handdator

Visa fullständig version : Ny tidning. Modern MINI Magazine



Ace
2006-08-31, 17:20
Det har kommit en ny MINI-tidning från England. Någon som köpt eller bläddrat i den? Modern MINI Magazine heter den. Tipsa gärna var man kan köpa den i sverige. Har haft abstinens sedan GO MINI gick i graven. http://www.modernmini.co.uk/

Frejkan
2006-08-31, 20:19
Jaaaaa! :jumping: Vad kul! Hoppas den blir lika bra som Go Mini! Den tidningen upptäckte jag i samband med att man gav ut det sista numret :cry: . Den tidningen tyckte jag var kanon. Bra mix av ämnen och en fräsch aproach till vad en biltidning kan innehålla.
Jag kommern nog försöka hitta Modern MINI hos Press Stopp på Götgatsbacken. Om de inte har tänkt ta in den får man tjata lite.

Ace
2006-08-31, 23:06
Mailade just Press-Stop Göteborg och frågade om dom skulle ta in den. Får se vad som händer. Om fler mailar och frågar så kanske dom skyndar på lite. Adressen var goteborg@press-stop.se

MrCooper
2006-09-01, 06:29
Mailade också en fråga till dem :D

Frejkan
2006-09-01, 19:29
Mailade också en fråga till dem :D

Skickade ett snällt mejl till: gotgatan.sthlm@press-stop.se som ligger närmast mig här på Söder i Sthlm. Lite hets skadar väl inte. För det känns bättre att köpa lösnummer av en helt ny utländsk tidning så den inte kommer ut med ett nummer och man sitter med prenumerationen likt skägget i brevlådan...öhh. :roll:

Fredrik
2006-09-05, 12:07
Tjolahopp,

jag blev så "inspired" så jag drog iväg ett mail till Press-Stop och berättade kort om vår klubb, samt kort om Minis historia fram till nu.
De har ju faktiskt femtioelva modetidningar, så jag tycker de gott kan ha femtioelva biltidningar (inklusive "Modern Mini") också!
Ha det gott, och till Mario som grät över hösten vill jag bara säga att om du ställer in din coola svarta, kan du titta på min röda när jag far till jobbet i Norrviken, Sollentuna. Den kommer att rulla hela vintern!

/Fredrik

Ace
2006-09-06, 12:02
Härligt att höra. dagen närmar sig då man kan ha ett eget ex av tidningen på sin toalett! :D :D

Ace
2006-10-06, 14:00
Orkade inte vänta på Press-stop så jag täcknade en prenumeration på Modern MINI.
Och idag damp den ner i brevlådan. Första bedömningen är väl att den känns lite billigare än GOMINI men ändå helt ok. Lite roliga reportage och tävlingar mm
£17 för 5 nummer tyckte jag var ok.

Frejkan
2006-10-08, 20:03
Där ser man. Bra att det funkade att få prenumeration iallafall då. Har inte fått något svar från press-stopp. Märkligt med företag som anser sig inte behöva svara på mejl från kunder.

Marcus
2006-10-09, 18:49
Nån som vet ifall tidningen nu finns på Presstop i Sthlm?

Fredrik
2006-10-09, 19:37
Jag fick svar av en kille på Press-Stops HK att han skulle sända mitt mail vidare till ansvarig inköpare, men sen har jag inte sett eller hört något.

Ace
2006-10-12, 14:31
Var på Press-stop GBG igår och då fanns den inte. Men gör som jag, börja prenumerera! Mycket annonser från firmor som jag inte kände till.
bla. http://www.r53.com som säljer lambo-doors och en annan som heter http://www.mstylemini.co.uk som verkar ha bra priser på styling mm

Frejkan
2007-01-26, 19:27
TJOHOOO!

Idag, efter 2 1/2 månad fick jag min prenumeration! Nej, jag skriver inte fel. Tokdårarna på Modern Mini skickade ALLA fyra nummer jag beställt på samma gång. De måste ha en våldsamt effektiv ekonomiavdelning på det förlaget som kommer på en sån strålande idé! Tillsammans med fyra tidningar kom ett följebrev där de tackar för min "recent order". Recent är väl en tolkning från deras sida... Iallafalll så fick jag november, december, januari och februarinumret precis som jag betalat för. ;-)

Hobbe
2007-01-26, 19:37
...då kanske jag kan få låna dessa av dig när du har läst färdigt ? :D

//Rötter i Småland

Frejkan
2007-01-26, 19:50
...då kanske jag kan få låna dessa av dig när du har läst färdigt ? :D

//Rötter i Småland


Absolut!

Fredrik
2007-01-26, 21:02
...då kanske jag kan få låna dessa av dig när du har läst färdigt ? :D

//Rötter i Småland


I knew it ;)

Martin
2007-01-26, 22:21
först svittedala och nu småland. :D
Är det frun som har betalat GP´n hobbe ?

Ace
2007-01-27, 00:20
Nu fick jag mitt sista nummer. Nu vill dom ha £40 för en års prenumeration. dEt får jag fundera på? Mycket är ju tyvärr samma i varje nummer vad det gäller annonser och sånt.

Frejkan
2007-01-27, 21:22
Nu fick jag mitt sista nummer. Nu vill dom ha £40 för en års prenumeration. dEt får jag fundera på? Mycket är ju tyvärr samma i varje nummer vad det gäller annonser och sånt.

Så du har fått varje nummer för sig? Undrar om de sumpade min prenumeration och när jag mejlade och undrade vad f-n som hänt så fick de eld i baken. För du har alltså fått varje nummer skickat till dig? Inte i klump som jag fick?

Ace
2007-01-28, 10:40
Så du har fått varje nummer för sig? Undrar om de sumpade min prenumeration och när jag mejlade och undrade vad f-n som hänt så fick de eld i baken. För du har alltså fått varje nummer skickat till dig? Inte i klump som jag fick?


Jag skrev att jag ville ha ifrån #1 men jag fick #3 som mitt första. Men sedan kom dom fint och prydligt i ett kuvert i månaden. #7 blir mitt sista.