vet inte hur det är för henne. Men visst är jag sugen. Hur många bilar börjar det komma upp i?

Ace
2007-02-09, 17:43
Hittade en karta över Zandvoort. Titta efter "målflaggan" så ser ni vart banan ligger. http://new.cpz.nl/info/algemene_informatie/routekaart.jpg

Ace
2007-02-09, 17:49
Kollade på www.viamichelin.com hur långt det var att köra. 1107km från Göteborg till centrala Zandvoort. Tid 11tim 29minuter. Pris 134 Euro...

GT
2007-02-09, 18:00
can you give a more exact price please

Hans-G
2007-02-10, 17:21
Lovade mer info om planerna inför MINI United 2007 fredag eller lördag, men måste be om anstånd till söndag 11/2. Då ska Gunnar (KIT) och jag ha snackat igenom lite praktiska saker och kommer med ett konkret förslag till er som är intresserade av eventet. Givetvis är då motförslag, kompletteringar osv välkomna - det är inte meningen att vi ska bestämma åt er... Sen är det förstås också upp till var och en att avgöra om man ska åka enskilt ner till Zandvoort i stället för i konvoj.

För er som inte får mail från MINI Sverige finns här en länk till deras nyhetsinfo om eventet:
http://news.bmwinfo.se/Published/2007-02-05-791/
Vill bara komplettera deras uppgifter med att MINI Uniteds hemsida ännu inte lagt ut någon länk för ammälan till eventet. Men det lär komma snart.

Som jag nämnde som hastigast tidigare var entréavgiften 2005 €30, ett belopp som man fick tillbaka i MINI-pengar att handla mat och dryck för på festivalområdet. Kostnaden för inkvarteringen beror förstås på standarden på boendet. Mellan €50 och €100 per natt kan det väl bli, på ett ungefär.

Mer söndag kväll i denna kanal.
/Hans-G

Ace
2007-02-10, 19:11
can you give a more exact price please

Det var vad http://www.viamichelin.com sa att det kostade om man tog Öresundsbron och Rödby-Puttgarden inklusive bränsle. Det är väl på en ganska stor höft misstänker jag.

Ace
2007-02-10, 20:56
Kollade hotell på MINI UNITEDs site. Hotel Amadeus 2-stjärnigt hotell som låg 6,9 km från träffplatsen kostade 170 Euro för 2 nätter i ett dubbelrum eller Hotel Prinsenhof IJmuiden 2-stjärnigt ,10,2 km ifrån för 128 Euro för 2 nätter. Det var svårt att hitta något som låg närmare. Det finns säkert billigare. Vi får väl leta vidare allihop.

Hans-G
2007-02-12, 02:05
Hallå igen!
Vår kära hemsida tömde plötsligt rutan för mitt nya inlägg - när det var nästan klart. :eek: Men ni får å andra sidan ett kortare meddelande nu när jag inte orkar skriva om alltihop igen...

Hur som helst har grundaren av denna tråd, Gunnar (KIT) och jag snackat ihop oss om en konkret plan för hur och när nerresan till MINI United kan ske - för dom som vill åka i konvoj till evenemanget. Vi har komprimerat färden ner till en enda dag, torsdagen före, och även om det kan bli tufft har det flera fördelar. Dels behöver vi bara ta ledigt en extra dag den veckan (på fredan är det ju midsommarafton), dels behöver vi inte leta upp något mer ställe för övernattning och dels är vi på plats från eventets start vid lunch fredag. Så här ser tidsplanen ut - kom gärna med invändningar och synpunkter - men snabbt!

AVRESA från Stockholm torsdag 21 juni kl 06.00. Efter ca 60 mils färd framme i Malmö, start därifrån 13.00 för vidare färd över Öresundsbron, med färjan från Rödby till Puttgarden och vidare till Amsterdam/Zandvoort, dit vi kommer ca 22.00 Etappen Malmö-Amsterdam är ca 80 mil. Vi klarar de långa sträckorna genom ordentliga pauser, bl.a. under färjeöverfarten.

Deltagare från andra håll i landet kan ansluta på lämpliga platser utefter E4:an. Dom som bor i Götborgs-trakten behöver väl starta ca kl 9.30 för att vara framme i Malmö i tid. Vi ska också försöka fånga upp deltagare från våra grannländer på lämpliga platser.

Vi behöver nu så snabbt som möjligt veta vilka som tänker komma med och hur ni vill ordna boendet!
Vi fyller på listan vartefter nya uppgifter kommer in.
Det går förstås att boka boende på egen hand (t.ex. via länkarna på MINI Uniteds hemsida) men vi undersöker också om vi kan göra en gemensam bokning. Gunnars blivande fru, som lämpligt nog är holländska, ska kolla upp hotellalternativ och se om vi kan hitta ett bra, billigt hotell relativt nära festivalområdet. Det går förstås att haka på senare - både för nerresa på egen hand eller med oss i konvojen - men för att ordna bra boende krävs handling nu!

Än så länge har vi tre anmält intresse att åka:
1. KIT
2. fj0
3. Hans-G

Helt oberoende av anmälan inom Cooper Sweden ska alla som vill vara med på eventet anmäla sig i förväg på MINI Uniteds hemsida. En länk för denna anmälan kommer i sinom tid - kolla då och då. Troligen kommer det som förra gången också gå att ringa in sin anmälan.

Ursäkta att det blev långt - men det är viktigt att alla får klart för sig vad som gäller. Mer detaljerad info kommer så småningom.

Häng på - det kommer att bli en fantastisk MINI-helg! :banana:

/Hans-G

RobertH
2007-02-12, 08:58
1. KIT
2. fj0
3. Hans-G
4. Robban & Jessika

MrCooper
2007-02-12, 09:44
1. KIT
2. fj0
3. Hans-G
4. Robban & Jessika
5. Noel & Ulf (från GBG)



Det börjar bli :grupp:

Hans-G
2007-02-12, 14:27
Härligt, nu börjar det lossna!
Men det är bra om ni som sätter upp er på listan också ger besked om ni vill ansluta er till en ev. gruppbokning för boendet därnere eller om ni vill lösa det på egen hand.

MrCooper
2007-02-12, 15:19
Vi är intresserade av gruppbokning, bara det inte blir allt för dyrt.
"ACE666" är dina priser per person eller per rum?

Ace
2007-02-12, 21:01
Vi är intresserade av gruppbokning, bara det inte blir allt för dyrt.
"ACE666" är dina priser per person eller per rum?


Jag hittade den infon på MINI Uniteds site och jag förmodar att det är per rum. Priset avser ett dubbelrum. Om jag inte har fel så brukar hotell uppge pris per rum och inte per person. ???

Ace
2007-02-12, 21:05
1. KIT
2. fj0
3. Hans-G
4. Robban & Jessika
5. Noel & Ulf (från GBG)
6. Robert"Ace666" & Lena (från GBG)

Ang. boende så kan det väl komma upp prisförslag så kan man bestämma om
man tycker det är bra. (vi väntar på Gunnars blivande fru) Men det hade ju varit roligast om CooperSweden-medlemmarna bodde på samma hotell.


Dagens ordspråk:

MINI United -Bättre än Svensk midsommar!

Hans-G
2007-02-12, 23:03
Ace, vi jobbar på att få fram ett bra alternativ som passar även plånböcker av MINI-format...:hehe:
Och visst, vad är svensk midsommar mot holländsk MINI-sommar...?

RobertH
2007-02-13, 00:24
Att packa:

1. Nubbe
2. Sill

Hans-G
2007-02-13, 00:54
Robban,
vi kommer ju till matjessillens hemland, så en del finns på plats. Men vi får väl fixa en mdsommarstång själva.
Små grodorna, små grodorna.... :D

MINI Linda
2007-02-13, 13:15
Jag och min sambo skall självklart med...

1. KIT
2. fj0
3. Hans-G
4. Robban & Jessika
5. Noel & Ulf (från GBG)
6. Robert"Ace666" & Lena (från GBG)
7. MINI Linda & Jonas (GBG)


mvh Linda

KPKalle
2007-02-13, 13:25
Has anyone been in contact with Jens and Niclas (Solna) or any other dealers?

KIT
2007-02-13, 14:39
I have been in contact with Jens at BMW Solna and he has to move that weekend, still trying to convince to come along ;-)

Did you have any contact with our russian friends about joining the convoy?

I will present a link for cheap hotels in the matter of minutes......

Perhaps we should have a meeting soon for planning the trip!?

KPKalle
2007-02-13, 14:44
OK I sent them an email aswell - encourage them to log on here ;)

The only contact for the Russians I have is member Hochuva over on MINI2. He was the leader of that group. I could PM him?????

KIT
2007-02-13, 14:56
Yes! Good idea! Concerning hotels, I have done some research and came to the conclusion that we perhaps will do one of the hotels mentioned above! Perhaps we will get some discount if we book as a group.

Important for everybody interested........We have to know asap, which ones are going with us...time is ticking!

KIT
2007-02-13, 14:57
Föreslår även ett litet midsommarfirande vid ankomst!

Ace
2007-02-13, 18:22
Two more tickets please!!!!!!!

sounds like good fun.

but who drives the cars home after the coffee shop DILEMA???????

Paul & Madde (GBG) står inte med på listan.
Ni skall väl med eller?

Och hur verkar det med folk från södra sverige?


/R

Ace
2007-02-13, 18:50
Meddelandet hittat på MINI UNITED´s forum.
Någon som är sugen på att kontakta honom?


Jakob (1170366) - 06/02/2007
Message to the Nordic people
Related comments



Hi
If anyone want to meat an go to the Netherland as a group, please contact me at miniunited2007@mac.com

I was at Mini United 2005....

Regards Jakob/Copenhagen
----------------
Hej

Hvis der er nogle som ønkser noget at vi laver noget samlet kørset til Holland, så kontakt mig på miniunited2007@mac.com

Jeg var selv afsted til Mini Unit 2005...

Hilsen Jakob/København

Hans-G
2007-02-13, 19:10
Jag träffade denne Jakob i Italien 2005 och var bl.a. ute och åt med honom och hans tjej - missade dock att ta hans e-postadress, så det är rätt kul att vi nu träffat på varann på MINI Uniteds forum.
Självklart ska jag ta kontakt med honom för att diskutera och se om han kan få med sig några landsmän i en gemensam konvoj.
I mitt svar till Jakob på forumet - innan jag visste att det var honom som jag träffade - uppmanade jag också andra i de nordiska länderna att haka på. Hoppas att fler ser det inlägget.

Martin
2007-02-13, 21:26
Paul & Madde (GBG) står inte med på listan.
Ni skall väl med eller?

Och hur verkar det med folk från södra sverige?


/R

Jag kan tyvärr inte. Jag hade allt klart med tjejen men såg att detta event är under tiden vi är i canada =(

Hans-G
2007-02-13, 21:27
Ajajaj - fast Kanada är rätt trevligt det också...
Vi får hoppas att ni kan va' med vid vår augustiträff istället.

MrCooper
2007-02-13, 22:20
Är det verkligen ingen från södra Sverige som skall med??? :(

I så fall skulle vi lika gärna kunna sluta upp i Helsingborg och ta färjan över till Danmark!

Hans-G
2007-02-13, 22:47
Vi kan ju fundera över färjealtenativet i vilket fall som helst - det är ju inte särskilt långt för ev Malmöbor som ska med att köra upp till Helsingborg.
Priset blir ungefär detsamma - bron + färja Rödby-Puttgarden kostar enkel 775 tor 1550 och färjorna i kombination enkel 799 tor 1598. Vi kan ju ha en poll om saken senare...

MINI Linda
2007-02-14, 10:52
Has anyone been in contact with Jens and Niclas (Solna) or any other dealers?

Jag har pratat med niclas om eventet...det lät som att han skulle med jag skall prata med honom igen...när han kommer tillbaka från sin semester!!

mvh Linda

MINI Linda
2007-02-14, 10:54
Paul & Madde (GBG) står inte med på listan.
Ni skall väl med eller?

Och hur verkar det med folk från södra sverige?


/R

jag har pratat med dom om detta event många ggr och det verkar som dom e på!!!

MrCooper
2007-02-14, 21:52
Är Juni snart??? :blink:

Sol, sommardäck och MINI United!:woot:

fj0
2007-02-14, 22:02
Tråkigt att det är under midsommar. :(

Vad räknar ni med att det kommer kosta, ungefär?

Hans-G
2007-02-14, 23:43
Mario,
Förutom soppan för 140 mils körning tur och retur (och lite till), bro/färjeavgift på totalt strax under 1500 båda hållen och andra personliga utgifter för mat etc. hamnar väl hotellrummet på - förhoppningsvis - max 6-700 kr/natt. Entréavgiften tror jag blir i nivå med 2005, dvs €30, kanske 40, för hela helgen. Men om konceptet från Italien upprepas får man igen det i plastmynt att handla mat och dryck för inne på området. Arrangemangen där inne lär bli gratis, om man inte vill vara med i nån mer avancerad aktivitet. I Italien kunde man t.ex. anmäla sig till en speciell körkurs om man ville.

Hoppas du och kompisen kommer med - trots konkurrensen från svenska midsommafirandet. :p

KIT
2007-02-15, 11:17
Här är en länk för ytterligare hotel i Zandvoort

Priserna är lite höga tycker jag och tidigare research visar på bättre priser!

Dags att gruppboka??

GT
2007-02-15, 15:41
what about camping?????????????????????? i have just payed (?=%¤#" :-

for my GP and now feel a bit skint !

There is always the option of the old-English sport , you sleep where you fall.

Hans-G
2007-02-15, 16:49
Jag har nu haft kontakt med Jakob i Köpenhamn - han är numera registrerad här i forumet, så han kan ta del av vår information.
Jakob har nu också kontakt med BMW-klubben i Danmark och ska den vägen försöka få fler att ansluta till vår konvoj. Han är också intresserad av att försöka boka in sig på samma hotell som oss.
Vi ska fortsätta att utväxla personliga meddelanden för att inte missa att ge varann information.

And to Paul - camping IS an alternative, but I think a few of us prefer a more comfortable way to stay there... Maybe some one else is short of money and want to join you on the camping site. 8-)

Fredrik
2007-02-15, 17:32
There is always the option of the old-English sport , you sleep where you fall.


:lol:

RandyPiper
2007-02-15, 17:39
Vilken dragvikt klarar en mini ?
Vore snyggt med dragkrok i gjutjärn och den här husvagnen som dessutom skänkes bort gratis !

http://www.bestofblocket.se/bilder/blocket_251.jpg

fj0
2007-02-15, 17:47
I can sleep in the car. :lol:

Ace
2007-02-15, 20:22
Här är en länk för ytterligare hotel i Zandvoort

Priserna är lite höga tycker jag och tidigare research visar på bättre priser!

Dags att gruppboka??



Länk?

Jag tittade på hotellen som var länkade via MINI Uniteds site och en del låg upp till 20km ifrån Träff-området. Lite långt tycker jag personligen. Jag hede föredragit max 10km. Vad säger ni andra?

Ace
2007-02-15, 20:24
what about camping?????????????????????? i have just payed (?=%¤#" :-

for my GP and now feel a bit skint !

There is always the option of the old-English sport , you sleep where you fall.


Lite Svengelska:

I say as we say in Sweden: -It cost a little bit to lig on top!

Hans-G
2007-02-16, 18:35
Kolla den här tråden i forumet nu i helgen - Gunnar (KIT) har lovat att lägga ut mer information om möjligt hotell för oss att boka.

Tyvärr har väl alla hotell som ligger riktigt nära redan bokats upp av snabba MINI United-deltagare, men ett par mils avstånd från motorbanan får vi nog stå ut med. Att nå fram på en kvart - tjugo minuter från hotellet är ju rätt OK, tycker åtminstone jag.

Men var på hugget nu - det lär bli ännu mer drag i att fixa boende när United-hemsidan börjar ta in anmälningar till själva eventet.

KIT
2007-02-16, 23:18
Imorgon lördag kommer jag att ta kontakt med några hotell och boka upp rum, jag utgår från den lista som finns här på forumet och bokar rum därefter och förhoppningsvis finns det tillräckligt med rum på ett och samma hotell!

Sista chansen, ni som vill var med på ett gruppbokande!

KIT
2007-02-16, 23:22
1. KIT Enkelrum! (kanse någon vill haka på från Stockholm??)
2. fj0 Enkelrum eller bilen?
3. Hans-G Enkelrum?
4. Robban & Jessika Dubbelrum?
5. Noel & Ulf (från GBG) Dubbelrum?
6. Robert"Ace666" & Lena (från GBG) Dubbelrum?
7. MINI Linda & Jonas (GBG) Dubbelrum?

GT
2007-02-17, 08:31
8. Paul & Madde Dubbelroom , sex swing !

MrCooper
2007-02-17, 08:57
Noel & Ulf dubbelrum

Ace
2007-02-17, 12:59
Robert & Lena Dubbelrum. Rökfritt.

RobertH
2007-02-17, 16:13
Drog ett PM men skriver här också..

Robert och Jessika. Rökfritt också =)

MrCooper
2007-02-18, 12:00
Imorgon lördag kommer jag att ta kontakt med några hotell och boka upp rum, jag utgår från den lista som finns här på forumet och bokar rum därefter och förhoppningsvis finns det tillräckligt med rum på ett och samma hotell!

Sista chansen, ni som vill var med på ett gruppbokande!

Hur har det gått? Bokade vi några rum? (Nyfiken :rolleyes: )

Ace
2007-02-18, 15:49
Hur har det gått? Bokade vi några rum? (Nyfiken :rolleyes: )

Är lika nyfiken. Vad blev det för prisnivå på hotellet?

KIT
2007-02-18, 18:32
På gång! Update 22.00 ikväll!

KIT
2007-02-18, 19:30
Hotell bokat - Hotell Carion 2 stjärnigt
Grote Markt 27, 2011 RC Haarlem
Ett äkta holländskt hotell på ett av hollands finaste torg.

Enkelrum rökfritt 3 nätter 120 euro totalt
Gunnar
Mario
Hans-G
Dubbelrum rökfritt 3 nätter 250 euro totalt
Robban och Jessika
Noel och Ulf
Paul och Madde
Robert och Lena
Linda och Jonas

Reserveringsbevestiging
49124627

--------------------------------------------------------------------------------
Beste Gunnar Frykfors,

Hierbij bevestigen wij uw reservering 49124627 bij Hotel Carillon.

Wij wensen u een prettig verblijf.

Met vriendelijke groet, BOOKING.COM


--------------------------------------------------------------------------------
Adres en contact gegevens van het hotel :

Hotel Carillon Telefoon: +31 (0)23 - 531 0591
Grote Markt 27
Haarlem E-mail: reservations@hotelcarillon.com
Internet: http://www.booking.com/hotel/nl/hotelcarillon.html?aid=303947
Check In: vanaf 13:00 tot 21:00 Check Out: tot 11:00

--------------------------------------------------------------------------------
U hebt uw reservering bevestigd met uw creditcard, uw reservering is gegarandeerd. Dit is alleen om garantieredenen; u betaalt gedurende uw verblijf in het hotel. Waar vooruitbetaling nodig is wordt dat uitdrukkelijk op de website vermeld.

Het hotel behoudt zich het recht voor om een pre-authorisatie op uw creditcard uit te voeren vóór aankomstdatum in het hotel.

Dit hotel accepteert de volgende betaalwijzen:
American Express, Visa, Euro/Mastercard, JCB, PIN

Gebruikte kaart: Visa Naam op kaart: Gunnar Frykfors

--------------------------------------------------------------------------------
Aankomst: 21 juni 2007 (donderdag) Aantal kamers: 8
Vertrek: 24 juni 2007 (zondag) Aantal personen: 13
Aantal nachten: 3

--------------------------------------------------------------------------------

Tweepersoonskamer Douche/Toilet Voor Robban & Jessica (Voor 2 personen)
Kamerfaciliteiten: douche, TV, telefoon, wekdienst/alarmklok, badkamerbenodigheden, WC, badkamer, verwarming, draadloos internet
Indien u later dan 23.00 wenst in te checken, gelieve contact op te nemen met het hotel. Let op: op 25 december kunt u alleen inchecken tot 17:30.
Datum: 21/06 22/06 23/06
Prijs (€): 80 85 85

Ontbijtbuffet inbegrepen, belastingen inbegrepen, servicekosten inbegrepen
Totale kosten voor deze kamer: € 250 (bij voorkeur een niet-roken kamer )
Let op: extra kosten (zoals bijvoorbeeld voor een extra bed) kunnen niet in het eindbedrag worden opgenomen. Deze worden in het hotel betaald.

--------------------------------------------------------------------------------
Tweepersoonskamer Douche/Toilet Voor Noel & Ulf (Voor 2 personen)
Kamerfaciliteiten: douche, TV, telefoon, wekdienst/alarmklok, badkamerbenodigheden, WC, badkamer, verwarming, draadloos internet
Indien u later dan 23.00 wenst in te checken, gelieve contact op te nemen met het hotel. Let op: op 25 december kunt u alleen inchecken tot 17:30.
Datum: 21/06 22/06 23/06
Prijs (€): 80 85 85

Ontbijtbuffet inbegrepen, belastingen inbegrepen, servicekosten inbegrepen
Totale kosten voor deze kamer: € 250 (bij voorkeur een niet-roken kamer )
Let op: extra kosten (zoals bijvoorbeeld voor een extra bed) kunnen niet in het eindbedrag worden opgenomen. Deze worden in het hotel betaald.

--------------------------------------------------------------------------------
Tweepersoonskamer Douche/Toilet Voor Robert & Lena (Voor 2 personen)
Kamerfaciliteiten: douche, TV, telefoon, wekdienst/alarmklok, badkamerbenodigheden, WC, badkamer, verwarming, draadloos internet
Indien u later dan 23.00 wenst in te checken, gelieve contact op te nemen met het hotel. Let op: op 25 december kunt u alleen inchecken tot 17:30.
Datum: 21/06 22/06 23/06
Prijs (€): 80 85 85

Ontbijtbuffet inbegrepen, belastingen inbegrepen, servicekosten inbegrepen
Totale kosten voor deze kamer: € 250 (bij voorkeur een niet-roken kamer )
Let op: extra kosten (zoals bijvoorbeeld voor een extra bed) kunnen niet in het eindbedrag worden opgenomen. Deze worden in het hotel betaald.

--------------------------------------------------------------------------------
Tweepersoonskamer Douche/Toilet Voor Linda & Jonas (Voor 2 personen)
Kamerfaciliteiten: douche, TV, telefoon, wekdienst/alarmklok, badkamerbenodigheden, WC, badkamer, verwarming, draadloos internet
Indien u later dan 23.00 wenst in te checken, gelieve contact op te nemen met het hotel. Let op: op 25 december kunt u alleen inchecken tot 17:30.
Datum: 21/06 22/06 23/06
Prijs (€): 80 85 85

Ontbijtbuffet inbegrepen, belastingen inbegrepen, servicekosten inbegrepen
Totale kosten voor deze kamer: € 250 (bij voorkeur een niet-roken kamer )
Let op: extra kosten (zoals bijvoorbeeld voor een extra bed) kunnen niet in het eindbedrag worden opgenomen. Deze worden in het hotel betaald.

--------------------------------------------------------------------------------
Tweepersoonskamer Douche/Toilet Voor Paul & Madde (Voor 2 personen)
Kamerfaciliteiten: douche, TV, telefoon, wekdienst/alarmklok, badkamerbenodigheden, WC, badkamer, verwarming, draadloos internet
Indien u later dan 23.00 wenst in te checken, gelieve contact op te nemen met het hotel. Let op: op 25 december kunt u alleen inchecken tot 17:30.
Datum: 21/06 22/06 23/06
Prijs (€): 80 85 85

Ontbijtbuffet inbegrepen, belastingen inbegrepen, servicekosten inbegrepen
Totale kosten voor deze kamer: € 250 (bij voorkeur een niet-roken kamer )
Let op: extra kosten (zoals bijvoorbeeld voor een extra bed) kunnen niet in het eindbedrag worden opgenomen. Deze worden in het hotel betaald.

--------------------------------------------------------------------------------
Eénpersoonskamer Voor Gunnar Frykfors (Voor 1 personen)
Kamerfaciliteiten: gedeelde badkamer, badkamerbenodigheden, verwarming, draadloos internet
Douche en toilet op de gang Rookvrije kamer. Indien u later dan 23:00 uur wenst in te checken, gelieve contact op te nemen met het hotel. Let op: op 25 december kunt u alleen inchecken tot 17:30.
Datum: 21/06 22/06 23/06
Prijs (€): 40 40 40

Ontbijt inbegrepen, belastingen inbegrepen, servicekosten inbegrepen
Totale kosten voor deze kamer: € 120 (bij voorkeur een niet-roken kamer )
Let op: extra kosten (zoals bijvoorbeeld voor een extra bed) kunnen niet in het eindbedrag worden opgenomen. Deze worden in het hotel betaald.

--------------------------------------------------------------------------------
Eénpersoonskamer Voor Hans Sundell (Voor 1 personen)
Kamerfaciliteiten: gedeelde badkamer, badkamerbenodigheden, verwarming, draadloos internet
Douche en toilet op de gang Rookvrije kamer. Indien u later dan 23:00 uur wenst in te checken, gelieve contact op te nemen met het hotel. Let op: op 25 december kunt u alleen inchecken tot 17:30.
Datum: 21/06 22/06 23/06
Prijs (€): 40 40 40

Ontbijt inbegrepen, belastingen inbegrepen, servicekosten inbegrepen
Totale kosten voor deze kamer: € 120 (bij voorkeur een niet-roken kamer )
Let op: extra kosten (zoals bijvoorbeeld voor een extra bed) kunnen niet in het eindbedrag worden opgenomen. Deze worden in het hotel betaald.

--------------------------------------------------------------------------------
Eénpersoonskamer Voor Mario (Voor 1 personen)
Kamerfaciliteiten: gedeelde badkamer, badkamerbenodigheden, verwarming, draadloos internet
Douche en toilet op de gang Rookvrije kamer. Indien u later dan 23:00 uur wenst in te checken, gelieve contact op te nemen met het hotel. Let op: op 25 december kunt u alleen inchecken tot 17:30.
Datum: 21/06 22/06 23/06
Prijs (€): 40 40 40

Ontbijt inbegrepen, belastingen inbegrepen, servicekosten inbegrepen
Totale kosten voor deze kamer: € 120 (bij voorkeur een niet-roken kamer )
Let op: extra kosten (zoals bijvoorbeeld voor een extra bed) kunnen niet in het eindbedrag worden opgenomen. Deze worden in het hotel betaald.

--------------------------------------------------------------------------------
Totale prijs van deze reservering: € 1610
--------------------------------------------------------------------------------
Route beschrijving
Met de auto (vanaf het Centraal Station): - Na 210 meter gaat u linksaf richting Kruisweg. - Na 290 meter gaat u rechtdoor richting Kruisbrug. - Na 40 meter gaat u rechtdoor, richting Kruisstraat. - Na 220 meter gaat u rechtdoor richting de Barteljorisstraat. - Na150 meter gaat u linksaf richting Grote Markt. - Na 120 meter ziet u het hotel aan uw rechterhand. Te voet: Afstand: 1,1 km (7 minuten lopen). Volg dezelfde aanwijzingen als voor de auto. U kunt uw auto het beste parkeren bij parkeerplaats de Appelaar, dat slechts 2 minuten lopen van het hotel ligt. Als u in het hotel verblijft, betaalt u EUR 1.50 per uur van 8.00 tot 19.00 uur. Na 19.00 uur betaalt u slechts EUR 2 voor de hele nacht. Lang parkeren: Als u 2 of meer nachten blijft, adviseren we u een weekkaart te kopen bij parkeerplaats Houtplein. Met dit kaartje mag u in alle parkeerplaatsen parkeren, met uitzondering van De Appelaar. Het kantoor bevindt zich aan de voorkant van het gebouw en is ongeveer 12 minuten lopen van het hotel. Let op: er zijn geen gratis parkeerplaatsen meer beschikbaar in het centrum van Haarlem.


--------------------------------------------------------------------------------

Ace
2007-02-18, 20:08
Toppen KIT! Det ser ju helt OK ut på bilderna.
Hur verkar det med parkeringsmöjligheter?
All betalning sker vid incheckning eller?

KIT
2007-02-18, 20:32
Betalning vid utcheckning. Det är viktigt för alla att säga till i tid om de inte ska med.....minst 3 dagar innan utresa.

Det finns parkeringsgarage i närheten som kostar 15,- i timmen och det finns även nattbiljetter tror jag.....

ung. 7 km till Zandvoort, funkar va!?

Hans-G
2007-02-18, 20:53
Riktigt bra bokning, tycker jag. Tack för "spårningen", Gunnar! Trevligt läge, och bra utrustade rum. Och så bara några få minuters köravstånd till Zandvoort-banan. :)

Enligt informationen på hotellets hemsida kostar det €2 för hela natten (22.00 till 09.00) i parkeringsgaraget som ligger två minuters gångväg från hotellet. Övriga tider €1.50 i garaget.

Vi får väl nu hänvisa dom som hakar på nu i efterhand - för visst ska vi bli fler! - att ta direktkontakt med hotellet för att se om det finns plats även för dom. Fast man ska nog inte ha för stor beslutsångest!

I övrigt kan vi ta det lite lugnt nu ett tag när det gäller planeringen. Detaljer för nerfärden kan ju vänta ett par månader.

Samtidigt är det bra att hålla koll på vad som händer på MINI Uniteds hemsida. Rätt snart är det nog dags att anmäla sig där.

Ace
2007-02-18, 20:54
Betalning vid utcheckning. Det är viktigt för alla att säga till i tid om de inte ska med.....minst 3 dagar innan utresa.

Det finns parkeringsgarage i närheten som kostar 15,- i timmen och det finns även nattbiljetter tror jag.....

ung. 7 km till Zandvoort, funkar va!?


Bra då vet vi.....

Biljetter till evenemanget måste man boka själv eller?
Men det kommer väl upp här på tråden när det är dax misstänker jag.

Hans-G
2007-02-18, 21:51
Lovar att försöka ha koll och tuta när det är dags att gå in och anmäla sig... :smile:

jakob
2007-02-19, 07:38
Tjena

Jeg har checket om der var flere værelser på jeres hotel, men desværre :(

Men jeg har fundet et andet som skulle ligge 0,1 km fra jeres.:)

Amadeus Hotel Telephone: +31 (0)23 532 4530
Grote Markt 10 - 1hoog
Haarlem (.) E-mail: info@amadeus-hotel.com


Det er sammen pris som på jeres hotel. Jeg har skrevet på det danske forums, at jeg man kan booke sig ind der.

Pls. let me know if you what this in English :)

/Jakob

KIT
2007-02-19, 14:34
same same but different ;-)

Hans-G
2007-02-19, 15:07
Tänkte bara ge en bild av hur långt - eller snarare nära - det är mellan
motorbanan i Zandvoort och vårt hotell i Haarlem.

RobertH
2007-02-19, 15:09
Få se nu,, Harlem.... Harlem... var har jag hört det förut? ;-)

fj0
2007-02-19, 15:44
Red Ligh... ehm jag menar Zandvoort here we come! ;)

Jag kommer ha med en polare så vi behöver två sängar! :p

Hans-G
2007-02-19, 17:06
Dubbelrum fixat för dig, Mario!

TheEngineer
2007-02-19, 20:31
Dubbelrum fixat för dig, Mario!

Hur funkar det här nu... Jag vet att jag är lite sen i svängarna :rolleyes: men nu har jag och syrran bestämt oss för att haka på. Finns det ett hotell som kan härbärgera oss? Rekommendation? Hjälp! :eek:

/Magnus

GT
2007-02-19, 20:41
Yeah ! what the fu+*^¨ going on:???:

Hobbe
2007-02-19, 21:12
Jag kommer ha med en polare så vi behöver två sängar! :p

Det är billigare och mysigare med en säng :lol:

GT
2007-02-19, 21:19
Ok it´s official HOBBE bats for the other team:hehe:

Hans-G
2007-02-19, 21:23
Hallå ingenjörn!
Nu har du ett dubbelrum i samma hotell som vi andra! Hoppas du är nöjd.

And Paul and Madde had a double room booked yesterday, as KIT wrote in message 91.

fj0
2007-02-19, 21:27
Ok it´s official HOBBE bats for the other team:hehe:
Batty boy. :lol:

Hobbe
2007-02-19, 21:30
Ok it´s official HOBBE bats for the other team:hehe:

You wish !

GT
2007-02-19, 21:31
Batty boy. :lol:

:woot: :woot: :woot:

GT
2007-02-19, 21:32
You wish ! :handen:



I know .......................thats what makes it so sad:woot:

RobertH
2007-02-19, 21:39
You wish !



Det finns en smilie som heter :gayfight: på andra vBulletinforum som är väldigt användbar. Någon admin kanske kan ordna så att den läggs till?

http://www.websavey.com/images/mboard/smilies/gayfight%7E.gif

Hobbe
2007-02-19, 21:39
I know .......................thats what makes it so sad:woot:

No worries. I won't tell your girlfriend.... :ide:

Hobbe
2007-02-19, 21:41
Det finns en smilie som heter :gayfight: på andra vBulletinforum som är väldigt användbar. Någon admin kanske kan ordna så att den läggs till?

http://www.websavey.com/images/mboard/smilies/gayfight%7E.gif

Good Robert.
Something for you, GT, and me to do when we meet :woot:

GT
2007-02-19, 21:41
Thanx.........i am not ready to come out yet:soffa:

Fredrik
2007-02-19, 21:43
This forum has turned...sort of......in another direction....I...think :soffa:

fj0
2007-02-19, 21:44
http://img194.imageshack.us/img194/4232/hijack3vc.gif

Hobbe
2007-02-19, 21:45
Back on topic then.

Fjo wanted a single bed for him and his mate.

;)

RobertH
2007-02-19, 21:47
Back on topic then.

Fjo wanted a single bed for him and his mate.

;)


http://www.viggy.com/forum/icon_smile_laugh_jumbo.gif

GT
2007-02-19, 21:48
Yeah thats right a nice damp single bed with candles and handkufs.:eek:

fj0
2007-02-19, 21:48
http://forums.offtopic.com/images/smilies/sleep2.gif http://forum.e46fanatics.com/images/smilies/icon9.gif

Fredrik
2007-02-19, 21:59
I do not think this forum has turned in another direction - I know it has!

GT
2007-02-19, 22:08
Hobbe started it:Hacking:

Swempa
2007-02-19, 22:08
Sjukt forum detta...:)
Förövrigt kommer nog jag ner och gasar lite mm mm
om Coopern håller tills dess;) roligt att ni är så många som
redan bestämt er.
Håller koll på tråden här, förhoppningsvis kan vi åka ihop med alla andra ner, det brukar vara kanon såna resor, ska även försöka få med en polare från Copenhagen i en röd S....

Mvh Håkan

jakob
2007-02-20, 07:00
Sjukt forum detta...:)
Förövrigt kommer nog jag ner och gasar lite mm mm
om Coopern håller tills dess;) roligt att ni är så många som
redan bestämt er.
Håller koll på tråden här, förhoppningsvis kan vi åka ihop med alla andra ner, det brukar vara kanon såna resor, ska även försöka få med en polare från Copenhagen i en röd S....

Mvh Håkan

Tjena Håkan....

Hvem er denne dansker? Jeg er ved at samle alle danskere som vil med til Mini United, så du kan evt. bede ham om at kontakte os på newmini.dk eller jakob@newmini.dk

Jeg regner med at vi mødes i DK, når I kommer igennem på vejen til MiniUnited :)

Swempa
2007-02-20, 21:11
Hallå Jakob, jag ska se till att Tomas får din mail mm, kul att du möter upp i Copenhagen hoppas verkligen jag kan åka med :)

/Håkan

ola
2007-02-21, 15:05
cooperhagen?

jakob
2007-02-23, 08:53
Hej...

Hvem ligger ruten til Zandvoort?

Der kommer to spørgmål:

Er der indlagt benzin påfyldning/tankning? Og hvor skal det være?

Og hvor langt kører de forskellige på en tankfuld benzin? For er det kun omkring 400 km (40 mil) for mig? :(

Desunden har jeg fået endnu en kontakt på Mini United
--------------------------------------------------------------
Fra mail:

Hi Jakob,

This Tomas from MINI United forum, we have talked about possibility to join forces to travel to MINI United 2007, any news so far?

Br,
tomas


Fra Mini United:

Tomas (1114696) - 15/02/2007
Lithuania Hi there,

we are planning to go to MINI United from Lithuania, so we could join forces and go together from Germany, maybe? :)

Tomas

Hans-G
2007-02-23, 15:26
Hej,
Svaret på dina spörsmål Jakob är, att vi ännu inte gjort någon detaljplanering för nerresan till Zandvoort, eftersom det känns som det inte är så bråttom med det.

Vad vi sagt hittills är att vi startar från Stockholm den 23 juni kl 6 och då kan vara i Malmö kl 13. Föreslår sedan att vi väljer en plats i södra utkanten av Köpenhamn där du och andra från regionen kan ansluta. Nästa stopp blir sedan Rödby. Efter överfart med färjan till Puttgarden bör vi vara i Hamburg vid 17.30-18-tiden. Hamburg eller Lübeck kan vara en lämplig plats för ev. MINI-vänner från Litauen och andra länder österut att ansluta.

Jag tror att ca 400 km mellan tankningsuppehållen är något att ta fasta på, men det behöver ju inte innebära att vi i förväg bestämmer exakt var vi ska stanna under resan.

Synpunkter från er andra?

Det är idag exakt 17 veckor till det börjar på Circuit Park i Zandvoort...
:banana:

Ace
2007-02-23, 19:27
18:00 i Hamburg. Hur långt är det då kvar köra? Man vill ju inte vara framme för sent. Bra 17 veckor kvar? Med tanke på vädret ute så känns det som 30v tills midsommar!

Hans-G
2007-02-23, 19:38
Det är 44 mil från Hamburg till Amsterdam. Om vi förbokar färjan Rödby-Puttgarden kan vi ha bra flyt :hehe: mot Hamburg och passera snarare 17.00-17.30 än det jag skrev. Kanske vi behöver ett fika/tankstopp till, men runt 23-tiden ska vi vara framme för att ta en öl i sommarvärmen på hotellets uteservering...
:beerchug:
Och sen har vi ju en lugn morgon/förmiddag att ta igen oss på innan det brakar igång.

RobertH
2007-02-23, 20:14
En liten notis bara: I somras körde jag och en kompis Nürburgring - Sthlm (150 mil) i sträck på 16 timmar inkl. båtresa. och det är TUFFT.

Så om vi ska köra denna sträcka i sträck så får vi hoppas att alla har föraravbyte med sig alternativt lika allvarliga sömnstörningar som jag :cool:


Dessutom på eftermiddagen i Tyskland: STAU STAU STAU

Johan W
2007-02-23, 20:22
Shit vilken tråd ;)
Låter som en skitkul grej det här, ni får se till att dokumentera allt noggrant med bild/text sen :)

Rätt skönt att Minin har så kort räckvidd, blir många pauser ;)
Lite kul att ha bytt från en Cooper S som snittade 1,2l/mil till en dieselkärra som jag på sista utflykten körde på 0,53 (snitt över 120mil) (85mil på 45l diesel)

TheEngineer
2007-02-23, 20:37
Tänkte på en praktisk sak... :rolleyes: Om vi ska åka i konvoj kan det vara bra att så många som möjligt har en walkie-talkie. T.ex. om nån kommer på efterkälken, när man ska ta en paus, varna för :cop: etc.

Det finns enkla och billiga. Kolla t.ex. in den här för 200 spänn:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=7523369

Dom säljs säkert på Teknikmagasinet också. Det viktiga är att dom sänder på den licensfria frekvensen 446 MHz och kallas PMR. Radioapparaterna ska ha 8 kanaler (och 38 virtuella subkanaler). Uppfyller dom detta så funkar dom tillsammans oavsett var man köpt dom.

Jag har två enheter och jag vet att Hans-G har två också. Det var också den typen av radio ryssarna hade när dom var här på besök förra året.

RobertH
2007-02-23, 21:03
Bra idé! Jag tycker vi ska numrera bilarna också med medlemsnumret i klubben. "This is number 13. My girlfriend has to pee, can we stop at Statoil? kom

Haha. Men seriöst, bra idé. Jag köper en walkie i morgon.

Hans-G
2007-02-23, 21:41
Absolut Magnus att vi ska walkie-talkies, helst i alla bilar. Om nån känner för att köpa ihop med någon är det ju enklast och billigast. Själv har jag alltså en för utlåning.

Ni läste väl om (den kvinnliga) svartsjuka astronauten som var på väg för att göra upp med sin rival och körde 150 mil utan paus iförd rymdblöja med extra god uppsugningsförmåga... Vi får fråga Fuglesang om han har några över...
:toilet:
Visst Robban kan det bli en tuff etapp, speciellt om det korkar ihoip sig på autobahn vid rusningstid. Jag hoppas och tror att det inte är så mycket Stau kvar när vi drar ner förbi Lübeck, passerar Hamburg och fortsätter åt sydväst.

Jag föreslog först en inte fullt så lång första etapp, sen övernattning i Bremen-trakten och så en kort förmiddagsetapp på fredagen. När vi nu fastnade för att köra hela sträckan på en dag var det för att slippa extra bokning av rum och för att vara på plats i tid på motorbanan efter en ordentlig nattvila och lugn förmiddag. Om det är inte är väldigt stort motstånd tycker jag att vi försöker med den modellen. Även vid köer eller annat mindre strul bör vi kunna vara framme i Haarlem senast runt midnatt, och det tycker jag borde funka.
:titanic:
Vi får räkna tid och avstånd lite mer i detalj framöver för att í god tid kunna boka lämplig färja - eller kanske färjor, om det blir Öresundsfärja i st f Öresundsbron. I övrigt kan vi coola ner lite och köra detaljplaneringen först i vår. Men kom gärna med idéer och frågor "under resans gång".

/Hans-G

RobertH
2007-02-23, 21:53
Okej, då har jag också en till utlåning efter i morgon =)

14,36h enligt viamichelin.com. Det borde vi ju klara, men jag antar att det är utan pauser, väntetid på färjor samt stau och annat.

Hans-G
2007-02-23, 22:03
Vi har alltså gott och väl 2-3 timmar för tank- mat- och kisspauser och köande till färja och på Autobahn. Borde gå. Om inte - nä vi ska inte svära i kyrkan...

http://www.coopersweden.se/imagehosting/55545c26ce5d1f78.jpg

TheEngineer
2007-02-23, 22:20
Okej, då har jag också en till utlåning efter i morgon =)

14,36h enligt viamichelin.com. Det borde vi ju klara, men jag antar att det är utan pauser, väntetid på färjor samt stau och annat.

Jag skulle ju vilja åka över Öresundsbron - för det har jag inte gjort :o än... Tar det längre tid?
Å andra sidan kan jag ta det på hemvägen när tidspressen inte är lika stor kanske.

Hans-G
2007-02-23, 22:37
Jag tror att det går på ett ut i tidsåtgång. Lite längre för vägen till Malmö och anslutningen runt fram till bron, men å andra sidan ingen väntan på färjan och tid på den. Prismässigt också likvärdigt (se inlägg 67). Det verkar ju inte bli några skåningar som ska med, så vi behöver ju inte ta hänsyn till dom. Jag tycker vi kör en poll om saken senare. :Hacking:

Ace
2007-02-24, 06:19
Jag har tillgång till ett BroBizz så vi åker gärna Öresundsbron. (BroBizz=Dosa i framrutan och så debiteras det direkt på kontot med en viss rabatt)

Det är aldrig roligt med köer på Autobahn men shit vad man blir sugen när man ser den bilden.

fj0
2007-02-24, 07:18
Autobahn = mätaren ut :buttrock:

RobertH
2007-02-24, 08:33
Autobahn = mätaren ut :buttrock:

Du har aldrig kört där va? :uglyhammer:
Kö, kö, vägbygge, kö, vägbygge, kö, kö, vägbygge, kö, vägbygge, kö, fri fart, kö, vägbygge, kö kö.


Jag tycker vi struntar i hela samåkningsgrejen och gör en stenhård tävling av det hela istället. Start kl. 06.00, först till hotellet vinner!! :cop::wild::wild:

GT
2007-02-24, 09:18
Midsommer prices

New jeans 1000:-
New t-shirt 800:-
Beer 2000:-
Petrol 1500:-
Food 1000:-
Taxi 500:- Total 6.800:-

As you can see midsommer weekend can be expensive .
SO SHUT THE FUCK UP AND STOP BITCHING WE ALL GO TOGETHER AND THATS THAT . THERE IS NO REEL CHEEP WAY OF DOING THIS BUT IT WILL BE
BRILLIANT!!!!!!!!!!! Thankyou:woot: :woot: :woot: :woot:

KIT
2007-02-24, 09:23
MINIball 3000 ;-)

GT
2007-02-24, 09:25
MINIball 3000 ;-)

:handen: :happy:

RobertH
2007-02-24, 10:21
Ska vi strajpa alla bilar också? hehe

http://www.extence.se/stripe.jpg

Ace
2007-02-24, 15:37
Ska vi strajpa alla bilar också? hehe

http://www.extence.se/stripe.jpg



Grymt....

Sånna klistermärken måste vi fixa!

MrCooper
2007-02-25, 11:12
Ska vi strajpa alla bilar också? hehe

http://www.extence.se/stripe.jpg

Skall inte färgerna vara Gul/Blå, så att vi får in flaggfärgerna? :D

RobertH
2007-02-25, 11:39
Jo det är klart den ska vara blågul! Jag ska jobba fram en lite seriösare design och prata med lite kontakter på trycksaker.

Hur många är intresserade? (självkostnadspris, eventuellt gratis)
Är texten bra? "Swedish Mini Tour 07 Amsterdam"?

Ace
2007-02-25, 14:39
Jo det är klart den ska vara blågul! Jag ska jobba fram en lite seriösare design och prata med lite kontakter på trycksaker.

Hur många är intresserade? (självkostnadspris, eventuellt gratis)
Är texten bra? "Swedish Mini Tour 07 Amsterdam"?

Är väl inte fel om det står CooperSweden också...Elller?

RobertH
2007-02-25, 15:21
Ingen som ska med till Kelleners efter träffen? :rolleyes:

GT
2007-02-25, 18:12
I think it is a good idea!

Can i have mine in red and white, and the number 0 a 1 uno one at the bottom?

fj0
2007-02-25, 18:50
Du har aldrig kört där va? :uglyhammer:
Kö, kö, vägbygge, kö, vägbygge, kö, kö, vägbygge, kö, vägbygge, kö, fri fart, kö, vägbygge, kö kö.


Jag tycker vi struntar i hela samåkningsgrejen och gör en stenhård tävling av det hela istället. Start kl. 06.00, först till hotellet vinner!! :cop::wild::wild:
Vägrenen är din bäste vän! :D

TheEngineer
2007-02-25, 20:24
Jo det är klart den ska vara blågul! Jag ska jobba fram en lite seriösare design och prata med lite kontakter på trycksaker.

Hur många är intresserade? (självkostnadspris, eventuellt gratis)
Är texten bra? "Swedish Mini Tour 07 Amsterdam"?

Jag är intresserad! :woot:

Hans-G
2007-02-26, 17:58
Bra tänkt, RobertH!
Ett rejält märke för dörren - givetvis på båda sidor! Givetvis borde sen alla i konvojen vara "märkta"!
Och vad sägs om Cooper Sweden Tour 07 Amsterdam (alt. Zanvoort) för att göra en kompromiss mellan Stockholms-Robbans förslag och Götet-Robbans.

RobertH
2007-02-26, 18:43
Något sånt här kanske. Får slipa lite till sen..

http://www.extence.se/stripe3.jpg

GT
2007-02-26, 19:35
Please can i have mine in red and white.:-x

RobertH
2007-02-26, 19:55
Please can i have mine in red and white.:-x

No you can´t, youre a swede now. Face the facts Svenssonboy.

GT
2007-02-26, 20:02
JAG ÄR NYSVENSK ok pervboy:woot:

Hobbe
2007-02-26, 20:05
No you can´t, youre a swede now. Face the facts Svenssonboy.


:handen:

MrCooper
2007-02-26, 22:05
Bra tänkt, RobertH!
Ett rejält märke för dörren - givetvis på båda sidor! Givetvis borde sen alla i konvojen vara "märkta"!
Och vad sägs om Cooper Sweden Tour 07 Amsterdam (alt. Zanvoort) för att göra en kompromiss mellan Stockholms-Robbans förslag och Götet-Robbans.

Nytt förslag på text:


CooperSweeden
visits
MINI United
in Amsterdam


Tycker att det vore kul om man kan få med "MINIU United" också.

Ashra
2007-02-27, 18:12
suck pratade precis med basen inge ledig för mig de där dagarna =(

RobertH
2007-03-01, 10:37
"Cooper Sweden åker till Amsterdam"- USA style:

http://miniusa.com/#/play/go_a_motoring/states-m

jakob
2007-03-01, 11:05
Hejsa....

Hvis der er nogle som hellere vil dele køreturen op, og overnatte i København, natten til d. 21 juni. - har jeg plads til at der kan sove nogle stykke i min bolig. :)

Hans-G
2007-03-05, 21:40
:idea:
På tal om utlandsresor - i många länder är det lag på att ha en reflexväst i bilen och att ha den på vid vägkanten i nödsituation. Tror att rätt många saknar en sån - men nu finns en rekordbillig variant att tjacka upp sig på i din närmaste Netto-butik. 19 pengar för en fullt ok neongul väst med vita refllexer att ha i beredskap. Tar nästan ingen plats heller - och det är ju bra när man har MINI...
(This is not a sponsored message.)

MrCooper
2007-03-05, 21:52
Jepp, vi behöver nog lista lite "bra ha saker" inför resan.
Har även hört att man behöver ha brandsläckare i något land.

Hans-G
2007-03-05, 22:07
Jojo, nu har jag gett mig i in i en riktig djungel...
Reflexväst krävs i vissa länder. bl.a. Norge, när man lämnar bilen ute vid/på vägen (bra att ha västen INNE i bilen för att snabbt ha en till hands).
I vissa länder krävs TVÅ varningstrianglar.
Och, som Noel skriver, är det i ett fåtal länder också krav på brandsläckare.
Förbandslåda eller förbandskudde är det också krav på i en del länder. Och så är den ju bra att ha i vissa lägen.
Ska ta reda på mer om vad som krävs i vilka länder. Mer info snart i denna kanal...

RobertH
2007-03-05, 22:11
Tänk på Mario då som inte ens har regskylt fram! haha

RandyPiper
2007-03-05, 23:44
"Cooper Sweden åker till Amsterdam"- USA style:

http://miniusa.com/#/play/go_a_motoring/states-m

Läckra videos på den sidan....

Har alltid drömt om att åka USA "coast to coast", att dessutom färdas med hundratals andra minis vore som en våt dröm.

MNS
2007-03-05, 23:51
Tänk på Mario då som inte ens har regskylt fram! haha

Sist jag var i frankrike så kom vi inte in i landet pga att vi hade kört ner utan... så en bit kartong och lite sprit penna senare så kom vi in

KIT
2007-03-06, 09:41
Vad som krävs i holland när jag bodde där var, en varningstriangel och ett kit med extra lampor ifall någon gick sönder, vilket inte jag visste för förrän jag blev stoppad :-(. Det är även strängeligen förbjudet att prata i telefon och om man gör det iallafall så kostar det 400 euris! En annan sak som är bra att tänka på är att holland även har fartkameror med de fotar bakifrån istället och det är bilägaren som får stå för kostnaderna. De har även trevliga hjullås om man parkerar fel och det är INTE billigt att få p-vakterna att låsa upp dessa....

lite rolig info som kan vara bra att veta!

RobertH
2007-03-06, 09:48
Här är några praktiska lösningar:

Glödlampspaket:
http://www.minimania.se/shop/gl%F6dlampspaket-p-5.html

Och en rolig nyhet:
http://www.minimania.se/shop/product_info.php?cPath=7&products_id=223

Martin
2007-03-06, 11:52
Här är några praktiska lösningar:

Glödlampspaket:
http://www.minimania.se/shop/gl%F6dlampspaket-p-5.html

Och en rolig nyhet:
http://www.minimania.se/shop/product_info.php?cPath=7&products_id=223

Ingår det xenon lampor i glödlampspaketet? :D

RobertH
2007-03-06, 12:01
Specialdeal just nu, köp 150st glödlampspaket så bjuder vi på en Xenonlampa :cool:

Marcus
2007-03-06, 15:52
Kom ihåg att det kan vara lag på att ha varningsväst med sig i bilen också, detta är visserligen i frankrike, men jag tror att det är samma i holland med tanke på samma regler om mobiltelefon, varningstriangel och fartkameror.

Hans-G
2007-03-06, 20:17
Rekommenderar igen reflexvästen, eller vaningsvästen om man så vill, som jag skrev om i inlägg 166. 19 spänn är ju inga pengar. Men slå till nu, Nettos pris gäller bara den här veckan. Västen krävs bland annat i Belgien, som man kanske vill besöka när man är i grannlandet.

Ace
2007-03-07, 17:05
Hittat på MINI Uniteds forum.

Finnarna vill haka på oss...

"We were planning to do for Misano but I guess everybody was a bit too busy then. But let's do it now! We shall collect people from Norway, Sweden, Finland, Denmark (you drive north fist), maybe Russia, drive first to southern-Sweden and then over bridge to Denmark and further to Holland.

Ready to make this happen? We would need some volunteers to handle some practical work in every country. I have miniunitednordic.com which we can use for information delivery.

Best,

Wille / Finland

P.S. I was there in 2005 as well. Misano was good but let's make this even better !!"

Hans-G
2007-03-07, 21:33
Vi försöker på olika vägar nå fram till MINI-fans i våra grannländer för att samordna en nerresa. Jakob från Köpenhamn har svarat Wille från Finland på MINI Uniteds forum och bett honom ta kontakt och också hänvisat till vårt forum. Får se vad som händer - skulle vara kul att komma en karavan på ett 20-tal bilar genom Tyskland och ner mot Zandvoort.
:grupp:

TILLÄGG: Har i natt skrivit direkt till denne Wille och berättat om våra nerreseplaner. Förhoppningsvis hör han av sig till mig så vi i Cooper Sweden kan samordna med både danskar och finnar.

Så här skrev jag:

Hi there Wille!
I am one of the members of the Cooper Sweden community and one of the organizers of the Swedish tour to MINI United in Amsterdam.

As we wanted to make room reservations while there were good - and not very expensive - rooms available we already have made up some plans for our convoy tour down to the Netherlands. .

We are planning to start very early in the mornng (06.00) Thursday June 23, and drive all the way down that day. Some of our members from the Swedish west coast will join us in Malmö before we take the bridge to Copenhagen at about 1h00 PM. Somewhere south of the Danish capital we hope to be joined by some Danish MINI:s as well - among them Jakob, who answered your message in the MINI United forum.

Our arrival to Amsterdam, or more specific Haarlem, very close to Zandvoort, will be late Thursday evening, and that means we will be at the festival area when the event starts, probably at noon Friday.

Well, these are our plans, but of course we can discuss if it is necessary to make some changes. I was at MINI United 2005 too, and think it is necessary to be at the festival quite early. I think it is going to be crowded down there, and the activities will be full-booked pretty soon.

It would be really nice if we could drive down in a convoy with 20 MINI:s or so. Last summer, we in Cooper Sweden had contact with the Russians who were in Italy in 2005 (they visited Stockholm on a tour through Europe) and we will ask for their plans this year.

OK. Let´s see if it is possible to arrange something together. At our website, www.coopersweden.se we discuss this and lots of other things connected to our fantastic MINI:s. It is in Swedish, but some messages are in English as we have some English-speaking members.

Regards,
Hans-G Sundell
Stockholm


RÄTTELSE!!!!!!
Jag råkade skriva att vi åker ner 23 juni i mailet, men det är ju den 21 - har skickat en rättelse till Wille i Finland.

Marcus
2007-03-07, 23:30
Det här verkar bli toppen :) Riktigt synd att man inte kan följa med :(

Hans-G
2007-03-09, 03:05
Nu är det dags att anmäla sig!! :Hacking:

Nu har MINI United daterat upp sin hemsida. Och nu kan du som ska ner anmäla dig och få ett Starter Kit hemsänt. Länken är den vanliga:
http://www.miniunited.com/MINIUnited/en/index.jsp

Länk direkt till anmälningsfunktionen:
http://www.miniunited.com/MINIUnited/en/tickets/index.jsp?

And now to the really good news: Det kostar bara €25 för alla tre dagarna.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
På "MINI United News" på sajten kommer information om eventet att läggas in kontinuerligt från den 2 april.

Nu´börjar det röra på sig! Kanske snart dags för Robbans nerräkningsklocka, den från pubkvälls-tråden...

RobertH
2007-03-09, 07:07
Nu är vi anmälda och betalda. (tror jag)

Ace
2007-03-09, 07:15
Äntligen! Tur vi har Hans-G som är snabb med uppdateringarna.
Har just gått in och "signat" mig och frugan.

Blev lite ställd om jag hade betalt efter jag svarat på deras lilla "sifo-undersökning" men det var betalt efter man hade svarat på frågorna.

Pris draget på VISA-kortet för två personer. 472,03:-

RobertH
2007-03-09, 07:17
Ace: Fick du bekräftelse på kreditkortet? Jag har inte fått något bekräftelsemail och när jag klickade på accept så kom jag direkt till framsidan igen. Verkade lite skumt, man brukar ju få ett "We have withdrawn xx € from your credit card bla bla"..

EDIT: Det kom nu. Alles gut.

Ace
2007-03-09, 07:34
Ace: Fick du bekräftelse på kreditkortet? Jag har inte fått något bekräftelsemail och när jag klickade på accept så kom jag direkt till framsidan igen. Verkade lite skumt, man brukar ju få ett "We have withdrawn xx € from your credit card bla bla"..

EDIT: Det kom nu. Alles gut.


När jag loggade in igen så stog det med röd text att jag redan hade betalt.
Men visst hade det varit enklare med en sida som kom upp med en bekräftelse.

RobertH
2007-03-10, 10:30
YouTube - MINI United (http://www.youtube.com/watch?v=triWj6SjZzI)

TheEngineer
2007-03-10, 23:49
Nu är jag och syrran också anmälda! :)
/Magnus

fj0
2007-03-11, 00:13
När ska hotellet betalas och hur? När är senaste datum för att avboka?

RobertH
2007-03-11, 00:25
När ska hotellet betalas och hur? När är senaste datum för att avboka?

AVBOKA?????????????????????

Hans-G
2007-03-11, 02:10
Jag säger som Robban - avboka???????????
Nej det går inte!!!!:nono:
Om man vill behålla vänskapen med oss andra som åker ner, alltså.

Annars går det förstås. Det här är dom reglerna som gäller:

In case of Cancellation more than 1 month before the Commencement Date, the Customer is not obliged to pay any money to Hotel Establishment.
In case of Cancellation more than 14 days before the Commencement Date, the Customer is obliged to pay 15% of the Reservation Value to the Hotel Establishment.
In case of Cancellation more than 7 days before the Commencement Date, the Customer is obliged to pay 35% of the Reservation Value to the Hotel Establishment.
In case of Cancellation more than 3 days before the Commencement Date, the Customer is obliged to pay 60% of the Reservation Value to the Hotel Establishment.
In case of Cancellation more than 24 hours before the Commencement Date, the Customer is obliged to pay 85% of the Reservation Value to the Hotel Establishment.
In case of Cancellation 24 hours or less before the Commencement Date, the Customer is obliged to pay 100% of the Reservation Value to the Hotel Establishment.

Betalar rummet gör man vid utcheckningen från hotellet - kreditkort är helt ok.

Om man avbokar hamnar kostnaden hos Gunnar (KIT) som fått lämna sitt kreditkortsnummer som säkerhet.:roll:

Men som sagt - inte fasen ska man avboka. Vad är en traditionell svensk midsommar mot tre dagar välfyllda med MINI-aktiviteter, massor med roliga bilar och en invasion av härliga människor?

Ace
2007-03-11, 10:24
Man blir lite fundersam när inte fler har bokat biljetter till MINIUnited 2007? Men det kanske inte är någon panik. Hur var det 2005? Var åtgången stor?
Sen såg jag på Reaolem.com att det fanns ett original-tillbehör med reklam för MINI United Misano 2005 för backspeglarna!
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RE31&mospid=48020&btnr=51_5095&hg=51&fg=95
Hoppas att det kommer för 2007 också för det var coolt. Måste säkert köpa hela spegelkåpan dock (ej sticker)

KIT
2007-03-11, 12:36
Bokat! Nu finns det ingen återvändo mer ,ser fram emot eventet och har lyckats att få med mig två vänner från Holland på eventen!

Hans-G
2007-03-11, 14:02
Nej, nån kanonpanik är det nog inte. :cool: 2005 anmälde jag mig så sent att jag inte fick något starter kit, och det kändes ju snopet. Jag fick inte heller den välkomstgåva som de flesta andra fick vid incheckningen på området. Men in kom jag ju.

Det känns bara lite onödigt att vänta när man ändå bestämt sig för att åka ner. Och så är det ju enormt svårt att avgöra HUR stor anstormningen blir. Betänk att det premiäråret kom omkring 6000 personer och runt 2000 MINIs. Den gången var eventet i slutet av oktober, när många säkert hade svårt att ta ledigt. Nu är det andra gången - snacket har gått om det lyckade eventet i Italien, och tiden passar säkert mycket bättre för de flesta (det är ju inte många som har midsommarfirande som konkurrerar - om det nu gör det...) Det är också rejält mycket närmare för alla britter som rattar MINI, och dom är många!

Räkna med en ordentlig toppning av deltagarantalet. Varför chansa? :zzz::arrow: :shock:
Även om vi inte får kuvertet med startmaterialet förrän i början av juni, så är ju i alla fall bokningen säkrad. :happy:

jakob
2007-03-14, 11:00
Jeg har ogsaa tilmeldt mig og betalt. Saa nu er det ingen vej tilbage :)

Hans-G
2007-03-14, 19:41
Nu har första riktiga nyhetsbrevet om MINI United kommit till oss som begärt att få sådana. Här nedan huvudinnehållet. Har du inte tecknat dig för att få news letters gör du det på www.miniunited klicka "MINI United News" och sen "Newsletter".

MINI United – 54-hour party people

Life in the fast lane extends beyond the race track, of course. Literally thousands of worldwide MINI fans will be transforming Circuit Park Zandvoort into a three-day non-stop spectacle of high living, with as much partying as on the other fifty-one weekends of the year put together.

Entertainment to float everyone's boat is on offer in abundance. Sportier festival-goers will be in their element, with speedminton just one way to test their athleticism and speed of reaction. To wind down afterwards, there's a wealth of eateries and drinkeries, including a beach bar, as well as massage facilities for a post-sport rub-down. International DJs and live acts provide the musical backdrop, and there's also the chance to meet up face-to-face with Mike Cooper as well as the "Flying Finn" Rauno Aaltonen, winner of the Monte Carlo Rally behind the wheel of a Mini.

But there's on-track action too, of course. MINI United 2007 will be hosting one of the rounds of the German race series MINI CHALLENGE, where leading MINI pilots will be pitting their wits and driving skills against each other. And those spectators unable to resist the pull of the asphalt will have the chance to burn a bit of rubber on the track in their own MINI as well.

Kenneth
2007-03-15, 04:01
Det här låter jätte "sjovt" som man säger på danska. Får nytilkomne coopersweden-medlemmer också fölge med?

/Kenneth

RobertH
2007-03-15, 08:01
Det här låter jätte "sjovt" som man säger på danska. Får nytilkomne coopersweden-medlemmer också fölge med?

/Kenneth

Självklart! Du är mer än välkommen. Glöm inte att gå in och beställa ett startpaket också.

Hans-G
2007-03-15, 16:22
Hej Kenneth och välkommen i gänget - jättekul att du vill köra ner till Zandvoort med oss!

Jag har checkat av hotelläget just nu och sett att det finns enkelrum kvar på Hotel Amadeus, där "The Engineer" (Magnus) bokat in sig och sin syster och där även Köbenhavnaren Jakob ska bo. Det ligger vid samma torv som Hotel Carillon, där vi andra från Coooper Sweden är inbokade.
http://www.amadeus-hotel.com/

Andra möjligheter kan du kolla på bokningssidan som MINI United själva länkar till: http://www.booking.com/searchresults.en.html?aid=309233&landmark=1318&radius=20

Och så, som RobertH skriver, bör du förstås boka in dig och beställa ett Starter Kit på MINI Uniteds hemsida.

Lycka till!

------------------------
Edit: Efter försynt PM-fråga från Magnus måste jag medge att jag virrat till det lite om hotellbokningarna. Han och syrran bokades i efterhand in på Carillon som vi andra, eftersom det andra gången vi frågade fanns plats även för dom. Vem vet, vi kanske ska upprepa frågan om det fortfarande finns rum där - du, Kenneth, kan ju chansa, och ev. andra som anmäler sig sent också... Länken till Carillon? www.hotelcarillon.com

Hans-G
2007-03-30, 23:02
Två veckor sen förra meddelandet - det kanske verkar som om vi slumrat till lite...
Tänkte bara påminna om att det på måndag, 2 april, ska dyka upp mer info om eventet på MINI Uniteds hemsida. Kanske vi som anmält att vi vill ha nyhetsbrev får ett sådant då också.
Nu är det förresten exakt tolv veckor tills det drar igång i Zandvoort.
:nana:

Ace
2007-03-31, 09:32
Två veckor sen förra meddelandet - det kanske verkar som om vi slumrat till lite...
Tänkte bara påminna om att det på måndag, 2 april, ska dyka upp mer info om eventet på MINI Uniteds hemsida. Kanske vi som anmält att vi vill ha nyhetsbrev får ett sådant då också.
Nu är det förresten exakt tolv veckor tills det drar igång i Zandvoort.
:nana:

Härligt.....
Jag skall kolla min mail i morgon då.

Jag drar en sväng till New York och kommer hem den 9:e April.
Hoppas att ni inte kommer att sakna mig allt för mycket på forumet! (Ingen risk kanske?!)

/Robert

KPKalle
2007-04-07, 13:42
OK I sent them an email aswell - encourage them to log on here ;)

The only contact for the Russians I have is member Hochuva over on MINI2. He was the leader of that group. I could PM him?????I eventually got a reply!! They will be in Stockholm on their way to MINI United:



Hi how are you?

I was wondering if you or any of your club were thinking of going to MINI United this year. I ask especially if you plan to drive to Stockholm and down through Sweden. A few of us will be going so it would be fun to make a bigger convoy. And also to see you all again! :D

All the best,
Karl

Hi Karl,

yes, we are going. we will be in Stockgolm on the morning of 18th of June. We are planning to see you and all others!!!! about 13.00 we will be heading to Goteburg!

Next day we will be in Kopenhagen (19th of June)/ the whole day of 20th we will be driving to Amsterdam. on 20th till the evening we will stay in Amsterdam and then will move to Haarlem. We have a hotel over ther

I will give you a call ain a few days. Will discuss a details

It would be GREAT to see you in Stogholm first, and possibly, we could drive on 20th from Kopenhagen to AMsterdam

cheers
Fedor

Hans-G
2007-04-07, 14:10
Jättekul att ryssarna har hört av sig och att dom tänker stanna till i Stockholm på vägen ner. Vi får väl försöka ordna lite skoj - Kalle, how about "the Russian round trip" this time with the Russians participating...? ;) Ett problem är ju förstås att de kommer hit på förmiddan en vanlig vardag.

Sen blir det förstås lite mer komplicerat när det gäller ev. samordning för nerresan. Vi har ju redan bestämt oss för att köra ner den 21:a. Ryssarnas planer för nerresan med Göteborg som mål den 18:e, Köpenhamn den 19:e och sen ner mot Amsterdam den 20:e är ju bra när man är på långresa som dom, men stämmer illa med vår planering.

Det skulle ju vara jättekul att köra med ryssarna ner i konvoj - de kommer säkert i minst tio bilar - men det blir säkert svårt att arrangera. Dels behövs mer ledighet och dels en större reskassa.

Kom med synpunkter!

KIT
2007-04-15, 22:14
Ska vi gruppbeställa dessa, är magneter och är ju ett roligt minne att ha efter MINI United!

http://motoringbadges.com/images/united_badge_2007.gif

RobertH
2007-04-15, 22:42
Var beställer man dem och hur stora är de?

Blir nog snygga på dörrarna!

TheEngineer
2007-04-15, 23:05
Ska vi gruppbeställa dessa, är magneter och är ju ett roligt minne att ha efter MINI United!

Klart bäst hittills! Jag tror ett problem dock är att dom är ganska små och avsedda för en hållare i grillen. Så här står det på webbsidan:

"Magnetic Grille Badges for the MINI
These badges for sale here are meant for the official MINI Badge Holder"

Eller kan man beställa dom större också?

RobertH
2007-04-15, 23:08
Ganska lätta att göra vektoriserade kopior på, och även ändra texten om man vill..


EDIT:

Gjorde en...

http://www.extence.se/slask/mun.gif

KIT
2007-04-15, 23:54
Kanon, ska vi köra på dem???? Tycker att det blir kanon att klistra på. Vilken storlek`? Har en bra kontakt för att trycka upp om det behövs.....

Hans-G
2007-04-16, 00:00
På VILKEN hemsida har ni hittat denna badge?

MINIs hemsidor är ju iofs snygga men ganska ostrukturerade och svåra att hitta något man söker på.

Fredrik
2007-04-16, 06:52
Den var dundersnygg! Kan man få beställa en sådan att sätta på garageväggen för att sedan torrköra till Mini United (eftersom jag tyvärr missar detta :( )?

RobertH
2007-04-16, 07:34
Kanon, ska vi köra på dem???? Tycker att det blir kanon att klistra på. Vilken storlek`? Har en bra kontakt för att trycka upp om det behövs.....

Ska vi köra ungefär lika stort som Magnus "17" dekal?

Om vi är nöjda med designen så kan jag maila dig en tryckfärdig pdf så kan du väl kolla med din kontakt?

TheEngineer
2007-04-16, 14:26
Ska vi köra ungefär lika stort som Magnus "17" dekal?

Mina dekaler är 40 cm i diameter - jag tycker vi kör 45 cm i diameter och magnetiskt!

KIT
2007-04-16, 20:44
Blir trångt för min del med Rent a Chef dekalerna.......lite olika storlekar kanske?

Vad vill ni ha av mig för att ha Rent a Chef dekaler på bilarna då, wraps på vägen ner eller ;-)

KIT
2007-04-16, 20:45
På VILKEN hemsida har ni hittat denna badge?

MINIs hemsidor är ju iofs snygga men ganska ostrukturerade och svåra att hitta något man söker på.


På världens bästa sida när det gäller MINI, www.motoringfile.com, check it out!

KIT
2007-04-16, 20:46
http://www.motoringfile.com/ad_images/motoringbadges3.gif

RobertH
2007-04-16, 20:52
Blir trångt för min del med Rent a Chef dekalerna.......lite olika storlekar kanske?

Vad vill ni ha av mig för att ha Rent a Chef dekaler på bilarna då, wraps på vägen ner eller ;-)

Maaaaaaaaaaaaaaat! :D

Jag tror för övrigt att majoriteten vill "renta en chef" på konbanan som flippar kvalitetsburgare när det är lunchdags. Vad skulle det kosta? :woot:

KIT
2007-04-17, 08:10
Är tyvärr i holland under den helgen, annars skulle jag ha fixat! Nästa gång kanske?

För min del blir det bitterballen (ni som var med på södertörnturen vet vad jag menar, annars bild här nedan) ;-)

http://www.zeezicht.nl/471/images/FOOD/Bitterballen.jpg

RobertH
2007-04-17, 08:25
Trist, får bli hotdogs på konbanan då!

Mitt enda minne från den Holländska matkulturen är "ål i korvbröd". Smakade dock aldrig denna delikatess, men den kanske också har något kul namn?
http://www.livepencil.com/images/hot_dog_2.gif

KIT
2007-04-17, 16:57
Kanske

broodje paling?

jakob
2007-04-23, 08:43
Er der nogle som har fået deres starterkit?

RobertH
2007-04-23, 09:20
Er der nogle som har fået deres starterkit?

Inte jag i alla fall. Har du?

jakob
2007-04-23, 09:29
Inte jag i alla fall. Har du?

nej heller ikke her

Hans-G
2007-04-23, 16:46
Ska enligt infon på hemsidan komma först i början av juni, så håll ut...

Edit: Det var i bokningsbekräftelsen som kom med mail som det stod så här:
Starter Kits will be sent out at the end of May and will reach you in early June 2007

Ace
2007-04-25, 15:41
För den som vill vara bäst på banan till Midsommar så kan man tjuvkika lite på denna snutten från youtube.com

YouTube - Mini Cooper S Works on zandvoort (http://www.youtube.com/watch?v=Nnb_YDjXwlE)

jakob
2007-05-01, 07:57
Hejsan

Det ser ikke ud til at der kommer så mange fra DK, da de fleste er på tur i Tyskland med BMW klubben, så dem møder vi bare dernede. Men hvor mange er i efterhånden i jeres convoy? Og har i hørt noget fra vores Norske venner?

fj0
2007-05-15, 15:17
Ledsen men det ser inte så ljust ut för min del, kan ni avboka min hotellbokning är ni snälla? Om det ändrar sig sen så kan jag alltid lösa boende. :)

Ace
2007-05-15, 16:18
Ledsen men det ser inte så ljust ut för min del, kan ni avboka min hotellbokning är ni snälla? Om det ändrar sig sen så kan jag alltid lösa boende. :)

Tråkigt att höra.
För övrigt inga fler avhopp eller?
Hur många bilar blir vi från sverige igentligen?

GT
2007-05-15, 16:37
2-3 at this rate

mini Linda is`nt comin!

Ace
2007-05-15, 16:47
2-3 at this rate

mini Linda is`nt comin!

KIT, Hans-G and GT and Ace666?

RobertH
2007-05-15, 17:06
Ledsen men det ser inte så ljust ut för min del, kan ni avboka min hotellbokning är ni snälla? Om det ändrar sig sen så kan jag alltid lösa boende. :)


Ta ett sms-lån och häng på nu Mario! Det här kan du ju inte missa.

GT
2007-05-15, 19:13
Start a charity poll for mario:


1: "GT" 100:-
2:race chic 100:-
3:Robert H 100:-
4:
5:
6:
7:

TheEngineer
2007-05-15, 21:28
KIT, Hans-G and GT and Ace666?

Jag är fortfarande på! :steering:

Ace
2007-05-15, 21:38
Jag är fortfarande på! :steering:

Det är bra.
Är jag enda Coopern eller? Hoppas inte ni kör ifrån mig och frugan bara...
:cry:

RobertH
2007-05-15, 21:38
Bra Magnus. Försten dit!

TheEngineer
2007-05-15, 21:56
Hoppas inte ni kör ifrån mig och frugan bara...
:cry:

Nejdå... ingen fara! Min syrra är orolig för att vi ska sinka gruppen när hon kör :D

Hans-G
2007-05-15, 22:07
Mario, tråkigt att du vill dra sig ur, men jag hade en aning om att det satt lite löst. Hoppas att du ändrar dig! Jag avbokar ditt rum, men först om en vecka - fortfarande i tid för att du ska slippa avgift, men samtidigt en chans för nån annan att ta över ditt (dubbel)rum.

Så om någon vill hänga på - ta chansen nu! Du har t.o.m. ett rum som kommer att stå och vänta!!! Hur är det med Swempa? PMar honom med en direkt fråga.

Om Jakob, som jag vet är inbokad på grannhotellet Hotel Amadeus, vill flytta till vårt hotell så har han chansen nu (om du hinner före). Jag PMar honom också för säkerhets skull om detta.

Vad gäller antalet svenska deltagare så utgår jag ifrån att resten av listan i en tidigare post - alltså med Mario borttagen (åtminstone tills vidare) - gäller, dvs följande åker med:

Från Stockholm onsdag 20/6 till Göteborg, avfärd därifrån torsdag morgon:
Gunnar
Hans-G
Robban och Jessika
Magnus med syster

Från Göteborg torsdag morgon:
Noel och Ulf
Paul och Madde
Robert och Lena
Linda och Jonas.

(Frågan är var Sydsvenskarna har tagit vägen - är de skygga eller...?)

Vi får ta upp detaljerna för vår nerresa - tider, samlingsplatser etc - senare.

Ni som bokat och betalat till MINI United kan vänta er ett kuvert med posten runt 1 juni med Starter Kit.`

Hej & Hå
Hans-G

KIT
2007-05-15, 22:50
Fortfarande på och nån måste ju översätta när vi ska beställa bitterballen och fluitjes met bier!

Hans-G
2007-05-15, 22:53
Fortfarande på och nån måste ju översätta när vi ska beställa bitterballen och fluitjes met bier!


Zeer goed, Gunnar!

GT
2007-05-16, 04:24
bitterballen och fluitjes met bier!

Dos`nt that mean "OY KLOGGY GIVE ME A BEER"

Hans-G
2007-05-20, 22:43
Nu avbeställer jag Marios rum på Carillon Hotel i Haarlem imorgon, måndag, eftersom ingen verkar vilja ha det. Och avbeställning måste göras en månad i förväg om man vill slippa betala.
Nån snabb som vill hinna sno åt sig rummet innan jag avbokar...?

KIT
2007-05-21, 09:01
Jag har två vänner från holland som vill boka rummet, hoppas att du inte har bokat av ännu, annars ber jag dom att ringa dit! Det är endast för lördag natt....

GT
2007-05-21, 11:06
Linda & jonas are not coming either!

Hans-G
2007-05-21, 13:08
Jag har två vänner från holland som vill boka rummet, hoppas att du inte har bokat av ännu, annars ber jag dom att ringa dit! Det är endast för lördag natt....
Det är inte avbokat ännu, Gunnar - tar du tag i detta, så släpper jag avbokningen.


Linda & jonas are not coming either!
And why have'nt Linda told us about that?

Jag har nu snackat med Linda och fixar avbokningen av hennes rum.

KIT
2007-05-22, 21:55
Mario ett enkelrum avbokat
Lindas dubbelrum avbokat.

Nu hoppas vi på att resten hakar på för nu tillkommer det en kostnad för senare avbokningar :-o

jakob
2007-05-23, 08:33
Her er lidt gode nyheder, jeg har fået mine Mini United Starter Kit. Så nu er der ingen vej tilbage.....

Er der lidt info om hvem vi kommer.

Jakob & Mette (Kører med i convoyen)
Matthias & Cille (Kører med i convoyen)
Michael & Miriam (Kommer syd fra direkte til Mini United)
Christian & ? (Kører først fredag)
Og en mere som jeg ikke kan huske (Kommer syd fra direkte til Mini United)

RobertH
2007-05-23, 08:38
Berätta vad starter kitet innehåller då! *nyfiken*

jakob
2007-05-23, 08:52
Jeg ta'r lige et billeder når jeg kommer hjem senere i dag :)

Hans-G
2007-05-23, 10:50
Ta't lugnt Robban, du får säkert ditt STARTER KIT med posten idag du också - jag har fått mitt.
ZANDVOORT, HERE WE COME! :banana:

Innehåll?
En smart A4-stor, tjock, vikt historia med fack för:
En MINI UNITED 2007-dekal
Ett lite mindre klistermärke i form av en MINI i holländska färger
Ett väldigt litet klistermärke i form av en väderkvarn
Ett tygmärke som kan värmas fast på tröja, jacka väska etc.
Ett deltagarkort i kreditkortsformat
Ett litet häfte med kort beskrivning av aktiviteter osv.
Ett följebrev

Det var det hele. Trodde vi skulle få med en ordentlig roadmap med mer tips om nerresan, som vi fick till evenemanget 2005, men det lär ju inte vara svårt att hitta dit.

Min förvarning om att brevbärarn hade nåt speciellt med sig idag var rätt handgriplig - min brandvarnare gav ifrån sig pip (eller rättare skrivet PIP!!!!! - för att be besked om att batteriet är slut. Lagom när jag segt tagit mig upp ur sängen (jag jobbade till halvsex) damp kuvertet ner...

Och Robban - nu är det väl hög tid att komma till skott med klistermärket till dörrarna? Hinner vi få fram det i tid? Ska vi satsa på den blå-gula, runda som utgår ifrån United-badgen (den som du redan visat upp i den här tråden), eller en fyrkantig variant som bygger på MINIs formspråk? Många frågor söker svar...

Till Jakob: Härligt att du också fått ihop ett gäng - vi får återkomma om hur vi ska få våra delar av konvojen att bli EN. Med sikte på Haarlem. HERE WE COME! Jaså, jag har skrivit det redan. Jaha.

RobertH
2007-05-23, 12:09
Ah, då får man köra fort hem och kolla sen då!

Ang. dekaler så är designen i stort sett klar ju, den runda med lite checkers på. Frågan vem som ska trycka kvarstår. KIT hade väl nån kontakt eller vem var det?

Ace
2007-05-23, 15:20
Fick mina 2 Starter Kit idag. Tygmärket var ju grymt, men vad skall man med högtalarväderkvarnen till? Den kanske man upptäcker på plats. I brevet stog det något om att man vid incheckning (accreditering?) även får ett välkomstpaket. Oj vad jag längtar nu.....man kanske skall ut och slänga på bakrutestreamern redan idag!
Men först laddar vi för den 20:e eller? Pre-MINI United Gothenburg 2007!!!

Angående klistermärket så röstar jag på något blågult, rektangulärt med checkers. Ej för stort. MINI´s formspråk i svensk tappning.

RobertH
2007-05-23, 16:25
Nu har jag fått mitt kit också!

En enklare variant kan ju vara att köpa små sverigeflaggor att sätta bredvid MINI UNITED 2007-dekalerna.