handdator

Visa fullständig version : Bromsuppgradering



Frejkan
2006-08-26, 19:55
Tjingeling!

Skriver detta från Lidköping efter BMW Sports Clubs banmöte på Kinnekulle där mina belägg sa tack och hej för sig. Ska försöka ta mig hem till Sthlm imorgon men är rädd för att åtminstone inte alla skivor kommer att klara sig helskinnade genom processen. Så min fråga, finns det nån här som uppgraderat sina bromsar och som kan rekommendera prisvärda skivor, belägg och trevlig verkstad för detta? Känner att om skivorna gått åt helvete så kanske det är lika bra att uppgradera sig, är inte helt överimponerad av originalgrejernas förmåga.

MNS
2006-08-26, 20:16
kan rekomendera peansweden varmt. köpt bromsar av på mina senaste 3 bilar
skivor,belägg,slangar å olja räcker LÅÅÅÅNGT

fj0
2006-08-26, 20:56
Pean Sweden är dyra, jämfört med att köpa ifrån USA.

Jag köpte Hawk HPS belägg och tycker dom fungerar super, jag har visserligen inte kört bana med dom men jag har kört bra mycket landsvägskörning med bl.a. Porscheklubben och med originalbeläggen så vart bromspedalen svampig efter ett tag, har aldrig blivit svampig efter bytet!

Jag köpte grejjerna av Gripforce, superbra pris och snabb leverans! Dom deklarerade tom grejjerna som "warranty replacement" så jag slapp momsen. Nya belägg runt om gick då på $210, cirka 1500:-

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8022781214&sspagename=ADME%3AB%3AAAQ%3AUS%3A1

$155 för belägg runt om och $55 för frakten, jag hade grejjerna på 3-4 dagar och betalade med paypal(VISA).

Jag bytte även bromsbeläggen med hjälp av en polare utan problem, fast man behöver ett specialverktyg för bromsarna bak då kolven ska snurras och pressas in samtidigt! Om du vill har jag en mek-polare som jag kan fråga vad han vill ha för att byta bromsbelägg åt dig?

MNS
2006-08-26, 21:00
jämföra belägg med belägg... peansweden är det bästa/mest prisvärda i svergie anser jag å inte bara sett till priset utan mer vad man får för det man betalar

Robert H
2006-10-15, 13:40
Passar på att ställa en annan bromsfråga. Nämligen om oken. Vad jag förstår så har Cooper Works-kitet större bromsok i fram. Bra bromsverkar är ju viktigt för att kunna köra fort men frågan är hur originaloken står sig. Om man vill uppgradera (och inte bara byta till racingbelägg) vad finns det att välja på?

Hobbe
2006-10-18, 18:28
Frejkan,

Eftersom både du, och PEAN/Stacke är medlemmar i BMW Sport Club så kan du räkna med både ett trevligt pris och utmärkt service.
Själv köpte jag mina Stoptech med Carbopad belägg från PEAN/Stacke.
Även Franssons E46CSL "Loaded" utrustas från PEAN.

Börja med stålomspunna bromsslangar, ett par semi-racing belägg, och bromsvätska med högre kokpunkt innan du ger dig på diverse stora (och dyrbara) big brake kits.
Jag garanterar att det räcker. PEAN hjälper dig gärna att hitta rätt i bromsdjungeln.

Hälsa PEAN/Stacke från mig !

EDIT:
Frejkan på Gelleråsen med BMW Sport Club
http://www.cabrio.se/gallery/viewpicture/normal/3107.jpg