handdator

Visa fullständig version : Dra en repa!!!



Hans-G
2006-08-26, 08:03
Hej MINI-kompisar!

Lust att köra lite på roliga vägar före föreningssnacket på Harpaviljongen i Stockholm söndag eftermiddag 27 augusti?

Jag är oerhört "körnödig" och tänker dra ut på en sväng i norra delarna av Storstockholm - häng på vetja!

Vid 13.30-tiden start från planen framför Djurgårdsfärjan vid Slussen (Räntmästartrappan). Kl 14.00 omstart vid BMW i Solna och sen ut mot Kallhäll - Upplands Väsby - Sigtuna - Knivsta och lite kringelikrokar. Avsikten är att undvika motorvägarna så långt det går och välja småvägar istället.

Ingen föranmälan - jag kör i ensamt majestät (?) om ingen hänger på.
Bara ihållande regn stoppar planerna - då får racet anstå till senare.
Kom igen för en lagom uppladdning till vårt viktiga möte!

/Hans-G

Marcus
2006-08-26, 08:23
Hinner jag från jobbet i tid så kommer jag!
Utan ABS och antispinn som det ser ut nu, tack vare regnet tror jag... (Allt slog av när man körde i skyfallet igår, nån givare som gett upp kanske).

KPKalle
2006-08-26, 08:23
I think we'll be there. See you in Solna :D 8)

Hans-G
2006-08-26, 10:26
Kul med lite snabb respons! Welcome to you both - and hopefully a few more. :D

Eftersom det bara är att hänga på utan föranmälan gäller det förstås att komma i tid. Och gillar man att göra ett litet showrace genom innerstan är det alltså 13.30 vid Slussen som gäller.

Vägen mot Solna blir denna:
Skeppsbron-Slottskajen-Myntgatan-Vasabron-Tegelbacken-Vasagatan-Klarabergsgatan-Sergels Torg-Sveavägen-Sveaplan-E4:an Uppsalavägen-Haga norra-Frösundaleden-S. Kolonnvägen-Gårdsvägen-BMW Solna

See ya! :steering:

fj0
2006-08-26, 21:05
Jag kommer förmodligen! Kanske möter upp er i Upplands Väsby iofs. då jag bor där. :)

Hans-G
2006-08-26, 22:39
Jag kommer förmodligen! Kanske möter upp er i Upplands Väsby iofs. då jag bor där. :)
Tja Mario - hoppas du kan vara med! Vi kommer att köra på ett par riktigt grymma vägar...
Det KAN bli problem med tidspassning i Väsby. Min rekade bansträckning är lite för lång, så vi måste korta den. Vilka sträckor vi väljer blir klart först ca 14.00 när vi andra träffats vid BMW.
Har du lämnat ditt mobilnr till Kalle? I så fall kan han ju ringa dig när vi vet hur dags vi dyker upp - OK-macken är väl en bra plats även den här gången? Mitt nr är 070-5691070 - om det strular.
/Hans-G

fj0
2006-08-27, 02:28
Jag kommer förmodligen! Kanske möter upp er i Upplands Väsby iofs. då jag bor där. :)
Tja Mario - hoppas du kan vara med! Vi kommer att köra på ett par riktigt grymma vägar...
Det KAN bli problem med tidspassning i Väsby. Min rekade bansträckning är lite för lång, så vi måste korta den. Vilka sträckor vi väljer blir klart först ca 14.00 när vi andra träffats vid BMW.
Har du lämnat ditt mobilnr till Kalle? I så fall kan han ju ringa dig när vi vet hur dags vi dyker upp - OK-macken är väl en bra plats även den här gången? Mitt nr är 070-5691070 - om det strular.
/Hans-G
Skriver ner ditt nummer ifall att men det ser ut som om jag hämtar en vän i hammarby sjöstad och möter er vid slussen. :)