handdator

Visa fullständig version : Mini Mania U.K.



Fredrik
2006-11-07, 16:29
Jag kan rekommendera siten www.minimaniauk.com där det finns en del smått och gott för den Coopergalne, dekaler, bromsar, bilöverdrag, böcker och filmer. Köpte ett par småsaker där och på en vecka hade jag dem hemma.

BlastBeat
2006-11-07, 18:52
Hur mycket fick du betala i frakt och blir det någon tull eller några extra avgifter på det du beställer?

Fredrik
2006-11-07, 19:01
Frakten gick på £10.00, men då köpte jag för ca £30.00, bara platta saker som t ex. en skylt med texten "Mini Cooper parking only, all others will be towed". Den sitter i garaget, vid behov sätter jag den på utsidan av garaget!

Jag behövde inte betala tull, men jag vet inte hur det är om du köper maskindelar, det är ju inom EU så det borde vara tullfritt, men det kan man säkert kolla för att vara på den säkra sidan.

fj0
2006-11-07, 19:06
Inom EU är det ingen tull eller moms, du betalar momsen i det eu-land du handlar ifrån. :)

Fredrik
2006-11-07, 21:03
Tack Mario, jag anade att det var upplagt på sådant vis.
VAT (moms) tillkom på ordern med £4.00 ca.

Ace
2006-12-17, 10:21
Den skyllten är ju given! Sitter på staketet vid min p-plats! Men nu står det en Land-Rover Discovery där! Inte bra....:) Köpte den på Mini Mania UK och det var inga problem. Kan även rekomendera handsfacksorganisatören, mycket smart tillbehör och man undrar varför det inte är original.