handdator

Visa fullständig version : Mini Cooper S !



alxndr
2006-10-24, 16:02
Tjena!

Tänkte bara säga att jag köpte min första S igår, kan man bli mer nöjd ?

Hade en "vanlig" cooper över sommaren (sjukt nöjd med den med) men efter hand så byggs suget av en S upp ...

Sagt och gjort, sålde den gammla sen har jag letat och letat efter den perfekta S:en och igår small det...

Tåget upp till Västerås, köpte och började köra hem.. 60 mil E4 söder ut och ett enormt leende hela vägen... haha !

Nu är det lite avgassytem osv på G, några som har några bra förslag om vad man ska köpa för att få det bästa draget och ljudet?

! BTW hur går man tillväga för att betala medlemsavgiften för coopersweden !?!

MVH Alexander

Marcus
2006-10-24, 16:58
Vi har inte riktigt nått system för medlemsavgift för tillfället.
Dom "betalande" medlemmarna är de som la lite pengar när vi skulle köpa programvaran för det här forumet.

Vi ska ta tag i det, fördelar med att vara betalande ska finnas iaf.
5-15% på BMW Solna samt specialinbjudningar från dem när de har event är en av många förmåner.

Finns massor av avgassystem, supersprint + supersprint grenrör kostar massor men har nog ett av de råare ljuden.
Jag har grenrören med hemmabyggt avgassystem, men är mkt nöjd med mitt... (Förutom resonans, men det går nog inte att komma ifrån med ett rejälare system på en 4cylidrig icke turbomotor).

fj0
2006-10-24, 17:58
Allt beror på hur mycket pengar du är villig att lägga. Marcus system kostar väl närmare 20-30kkr, ganska saftigt med andra ord. ;)

Har bara hört gott om Uppsala Avgasteknik och jag tror dom tar 4000:- för ett system ifrån katten och bakåt. Freddo här på forumet har fått sitt system byggt av dom.

Marcus
2006-10-24, 18:23
Hehe, 22000kr inklusive grenrör. Men då står dem för halva kostnaden.
Och systemet är proffsbyggt med racekatt. Har mkt fina avgasvärden ;)

http://www.stromberg.se/marcus/minisystem.jpg

Mario mobbar mig för att han är bättre på att fixa priser :)
Sen tror han att min bil ska gå sönder oxå, kanske inte helt obefogat med tanke på min sommar, men iaf ;)

Ashra
2006-10-24, 18:34
Det blir nog hemmabygge eller miltek catbacksystem. Lite beroende på vad min bekanta får för pris på import från kina.

fj0
2006-10-24, 19:45
Hehe, 22000kr inklusive grenrör. Men då står dem för halva kostnaden.
Och systemet är proffsbyggt med racekatt. Har mkt fina avgasvärden ;)

http://www.stromberg.se/marcus/minisystem.jpg

Mario mobbar mig för att han är bättre på att fixa priser :)
Sen tror han att min bil ska gå sönder oxå, kanske inte helt obefogat med tanke på min sommar, men iaf ;)
Nej då, det är ju ett propert system byggt av en reputabel tillverkare! Du kan inte jämföra Uppsala avgasteknik med Supersprint. Som jag sa allt beror på hur mycket man är villig att betala!

Och angående trimmet så är jag väl en pussy när det gäller att leka med motorn. ;)

alxndr
2006-10-24, 21:33
Har hört mycket fina ord om Supersprint men det är som ni säger det kostar kosing men vill man vara fin får man lida som vi brukar säga =) ...

Jag är också lite pussy när det gäller trim osv men lite avgassytem har juh ingen dött av =) ...

Många som använder sig av Uppsala avgasteknik och de flesta som jag pratat med säger att de är mycket bra, tycker bara det är lite långt att ta sig upp dit... bor i Växjö =)...

Få se om ev. BSR kan hjälpa mig med något roligt fix !

I övrigt, läste lite att ni ev. ska ut och glida lite uppe i sthlm snart, kanske även dricka lite öl ?! .. Har ni spikat något datum än eller hur ligger det till och finns det ev. plats för en glad småläning som älksar MINI och saknar MINI-galningar i sin hemstad !?

Marcus
2006-10-25, 10:53
I övrigt, läste lite att ni ev. ska ut och glida lite uppe i sthlm snart, kanske även dricka lite öl ?! .. Har ni spikat något datum än eller hur ligger det till och finns det ev. plats för en glad småläning som älksar MINI och saknar MINI-galningar i sin hemstad !?


Självklart finns ska du komma förbi!
Den 3e nov är det ölkväll (fredag), och den 5e 12.30 kör vi runt i stan.
Kan du komma? :) Då kan du ju få åktur och provlyssna båda på min och marios bil :woot:

alxndr
2006-10-25, 15:50
Låter riktigt kul ! ... 3-5 november kan passa mig perfekt, ska bara se efter så att ajg inte har något annat inbokat den helgen.

Skulle vara mycket trevligt att få provåka era "monster", även se lite vara ni har hittat på i övrigt med era så man kan få lite idéer osv + att det skulle vara kul att träffa lite andra mini-freaks :) ...

:D

fj0
2006-10-25, 16:47
ALLA är välkomna!

alxndr
2006-10-31, 11:56
http://www.webbmotorsports.com/exhaust-mcs.php

Milltek Cat-back Exhaust, är det bra grejjer eller är det supersprint som gäller?

Finns för många system att välja på =)

Marcus
2006-10-31, 14:13
Milltek ska vara bra har jag hört.
Dessutom ska dom släppa ut effekt samtidigt som dom inte låter för mycket. Tror dom försökt få bort resonans ur sitt system. Skulle behöva göra det på min bil.

alxndr
2006-10-31, 15:29
Låter perfekt, frågan är bara vart man ska köpa det !? ... Om man ska ringa dem eller om det finns någon bra sida på nätet där man kan köpa... någon som har erfarenhet av detta ?