handdator

Visa fullständig version : Nästa steg?



R.O.S
2006-08-25, 22:09
Jag är sugen på att göra något mer åt min MCS -05. Jag har redan satt in ett Alta sportfilter och är som sagt sugen på att göra något mer åt krafterna i motorn, har funderat på att byta avgassytem men det verkar finns så många olika och välja mellan... Är det någon som har en idé på uppgraderingar?

MrCooper
2006-08-25, 23:19
Har ingen aning om hur mycket ett avgasrör gör, men ett byte av kompressordrivhjul kan jag varmt rekommendera. Jag bytte mitt för ett par veckor sedan och jag är jättenöjd.
Det blir inga våldsamma effektökningar, men bilen drar bättre genom hela registret och framförallt så ökar körglädjen markant.
Du får helt klart mycket för pengarna! :happy:

Avgassystemet kostar en hel del. Har du tänkt byta hela systemet eller från katten och bakåt?

Någon på forumet har kanske bytt avgas/filter och kan berätta om skillnader kontra org?

Marcus
2006-08-26, 08:29
Jag har slängt i massa saker i min bil, från 2ans växel gick det rätt snabbt iväg från fjO som har orginal + luftfilter samt avgas.
Men tycker inte att jag var tillräkligt snabb sen med tanke på vad det kostar att trimma.

Har 19% skiva, nya spridare, grenrör, luftfilter, sportavgas m. racekattar.

Tror att avgassystem och grenrör inte ger överdrivet mycket.

För best allaround så satsa på en mindre remskiva och kanske ett cat-back system?

Mattias på PM Recond och Bilservice kan fixa allt åt dig, inte billigaste men han är extremt noggran när han jobbar.
Gå in på http://www.helix13.com/ och titta vilka prylar du vill ha och gör en budget, sen kan du ringa dit ner och fråga om offert. (Jag är alltså inte sponsrad, mitt kostade lite mer än vad det smakade, men hantverksmässigt rekommenderar jag PM).