handdator

Visa fullständig version : MINI United 2007 i Nederländerna!



Sidor : 1 [2]

Ace
2007-05-23, 17:17
Nu har jag fått mitt kit också!

En enklare variant kan ju vara att köpa små sverigeflaggor att sätta bredvid MINI UNITED 2007-dekalerna.

Eller kompletera med typ " On Tour with CooperSweden to..." I blått och gult kanske. Jag bara spånar lite.

jakob
2007-05-23, 20:31
Her er indholdet af Starter Kid

RobertH
2007-05-23, 20:42
Eller kompletera med typ " On Tour with CooperSweden to..." I blått och gult kanske. Jag bara spånar lite.

Din idé är inte helt fel. Jag ska beställa nya dekaler till firman snart, så jag skulle kunna slänga med några i samma beställning i såna fall.

GT
2007-05-23, 20:45
Nu har jag fått mitt kit också!

En enklare variant kan ju vara att köpa små sverigeflaggor att sätta bredvid MINI UNITED 2007-dekalerna.

NEVER! NEVER! NEVER!:mad:

RobertH
2007-05-23, 20:50
Shut up Paul.

TheEngineer
2007-05-23, 22:30
Nu har jag fått mitt kit också!

Är det bara jag som inte har fått mitt kit?????? :sad:

KIT
2007-05-23, 22:33
Jag har inte fått något heller :-(

TheEngineer
2007-05-23, 22:37
Puh! ;)

Får hoppas att det kommer i morgon då!

GT
2007-05-24, 08:09
I havent even ordered one!

Robert H says i can pay at the door!

RobertH
2007-05-24, 08:16
You can, but it ain´t right.

Ace
2007-05-24, 19:33
I havent even ordered one!

Robert H says i can pay at the door!

Varför chansa?

KIT
2007-05-24, 20:12
inkentinken idag heller :-(

TheEngineer
2007-05-25, 00:08
inkentinken idag heller :-(

Jag fick två kuvert idag (syrrans och mitt)! Jag var tvungen att hämta ut dom på posten för de gick inte in i min brevlåda. = En dags fördröjning. Kanske samma läge för dig?

Ace
2007-05-25, 00:37
Skall man vänta med bakrutestreamern eller tycker ni att vi skall dunka på dom direkt? Lite reklam. Jag tänkte iaf sätta min på bakrutan.

RobertH
2007-05-25, 07:20
Vi som fått två kuvert kan ju sätta en dekal på varje sida av bilen :D

Ace
2007-05-26, 09:17
Vi som fått två kuvert kan ju sätta en dekal på varje sida av bilen :D

Jag nöjer mig nog med bakrutan. Har också två kuvert.
Förövrigt fundrar jag lite på vad man behöver ha med sig i bilen?
Det har diskuterats lite förrut i tråden. Walkie-Talkie har vi sagt.
Någon som har förslag på någon "bra" och billig? Reflexväst tänkte jag lägga ner i skuffen. Det var något lagkrav i Holland eller? Verktyg? 13-nyckel till fjäderbensstaget i fall någon säkring går sönder. Man
får inte av locket har jag märkt utan att ta bort staget!

Några fler tips?

RobertH
2007-05-26, 09:38
Jag tänkte bara ta med telefonnumret till MINI Assistance :D

Ace
2007-05-26, 10:12
Jag tänkte bara ta med telefonnumret till MINI Assistance :D

Ja det har du rätt i....Annars får vi lura "GT" att han får en gratis pint om han hjälper till att fixar bilen.

RobertH
2007-05-26, 11:19
Nej, jag vill inte att en nerrökt halvpackad engelsman rör min bil tack :D

Hans-G
2007-05-26, 18:47
Förövrigt fundrar jag lite på vad man behöver ha med sig i bilen?

Clas Ohlson är ju bra på komradio å sånt. Kolla här:
http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251217&_path=251882;251433;251437;251217
Den billigaste (199:-/par) kan bli dyr i längden, eftersom det inte är laddbart batteri. Verkar inte heller ha subkanaler. 299-kronorsvarianten verkar helt ok.

Jag tycker vi borde ha en minikomradio i varje bil för att slippa dyra mobilsamtal med utlandstaxa. Vilka har ett par eller är beredda att köpa? En för utlåning kan ju lösa problemet för hälften av oss. Jag har två och lånar gärna ut den ena.

Sen är det säkerhetsgrejorna. Reflexväst krävs inte i Holland men i grannlandet Belgien enligt uppgift, men det är ändå bra att ha en - helst INNE i bilen så att man kan varna andra direkt när man går ur efter att ha fått problem.

Varningstriangel är en självklarhet - gärna två. Förbandskudde, ficklampa och kanske (om man har plats) fylld reservdunk är andra bra tips.
Och fixa grönt kort från försäkringsbolaget.

I vissa länder krävs en sats reservlampor, Spanien t.ex., men såvitt jag vet inte i Danmark, Tyskland, Holland. Xenonlampa ingår inte i reservsatserna (svindyr!), men krävs inte heller, av nån anledning.

Kommer inte på nåt mer just nu, men andra kanske har funderingar och iidéer?

Ace
2007-05-26, 20:17
Clas Ohlson är ju bra på komradio å sånt. Kolla här:
http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251217&_path=251882;251433;251437;251217
Den billigaste (199:-/par) kan bli dyr i längden, eftersom det inte är laddbart batteri. Verkar inte heller ha subkanaler. 299-kronorsvarianten verkar helt ok.

Jag tycker vi borde ha en minikomradio i varje bil för att slippa dyra mobilsamtal med utlandstaxa. Vilka har ett par eller är beredda att köpa? En för utlåning kan ju lösa problemet för hälften av oss. Jag har två och lånar gärna ut den ena.

Sen är det säkerhetsgrejorna. Reflexväst krävs inte i Holland men i grannlandet Belgien enligt uppgift, men det är ändå bra att ha en - helst INNE i bilen så att man kan varna andra direkt när man går ur efter att ha fått problem.

Varningstriangel är en självklarhet - gärna två. Förbandskudde, ficklampa och kanske (om man har plats) fylld reservdunk är andra bra tips.
Och fixa grönt kort från försäkringsbolaget.

I vissa länder krävs en sats reservlampor, Spanien t.ex., men såvitt jag vet inte i Danmark, Tyskland, Holland. Xenonlampa ingår inte i reservsatserna (svindyr!), men krävs inte heller, av nån anledning.

Kommer inte på nåt mer just nu, men andra kanske har funderingar och iidéer?


Var det PMR Exibel FX-12 du tänkte på? 299kr

Grönt kort? Det har jag aldrig haft när jag har kört utomlands? oops. Får kolla upp det.

jakob
2007-05-26, 23:07
Jag nöjer mig nog med bakrutan. Har också två kuvert.
Förövrigt fundrar jag lite på vad man behöver ha med sig i bilen?
Det har diskuterats lite förrut i tråden. Walkie-Talkie har vi sagt.
Någon som har förslag på någon "bra" och billig? Reflexväst tänkte jag lägga ner i skuffen. Det var något lagkrav i Holland eller? Verktyg? 13-nyckel till fjäderbensstaget i fall någon säkring går sönder. Man
får inte av locket har jag märkt utan att ta bort staget!

Några fler tips?

Til info er det ulovlig at kører med streamers i bagruden i DK - Now you know :blink:

Hans-G
2007-05-26, 23:10
Var det PMR Exibel FX-12 du tänkte på? 299kr

Grönt kort? Det har jag aldrig haft när jag har kört utomlands? oops. Får kolla upp det.

Jepp, det var dom jag menade. Kollade närmare och upptäckte att det är just dom som jag har själv. Har funkat bra hittills.

Det sägs att man kan behöva gröna kortet om man smäller eller så. Jag har haft det på alla utlandsresor, men aldrig behövt visa upp det eller använda det, så man kanske klarar sig utan. Det har varit gratis i alla fall så det är ju dumt att chansa.

Hans-G
2007-05-26, 23:16
Til info er det ulovlig at kører med streamers i bagruden i DK - Now you know :blink:
Jäkla danskar att krånga till det! ;)

Tre lösningar:
1 Sätta streamern på bakre sidorutan
2 Sätta streamern på lackade ytan på bakluckan
3 Sätta på streamern på färjan till Puttgarden
eller kanske
4 Låtsas vara ovetande om politi har synpunkter
:cop:

KIT
2007-05-27, 01:11
Jag lånar gärna en komradio.....

jakob
2007-05-29, 13:49
Jäkla danskar att krånga till det! ;)

Tre lösningar:
1 Sätta streamern på bakre sidorutan
2 Sätta streamern på lackade ytan på bakluckan
3 Sätta på streamern på färjan till Puttgarden
eller kanske
4 Låtsas vara ovetande om politi har synpunkter
:cop:

Ja - men jeg kører stadig med streamer i bagruden :D

Jeg montere mit Mini United 2007 i bagruden alligevel.

KPKalle
2007-05-29, 14:10
You might like to check out this http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3843 everyone ;)

jakob
2007-05-30, 07:15
Hejsa....

Den meget lille danske convoy mødes i Karlslunde benzin station syd for København kl. 12.00 torsdag d. 21. juni 2007 :)

Vi ses

RobertH
2007-05-30, 07:39
Jakob: Jättebra, åker ni färjan i Rödby tillsammans med oss då?

jakob
2007-05-30, 07:42
Jeps :)

jakob
2007-05-30, 07:52
Info:

Wille fra Finland kommer ikke :0(


Fra email:

Jakob,

Unfortunately I will be in US on a business trip so can't do UNITED. But
have fun and please email me couple of pictures from the event!

Enjoy!

Wille

Ace
2007-05-30, 15:43
Hejsa....

Den meget lille danske convoy mødes i Karlslunde benzin station syd for København kl. 12.00 torsdag d. 21. juni 2007 :)

Vi ses


Dit skall vi väl hinna? Har det nämnts någon tid då vi behöver lämna Göteborg?

Vad har hänt med forum-klockan förresten. Två timmar fel, va?

RobertH
2007-05-30, 15:49
Det är väl smartare att mötas upp till en bestämd färja i Rödby?

Vi har ju drygt 100 mil att köra ändå, varav typ 85 blir tillsammans med våra nordiska grannar i såna fall :D

jakob
2007-05-30, 16:01
Dit skall vi väl hinna? Har det nämnts någon tid då vi behöver lämna Göteborg?

Hans-G har snakkede om kl. 08.00 fra Göteborg, så skulle det passe med kl. 12.00 i DK :)

Ace
2007-05-30, 16:08
Hans-G har snakkede om kl. 08.00 fra Göteborg, så skulle det passe med kl. 12.00 i DK :)

Det blir gott.

Inte för sent uppe den 20:e då....hi hi

Förresten så gör Marcus Ahlbäck 3 mål mot Danmark på Lördag.

jakob
2007-05-30, 16:30
I hvad og hvem er Marcus Ahlbäck :confused:

Ace
2007-05-30, 16:50
I hvad og hvem er Marcus Ahlbäck :confused:

Det är ju en Danmark-Sverige-kamp på Parken på Lördag. (Fotboll)

Hans-G
2007-05-30, 17:00
Det är väl smartare att mötas upp till en bestämd färja i Rödby?

Vi har ju drygt 100 mil att köra ändå, varav typ 85 blir tillsammans med våra nordiska grannar i såna fall :D

För min del är det ingen hysterisk önskan om att köra så långt som möjligt tillsammans som ligger bakom planerna på att ses redan i södra Köpenhamn, utan att det är ganska rörigt i Rödby havn och svårt att hitta tillfällig uppställningsplats - man hamnar väldigt lätt i framkörningsfil på en gång.

Samlingsplatsen som Jakob bestämt ligger ju alldeles vid stora trafikleden och flytet är bra ner till Rödby, så vi förlorar knappast något på tidigare samling, men jag ska inte envisas om fler tycker att vi ska köra på fram till Rödby och träffa danska gänget där.

Hans-G
2007-05-30, 19:50
Oavsett om vi träffar våra danska vänner söder om Köpenhamn eller drar direkt till Rödby och färjan (och träffar dom där) tror jag det är klokt att vi bokar in oss i förväg på en avgång, så vi slipper vänta och så att alla kommer med.

Jag väntar på besked från Jakob om han tror att avgången 13.45 är ok, eller om vi ka ska satsa på 14.15 för att ha säkerhetsmarginal. (Jag har PMat Jakob.) Kom med din åsikt om du vill att vi ska ha extratid i färjeläget - om allt fungerar borde vi vara framme i Rödby 13.15-13.20 ca.

När vi bestämt oss måste var och en boka sin plats och det gör man här:
https://booking.scandlines.dk/index.html?lang=da
För att få rabatt köper vi kombinationsbiljett innan vi kör upp på Öresundsbron i Malmö, så det är bara plats som ska reserveras. (Robert/ace666 som har brobizz kanske borde köpa färjebiljetten på nätet i samband med bokningen).

Priset för bro+färja är för övrigt 775 Skr enkel resa. Bara broöverfart kostar 300 Skr enkel och enbart färjan 532 SKr eller 420 Dkr. (Rabatten för kombinationsbiljetten gör att de 10% som man kan få på färjan med vissa kort eller medlemskap inte har någon betydelse. På bron kan man inte få rabatt för enkelresor utan rabattkort.)

Besked om vilken färjeavgång det blir och när det är dags att boka kommer...

Märker ni att det börjar närma sig...:D

SEN EDIT: Vi tar avgången 14.15 - se post #299

Ace
2007-05-30, 20:32
4 tim 47 min och 46,5 mil. Så lång tid visade http://www.viamichelin.com att det skulle ta om man kör non-stop. Så om vi kommer iväg 08:00 så skall vi hinna till 14:15. Om man missar sin bokade plats är det bara att ställa sig i kön till nästa färja misstänker jag?

Nedräkningen har börjat.....

RandyPiper
2007-05-30, 20:39
Det är ju en Danmark-Sverige-kamp på Parken på Lördag. (Fotboll)

Här måste jag få bryta in och leka farbror duktig.
Det är väl ändå Allbäck och inte Ahlbäck du menar ?

RobertH
2007-05-30, 21:35
För min del är det ingen hysterisk önskan om att köra så långt som möjligt tillsammans som ligger bakom planerna på att ses redan i södra Köpenhamn, utan att det är ganska rörigt i Rödby havn och svårt att hitta tillfällig uppställningsplats - man hamnar väldigt lätt i framkörningsfil på en gång.

Samlingsplatsen som Jakob bestämt ligger ju alldeles vid stora trafikleden och flytet är bra ner till Rödby, så vi förlorar knappast något på tidigare samling, men jag ska inte envisas om fler tycker att vi ska köra på fram till Rödby och träffa danska gänget där.

Ah sorry, jag uppfattade det som att vi skulle in i Köpenhamn och börja leta efter nån bensinmack :D

Hans-G
2007-05-30, 22:02
4 tim 47 min och 46,5 mil. Så lång tid visade http://www.viamichelin.com att det skulle ta om man kör non-stop. Så om vi kommer iväg 08:00 så skall vi hinna till 14:15. Om man missar sin bokade plats är det bara att ställa sig i kön till nästa färja misstänker jag?

Nedräkningen har börjat.....

Jag tror att vi är nere i Rödby före halvtvå, även om vi kör in på bensinstationen vid motorvägen i södra Köpenhamn och låter de danske ansluta. Vi har då också hunnit med en bensträckare efter typ tre timmar, kanske på rastplatsen intill brofästet i Malmö - kul att beskåda bron, för den som inte gjort det så mycket.

Och om vi är framme i Rödby före halvtvå, känns det då så bra att VÄNTA på överfarten till Puttgarden? Bättre att ha gott om tid genom Tyskland för ev. stau och sånt. Jag tror på 13.45-färjan, och sen - som du säger ace-Robert, kan man väl ställa sig i kö för nästa färja, om man inte skulle hinna, dvs 14.15.
Vi får invänta vad Jakob säger, han är ju mer hemmastadd därnere.

jakob
2007-05-31, 06:49
Det är ju en Danmark-Sverige-kamp på Parken på Lördag. (Fotboll)

Ok men jeg interessere mig ikke for fodbold. Men hvis du snakker om MotoGP/DTC/Rally så er jeg på :)

jakob
2007-05-31, 07:09
Jag tror att vi är nere i Rödby före halvtvå, även om vi kör in på bensinstationen vid motorvägen i södra Köpenhamn och låter de danske ansluta. Vi har då också hunnit med en bensträckare efter typ tre timmar, kanske på rastplatsen intill brofästet i Malmö - kul att beskåda bron, för den som inte gjort det så mycket.

Och om vi är framme i Rödby före halvtvå, känns det då så bra att VÄNTA på överfarten till Puttgarden? Bättre att ha gott om tid genom Tyskland för ev. stau och sånt. Jag tror på 13.45-färjan, och sen - som du säger ace-Robert, kan man väl ställa sig i kö för nästa färja, om man inte skulle hinna, dvs 14.15.
Vi får invänta vad Jakob säger, han är ju mer hemmastadd därnere.

14.15 er den tid som skal bookes, hvis i er på benzintanken omkring kl. 12.00. Og i skal også tanke noget benzin - ta'r vel omkring 15-20 min før aller er klar igen. Men hvis vi når færgen før - og der er plads smutter vi bare ombord. :)

Vi holder klar fra kl. 12.00 i Karlslunde - fuld tanket og "ready to fly" :p

Jeg har lagt en kort med, omkring turen fra Karlslund til Rødby :o

Mit telefon er +45 41202683 - Så kan i altid holde mig underrettet via SMS/Tekst beskeder omkring jeres tidplan ned fra Göteborg :) Når i kører

jakob
2007-05-31, 07:32
Her er lidt fra Mini United 2005 - så ved i hvad i kan venter jer.... Det bliver sjovt :woot:

Kan i finde Hans-G's Mini og min - så giver jeg en omgang øl :D

Ace
2007-05-31, 18:13
Här måste jag få bryta in och leka farbror duktig.
Det är väl ändå Allbäck och inte Ahlbäck du menar ?

Härligt......Dom får passa sig för Slatan, Junberg och Älmander ochså!

RandyPiper
2007-05-31, 18:18
Härligt......Dom får passa sig för Slatan, Junberg och Älmander ochså!

Undrar om det blir tjälström eller svänsson på mittfältet ?
Lars Läderbög brukar premiera svänsson känns det som.

Hans-G
2007-05-31, 22:32
Ibland känns det som om vi skulle ha lite mer disciplin att hålla oss ON TOPIC på en tråd...
Hälsningar
Tråkmåns :nono:

--------------------------------------------------

Till ämnet då:
Om ingen allvarlig protest inkommer bestämmer vi att det blir avgången 14.15 från Rödby. Kommer vi i tid för 13.45 kanske vi kan kan få plats redan på den färjan.

Ett trevligt besked om bokningen: Det verkar gå att få Scandlines att reservera plats till oss alla på en gång. Jag har mailat en förfrågan till dom och fått besked att de vill ha exakt besked om hur många vi blir, och så kommer vi att få ett reservationsnummer för varje bil.

Om ingen ändrar sig nu så bokar jag in 7 svenska bilar 14.15, dvs dessa deltagare:
Gunnar
Hans-G
Robban och Jessika
Magnus med syster
Noel och Ulf
Paul och Madde
Robert och Lena

Dessutom två danska - jag har sett beskedet i inlägg #300 om att Jakob inte har bokat ännu.

Dröjer till efter helgen, men den 4 juni slår jag till! :titanic:

OM TRE VECKOR DRAR DET IGÅNG!

jakob
2007-06-01, 07:33
Nej ikke endnu - så du må gerne bestille til mig.

Jakob og Mette
Matthias og Cille

Hans-G
2007-06-01, 13:27
Hej,
Det börjar kännas lite hetare nu... Om tre veckor drar det igång därnere i Holland.

Härligt att veta att Paul fixar och donar därnere för att vi som kommer uppifrån landet den 20:e ska få en bra kväll och natt innan det är dags för den långa färden ner den 21:a. Underbart med folk som engagerar sig!

Ett par punkter för alla MINI United-deltagare, såväl "uppifrån" som "nerifrån" att ta del av:

Jag sammanställer just nu lite papper som vi kan ha hjälp av under nerresan - larmnummer, komradiokanaler för vår kommunikation och en del andra praktisk information. En lista över alla våra mobilnummer tycker jag vore bra att ha i dessa papper. Skicka ditt mobilnummer som pm eller vanlig e-post till mig! hans-g@telia.com Skriv också förnamn och efternamn på dig och ev. medresenär samt bilnummer!

I post #299 här ovan finns detaljerna om vår färjebokning. Om inga nya uppgifter kommer fram till mig bokar jag in 9 bilar, 7 svenska och 2 danska, måndag 4 juni. Då återstår inget annat för vår överfart på Öresundsbron och med Scandlines färja Rödby-Puttgarden än att köpa en kombinationsbiljett vid betalstationen före bron. Pris etc finns i post #289.
Det var väl allt just nu. Mer info kommer vartefter. Och tveka inte att komma med invändningar och/eller frågor.

/Hans-G

MrCooper
2007-06-01, 22:04
Nu börjar det nästan brännas!

Har dock en fråga till er som beställt mer än ett passerkort till årets event. Det är så att jag betalat in för mig och min medresenär (50€), men jag har bara fått ett enda kuvert med ett passerkort. :blink: Har ni andra fått ett per person?

Hittar inte vem jag kan kontakta om detta.
HJÄLP!

Edit: Hittade denna adress till slut Contact-MINIUnited@mini.com, längst ner i FAQ:n.

Hans-G
2007-06-01, 23:48
Var på väg att fråga i mitt senaste "punkterade" inlägg om alla fått sina beställda Starter Kits, men glömde det. Här ovan har vi ju ett exempel på att det inte funkat. Skriv till mailadressen i Noels inlägg om du inte fått kit som du beställt och betalat för länge sen. Hoppas det ordnar sig för dig, Noel!

Det ska gå att betala vid entrén också, för den som missat eller har avstått att betala i förväg av nån annan anledning. Vi är ju på plats i så pass god tid att det knappast är nån fara för att det är fullt. Kanske man missar nån present eller så, men det får man väl stå ut med...

Ace
2007-06-02, 10:16
Jag betalade för två och fick två kuvert. Nu drar jag till ClasOhlsson och köper walkie-talkie!

GT
2007-06-02, 15:26
I am a paying customer at the door!!!!!!!!!!!!!!!

Ace
2007-06-02, 16:16
Walkie-talkie inhandlad. "Cobra" någonting! Teknikmagasinet 399:- Så nu har jag en extra om det är någon som inte har. Reflexväst också fixad.

Ace
2007-06-05, 20:00
Kanske skall skapa en tråd ang. Pre-MINI United 2007 i Nederländerna den 20:e Juni I Göteborg! Det verkar finnas en del folk som är sugna på att vinka iväg oss!

Hans-G
2007-06-05, 21:16
Kanske skall skapa en tråd ang. Pre-MINI United 2007 i Nederländerna den 20:e Juni I Göteborg! Det verkar finnas en del folk som är sugna på att vinka iväg oss!

Låter väldigt trevligt. Jag vet att det ju har varit två olika idéer igång för den 20 juni. Dels har det ju snackats en del om Hallandsåsen runt, och dels vet jag att Paul har haft en del kontakter med västkustborna om lite aktiviteter.
Kanske dom båda idéerna kan mötas på en pre-MINI United-tråd.

Vem startar den? Jag och vi andra här uppifrån vill ju helst inte blanda oss i, utan bara gotta oss i att bli omhändertagna...:hihi:

Hans-G
2007-06-05, 21:40
PÅMINNELSE OM UPPGIFTER

Påminner om att det är himla bra om vi har uppgifter samlade på ett papper om oss alla som ska ner till MINI United från Cooper Sweden. Ett fåtal har lämnat, men många återstår.

Namn (det riktiga, alltså), mobilnummer och regnummer vill jag ha - genom PM eller e-post hans-g@telia.com

Alla får sen varsin lista och en del matnyttig information för resan och vistelsen därnere.

Ordningsmannen

Ace
2007-06-06, 10:23
Skriv vilka som lämnat uppgifterna så vet jag ifall mitt har kommit fram.

Hans-G
2007-06-06, 23:27
Skriv vilka som lämnat uppgifterna så vet jag ifall mitt har kommit fram.

Självklart, Robert, och dina uppgifter är noterade!

OCH (detta är ändrat i efterhand) JAG HAR NU INFO OM ALLA SOM SKA KÖRA I VÅR KONVOJ, inklusive danskarna. Tack till er som så plikttroget skrivit PM och mail.

Info om Gunnar (KIT) har jag sen tidigare och uppgifter på Paul och Madde har jag fått fram genom some private investigation.

RobertH
2007-06-06, 23:28
Eh jag mailade dig 1,5 minut efter att du postade. Skickar ett PM istället i såna fall.

Hans-G
2007-06-07, 00:00
Eh jag mailade dig 1,5 minut efter att du postade. Skickar ett PM istället i såna fall.

:blush::blush::blush::blush::blush:

Har min mailbox full med spam som jag rensar (med viss utsållning) då och då. Uppfattade inte din mailadress som privat. Sorry!
Nu är verkligen uppgifterna framme, Robban!
Och som framgår av ändring i inlägg #311 har jag nu begärd info om alla.

RobertH
2007-06-07, 07:51
Skönt! Ser fram emot sammanställningen :D

RobertH
2007-06-07, 13:46
Fick detta från BMW Sverige på mailen precis:

Hej Robert!

Om bara två veckor är det äntligen dags för MINI United 2007!
Det är Midsommarhelg hemma i Sverige, så vi tänkte passa på att fira lite svensk
Midsommar även på Zanvoort. Som registrerad MINI United-deltagare är du välkommen
till Midsommar på Zanvoort middagsbuffé kl 19 på fredagskvällen. Vi samlas kl 18:45
på Meeting Point, som finns i Open Festival-området.
På midsommardagen har vi bokat go-cart-banan till deltagarna från Sverige och de
andra nordiska länderna mellan kl 9:00 - 9:30. Festivalområdet öppnas kl 9 och ni
som vill vara med och köra go-cart kan komma direkt till KART-området, som ni hittar
i Festival Area nummer 2. Det tar några minuter att gå till KART-området från
huvudentrén. Jocke Mangs som kör i MINI Challenge-tävlingen i Zanvoort både på
lördag och söndag kommer att vara på plats och köra go-cart med oss på
lördagmorgonen.
Bland alla MINI United-deltagarna från Sverige lottar vi fram en person, som får
möjligheten att åka några varv med Jocke Mangs på racingbanan i Jockes tävlingsbil.
Den här "taxi driven" är på fredag kväll kl 18 och efter det hinner du väl i tid
till middagsbuffén.
Vi ber dig att OSA till mig på heidi.ketola@bmw.se (http://webmail1.one.com/src/compose.php?send_to=heidi.ketola%40bmw.se) senast den 14 juni om du vill
vara med på middagen och/eller go-cart-körningen. Detta mejl kommer till dig, som
har gjort registreringen på MINI United-webbsidan. Om du har registrerat fler än dig
själv, så anmäl vänligen även de andra registrerade personer som vill deltaga. På
MINI United-webbsidan finns det en pdf-karta på hela festivalområdet.
Har du frågor om Zanvoort, var du kan bo och annat som du vill veta när du planerar
din resa är du så klart välkommen att mejla oss.
Välkommen till MINI United, vi ses där!
Mvh,
Heidi
Heidi Ketola
Marknadschef MINI
BMW Group Sverige

------------

Känns som en given aktivitet för oss som åker va?

Fredrik
2007-06-07, 14:00
Robban, kom just på att souverniren du får inhandla åt mig helt enkelt blir Jocke Mangs Mini Challenge-bil, bra va :D

RobertH
2007-06-07, 14:14
Javisst, sätt in 600.000kr på mitt konto så får du den på en trailer!

Fredrik
2007-06-07, 15:17
Går det inte lika bra med 600.000 lire?

Ace
2007-06-07, 18:48
Alla vi som skall ner skall OSA Heidi på BMW om jag fattade rätt? Eller skall en OSA för oss allihop. Hans-G har ju alla uppgifter.


Jag OSAde Heidi nu. Det hänger väl alla med på eller?

KIT
2007-06-07, 23:52
Programmet för de som är intresserade. Det går tom sk. shuttlebussar fram och tillbaka till festivalområdet från Haarlem!

http://www.mini.com/MINIUnited/_shared_files/programme/_pdf/MINI_United_2007_Progamme.zip

Hans-G
2007-06-08, 00:18
Alla vi som skall ner skall OSA Heidi på BMW om jag fattade rätt? Eller skall en OSA för oss allihop. Hans-G har ju alla uppgifter.


Jag OSAde Heidi nu. Det hänger väl alla med på eller?

Jag tycker att det ser snyggast ut att var och en OSAr Heidi och då också avgör om man vill vara med på båda grejerna - att vara där kl 9 på morgonen kanske inte är självklart för alla... ;)

Jag förstod att något var på gång, eftersom MINI i ett tidigare svenskt mail antytt något om midsommarfirande därnere. Det är kul att dom hakar på och att vi därmed får lite extra profil på det svenska deltagandet.

Klicka alltså på svarsfunktionen i e-postprogrammet och svara själv på mailet från Heidi - och glöm nu inte bort det! Vi ska förstås möta upp man- (och kvinn-)grant!

mästrar ordningsmannen
Hans-G

TVÅ VECKOR KVAR TILL START!

RobertH
2007-06-08, 07:49
Jag tycker att det ser snyggast ut att var och en OSAr Heidi och då också avgör om man vill vara med på båda grejerna - att vara där kl 9 på morgonen kanske inte är självklart för alla... ;)

Jag förstod att något var på gång, eftersom MINI i ett tidigare svenskt mail antytt något om midsommarfirande därnere. Det är kul att dom hakar på och att vi därmed får lite extra profil på det svenska deltagandet.

Klicka alltså på svarsfunktionen i e-postprogrammet och svara själv på mailet från Heidi - och glöm nu inte bort det! Vi ska förstås möta upp man- (och kvinn-)grant!

mästrar ordningsmannen
Hans-G

TVÅ VECKOR KVAR TILL START!

Svarsfunktionen kanske inte är optimal i det här fallet eftersom nyhetsbrevet kom från en helt annan adress. :D

/Ordningsmannen med stort O som mästrar ordningsmannen :woot:

Hans-G
2007-06-08, 11:27
Hoppsan.
Jag hade inte sett hur meddelandet såg ut när jag skrev kommentaren från jobbet - utgick ifrån att det var ett personligt mail eftersom det ju bara riktade sig till ett fåtal. Men OK. Hoppas även datanördar därute klarar att skicka MINI-Heidi ett svar...:D

MrCooper
2007-06-08, 14:22
Jag har anmält mig!

dustinthewind
2007-06-10, 13:42
tjena alla miniacs
andreas heter jag 32år från sthlm. var och provkörde hos mini i kungsträdgården 3 dar i rad!!!!, drog med 2 kompisar som tyvärr inte blev lika impade som jag av bilens enastående vägegenskaper och vrid!
själv blev jag svårt biten.), har tyvärr ingen egen Mini. snart så...
(väntar tills nästa år på en starkare JCW??!) för att försöka stilla abstinensen i år. tänkte jag åka ner till MINI united i år(nästa år med egen bil), med flyg eller ännu bättre om ngn har plats för en miniac i bilen(givetvis delar vi på soppan.) och om ngn blir trött på att köra (kors i taket,) kan jag hjälpa till med det oxå.)

mvh

andreas

RobertH
2007-06-10, 14:50
Kul!

Vi kan säkert ordna plats i någon av bilarna som ska ner. Problemet verkar dock vara hemresan, eftersom varken KIT, jag och Jess eller Hasse ska åka hem direkt efteråt. Det är bara Magnus med syster som ska hem (antar jag) och hans bil är trasig. Paul och Madde ska också hem förstås men dom bor i Göteborg.

dustinthewind
2007-06-10, 16:40
Kul!

Vi kan säkert ordna plats i någon av bilarna som ska ner. Problemet verkar dock vara hemresan, eftersom varken KIT, jag och Jess eller Hasse ska åka hem direkt efteråt. Det är bara Magnus med syster som ska hem (antar jag) och hans bil är trasig. Paul och Madde ska också hem förstås men dom bor i Göteborg.


tjena Robert tack för ett snabbt svar och din hjälpsamhet. :)

funderar själv på att ta en avstickare till amsterdam :woot: på väg hem.
när man ändå är där nere. flyg hem. eller flyg T/R. ca 1500:-. ARN-Schipol
ngn mer som tänkt flyga dit?

Ace
2007-06-10, 16:58
tjena alla miniacs
andreas heter jag 32år från sthlm. var och provkörde hos mini i kungsträdgården 3 dar i rad!!!!, drog med 2 kompisar som tyvärr inte blev lika impade som jag av bilens enastående vägegenskaper och vrid!
själv blev jag svårt biten.), har tyvärr ingen egen Mini. snart så...
(väntar tills nästa år på en starkare JCW??!) för att försöka stilla abstinensen i år. tänkte jag åka ner till MINI united i år(nästa år med egen bil), med flyg eller ännu bättre om ngn har plats för en miniac i bilen(givetvis delar vi på soppan.) och om ngn blir trött på att köra (kors i taket,) kan jag hjälpa till med det oxå.)

mvh

andreas

Köp en begagnad så länge!
Så får den ju bekänna färg med 220mil fram och tillbaka till Holland!
"GT"-s gamla kanske http://www.blocket.se/vi/11747178.htm?ca=15_s

dustinthewind
2007-06-10, 17:01
det lutar åt flyg, lätt och glömma att Minin lastar rätt lite, tänkte inte på det kan bli trångt med folks semesterpackning. men vänta lite, kanske så här??...

dustinthewind
2007-06-10, 17:01
http://www.autoclub4mini.com/getimage3.jpg

nån som har plats för en miniac i eller på bilen :woot: kan skicka ett pm

dustinthewind
2007-06-10, 17:34
Köp en begagnad så länge!
Så får den ju bekänna färg med 220mil fram och tillbaka till Holland!
"GT"-s gamla kanske http://www.blocket.se/vi/11747178.htm?ca=15_s

tack för tipset men jag vill köpa en ny JCW 08

Ace
2007-06-10, 18:44
tack för tipset men jag vill köpa en ny JCW 08


Det gör du rätt i.
Åk och beställ en redan i morgon så kanske du är först i Sverige? Vem vet?
Här kommer en bild på en:
R56 Works från NY Auto Motor Show som jag besökte i April
http://i152.photobucket.com/albums/s187/Lindgatan16/IMG_2978.jpg

RobertH
2007-06-10, 20:34
Gunnar: Har vi nån planerad miniguidning i downtown Amsterdam planerad eller är det bara festivalen som gäller? Nån kväll kanske? Med bitterballe och allt.

Det här skulle vara kul, men det kanske bara är jag som tycker som gammal bluesgitarrist :D

http://www.amsterdam.info/se/musik/maloe-melo/

KIT
2007-06-10, 23:28
Välkommen till forumet andreas!

Åk ner med mig ner vet ja och ta flyget hem! Det går bra att åka med mig ner.

Självklart tar vi en liten tour i amsterdam, kanske på söndagen om det passar?? bitterballen en bier!

dustinthewind
2007-06-11, 07:19
Välkommen till forumet andreas!

Åk ner med mig ner vet ja och ta flyget hem! Det går bra att åka med mig ner.

Självklart tar vi en liten tour i amsterdam, kanske på söndagen om det passar?? bitterballen en bier!



:woot:
jag bockar och bugar Gunnar, tack för inbjudan: åka Mini över 100mil!:woot: + Mini tour i amsterdam :woot:. taget!
japp jag flyger hem. jag mailar dig efter jobbet idag.


andreas

RobertH
2007-06-11, 07:26
:woot:
jag bockar och bugar Gunnar, tack för inbjudan: åka Mini över 100mil!:woot: + Mini tour i amsterdam :woot:. taget!
japp jag flyger hem. jag mailar dig efter jobbet idag.


andreas

För oss Stockholmare blir det närmare 145mil :woot:

Hans-G
2007-06-11, 16:04
Kom på att jag glömt att meddela att reservationerna för oss till färjan Rödby-Puttgarden torsdag 20 juni är fixade. Jag har reservationsnummer till nio bilar, sju svenska och två danska, att fördela när vi ses. Avgångstid 14.15.

Ace
2007-06-11, 17:22
Kom på att jag glömt att meddela att reservationerna för oss till färjan Rödby-Puttgarden torsdag 20 juni är fixade. Jag har reservationsnummer till nio bilar, sju svenska och två danska, att fördela när vi ses. Avgångstid 14.15.


Man tackar. Med våra regnummer då eller? Blir inga problem då jag har BroBizz eller? Hade en svag känsla att vi skulle fixa det själva men nu är det fixat då. När tror du att vi behöver åka ifrån Göteborg? 07:00 alt. 08:00?
Bättre för tidigt än försent tycker jag(vi).

Hans-G
2007-06-11, 17:59
Man tackar. Med våra regnummer då eller? Blir inga problem då jag har BroBizz eller? Hade en svag känsla att vi skulle fixa det själva men nu är det fixat då. När tror du att vi behöver åka ifrån Göteborg? 07:00 alt. 08:00?
Bättre för tidigt än försent tycker jag(vi).

Först skrev jag att alla skulle boka själva, men det var innan jag fick besked om att kollektiv bokning var ok. Kolla post #299 och #301 ;)

Inga regnummer behövdes för reservationen - vi "legitimerar" oss med bokningsnumren, ett per bil. Du, och alla andra, får sitt i det dokument som kommer i varsitt pm om en vecka. Jag har förstås med alla reservationsnummer när vi ses också.

Har snackat med Paul om att vi ska starta 08.00 från centrala Göteborg. Men då måste disciplinen vara stenhård, så att vi verkligen kommer iväg då. (Man kanske skulle ha varit taktisk och sagt 07.30... :)) Det blir ingen jättestress trots det - jag tror vi kan köra in på macken söder om Köpenhamn och hämta upp JakobJ&Mette och
Matthias&Cille i god tid före 12 och tanka, för den som behöver, och kanske ta en läsk eller så, innan vi kör vidare mot Rödby.

BroBizz:en innebär ju att du inte löser biljett för färjan vid Öresundsbro-påfarten, men jag ska för säkerhets skull kolla upp att du kan betala - cash eller med kort - för din färjebiljett vid incheckningen i Rödby. Du får besked i god tid, lovar!

Och så börjar pulsen öka lite till då... Nio dagar kvar till "stora språnget" ner till Europa...

GT
2007-06-11, 20:24
8 days untill "BANNANA TIME"

Ace
2007-06-11, 20:31
"Röka Banan" ?! Det var väl ett tag sedan va?
18*C i vattnet igår! Inga brännmaneter....Party on!

GT
2007-06-11, 20:38
are you coming next week in the boat?

TheEngineer
2007-06-11, 21:02
8 days untill "BANNANA TIME"

Jepp snart är det dags! Jag har dock haft lite fjärilar i magen huruvida min bil ska vara körbar eftersom ett missljud från vänster framhjul (vid acceleration och motorbroms) har fått bilen att hamna på verkstad.

Idag har jag i alla fall fått besked från BMW i Solna att en drivaxel ska bytas. Det betyder att felet är lokaliserat och att alla reservdelar förmodligen hinner beställas och monteras innan onsdag nästa vecka då vi åker. Så räkna inte ut mig och syrran än! :D

Jag återkommer med en uppdatering i morgon när jag talat med verkmästaren...

Hans-G
2007-06-11, 22:41
Jepp snart är det dags! Jag har dock haft lite fjärilar i magen huruvida min bil ska vara körbar eftersom ett missljud från vänster framhjul (vid acceleration och motorbroms) har fått bilen att hamna på verkstad.

Idag har jag i alla fall fått besked från BMW i Solna att en drivaxel ska bytas. Det betyder att felet är lokaliserat och att alla reservdelar förmodligen hinner beställas och monteras innan onsdag nästa vecka då vi åker. Så räkna inte ut mig och syrran än! :D

Jag återkommer med en uppdatering i morgon när jag talat med verkmästaren...

Hoppas det går vägen! Vi har väl annars beredskap för att köra operation påtryckning mot BMW Solna...:roll:

Hans-G
2007-06-12, 13:12
Blir inga problem då jag har BroBizz eller?
Nu har jag kollat, och det blir inga problem. Så här svarade Scandlines:

Den af jer der ikke køber kombinationsbillet kan godt beholde sin reservation og betale færgebilletten ved check-in i Rødby

Kom nyss på att detta ju borde gälla även våra danska vänner, som har reserverad plats men inte köpt biljett i förväg.

Ace
2007-06-12, 15:55
Nu har jag kollat, och det blir inga problem. Så här svarade Scandlines:

Den af jer der ikke køber kombinationsbillet kan godt beholde sin reservation og betale færgebilletten ved check-in i Rødby

Kom nyss på att detta ju borde gälla även våra danska vänner, som har reserverad plats men inte köpt biljett i förväg.

Det är ju några kronor att tjäna med BroBizz. c:a 100:- billigare per väg än att betala kontant i kassan. Sen får jag ligga och smygköra över bron så alla kommer ikapp....hi hi
Nu hoppas vi bara på att det dyker upp en drivaxel och mina stötfångarkåpor innan den 20:e. Någon mer som väntar på nått beställt kanske!?

Ace
2007-06-12, 15:56
are you coming next week in the boat?


Klart jag kommer! Du får dra igång en Poll så du vet hur många vi blir.
(och hur många öl du skall fixa!!)

TheEngineer
2007-06-12, 17:15
Nu hoppas vi bara på att det dyker upp en drivaxel och mina stötfångarkåpor innan den 20:e.

Drivaxel har beräknad leverans tisdagen den 19/6. Mekanikern i Solna lovade att förbereda dagen innan och montera isär bilen så att allt bara kan sättas på plats på onsdagen...

Nu måste alla hålla tummarna! :o

Hans-G
2007-06-12, 19:46
Drivaxel har beräknad leverans tisdagen den 19/6. Mekanikern i Solna lovade att förbereda dagen innan och montera isär bilen så att allt bara kan sättas på plats på onsdagen...

Nu måste alla hålla tummarna! :o
Jäklar, vilken rysare!
Man måste ju faktiskt ställa frågan; med dagens logistik där man avstår från att ha lokala lager - är det rimligt med en hel veckas leveranstid på en detalj på en bil? I andra sammanhang klarar man reservdelar över dan med flygfrakt... Och hur många dagar har BMW sumpat genom att inte undersöka bilen på en gång?
Själv skulle jag gå upp i atomer i ett sånt här läge:furious:
Du är förhoppningsvis en lugnare typ...
Och visst håller vi tummarna!

Ace
2007-06-12, 21:32
Drivaxel har beräknad leverans tisdagen den 19/6. Mekanikern i Solna lovade att förbereda dagen innan och montera isär bilen så att allt bara kan sättas på plats på onsdagen...

Nu måste alla hålla tummarna! :o


Du får pressa dom med att det blir en bil mindre i Zandvoort om dom inte fixar fram grejerna...hi hi

GT
2007-06-13, 12:32
I need names of every body that will stay in the 250:- per room hotel in GBG

NOW NOW NOW

I have the P-tillstånd for 5 cars here in my office.

PLEASE CALL ME 0736-397577 / 031-525259

I even have a spare mini for anyone who needs it.

Hans-G
2007-06-13, 12:46
Hej alla MINI United-deltagare från Cooper Sweden!

Ett par påminnelser bara:

Skaffa grönt kort! Ring försäkringsbolaget så skickar dom ett med posten. Det är inte krav på grönt kort i de "vanligaste" västländerna, men är bra att ha om något händer. (Du som har Original Försäkring - tel dit är 08-54170690)

OSA Heidi på MINI Sverige om midsommarfirandet i Zandvoort och vår egen gocart-tid på lördag morgon om du inte gjort det! Hon vill ha svar senast 14 juni till heidi.ketola@bmw.se

Ett par listor är på gång för att förbereda dig lite och öka nerven under nerräkningen :):

Tips om utrustning som kan vara bra att ha med sig (och införskaffa om man inte redan har) och sånt som är bra att kolla före en lång resa som vår. Kommer senast lördag 16 juni.

Praktiska upplysningar inför resan - lista över deltagare, mobilnummer till oss, adress och tel.nr. till hotellet, reservationsnummer till färjan osv. Kommer som PM till var och en senast 18 juni och delas ut på papper till alla när vi ses 20 eller 21. (Du behöver mao inte skriva ut PM:et, om du inte vill för säkerhets skull...)
Det skulle väl vara allt för stunden...
/Hans-G

PS Kom (efter ett samtal med Gunnar) på att det kan vara läge att påminna om det här med komradio. Du som har ett par och kan låna ut den ena får gärna berätta det. Annars - överväg att köpa! En trehundring per par på typ Clas Ohlson, Teknikmagasinet etc. Håller nere mobiltelefonkostnaderna för oss nere i Europa.

Ace
2007-06-13, 16:58
Jag har 1+1 komradio som någon kan få låna den ena.
"Cobra" någonting. Köpt på Teknikmagasinet för 399.- verkar helt ok. Laddningsbara batteri ingick.
Har även skaffat "Grönt Kort".
Måste bara säga att Hans-G är en klippa! Räcker så va...?

Vilka har OSAT Heidi?
Vill ju inte sitta själv och äta matjes-sill med massa folk man inte känner!
Man har ju chans att vinna en tur i en MINI Challenge-bil också!!!
Go-Cart är ju skoj även på morgonen! (09:00)

TheEngineer
2007-06-13, 17:48
Vilka har OSAT Heidi?
Vill ju inte sitta själv och äta matjes-sill med massa folk man inte känner!
Man har ju chans att vinna en tur i en MINI Challenge-bil också!!!
Go-Cart är ju skoj även på morgonen! (09:00)

Jag och syrran har gjort det!

RobertH
2007-06-13, 18:30
Jag har 1+1 komradio som någon kan få låna den ena.
"Cobra" någonting. Köpt på Teknikmagasinet för 399.- verkar helt ok. Laddningsbara batteri ingick.
Har även skaffat "Grönt Kort".
Måste bara säga att Hans-G är en klippa! Räcker så va...?

Vilka har OSAT Heidi?
Vill ju inte sitta själv och äta matjes-sill med massa folk man inte känner!
Man har ju chans att vinna en tur i en MINI Challenge-bil också!!!
Go-Cart är ju skoj även på morgonen! (09:00)

Jag lånar gärna en komradio!

MrCooper
2007-06-13, 21:00
Vilka har OSAT Heidi?
Vill ju inte sitta själv och äta matjes-sill med massa folk man inte känner!
Man har ju chans att vinna en tur i en MINI Challenge-bil också!!!
Go-Cart är ju skoj även på morgonen! (09:00)

Jag och min medpassagerare har också gjort det! :)

Hans-G
2007-06-13, 21:05
Jag tycker att ALLA ska tacka ja till Heidis inbjudan - att vi kommer när det fixas något för just oss därnere (det är ju inte en allmän tillställning precis) känns självklart på något sätt.
Sen är det ju så att turen i MINI Challenge-bilen sker INNAN vi ska ses för midsommarkalaset, så lottningen sker ju i förväg bland dom som anmält sig. Ännu en anledning att tacka ja m.a.o.
Sista svarsdag torsdag 14 juni.

Och så blir jag lite bekymrad vad gäller Magnus' reparation. Nog borde väl de beställda delarna dyka upp så pass tidigt den 19 att utbytet kan ske SAMMA dag och inte dan efter, på onsdan. Trist om vi inte kan köra till Götet tillsammans. Jag överväger att ringa BMW och trycka på lite - även om jag inser att jag knappast har nån makt i sammanhanget. Hoppas Magnus inte misstycker.

TheEngineer
2007-06-13, 21:31
Och så blir jag lite bekymrad vad gäller Magnus' reparation. Nog borde väl de beställda delarna dyka upp så pass tidigt den 19 att utbytet kan ske SAMMA dag och inte dan efter, på onsdan. Trist om vi inte kan köra till Götet tillsammans. Jag överväger att ringa BMW och trycka på lite - även om jag inser att jag knappast har nån makt i sammanhanget. Hoppas Magnus inte misstycker.

Nejdå jag misstycker inte! :D Tack för engagemanget! Däremot måste jag säga att mekanikerna och administrationen har varit väldigt tillmötesgående så gå inte för hårt fram! Förstod det som att mekanikern tänker börja så fort delarna kommer.

Jag måste jobba åtminstone halva onsdagen så jag och Sara kommer att åka från Eskilstuna på eftermiddagen. Vad jag förstår så kommer ni andra att åka redan på morgonen. Så vi kommer nog inte att kunna åka gemensamt ändå?!

Hans-G
2007-06-13, 21:44
Nejdå jag misstycker inte! :D Tack för engagemanget! Däremot måste jag säga att mekanikerna och administrationen har varit väldigt tillmötesgående så gå inte för hårt fram! Förstod det som att mekanikern tänker börja så fort delarna kommer.

Jag måste jobba åtminstone halva onsdagen så jag och Sara kommer att åka från Eskilstuna på eftermiddagen. Vad jag förstår så kommer ni andra att åka redan på morgonen. Så vi kommer nog inte att kunna åka gemensamt ändå?!

OK, bra att få det beskedet. Vi har övervägt att åka ganska tidigt på onsdag morgon-förmiddag, typ 8-9 eftersom Robban vill hinna med ett kundbesök medan folk fortfarande jobbar. Och det känns ju rätt bra att komma ner i god tid och bl.a. hinna checka in på hotellet innan vi låter Paul och de andra göteborgarna ta hand om oss...;). Det verkar ju som om du ändå kommer att starta så sent, Magnus, att det inte hjälper om vi dröjer till typ 12 och låter Robert åka ner först i ensamt majestät.
Så till er andra deltagare - räkna med 8 eller kanske 9 som avgångstid från Stockholm. Slutgiltigt besked kommer i början av nästa vecka - senast.

Ace
2007-06-14, 16:44
Hans-G
Jag(ace666)
Noel
TheEngineer
RobertH
Kit, misstänker jag.
Vilka har mer bokat midsommarfesten.
Hur är det med "GT"-paul och Madde?
Har jag missat någon.

P.S Min ena hälft av komradion är nu bokad till RobertH.
Citat från framtida konversation mellan Robertarna: -Robert var är du? -Jag är här, Robert! Vad sa du, Robert! Upprepa. Jag hör dig inte, Robert.......hi hi hi

RobertH
2007-06-14, 17:06
P.S Min ena hälft av komradion är nu bokad till RobertH.
Citat från framtida konversation mellan Robertarna: -Robert var är du? -Jag är här, Robert! Vad sa du, Robert! Upprepa. Jag hör dig inte, Robert.......hi hi hi

:buttrock::buttrock:

Ace
2007-06-14, 17:08
:buttrock::evil::metal:

Heaven And Hell!

GT
2007-06-14, 21:50
10 4 rubber ducky!

KIT
2007-06-15, 13:32
Jippee, jag vann en taxi drive med Jocke Mangs på fredag kväll, ska bli superkul och se vad MINIn i riktigt racingutförande går för !

Ace
2007-06-15, 15:36
Jippee, jag vann en taxi drive med Jocke Mangs på fredag kväll, ska bli superkul och se vad MINIn i riktigt racingutförande går för !


Det vad väldigt vad vissa har tur då...Har iofs inte kollat min mail än! Det finns fortfarande hopp!

Edit: Såg nu att det bara var en vinnare. Kan man inte få sitta bak? hi hi

RobertH
2007-06-15, 15:39
Fasen, jag tänkte också skicka blommor till Heidi men du hann tydligen först!

GT
2007-06-16, 16:36
I talked to Scandic Europa today ........and will get the booking no on monday for everybodys rooms.
I am counting

1. room for robo and jess
2. hans g and håkan
3. magnus and sarah
4. gunnar and andreas

Hans-G
2007-06-16, 20:03
I talked to Scandic Europa today ........and will get the booking no on monday for everybodys rooms.
I am counting

1. room for robo and jess
2. hans g and håkan
3. magnus and sarah
4. gunnar and andreas

As as said earlier:
I am solo in my car and need only a single room. (Who is Håkan?:))

Hans-G
2007-06-16, 20:16
Allra först:
Efter en kontakt med hotellet i Haarlem har våra rumsreservationer där uppdaterats, så att vi verkligen har rätt antal rum och rätt personer bokade. Vi har fem dubbelrum reserverade: Paul&Madde, Noel&Ulf, Robert&Lena, Robban&Jessika, Magnus&Sara, samt tre enkelrum: Gunnar, Hans-G och Andreas.
Vi räknar med att komma fram mellan nio och tio på kvällen. Jag har fått ett mobilnummer till chefsportieren på hotellet för kontakt om vi skulle bli sena.

Sen - med risk för att bli väldigt "besserwissrig" har jag sammanställt ett par listor över sånt som är bra att kolla och sånt som är bra att ha med på resan. Personlig utrustning får ni göra en checklista för själva...

KOLLA INFÖR RESAN:
Rätt lufttryck i däcken?
Oljenivån OK?
Fullt i spolarvätskebehållarna?
Funkar alla lampor?

BRA ATT HA MED I BILEN:
Grönt kort från försäkringsbolaget
Varningstriangel (obligatorisk)
Bilens originalverktyg
Förbandskudde
Reservlampor
Reservdunk med innehåll
Reflexväst
Ficklampa
Ínstruktionsboksmappen
Extraverktyg (om man kan hantrera dom;))

BRA ATT HA MED I ÖVRIGT:
Pass
Mobiltelefon med laddkabel
Komradio med laddare (om man har)
MINI Uniteds Starter Kit med deltagarkort
Resevaluta (växla in lite euro för nerresan)
Kreditkort
Europavägkarta
Reservbilnyckel (plastnyckeln)

Jag har säkert missat något - komplettera gärna!

PM med uppgifter för nerresan och vistelsen i Haarlem kommer senast måndag!

/Hans-G

GT
2007-06-17, 08:43
Reserve tyre glue for those without "run flats"

Ace
2007-06-17, 11:00
13-nyckel för dom med Upper Strutbrace om man vill komma åt säkringarna! Gäller kanske inte Cooper S?

Ligger det inte någon typ av Reserve Tyre Glue vid domkraften? Eller vad är det för flaska?

GT
2007-06-17, 11:20
its tyre glue!

MrCooper
2007-06-17, 11:47
Punka spray. Om alla som inte kör på RunFlats har med sig var sin så kan vi kanske ta av varandra om någon får problem och en flaska inte skulle räcka. Jag kommer även att ha med en 12V pump.

RobertH
2007-06-17, 12:05
Funkar den där punkasprejen verkligen? Har testat några gånger men samtliga utan framgång. Jag tänkte mest om det är värt att köpa en innan man åker.

Ace
2007-06-17, 13:19
Det är nog bättre att ringa MINI Assistance!

GT
2007-06-17, 13:21
:ide: "SNUS"

And if you dont snusa , bring some anyway so that i have plenty:woot:

RobertH
2007-06-17, 16:09
Det är nog bättre att ringa MINI Assistance!

Exakt min tanke :D

Ace
2007-06-17, 19:04
:ide: "SNUS"

And if you dont snusa , bring some anyway so that i have plenty:woot:

And if you don´t snusa!
En klassiker på forumet....hi hi
Tack Paul för din grymma svenska
Snusa,Snusar,Snusat!

TheEngineer
2007-06-18, 22:11
Tjohooo!

Ringde BMW idag och dom har fått mina delar och håller på och monterar ihop pärlan igen. Får tillbaka henne i morgon tisdag! Nu gäller det bara att missljudet har försvunnit också. Resan till MINI United känns säkrad i alla fall.

GT
2007-06-18, 22:59
Tjohooo!

Ringde BMW idag och dom har fått mina delar och håller på och monterar ihop pärlan igen. Får tillbaka henne i morgon tisdag! Nu gäller det bara att missljudet har försvunnit också. Resan till MINI United känns säkrad i alla fall.

I gotcha back anyway!

Hans-G
2007-06-18, 23:03
Först av allt - skönt att det verkar ordna sig för dig Magnus. Jag vet att det skedde en del påtryckningar från MINI-säljarnas sida mot verkstaden och det ser ut att ha lett till att man snabbat sig med både leverans och arbete.

Jag har utlovat ett PM, alltså Personal Message, till var och en med detaljerna för nerresan. Tyvärr orkar jag inte med det idag efter en jäktig dag som inkluderat en Eskilstuna-resa över några timmar eftermiddag-kväll.

Istället kommer här de viktigaste punkterna för etapp 1 och 2, onsdag och torsdag. Detaljerna får ni sen på papper när vi ses - inklusive alla mobilnummer och reservationsnummer till färjan.

ETAPP 1 ONSDAG 19 JUNI

Samling för Gunnar&Andreas, Robban&Jessika och undertecknad kl 07.50 på OKQ8-macken i Västberga, direkt intill E20 - lätt nåbart för oss alla.
Avfärd 08.00. Fikapaus förslagsvis på Eurostop i Jönköping och ev. extra bensträckare efter behov.
Magnus och Sara kör på egen hand och ansluter i Göteborg framåt kvällen.
Robban gör kundbesök i Göteborgsområdet och ansluter med Jessika till Pauls program senare.

Detta är Pauls beskrivning av eftermiddan:
14:00 we will Unite at the Stig center (i Hisings Backa /min anm.) and drive to Paint WorX for coffee.
14:47 we will drive to the Hotel Scandic Europa and park the cars (we will take the long root)
16:00 "BANNANA TIME" for those who dare ! we will be going out on the water
in our boat for a little wakeboard action or bannana action. ( all other parties can sit on the keyside and have wine and cheese with my wife).
18:00 return to the hotel and rest (Powernap). hopefully the ENGINEAR will have arrived and received a warm welcome by this time , and a warm piece of cheese from earlier
21:00 we will eat at the "HARD ROCK CAFE" with virtual bowling.
23:39 Go home and sleep because the day after we are going to "MINI UNITED"

ETAPP 2 TORSDAG 20 JUNI

Vi samlas enligt Pauls planer utanför Scandic Europa, där vi 08or bor och har våra bilar, för gemensam avfärd. Tillkommer då gör alltså Paul&Madde, Noel&Ulf och Robert&Lena.
Vi samlas kl 07.50 (mitt förslag) för att göteborgarna ska få sina infopapper innan vi åker. Vi startar kl 08.00 och ska träffa danskarna söder om Köpenhamn kl 12. Färjeöverfart Rödby-Puttgarden kl 14.15. (Reservationsnummer får ni alltså i infon på papper.)

Om ni vill lämna några uppgifter till anhöriga hemma, så bor vi alltså på Hotel Carillon i Haarlem nätterna 21/22, 22/23 och 23/24 juni. Telefon dit 0031 23 - 531 0591. Hotellet har adressen Grote Markt 27.

Akuta frågor och funderingar till mig 070-569 10 70.

Ska bli kul att ses!
/Hans-G

MrCooper
2007-06-19, 11:25
Vilken frekvens skall vi ha på kommunikationsradion? Bra om folk kan förbereda redan innan så kan vi lätt testa att allas funkar när vi samlat ihop oss. Tiden kommer nog att gå ganska fort som det är.

Hans-G
2007-06-19, 11:34
Vilken frekvens skall vi ha på kommunikationsradion? Bra om folk kan förbereda redan innan så kan vi lätt testa att allas funkar när vi samlat ihop oss. Tiden kommer nog att gå ganska fort som det är.

Ok, jag tänke spara den uppgiften till mitt pappers-PM, men jag har bestämt oss ;) för kanal 7 sub 7, alt 7/9 eller 9/7 (kan bli aktuellt att byta - givetvis samordnat - om det är trafik som stör på den valda kanalen).

powernap
2007-06-19, 11:58
halloj hollandtravelers

ni kommer att bli förevigade i den lokala blaskan:
-------------------------------------------------------------------
Hej!

Vi skulle gärna skicka ut en av våra fotografer också. Har du möjlighet att förmedla en kontakt - alternativt slå oss en signal när de närmar sig?

Många hälsingar

Cicki Gustafsson, HP


Cicki Gustafsson
Nyhetschef
Hallandsposten
301 81 HALMSTAD
------------------------------------------------------------------

så håll nu ihop o ha nytvättade bilar :-)

--------------------------------------------------------------------
förfrågan från tidningen:
finns möjlighet till en 5 minuters bensträckare i halmstad (150 km söder om göteborg) så blir det ett fett reportage (marknadsföringstekniskt helrätt??)

Fredrik
2007-06-19, 15:42
Ha det så skoj nu ni som far ner till United, och tänk för all del inte på oss stackare som sitter hemma med midsommarstång, sill och nubbe blickandes på Minin på uppfarten och tänker på hur det hade varit att träffat sextusen andra Mini-galningar samtidigt (Mini-maxat :woot: )

Glöm nu inte bilder i mängder, på folk, på er, på Minis!
To Paul: give them something to remember on your banana-cruise :D

Funderar på att arrangera ett "Welcome back from United" möte - får se om jag kan komma fram till något (dock kommer det av avhållas senare, flera av er far ju söderut efter United).

Enjoy, guys (and gals) :D 8)

KIT
2007-06-19, 21:51
Problem på jobbet...:-(

Kan inte komma iväg förrän runt 12.00 snåret från Stockholmo.

RobertH
2007-06-19, 22:23
Okej, tråkigt att vi inte kan åka alla i samlad trupp ner, men vi ses ju där nere iaf.

Nu är det packat och klart, servat, bokat, milltekat och stripat. Let´s MINI!

Hans-G
2007-06-19, 22:28
Okej, tråkigt att vi inte kan åka alla i samlad trupp ner, men vi ses ju där nere iaf.

Nu är det packat och klart, servat, bokat, milltekat och stripat. Let´s MINI!

Yes, let's MINI - åtminstone en MINIgrupp på två till att börja med! Förhoppningsvis faller ingen ifrån helt till den stora resan...

Hans-G
2007-06-19, 22:32
Ha det så skoj nu ni som far ner till United, och tänk för all del inte på oss stackare som sitter hemma med midsommarstång, sill och nubbe blickandes på Minin på uppfarten och tänker på hur det hade varit att träffat sextusen andra Mini-galningar samtidigt (Mini-maxat :woot: )

Glöm nu inte bilder i mängder, på folk, på er, på Minis!
To Paul: give them something to remember on your banana-cruise :D

Funderar på att arrangera ett "Welcome back from United" möte - får se om jag kan komma fram till något (dock kommer det av avhållas senare, flera av er far ju söderut efter United).

Enjoy, guys (and gals) :D 8)

Tack Fredrik för hälsningen!
Tror inte att MINI Sverige har ordnat någon midsommarstång, så vi får väl klä oss i grönt och hålla ut armarna och säga att vi är en MINI-variant av en sådan...
Och så ser vi förstås till att underhålla er med rapporter under tiden vi är därnere. Håll koll på nätet! Och glad midsommar på er härhemma!
/Hans-G

TheEngineer
2007-06-19, 22:32
Först av allt - skönt att det verkar ordna sig för dig Magnus. Jag vet att det skedde en del påtryckningar från MINI-säljarnas sida mot verkstaden och det ser ut att ha lett till att man snabbat sig med både leverans och arbete.


Ja, tack och lov! :D Nu är bilen tillbaka och jag blev nästan tårögd när jag såg pärlan i garaget där på BMW. Var tvungen att klappa lite och fråga hur det har varit... ensamt i två veckor blev svaret.

Missljuden är borta och den går som en klocka. BMW har skött sig excellent - jag blivit uppringd i princip varannan dag och fått en statusrapport. Funderar på att skicka in Dagens ros!

Drivaxeln är bytt (på båda sidor) och hjullagret på vänster sida. Det verkade som om dom har tagit i lite extra för att försäkra sig om att byta allt som skulle kunna vara orsaken för att inte behöva göra om det och därmed förlora tid. Snyggt jobbat!

Jag kommer iväg vid 13-tiden från Stockholm och ska hämta upp syrran i Eskilstuna. Sen far vi vidare. Vi kanske är framme i GBG vid 19-tiden.

Hans-G
2007-06-19, 22:40
Härliga bulletiner, Magnus!
Kör försiktigt - det gör Robban och jag som utgör förtruppen - så ses vi i Götet!

KIT
2007-06-19, 22:47
Ja, tack och lov! :D Nu är bilen tillbaka och jag blev nästan tårögd när jag såg pärlan i garaget där på BMW. Var tvungen att klappa lite och fråga hur det har varit... ensamt i två veckor blev svaret.

Missljuden är borta och den går som en klocka. BMW har skött sig excellent - jag blivit uppringd i princip varannan dag och fått en statusrapport. Funderar på att skicka in Dagens ros!

Drivaxeln är bytt (på båda sidor) och hjullagret på vänster sida. Det verkade som om dom har tagit i lite extra för att försäkra sig om att byta allt som skulle kunna vara orsaken för att inte behöva göra om det och därmed förlora tid. Snyggt jobbat!

Jag kommer iväg vid 13-tiden från Stockholm och ska hämta upp syrran i Eskilstuna. Sen far vi vidare. Vi kanske är framme i GBG vid 19-tiden.

Ska vi köra ihop från Stockholm kl. 13.00?

GT
2007-06-20, 07:12
I will be waiting.

by the way i had it wrong you are staying at the hotel Scandic Crown.

RandyPiper
2007-06-20, 21:44
Fick precis lite livstecken från minigänget i göteborg.

Taskigt värre, man blir jävligt avis. Det såg iaf ut att bli regn i holland på midsommarafton enligt nyheterna ;)

Ska tänka på er när jag sänker midsommarsnapsen i sommarsolen.

Fredrik
2007-06-20, 21:52
Livstecken var milt sagt, Randy :D
Paul tjoade i telefonen, Robban sufflerade i bakgrunden, Paul räknade ner och sedan kom det obligatoriska "VAR ÄR DU???" :lol:

Klart man hade velat vara med gänget, men förhoppningsvis blir det nästa gång (såvida det inte avhålls i Buenos Aires, Osaka eller någon annan ort nästgårds ;) )

RobertH
2007-06-20, 23:45
Hallå!

Ja vissa av oss lever, andra inte. Men vi är på väg mot vårt mål. Se tråden "blogg från mini united", den uttömmande redovisningen av våra äventyr.

RandyPiper
2007-06-20, 23:55
Livstecken var milt sagt, Randy :D
Paul tjoade i telefonen, Robban sufflerade i bakgrunden, Paul räknade ner och sedan kom det obligatoriska "VAR ÄR DU???" :lol:

Klart man hade velat vara med gänget, men förhoppningsvis blir det nästa gång (såvida det inte avhålls i Buenos Aires, Osaka eller någon annan ort nästgårds ;) )


Det lät ganska lugnt och städat faktiskt , men det berodde nog på att Paul redan hade somnat i sina egna spyor.


Hallå!

Ja vissa av oss lever, andra inte. Men vi är på väg mot vårt mål. Se tråden "blogg från mini united", den uttömmande redovisningen av våra äventyr.

Hmm hittar ingen sån tråd..... än