handdator

Visa fullständig version : September-repa



Hans-G
2006-09-05, 23:37
På allmän begäran - åtminstone nästan - föreslår jag att rundan som kom av sig den söndag vi hade möte genomförs någon av de första helgerna i september i stället. Ett bra tillfälle för alla, såväl Cooper Sweden-veteraner som nya som mig själv, att träffas.

Alternativen finns i omröstningen. Att en av dagarna är valdagen är väl inget problem. Man hinner ju rösta före eller efter - om det nu blir den dagen, dvs den 17:e.

"Banan" går, som framgått tidigare, via gamla Enköpingsvägen, Kallhäll, Stäketleden, Upplands Väsby, Märsta, Sigtuna, Knivsta, Arlanda, Vallentuna, Täby. Kurvigt och smalt på vissa sträckor, en bit t.o.m. grusväg. Roliga Cooper-vägar.

Start vid 12-tiden, men mer uppgifter kommer, när vi ser vilken dag som majoriteten väljer. Svara på enkäten så snart som möjligt, tack och kom gärna med egna tillägg om flera alternativ passar för dig!

Väl mött! /Hans-G

KPKalle
2006-09-06, 05:19
I can probably come along on any of those days. No problems for me :D

Marcus
2006-09-06, 07:55
Jag kommer ju inte med egen bil av vissa orsaker ;)
Men kanske kan åka med nån annan?

Bestämm ett datum så ska jag printa lite flyers och sätta på bilarna här i mitt kvarter, har sett inte mindre än 3st S och två Mini Cooper med fina fälgar.
Bästa sättet att få nytt folk måste ju vara att få med dem på direkten... :)

TheEngineer
2006-09-06, 09:56
Tjenare!

Jag kan alla dagar utom just den 16 - så jag hoppas ni undviker att rösta på den dan... :o

/Magnus

Ace
2006-09-06, 12:07
Tjenare!

Jag kan alla dagar utom just den 16 - så jag hoppas ni undviker att rösta på den dan... :o

/Magnus


Röstar gör man väl den 17:e??? :?: :?: :?: :D :?:

Frejkan
2006-09-06, 20:27
Allt utom valdagen är bra. Blir nog en lååång natts jobbande då.

Fredrik
2006-09-07, 10:02
Den 16:de passade mig bäst (jag röstade på det), men kan troligtvis de andra dagarna med.
How about if we all went for the tour the 9,10,16 and 17 september :D

KPKalle
2006-09-07, 10:33
How about if we all went for the tour the 9,10,16 and 17 september :D
There's an idea! 8) :lol:

Rafael
2006-09-07, 17:01
Jag tycker vi kör den 10:onde!

TheEngineer
2006-09-07, 17:04
Det tycker jag också! Och ja, jag har röstat på det alternativet! :)

/Magnus

Hans-G
2006-09-07, 19:58
Kul att så många svarat och är på G!

Det lutar definitivt åt den 10:e (dvs sömdagen, som det råkar stå i omröstningsalternativet :D) även om majoriteten inte är så överväldigande.

Förhoppningsvis kan åtminstone några av dom som röstat på andra dagar ställa upp även på söndag. Det ser ju hoppfullt ut vädermässigt, så det är lika bra att passa på...

Planerna ser ut så här: Vi ses så många som möjligt vid Slussen intill Djurgårdsfärjan (Räntmästartrappan vid Skeppsbron) vid 12. Exakt 12.30 drar vi i en lättare parad genom stan - det är alltid roligt att komma många i rad, så var med från början om du kan! Vi stannar till vid BMW Solna vid 13, så det går att ansluta där. Vi får överlägga om var och närvvi ska göra en längre matpaus på eftermiddagen. Sigtuna är ett trevligt alternativ, men kanske lite tidigt på rundan.

Slutligt besked kommer fredag kväll innan jag lämnar mitt jobb, men rikta in er på att det blir söndag den 10:e - om proteststormen inte blir för stor. :wink:

Nu är vi på väg att slå rekordet i anslutning på en utfärd - så ställ upp!!!
:steering:
/Hans-G

Fredrik
2006-09-07, 20:29
Hurra :banana: vad kul det ska bli att träffa er alla.
Det kommer att krävas förberedelser :bath: , planerande :Hacking: och en del annat :D :D :steering: :beerchug: så att man inte framstår som en :wheelchair: som :titanic:. Kort sagt, det ska bli jätteskoj!

Väl mött :grupp:

Fredrik

MNS
2006-09-07, 21:35
låter bra dock så har man lite transport problem...känns inte så lockande att ta någon av saabarna eller hojen... någon som har vägarna förbi järfälla? :wink:

KPKalle
2006-09-08, 20:22
So we have:

1. Hans G
2. KPKalle
3. TheEngineer
4. Fredrik
5. Frejkan
6. Rafael

plus xscream & MNS as passengers? Any more for any more? :mrgreen:

Oh and KIT, flyer and qwix - where are you? Not to mention you all from Göteborg, Malmö, Västerås etc :D

Hans-G
2006-09-08, 21:23
Thanx Kalle for your summary. Six participants is pretty good, but...

Jag tyckte det såg ut som om fler var flexibla och kunde tänka sig en annan dag än den dom röstade på. Fyll gärna på listan, om du tänker dyka upp! Den som tänker hoppa på i Solna får också gärna meddela detta, så vi inte står och väntar vid Slussen i onödan. Fast anslutning från början uppmuntras å det varmaste :)

Ser fram emot en fin dag med bra Cooper-drag... :twisted:

/Hans-G

flyer
2006-09-08, 22:04
Det är höst å har man som jag två idrottsintresserade grabbar på 12 å 14 så brukar jag tillbringa helgerna i någon idrottshall i norrort på helgerna :o . Så jag vet inget förrän slutspelet är över, runt 1930 lördag kväll...
Fast visst det hade varit skitkul att paradera genom stan! Å de e ju kul att träffas, många nya nu... Funkar det ansluter jag någonstans längs vägen, oanmäld.
Jag tror jag märker när ni passerar :wink:

KPKalle
2006-09-08, 22:25
Det är höst å har man som jag två idrottsintresserade grabbar på 12 å 14 så brukar jag tillbringa helgerna i någon idrottshall i norrort på helgerna :o . Så jag vet inget förrän slutspelet är över, runt 1930 lördag kväll...
Fast visst det hade varit skitkul att paradera genom stan! Å de e ju kul att träffas, många nya nu... Funkar det ansluter jag någonstans längs vägen, oanmäld.
Jag tror jag märker när ni passerar :wink:Come along Peter,you know you want to - and your boy wants to come too 8)

Rafael
2006-09-09, 15:38
Hoppar på vid BMW solna kl 13.00, så vänta inte på mig vid slussen!

Qwix
2006-09-09, 17:31
Jag röstar på den 16 sep. Kan ingen annan dag :(

Rafael
2006-09-09, 20:42
Ledsen, men jag tror det e bestämt redan, eller har jag fel?

Hans-G
2006-09-09, 21:50
För säkerhets skull då:
Jag har PM:at Qwix om vad som gäller.

Med majoritetsbeslut genom enkäten blev det den 10 september - ett par röster har kommit till sen dagen spikades. Läs tidigare meddelanden om detaljerna (samling Slussen (Djurgårdfärjan 12.00, start 12.30, omstart vid BMW Solna 13.00). Marcus (Xscream) har också mailat alla som lämnat e-postadress om detta.

Anmälda genom inlägg i forumet är:
1. Hans G
2. KPKalle
3. TheEngineer
4. Fredrik
5. Frejkan
6. Rafael (kommer till BMW Solna).
Kanske ansluter även Peter (Flyer) efter vägen (se ovan)

Dessutom ett par medlemmar som passagerare - Marcus (om han inte kommer i lånad bil) och Martin (MNS) som hämtas upp i Barkarby.
Fler är förstås välkomna. Det har inte varit någon anmälningsplikt, men det är förstås bra att veta vilka man ska vänta in.

Och till andra som inte fick sin vilja igenom efter omröstningen - det går fler tåg! :wink: Några kanske vill sticka ut redan den 16:e, som ju var det näst mest populära alternativet...

Men först alltså en runda norr om stan söndag den 10:e. Häng på alla som kan!!! Det blir en härlig dag, jag lovar!

/Hans-G
(Ursäkta om jag är tjatig)

Frejkan
2006-09-10, 18:34
Lite bilder från söndagens repa:

http://img168.imageshack.us/img168/3742/minitrff003kopiayw6.th.jpg (http://img168.imageshack.us/my.php?image=minitrff003kopiayw6.jpg)

http://img168.imageshack.us/img168/1317/minitrff007kopiaml4.th.jpg (http://img168.imageshack.us/my.php?image=minitrff007kopiaml4.jpg)

http://img104.imageshack.us/img104/5598/minitrff008kopiazr9.th.jpg (http://img104.imageshack.us/my.php?image=minitrff008kopiazr9.jpg)

http://img172.imageshack.us/img172/1796/minitrff010kopiayn4.th.jpg (http://img172.imageshack.us/my.php?image=minitrff010kopiayn4.jpg)

KPKalle
2006-09-10, 18:38
Great choice of roads Hans - and a good tempo 8) Maybe a little long for lunch but, hey no problem!! Good to meet some old and new faces - Fredrik and Robin I'm glad you could make it :mrgreen:

And special thanks to the girls for joining. I hope you both had a great time too. It's just a shame Josefina couldn't make it this time.

Can we squeeze in another Södertörn Run before the end of the season? (I should start up a new thread :wink: )

Once again, excellent work Hans :)

Marcus
2006-09-10, 18:44
Kalle och Frejkan, orkar ni skriva om era inlägg fast i eftersnackstråden som jag skrev?
Har tänkt hålla isär före och efter för att spara evenemangstrådar att använda på nya sidan så småningom.. :)

KPKalle
2006-09-10, 19:46
Kalle och Frejkan, orkar ni skriva om era inlägg fast i eftersnackstråden som jag skrev?
Har tänkt hålla isär före och efter för att spara evenemangstrådar att använda på nya sidan så småningom.. :)Done :oops: