handdator

Visa fullständig version : JCW



CJA
2006-10-31, 08:06
Äntligen kunde jag slänga barnvagnarna i somras och få börja åka bil igen. (en 4 och 6 åring sitter perfekt i baksätet i en Cooper S cab). Nu funderar jag på att trimma den en aning så att vi kommer i tid till dagis.
Jag lyssnade med BMW återförsäljaren som erbjöd för 60-70´för ett JCW kit.
Tycker det är lite väl mycket och söker lalternativa lösningar.
//CJA

Marcus
2006-10-31, 09:09
För samma summa får du en både värsting trim och väghållningskit (från kända tillverkare) ifall du köper utanför BMW.

Jag har Helix och GIAC grejer i motorn, Helix trimmar väldigt många MCS i USA, och GIAC är välkänt motormjukvaru företag. (Dom håller just nu på med ett trimkit till Audi 2.0T som skall säljas till, AUDI).

Annars brukar folk rekommendera Kelleners i tyskland. Jag var själv påväg dit när jag började prata med folk som hade kontakter både där och på andra håll. Mitt val gick däför till amerikanska grejer, monterat hyffsat nära sthlm.

Om du läser runt lite på forumet kanske det verkar som om jag haft mkt problem med mil bil. Inget av detta har haft med trimmet att göra, utan fel på bilen från BMW, samt olycka.

Men så är det när man trimmar, man kan ju aldrig känna sig 100%, därför kan BMW ta ut sina 60-70k, för att då åker man fortfarande runt i en orginalbil.

fj0
2006-10-31, 22:20
Finns ganska många alternativ faktiskt, JCW är väl ett av de dyraste men även ett av de mest kompletta då det är original.

Allt beror väl på hur mycket effekt, pengar och tid man vill lägga ner. Tycker man det är kul att forska delar och plocka ihop lite mix n match själv så kan man ju bygga ihop bilen av delar från olika tillverkare, annars har ju ett par olika tillverkare redan färdiga paket!

Vill du komma undan billigt kan jag starkt rekommendera 15% mindre remhjul, det gjorde jättestor skillnad, bilen borde varit så original. :)

RandyPiper
2007-01-25, 14:58
Jag har Helix och GIAC grejer i motorn, Helix trimmar väldigt många MCS i USA, och GIAC är välkänt motormjukvaru företag. (Dom håller just nu på med ett trimkit till Audi 2.0T som skall säljas till, AUDI).



Läste någonstans på forumet om GIAC chiptrim som gjordes så man kunde "växla" mellan original och trimmat. Stämmer det ?

Vad kostar det i såna fall ?

En sådan i kombination med ett alta luftfilter, hur många kusar ger det på en höft ?

Det här borde jag antagligen inte skriva om jag vill få tjing på denna men ändå :blush:

Fick jag span på en works på bmw i göteborg som sänktes över en natt med 45 000 kr

http://www.blocket.se/vi/8188930.htm?ca=11_s

Det är inte utan att man blir misstänksam. Ringde såklart och tjatade lite med dom och de påstod att prissänkningen berodde på att de ville rensa ut lite pga platsbrist.

Står nu i valet och kvalet mellan den och en vanlig cooper s -03 med lite mer utrustning för 25 k mindre. Ett jävla i-landsproblem är vad det är.

Är inte 185 000 ett jävligt bra pris på en MCS Works 04, chilli + curry som gått 4000 mil ? Vad tror ni ärade forumiter kan vara anledningen till denna "chocksänkning" ?

Martin
2007-01-25, 18:31
helt rätt detta verkar vara ett bra pris !
dom fälgarna är jag helt såld på fast dom är riktigt jobbiga att tvätta minns jag, så det väger väl upp varandra.

Christian
2007-01-25, 19:50
Läste någonstans på forumet om GIAC chiptrim som gjordes så man kunde "växla" mellan original och trimmat. Stämmer det ?

Vad kostar det i såna fall ?

En sådan i kombination med ett alta luftfilter, hur många kusar ger det på en höft ?

Det här borde jag antagligen inte skriva om jag vill få tjing på denna men ändå :blush:

Fick jag span på en works på bmw i göteborg som sänktes över en natt med 45 000 kr

http://www.blocket.se/vi/8188930.htm?ca=11_s

Det är inte utan att man blir misstänksam. Ringde såklart och tjatade lite med dom och de påstod att prissänkningen berodde på att de ville rensa ut lite pga platsbrist.

Står nu i valet och kvalet mellan den och en vanlig cooper s -03 med lite mer utrustning för 25 k mindre. Ett jävla i-landsproblem är vad det är.

Är inte 185 000 ett jävligt bra pris på en MCS Works 04, chilli + curry som gått 4000 mil ? Vad tror ni ärade forumiter kan vara anledningen till denna "chocksänkning" ?


Info:

F.REG. 2004-01-15, KLIMATAUTOMATIK, XENON, PANORAMAGLASLUCKA, 18" BREYTON FÄLGAR, CURRY OCH CHILLI PAKET.

Kromet kanske ser dassigt ut, fälgarna är jobbiga att tvätta, och bilen har varit skitig???

Färgen på ratten kanske???:???: :blink:

Ace
2007-01-25, 20:32
Läste någonstans på forumet om GIAC chiptrim som gjordes så man kunde "växla" mellan original och trimmat. Stämmer det ?

Vad kostar det i såna fall ?

En sådan i kombination med ett alta luftfilter, hur många kusar ger det på en höft ?

Det här borde jag antagligen inte skriva om jag vill få tjing på denna men ändå :blush:

Fick jag span på en works på bmw i göteborg som sänktes över en natt med 45 000 kr

http://www.blocket.se/vi/8188930.htm?ca=11_s

Det är inte utan att man blir misstänksam. Ringde såklart och tjatade lite med dom och de påstod att prissänkningen berodde på att de ville rensa ut lite pga platsbrist.

Står nu i valet och kvalet mellan den och en vanlig cooper s -03 med lite mer utrustning för 25 k mindre. Ett jävla i-landsproblem är vad det är.

Är inte 185 000 ett jävligt bra pris på en MCS Works 04, chilli + curry som gått 4000 mil ? Vad tror ni ärade forumiter kan vara anledningen till denna "chocksänkning" ?

Har varit och provkört en av worksarna på BMW. Det var i Augusti! Så att dom börjar bli lite dammiga är väl anledningen till att dom vill bli av med dom. Men visst är det märkligt att dom tar samma pris för en som gått c:a 4000mil och en som gått 6100mil. Båda bilarna har varit leasingbilar på en reklambyrå här i Göteborg. Inredningen är lite udda då dom har valt svart inredning men beige ratt och växelspaksdamask!! Mycket fult enligt mig men det väl att byta. Den jag provkörde var rätt stötig och kändes välkörd! En hel del skrammel och knarr i styrning. Men 185000:- är väl ok eller?

TheEngineer
2007-01-25, 21:16
Den saknar ju vindrutetorkare... kanske inte dom som är hela förklaringen till prissänkningen på 45000 kr ;)

RandyPiper
2007-01-26, 00:49
Har varit och provkört en av worksarna på BMW. Det var i Augusti! Så att dom börjar bli lite dammiga är väl anledningen till att dom vill bli av med dom. Men vist är det märkligt att dom tar samma pris för en som gåt c:a 4000mil och en som gått 6100mil. Båda bilarna har varit leasingbilar på en reklambyrå här i Göteborg. Inredningen är lite udda då dom har valt svart inredning men beige ratt och växelspaksdamask!! mycket fult enligt mig men det väl att byta. Den ajg provkörde var rätt stötig och kändes välkörd! En hal del skrammel och knarr i styrning. Men 185000:- är väl ok eller?

Intressant.

Kommer du i håg vilken av dom du körde ? 4000 milaren eller 6100 milaren.
Välkörd i positiv eller negativ bemärkelse ? Negativ antar jag ?

Verkar som en del priser flippat de senatse dagarna , nu hittade jag den här MCWS som gått 40 mil (06:a)

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=C615ED200AD177&look=minisverige

Den kostar ju mindre än en del vanliga cooper s 05 med åtskilliga mil på nacken.

När man köper en så pass ny bil som bara gått 40 mil, får man väl vagnskada 3 år och lite annat gott såsom billigare försäkring eller ?

Kanske lika bra att slå till på något sådant istället. Den var otroligt fräsch iaf.



Den saknar ju vindrutetorkare... kanske inte dom som är hela förklaringen till prissänkningen på 45000 kr


Lade också märke till det, även mini-emblemet på huven är borta..
När jag snackade med dom sade de att den fannns iaf.

Ace
2007-01-26, 07:50
Intressant.

Kommer du i håg vilken av dom du körde ? 4000 milaren eller 6100 milaren.
Välkörd i positiv eller negativ bemärkelse ? Negativ antar jag ?

Verkar som en del priser flippat de senatse dagarna , nu hittade jag den här MCWS som gått 40 mil (06:a)

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=C615ED200AD177&look=minisverige

Den kostar ju mindre än en del vanliga cooper s 05 med åtskilliga mil på nacken.

När man köper en så pass ny bil som bara gått 40 mil, får man väl vagnskada 3 år och lite annat gott såsom billigare försäkring eller ?

Kanske lika bra att slå till på något sådant istället. Den var otroligt fräsch iaf.



Lade också märke till det, även mini-emblemet på huven är borta..
När jag snackade med dom sade de att den fannns iaf.

Om jag inte minns helt fel så var det den som gått 6100mil. Kollade för skoj skull på färddatorn när jag var ute och då hade den dragit 21,1/10mil!!! En hel del gasglada typer som varit och testat kanske!