handdator

Visa fullständig version : Diskutera sommarträff här! 25-26 aug.



Marcus
2007-01-20, 10:28
Vi håller nu på och planerar våran sverige träff.

Vårat förslag är att vi möts i jönköpingstrakten, och att vi bor över en natt på hotell. Hur ställer ni er till att betala ungefär 900-1200kr/person för boende på gammal herrgård med tre-rätters middag samt frukost inkluderat?
Priset kan säkert diskuteras ifall vi blir många och bestämmer mat i förväg.

På det sättet blir det som en mysig weekendresa som man förhoppningsvis vill ta med respektive och/eller barn på även om de inte är jätte MINI intresserade.

Tanken är att vi gör nått liknande detta:

Lördag:
Resa till träffpunkt, förslagsvis i karavan.
Möts på eftermiddan i jönköping, vi kan åka nån sväng på landsvägar eller bara fika och åka runt i stan.
Vi åker sedan till herrgården, blir säkert en bit på kurviga landsvägar här, sen parkerar vi snyggt utanför och kör en liten fotosession.
Därefter får man lite tid för en dusch eller vila innan vi möts i baren/restaurangen för att äta en trevlig middag med gott vin eller öl tillsammans.

Söndag:
Frukost på hotellet.
Gemensam aktivitet typ; åka till historisk plats, fota bilar osv.
Lunch tillsammans.
Sen åker vi hem...

Förhoppningen är att vi ska få en trevlig träff med tid att lära känna alla från olika delar i landet, och att man samtidigt ska få se platser och saker man inte sett förr. Att vi gör träffen som en weekend som ska passa även icke bilinteresserade gör förhoppningsvis att det blir lättare att få med familjen på en trevlig extra semester.

Hittils anmälda via PM eller email: (se inlägg i längre ner i tråden) (http://www.coopersweden.se/showpost.php?p=24247&postcount=20)

Marcus och Susanne i Röd Mini Cooper S
Gunnar (KIT) med familj; Pennicha och Alexander i Mini Cooper S R56
Hans G i Blå Mini Cooper S Cabriolet
Fredrik i Röd Mini Cooper
Christian och Jaranya i Blå Mini Cooper S Works
Tina i Mini Cooper

Fredrik
2007-01-20, 20:47
Jag tror det blir mycket trevligt att träffas och köra en del, sedan åka och bo på något ställe med god mat och ett glas vin eller öl (eller två :beerchug:) och fortsätta kvällen med diskussioner om kurvor, apex, trimning, knirkande skumma ljud o.d. till fram på småtimmarna i baren eller i salongen.
Jag tror det blir kalasbra med en weekend på herrgård eller pensionat. Att bo bekvämt gör det till lite guldkant på denna första (?) stora Mini-träff.

Marcus
2007-01-21, 10:29
När vi kommer över 10st intresseanmälningar så börjar vi att leta hotell och ringa runt, vi hoppas på att bli åtminstonne 15st bilar, och gärna 2personer per bil...

Skriv förslag och idéer här i tråden ifall ni tycker att man borde tänka på nått mer!

Hans-G
2007-01-22, 09:24
Det låter jättetrevligt, Marcus och Fredrik! Bra vald helg också - inte så stor risk att det kolliderar med andra sommaraktiviteter.

Jag har självklart kryssat för JA-alternativet. (För att passa in i formuleringen så ikläder jag mig rollen som singelfamilj och tar med mig själv på träffen - det blir nästan som två...)

Och jag menar faktiskt det jag skriver i rubriken! Kom igen, tjejer och killar i vår gemenskap, och ställ upp när det nu ordnas nåt så festligt! Ju fler som klickar för JA-alternativet desto större anledning för nej-röstarna att ändra sig så småningom...

Förresten - kanske dags för en pubkväll framåt senvintern för lite snack om sommarens evenemang - i första hand vår Stora Träff men även BMW-träffen i maj? Vad säger "pubchefen" Fredrik?

/Hans-G

KPKalle
2007-01-22, 09:36
Well the family will be just me and Josefina. I don't think the cats will enjoy the drive ;)

MINI Linda
2007-01-22, 09:39
Jag och min sambo hänger gärna på detta event...såg inte riktigt vilket datum vi dikuterade....det är väl det ända som jag är lite osäker om jag kan...

mvh Linda :woot:

MINI Linda
2007-01-22, 09:40
Kan bli lite svårt med det datumet....återkommer när jag vet lite mer!!!

Christian
2007-01-22, 16:30
Vi kan självklart hänga på, vi blir två härifrån.

Håller med Hans-G.

fj0
2007-01-22, 17:02
Jag lutar mer åt bilhållet än weekendhållet för att vara ärlig men jag kommer nog ivf.

BlastBeat
2007-01-22, 19:23
Jag tycker det vore mycket trevligt att delta på en miniträff. Får man det till en semester kan man nog få med flickvännen också. Datumet har jag ingen aning om eftersom jag inte vet vad jag gör då.
Det enda jag är rädd för, eftersom att jag endast är 19 år fylda, är att jag kommer hamna på någon gubbtillställning? ;) Jag hoppas inte att middagar och barhäng ersätter den härliga (och sväninginga) landsvägs-crusingen utan att det bara blir ett kompliment!

Hans-G
2007-01-22, 20:50
Imgen risk för gubbtillställning, BlastBeat!
Det finns gott om aktiva i 20-årsåldern i Cooper Sweden. Sen är det en del som är lite äldre, men gubbar som undertecknad är undantag...
Så kom igen - lite kvällsmys med mat och dryck blir säkert bara en kompletteríng av ett par dar som går i gladkörningens tecken.
/Hans-G

Christian
2007-01-22, 22:27
Jag tycker det vore mycket trevligt att delta på en miniträff. Får man det till en semester kan man nog få med flickvännen också. Datumet har jag ingen aning om eftersom jag inte vet vad jag gör då.
Det enda jag är rädd för, eftersom att jag endast är 19 år fylda, är att jag kommer hamna på någon gubbtillställning? ;) Jag hoppas inte att middagar och barhäng ersätter den härliga (och sväninginga) landsvägs-crusingen utan att det bara blir ett kompliment!


Jag håller med Hans G som dessutom kör en snygg bil dessutom.

Det finns gott om killar och tjejer i din ålder! Själv är jag snart 23 och tjejen 25, så unga är vi nog så det räcker...

Christian
2007-01-22, 22:29
När vi kommer över 10st intresseanmälningar så börjar vi att leta hotell och ringa runt, vi hoppas på att bli åtminstonne 15st bilar, och gärna 2personer per bil...

Skriv förslag och idéer här i tråden ifall ni tycker att man borde tänka på nått mer!

Nu är vi uppe i 10 intresseanmälningar när jag skriver detta..

Och fler lär det ju säkert bli!

När skall det ringas runt och bokas??? Och vem tog på sig den äran??

RobertH
2007-01-22, 22:48
Vi kommer också!

fj0
2007-01-22, 23:07
Jag tycker det vore mycket trevligt att delta på en miniträff. Får man det till en semester kan man nog få med flickvännen också. Datumet har jag ingen aning om eftersom jag inte vet vad jag gör då.
Det enda jag är rädd för, eftersom att jag endast är 19 år fylda, är att jag kommer hamna på någon gubbtillställning? ;) Jag hoppas inte att middagar och barhäng ersätter den härliga (och sväninginga) landsvägs-crusingen utan att det bara blir ett kompliment!
Jag är 20. :beerchug:

BlastBeat
2007-01-23, 07:50
Hoppas ingen tog illa upp över mitt förra inlägg, gubbar är trevliga de också ;)
Roligt att se att det dessutom är lite blandade åldrar, det gör ju det hela mycket roligare!
Det finns ju så många gryma minis på forumet också som vore riktigt häftiga att se i verkligheten, jag anmäler helt klart mitt intresse!

Miss Cooper
2007-01-23, 10:25
Låter ju hur trevligt som helst.
Hakar gärna på.

//Tina

ola
2007-01-23, 11:14
hänger nog på oxå , men beror lite på hur semesterplanerna ligger.

Marcus
2007-01-23, 13:58
För er som inte vet säkert, förhoppningsvis är vi väl ute i god tid :) Så om ni kan boka in er redan så är det ju trevligt ;)

Jag är den som suttit och spanat på herrgårdar osv, men vi måste nog tillsätta en grupp som blir ansvarig för planeringen.
Någon som styr dagsaktiviteten, någon som är bokningsansvarig för hotellet (jag kan ta detta), och någon som hjälper till att planera vägval osv.

Upplägget med hotell blir nog följande, vi bestämmer ett hotell, samt kommer överäns om paketpris osv, men sedan får var och en ringa och slutföra sin egen bokning. Detta för att inte vi som arrangerar ska blir personligt ansvariga om någon inte kommer tex.

Marcus
2007-01-23, 14:06
Till alla som röstat JA och vill komma! Det kan vara bra om jag börjar sammla lite information så att det finns lite material till hotellen att basera prisförslag på... Samt att vi får se vilka som verkligen kan den 25-26e!

Skicka följande i ett PM (http://www.coopersweden.se/private.php?do=newpm&u=4)eller email (http://www.coopersweden.se/sendmessage.php?do=mailmember&u=4):

JAG/VI vill komma!
Kör en (vilken MINI, eller annan bil):
Blir såhär många:
Namn på oss:
Vill ha dubbelrum/enkelrum:

Marcus
2007-01-23, 14:12
Jag lutar mer åt bilhållet än weekendhållet för att vara ärlig men jag kommer nog ivf.

Klart du måste följa med Mario, det kommer ju bli massa bilsnack och bilkörning samt fotande oxå :)
Fast med god mat på kvällen och pubb där ingen måste köra hem ;)

fj0
2007-01-23, 16:29
Klart du måste följa med Mario, det kommer ju bli massa bilsnack och bilkörning samt fotande oxå :)
Fast med god mat på kvällen och pubb där ingen måste köra hem ;)
Jorå jag kommer ska du se. :)

Johan W
2007-01-24, 21:19
Bra sugen på att kolla läget trotts att man inte har nån Mini längre (får parkera lite på avstånd isåfall ;) )

TheEngineer
2007-01-25, 21:26
Jag röstade nej men har börjat ompröva det hela... :)

KPKalle
2007-01-26, 05:52
Jag röstade nej men har börjat ompröva det hela... :)
If you want to change your vote let me know - I think I can do that ;)

Fredrik
2007-01-26, 21:08
Jag röstade nej men har börjat ompröva det hela... :)

Magnus, är det sällskapet som drar eller baren...;)

TheEngineer
2007-01-26, 22:11
Du vet väl att man dricker för att göra andra människor intressantare ;) - alltså baren!

Nejdå, självklart är det sällskapet och möjligheten till en schyst biltur! :steering:

Fredrik
2007-02-09, 06:47
Jag tror det blir mycket bra, vi håller på att spåna fram lite saker, men var är anmälningarna, folks :o
För att kunna beräkna hotell o.d. skulle det vara mycket bra om ni som funderar på att komma tar och sänder ett PM till Marcus där ni anger hur många som kommer samt i vilken bil.

jakob
2007-03-02, 11:21
Imgen risk för gubbtillställning, BlastBeat!
Det finns gott om aktiva i 20-årsåldern i Cooper Sweden. Sen är det en del som är lite äldre, men gubbar som undertecknad är undantag...
Så kom igen - lite kvällsmys med mat och dryck blir säkert bara en kompletteríng av ett par dar som går i gladkörningens tecken.
/Hans-G

Du er ikke den eneste som er et par dage over 20 år gamle ;)

Lilla Gurkan
2007-03-02, 14:25
Vi är alla ganska blandade åldrar, om än flesta faktiskt ganska unga.
En weekend i hop med folk från flera orter ,framför allt vore så himla kul!:p

Och vi vill ge chansen för par och familjer att kunna komma med också.

Så inget ska kunna hindra från att komma, jättebra att börja planera detta redan nu, för planering krävs.Men ingen ska känna att de inte kan eller vill komma för att det är för många unga eller för många gamla, vi ska ju umgås kring våra MINIs i första hand;)

Och ni kommer få se att åldern har den mista betydelsen!!:blink:

Jag och KPkalle har varit i England flera ggr på välgörehetsmiddagar med minientusiaster där, och åldrarna är mkt blandade, men vi har alltid väldigt trevligt, och det har varit turer/karavaner under helgen också, som varit mkt kul!

Det var därför vi började med att göra en här i södra stockholm,för turerna gör mkt av vad MIni är.:rolleyes: (En,blev till 2 blev till 5!!)

Men hela familjen kan inte alltid följa med på detta ens för en helg, så en weekend ihop, träffa MINIägare från hela sverige, vore så himla kul,och också för resten av familjen att få följa med(alla ungar älskar ju MINIs).

Eller varför inte mamma eller pappa om man bor hemma??:)

Själva är vi runt 40 och har katter,och än så länge är vi bland de äldsta,ser gärna att fler över 35 hittar hit:happy: Gärna de över 55 också!!
Samtidigt känner vi oss inte mkt äldre än 20,å andra sidan:rolleyes:

Brum-brum/ J

Fredrik
2007-03-02, 14:34
Jag är 36 :eek:

jakob
2007-03-02, 14:34
......
Men hela familjen kan inte alltid följa med på detta ens för en helg, så en weekend ihop, träffa MINIägare från hela sverige, vore så himla kul,och också för resten av familjen att få följa med(alla ungar älskar ju MINIs). ....
Brum-brum/ J

Og måske en dansker :blink: :) Jeg er i Sverige i forevejen på KnutsTorp for at fotografere - Men mindre det er kun åbent for Svenskere brodere :woot:

Jeg er 39 år

Fredrik
2007-03-02, 14:44
Jakob, danska MINI-vänner är givetvis välkomna också :happy:
Vi ska så smått till att dra igång planeringen av det här, mer info kommer.

Martin
2007-03-02, 19:28
Og måske en dansker :blink: :) Jeg er i Sverige i forevejen på KnutsTorp for at fotografere - Men mindre det er kun åbent for Svenskere brodere :woot:

Jeg er 39 år

konvoj från malmööö kanske ??

alxndr
2007-03-03, 13:50
Jag är 22 :woot:

Christian
2007-03-10, 08:19
konvoj från malmööö kanske ??

Det låter bra..

du hakar vi på i Örkelljunga...

Marcus
2007-03-13, 18:34
Frivilliga för dagsplaneringen sökes!
Blir nog bra om 3-4personer sammarbetar på aktivitets och tour fronten.
Det ska väljas aktiviteter, och ritas kartor. :)

Hojta till!

Fredrik
2007-03-14, 10:33
I´m in :woot:

Marcus
2007-03-14, 15:34
Ok, Fredrik vill både vara med och planera boende och kost + aktiviteter. :)
Nån från södra sverige som vill vara med på ett hörn?

Finns det nån som kan jönköpingstraken bra här? Småvägar osv...

Fredrik
2007-03-16, 03:32
Where are you, guys :confused:
Jag föreslår (med risk för att bli omåttligt populär) att Robban som är en driftig kille kan ingå i gruppen också, om han har tid vill säga - Robban, vad säger du?
Som Marcus skriver kan det vara bra med någon med lokalkännedom i trakten, annars kanske någon med kontakter på Zatzy eller Rejsa eller någon annan site kan få tag i någon som kan hjälpa till?
Vi bör ha strukturerat upp boendet senast en eller två veckor efter påsk, alltså i mitten av april, annars kan det bli svårt att få tag på hotell.

alxndr
2007-04-14, 09:25
Jag hade mer än gärna hjälpt till men kan inte komma över huvudtaget för jag ska resa ner till monaco ett par veckor då :( ... Men ett tips är att åka till polkagrisfabriken, mums !

Marcus
2007-04-16, 10:47
Sorry, flyttade våra svar till Blogg tråden i Offtopic :) Glömde skriva det här dock :uglyhammer:

alxndr
2007-04-16, 11:07
Snark, trodde jag hade drömt att jag svarat =)