handdator

Visa fullständig version : Välja ny bil (Mini)?



Dallas
2006-12-04, 17:49
Står precis i valet o kvalet att köpa ny bil. Visst verkar en ny Mini Cooper tilltalande men BMWs 120d är ju också ok. Speciellt som BMW har en kampanj fram till nyår. Men sen tycker ju frun i huset att Mini är snyggare. Idag åker vi BMW 523 ia, väldigt behaglig men den börjar bli lite till åren (en -97'a). Vad tror ni?

minipower
2006-12-04, 17:54
Var i samma sits som du tills idag.
Och min fru (med en viss övertalning) valde en Copper S.
Hämtas på lördag.

Lycka till!

Johan W
2006-12-04, 21:40
Har haft Cooper och Cooper S men har hakat på 120d-kampanjen, men har man inte haft en Mini är det bara att köra på ;)

Gjorde 6500mil på 2,5år med min S och ville pröva nått nytt :)

Marcus
2006-12-04, 22:13
Jag tycker du ska satsa på en Mini Cooper S ifall ni bara behöver en 2sitsig (plus två "ibland" säten) bil.
Nya modellen har dessutom lite mer utrymme bak.
Jag satt hyfsat bekvämt (är 180cm) i baksätet bakom en annan 180cm lång person.

Coopern är ju roligare på flera fronter, utseende, tuffhet ;), orginalitet, inredningsdesign, tillbehör.

Ska ni ha bilen som 1a eller 2a bil?

Dallas
2006-12-05, 08:34
Det bli en ersättare för vår 1'a bil. Har en 4wd vitara som 2'a bil. Inte stor den heller men vi behöver som sagt inte så mycket utrymme. Möjligen för lite golfklubbor. Förhoppningsvis blir det provkörningar i helgen.
Tack gör svaren så länge!

Ace
2006-12-07, 20:13
Golfklubbor får nog plats men då får du lämna bagen hemma. Fälla sätet varje gång går ju också. Men om du köper en MINI så kommer intresset för golf att avta så drastiskt eftersom du bara vill ut och köra hela tiden. hi hi

BrazilPrincess
2006-12-07, 22:28
MINI´n: En underbar bil att köra runt på dem härliga kurviga vägarna med. Fast det kan jag tänka mig att 1-serien också kan vara. Gillar dock att man kan vara vem som helst och köra MINI och ingen kommer dömma dig, alla är super trevliga. Alla farbröder ska komma och berätta om när dem minsan hade en mini.. osv....
:)

Lycka till i valet,

Sussi

Freddo
2006-12-09, 14:08
Gillar dock att man kan vara vem som helst och köra MINI och ingen kommer dömma dig, alla är super trevliga. Alla farbröder ska komma och berätta om när dem minsan hade en mini.. osv....
:)


Sussi

Hehe, ja det är ganska kul faktiskt. I början tyckte man det var skoj när folk kolla när man kom och åkte. Men nu tänker man inte på det längre.