handdator

Visa fullständig version : Ny i detta forum



TheEngineer
2006-08-09, 23:52
Tjenare!

Vill presentera mig eftersom jag är ny i detta forum! Jag köpte min Mini Cooper S för två månader sedan av MINI-återförsäljaren (Autowåx) i Karlstad. En demobil (tillverkad september 2005) som har stått i deras utställningshall och därför bara hade gått 4 km. Den är "Dark Silver" och har vitt tak och vita stripes på motorhuven. En sober skönhet enligt mig!

Anmälde mig först till MINI2 (visste inte att detta forum fanns) men nu är jag med även här...

Jag firade för övrigt 500 mil mitt på Västerbron i Stockholm på väg till jobbet i förra veckan och funderar nu skarpt på att åka med i konvojen på lördag med start längst bort på Valhallavägen.

/Magnus

KPKalle
2006-08-10, 07:10
Hej igen Magnus :D Välkommen! I will add you to the list of people coming on Saturday anyway :wink:

fj0
2006-08-10, 07:43
Välkommen!

Marcus
2006-08-10, 09:07
Välkommen, kul att det kommer lite fler folk till forumet.
Kanske går att få lite liv här igen :)

Hans-G
2006-08-10, 10:29
Hej och välkommen i gänget, säger en annan "färsking". Hoppas att du orkar upp i ottan på lördag - räkna med en skön känsla när vi glider genom en uppvaknande stad med vår långa Mini-karavan.
Du får ju också en bra chans att träffa några av dina nya kamrater på forumet.
Vi ses!

MrCooper
2006-08-10, 14:12
Hej och välkommen!

Kul att det hittar hit lite fler folk. Verkar som ni kommer att få en väldigt trevlig dag med massa MINIsar på lördag. Önskar att jag kunde ansluta, men det blir lite väl långt att ta sig från Göteborg...

Ace
2006-08-10, 15:06
Välkommen! Tyckte jag kände igen bilden på din bil. Har varit till salu ett tag eller? Själv kämpar jag på med att sprida flyers under vindrutetorkarna och hoppas på att fler upptäcker sidan. Jag brukar inte sätta någon lapp på någon Mini One. Är det fel eller?! hi hi

KPKalle
2006-08-10, 16:38
Jag brukar inte sätta någon lapp på någon Mini One. Är det fel eller?! hi hi
All MINIs are cool 8)

Ashra
2006-08-10, 17:55
alla minis måste ju vara välkommna.

Lappade en här ute förra veckan från bmw danderyd men inte märkt att han kommit hit =( Dock blev det en handskriven lapp :P
Hade inte riktigt planerat att möta en på ica parkeringen

TheEngineer
2006-08-11, 23:31
Välkommen! Tyckte jag kände igen bilden på din bil. Har varit till salu ett tag eller? Själv kämpar jag på med att sprida flyers under vindrutetorkarna och hoppas på att fler upptäcker sidan. Jag brukar inte sätta någon lapp på någon Mini One. Är det fel eller?! hi hi

Tack för varmt välkomnande!

Jag vet inte hur länge den varit till salu, men det kanske var ett tag. Jag köpte den som sagt i Karlstad efter att jag hade surfat runt ett tag på bl.a. blocket.se. Det var där jag fick syn på den.

Jag resonerade som så att den hade allt jag ville att min bil skulle ha (och lite till som får ses som bonus). Jag hade inte någon lust att vänta till slutet av september på en fabriksny bil. Min bil har varit deras demobil som har stått inne i hallen sedan årsskiftet ungefär. Känner du igen den från blocket eller från något annat sammanhang (vad kan man undra i så fall...)?

/Magnus

Ace
2006-08-13, 19:47
Känner du igen den från blocket eller från något annat sammanhang (vad kan man undra i så fall...)?

/Magnus


Blocket