handdator

Visa fullständig version : MTH Tunerfile



klass1
2006-07-17, 21:19
Jag la in MTH tunerfile tidigare idag (har 15% pulley sen tidigare)och det blev en okej överrasking, Har tyvärr felsoppa i bilen 95 oktan och bilen är mappad för 98 så vi får väl se vad den ger för effekt när Vpower åker i tanken.
Bilen blev rejält mycket rappare gasresponsen är ruggit snabb. :twisted:
Jag har endsast åkt 5 km med bilen så jag återkommr när jag har rätt soppa + lite mil bakom mig.

fj0
2006-07-17, 21:28
Jag är definitivt sugen på att höra vad du tycker, har hört väldigt mycket olika åsikter om MTH, jag har 15% på väg hem. Vill gärna veta hur stor skillnaden är med MTH och utan. Är skillnaden med och utan MTH lika stor som med eller utan 15%? Säg att 15% ger 20hp, ger MTH mer eller mindre?

MrCooper
2006-09-11, 10:52
Nu har jag haft i MTH tunerfile ett par dagar.

Min första tanke efter att jag lagt in mjukvaran var: "Har jag verkligen fått in ny mjukvara?".
Efter ett tag inser man att skillnaderna mellan mjukvarorna skiljer sig åt gentemot skillnaderna mellan drivhjulen (jag har bytt till Alta 15%). Byte av drivhjul gav en mer fysisk skillnad.
Skillnaden mellan mjukvarorna smyger sig på en, bilen har mer kraft redan vid riktigt låga varv och drar jämnare över hela registret. Sammantaget så känns den helt enkelt trevligare att köra.
:steering:

När jag väl har fått sakerna på plats så känner jag att det var helt klart värt pengarna och att jag borde gjort det tidigare!