handdator

Visa fullständig version : mini cooper s snö -4.5



Ashra
2006-11-01, 19:41
mini cooper s -4.5 grader och snö med sommardäck e fan inte kul. fick åka 2 mil med det idag. Trodde fan jag skulle parkera den i närmaste dike. Och så när jag väl kommer hem ska jag slänga på vinterdäcken. Skruvar av bultarna och ska plocka av däcken men ICKE. De sitter fast som satan fick inte av dem så bara skruva fast muttrarna och skita i det. mammas Vw bora e fint det. hoppas snön försvinner nå dag så jag kan få upp bilen till däckverkstaden.

alxndr
2006-11-01, 19:51
Ne det är inget kul med snö om man inte har fått på vinterdäcken, jag har samma problem men som tur är har det inte kommit så mycket här i Växjö... dock hade det lagt sig lite på bilen efter jobbet så jag fick problem att öppna dörren för rutan ville inte gå ner som den skulle men det löste sig... !

Marcus
2006-11-02, 08:51
Min bil står parkerad i stan med sommardäck... Har tills på onsdag på mig att flytta den, hoppas det smälter så jag kan köra den till vintergaraget...

Treo
2006-11-09, 10:24
Dörrproblemet är nog ganska vanligt förekommande..tyvärr. Ösnskar jag kunde ställa in bilen på vintern, det känns inte kul att köra den i salt o snöskit.

Jag ska Mr Cap behandla den snart iaf :) , fick tid i slutet av månaden.
Ska nog slå till på en rostskyddsbehandling med..

monks
2006-11-09, 17:11
mini cooper s -4.5 grader och snö med sommardäck e fan inte kul. fick åka 2 mil med det idag. Trodde fan jag skulle parkera den i närmaste dike. Och så när jag väl kommer hem ska jag slänga på vinterdäcken. Skruvar av bultarna och ska plocka av däcken men ICKE. De sitter fast som satan fick inte av dem så bara skruva fast muttrarna och skita i det. mammas Vw bora e fint det. hoppas snön försvinner nå dag så jag kan få upp bilen till däckverkstaden.

lossa bultarna lite.
starta bilen och kör lite sakta med den.
gör hastiga svägningar åt höger och vänster.
när du hör att det dunkar till (elelr vad man ska kalla det) stanna och stäng av bilen.
nu är hjulet löst.
;)

David S
2006-11-10, 02:00
Jag köpte nyligen ett par Nokian Hakkapelita 5 (195/55/16) till min Cooper S. Jag har bara kört dem lite på snö, men hittills så har de funkat bra. I plusgrader på torr väg så är de lite glidiga, esp får jobba om man provocerar.