handdator

Visa fullständig version : Visitors from abroad!!



KPKalle
2006-07-09, 11:09
Aswell as Rafaels idea, we have Nathalie coming over from Belgium between 17/7 and 21/7 http://www.coopersweden.se/phpbb2/viewtopic.php?t=987. One weekday evening would be good.

Also there is a Russian convoy visiting Stockholm on 12/8 - on their way to England. They will be here from 07.00 until about 10.30 or 11.30. http://www.mini2.com/forum/europe/120540-russian-club-minipeople-run-uk.html

I think it would be so great to make these visitors feel welcome 8) .

Russian welcome party:

1. KPKalle
2. fj0 ????
3. xscream ????
4. KIT
5. Rafael
6. Niclas (BMW/MINI)
7. Hans G
8. Frejkan
9. TheEngineer

fj0
2006-07-09, 21:52
I'm not sure I'm in Sweden but if I am count me in. :)

Marcus
2006-07-11, 21:30
If my car is in my hands then, count me in....
It should be finished to the 1st of august...

KPKalle
2006-07-18, 07:52
If anyone is planning to come along to meet Nathalie from Belgium today, come to the Swedenborgsgatan exit of Stockholms Södra station about 19.20-19.30. I think we will do a little tour of Stockholm in the MINIs and then perhaps something to eat :)

!nathalie!
2006-07-18, 10:53
Brilliant :D i hope i don´t forget my camera to shoot some nice pics.

Marcus
2006-07-22, 11:10
So how did it go? Was there any mini's around? Pictures? :)

KPKalle
2006-07-22, 12:09
So how did it go? Was there any mini's around? Pictures? :)
Nathalie misunderstood so went to the wrong station :( So we just waited - no other MINIs - and then went for an Indian meal :mad: :P

So now we have to think about the Russians on 12 August 8) :)

Rafael
2006-07-22, 14:15
Haha, the whole story about Nathalie is so fun! =)

I have read all the message and i can´t stap laughing. How could it go so wrong? Is there more stations with the same name?

Ok, it´s in the past now, so 12 of august then. Where skould we meet them and could we eat breakfast at the rest. boat that we talked about ?

It whould be nice!

KPKalle
2006-07-23, 09:22
Where skould we meet them and could we eat breakfast at the rest. boat that we talked about ?

It whould be nice!
We have to wait for Gunnar to see if we can do this. But it does sound like a great idea 8)

I have worked out a little driving tour of Stockholm. If there is time maybe we can do this with the Russians. Anyone want to come on a test drive with me? It would be good to have a few locals know where to go with so many cars :wink: :D

I added a list of people thinking of coming to meet the convoy to the first post :)

Marcus
2006-07-23, 12:41
Where skould we meet them and could we eat breakfast at the rest. boat that we talked about ?

It whould be nice!
We have to wait for Gunnar to see if we can do this. But it does sound like a great idea 8)

I have worked out a little driving tour of Stockholm. If there is time maybe we can do this with the Russians. Anyone want to come on a test drive with me? It would be good to have a few locals know where to go with so many cars :wink: :D

I added a list of people thinking of coming to meet the convoy to the first post :)

Im coming back to sthlm the 1st, and I will pick my car up (hopefully) the 2nd or 3rd, so after that I can join in on a pre-tour :)

KPKalle
2006-08-01, 09:20
xscream, it would be great if you can come along on the test drive. Any others want to come along? :D

Maybe we should do this on Saturday or Sunday morning (5th or 6th)? I think we should start early so we won't have so much traffic. The run starts at the east end of Valhallavägen by the roundabout. So we should meet there.

KPKalle
2006-08-04, 08:57
It seems the Pride Festival is on tomorrow. And going through some of the streets I wanted to drive on :( So the test drive will be Sunday morning. Meet at the east end of Valhallavägen at 07.00 :shock: :shock: :lol:

Marcus
2006-08-04, 19:04
My car wont be ready for another 2weeks :cry: :cry: :cry:

I guess I'll miss this tour.

Hope everything works out!

KPKalle
2006-08-04, 20:52
My car wont be ready for another 2weeks :cry: :cry: :cry:

I guess I'll miss this tour.

Hope everything works out!
Crap :evil: Sorry to hear that xscream :(

So isn't anyone else wanting to come along to help make this a fun day for the Russians? A practice run is a good idea to help make everything smooth for our run on 12 August :)

Lilla Gurkan
2006-08-04, 22:17
:o ja, jag hoppas verkligen några hänger på, för hur ofta kommer det 15 ryska Minis till stockholm??? :bowdown:

Suveränt kul att kunna köra runt stan i konvoj :steering:

Nu är det Pridefestivalen, så vi kommer köra runt enligt vår lilla "tur"(inte så liten heller-så fler svenskar behövs verkligen för att inte tappa bort halv gruppen...), inte i morgon morgon utan kväll eller sön morgon eller kväll.

Häng på!!! :D

KPKalle
2006-08-05, 22:02
Vi kommer åka runt stan i morgon sön med början kl 7.30 längst bort på vallhallavägen , vid tv huset, vid rondellen!!

Hoppas att vi blir några stycken nästa lörd samma plats kl 7 !!

Även om nån bestämmer sig i sista minuten :D :)

("sambon som lånar KPkalles login"....)

Lilla Gurkan
2006-08-08, 22:04
Vill bara referea till andra tråden där jag skriker efter andra til 12/8...

Men det var Karl som startade det, och jag hoppas verkligen att så många som möjligt joinar på lör!!!! :P
Det kommer bli ett stor event i våra ögon!!!Så många ryska Minis och också flera svenska, så coolt tex på Hornsgatan och Kungsgatan eller Sergels torg.....ser så mycket fram emot det!! :bowdown:

Men vi behöver också lite hjälp.....vi vill ju inte tappa bort dem i första taget.... :roll:

Rafael
2006-08-08, 22:53
Vilken adress är det exakt till mötespunkten? Knappar in på GPS:en så hittar jag rätt.

Jag kommer, men skulle jag missa det så sover jag ;)

KPKalle
2006-08-09, 04:58
I don't know the exact address but if you didn't see the map it is here

http://www.mini2.com/forum/attachment119400.jpg

But we can always meet at BMW Solna first. If you want then be there at exactly 06.45 :)

KIT
2006-08-09, 13:39
Count me in as a swedish mini ambassador! See you at Bmw Solna at 06.45!

KPKalle
2006-08-09, 18:42
Count me in as a swedish mini ambassador! See you at Bmw Solna at 06.45!
MINI ambassador? :o 8) You are already on the list my friend :wink:

KPKalle
2006-08-09, 18:55
Here are some notes and directions for our tour on Saturday morning http://www.mini2.com/forum/attachment.php?attachmentid=119795&d=1155145628 . All the distances are approximate so just take them as guidelines.

We have 8 Swedish cars coming (if xscream and fj0 make it). But are any of you bringing a passenger? We need to have the café where we finish make some sandwiches for us so please let me know.

Last thing - would you please put a flag or something on your car aerial. Then the Russians will know who to follow. If you've read the notes attached ;) We will be flying a Swedish flag :)

Rafael
2006-08-09, 20:25
I will be att BMW solna 6.45. But i don´t think i will bring a flag with me.

See u all!

fj0
2006-08-09, 21:10
I will try to come along!

TheEngineer
2006-08-10, 16:21
Blev uppmärksammad av en kollega att det är nån raggarträff (Stockholm Cruising) i Stockholm på lördag också. Kanske vi blir ett udda inslag i den ? :lol:

http://www.raggarportalen.se/index.php?name=Kalender&op=view&eid=346

/Magnus

KPKalle
2006-08-10, 16:35
Blev uppmärksammad av en kollega att det är nån raggarträff (Stockholm Cruising) i Stockholm på lördag också. Kanske vi blir ett udda inslag i den ? :lol:

http://www.raggarportalen.se/index.php?name=Kalender&op=view&eid=346

/Magnus
:shock: No fighting please :lol:

Frejkan
2006-08-10, 21:05
Blev uppmärksammad av en kollega att det är nån raggarträff (Stockholm Cruising) i Stockholm på lördag också. Kanske vi blir ett udda inslag i den ? :lol:

http://www.raggarportalen.se/index.php?name=Kalender&op=view&eid=346

/Magnus
:shock: No fighting please :lol:

Stämmer, det är tidningen Wheels som har en träff på Barkarby i helgen. Vi är nog lite morgonpiggare än de medel-åldriga raggarna. Har köpt på mig några leksakskojor med flaggor i Danmark. Tyvärr bara en med svensk flagg. Men jag tror jag ska donera den på lördag till den ryska gruppen.

http://img92.imageshack.us/img92/5144/svenskkojabn0.jpg (http://imageshack.us)

TheEngineer
2006-08-10, 21:49
We have 8 Swedish cars coming (if xscream and fj0 make it). But are any of you bringing a passenger? We need to have the café where we finish make some sandwiches for us so please let me know.


I will bring a friend as passenger!

/Magnus

Lilla Gurkan
2006-08-10, 22:21
Hejsan, flaggorna är för att sätta på radiomasten, så att ryssarna ser vem de följer...det är det som är grejjen...vi som bor i stockholm måste försöka ledsaka dem genom stan...och ni måste försöka läsa kartan..för det ären jävla massa rödljus längstmed vägen!!!

Så FÖRSÖK få med en vän på turen!!!

För vi vill minst av allt tappa bort våra "vänner"!!!

Vi har gjort allehanda kartor och den kommer bli hur bra som helst!!

Och om nu vi tappar bort varann så har vi ett par mötningspunkter. Och den sista är Harpaviljongens café, bakom stadion, på fisksätravägen...

Dit är också alla välkomna som inte har loggat in som medlem eller som inte vill komma så tidigt!

Vi kommer var där ca kl 10.Som avslut. Senast 11.30 måste de bege sig mot Oslo sen, och därifrån är det nära till E18!!!

Men kom igen killar o tjejjer- ta med en kompis också!! Hjälp oss på vägen lite här! Det lär inte bli lätt att hålla reda på 10-15 bilar med alla rödljus och så...

Och har du en flagga av ngt slag eller en vimpel, ta med den, enda chansen att vi ska kunna utmärka oss och på så vis hjälpa ryssara annars, för de kan ju inte se nummerplåtarna på det avståndet-det är just därför det är så viktigt att vi möts innan de kommer........

Hälsn/JE

Hans-G
2006-08-10, 22:28
En annan, kanske intressantare "kollision" sker ute vid Tekniska Museet på Gärdet, där vi passerar. Där har Alfa Romeos svenska klubb stort jippo på lördag, men tyvärr (?) lär vi passera innan de har hunnit samlas i några större skaror. Vi är ju väldigt morronpigga p.g.a. ryssarnas tidiga ankomst.
Och hörni - om nån i stockholmsområdet inte orkar upp till vår träfftid 07.15 kan man ju i värsta fall ansluta till gänget på serveringen Harpaviljongen på Fiskartorpsvägen intill Tennisstadion och nära Stadion. Vi beräknas komma dit vid 10-tiden.
Men inte avstår väl någon frivilligt detta lysande Mini-propaganda-tillfälle? :grupp:
/Hans-G

TheEngineer
2006-08-10, 22:53
Kan man inte förlänga turen/evenemanget efter att vi hakat av oss ryssarna på E18 mot Oslo. Det kanske skulle locka fler morgontrötta att följa med... Turen skulle kunna till att sträcka sig fram till och inkludera lunch på något lämpligt ställe? Jag har inte funderat så mycket på hur och vart men lunch måste man ju äta ändå och så vidare...

Om intresse finns kanske någon har en idé?

/Magnus

Lilla Gurkan
2006-08-10, 23:12
jag håller med fullkomligt !! Har försökt sänd PM till dig men dessvärre misslyckats!! :o

Men det ´är ett par mötespuntkter och den sista är mkt riktigt Harpaviljongen bakom stockholms stadio mot fisksätra, där kommer vi avsluta!!! Och alla är välkomn dit, om man har en Mini eller i alla fall älskar dem!!!

:D :shock: :lol:

Lilla Gurkan
2006-08-10, 23:17
Förlåt, jag menade inte att jag höllmed the engineer utan Hans !! Från Harpaviljongen kommer de åka till Oslo, men nu är det lite VÄL sent att få oss svenskar att följa med....

Skulle mäkta uppskatta om du istället földe med oss runt stockholm.

En tur som kommer ta oss till mång fina platser och ta ca 1,5 timme... med avslut på Harpaviljongen som "blev till" 1912 i samband med det OS vi då hade(såsom stadion)..

TheEngineer
2006-08-10, 23:57
Tror det blev ett missförstånd... :? Jag och en kompis kommer att följa med runt hela Stockholm med start på Gärdet kl 0715 - ingen tvekan om det! :D

Jag tänkte ett steg vidare att det kanske vore roligt att dessutom fortsätta efter sightseeing-turen. Och då kanske några morgontrötta kan tänka sig att ansluta vid Harpaviljongen och att turen fortsätter fram till lunch... eller nåt...

/Magnus

Ashra
2006-08-11, 07:11
kan tyvärr inte haka på min mini ska på fiske resa över helgen =)

Men se till att ta massa bilder !!

Ha det så skoj.
mvh Ashra

KPKalle
2006-08-11, 07:42
kan tyvärr inte haka på min mini ska på fiske resa över helgen =)

Men se till att ta massa bilder !!

Ha det så skoj.
mvh Ashra
Poor excuse :roll: :wink: Next time Ashra :)

KPKalle
2006-08-11, 07:47
Tror det blev ett missförstånd... :? Jag och en kompis kommer att följa med runt hela Stockholm med start på Gärdet kl 0715 - ingen tvekan om det! :D

Jag tänkte ett steg vidare att det kanske vore roligt att dessutom fortsätta efter sightseeing-turen. Och då kanske några morgontrötta kan tänka sig att ansluta vid Harpaviljongen och att turen fortsätter fram till lunch... eller nåt...

/Magnus
Sounds good - just think about what you would like to do Magnus. I leave this up to someone else to organise
:wink:

TheEngineer
2006-08-11, 09:44
Ok jag ville väcka idén men tror att jag avvaktar med att styra upp nåt tills jag varit med åtminstone en gång (i morgon) så jag vet hur det fungerar.

Tänkte på bilder... Det vore tufft att få nån som fotograferar konvojen med 20 bilar när den passerar västerbron t.ex. Jag försökte övertala en kompis som bor på Kungsholmen men han verkar vara lite för morgontrött och var inte lika tänd på idén.

En annan grej... Är tanken att hålla ihop konvojen hela tiden eller hur brukar ni göra? Det kan ju bli lite knepigt på vissa ställen om det blir många trafikljus och kommar andra bilar emellan.

/Magnus

KPKalle
2006-08-11, 09:58
En annan grej... Är tanken att hålla ihop konvojen hela tiden eller hur brukar ni göra? Det kan ju bli lite knepigt på vissa ställen om det blir många trafikljus och kommar andra bilar emellan.

/Magnus
The plan is to keep everyone together as much as possible. We will arrange ourselves like this: me in front, then 1 or 2 Russians, then a Swedish car, then 1 or 2 Russians, then another Swedish car etc etc. So each Swedish car should make sure the Russians behind them do not get lost. I hope the Swedish people can find their way around the city :lol:

I will be bringing along some directions how to get around. You can read and/or print them from here http://www.mini2.com/forum/attachment.php?attachmentid=119795&d=1155145628

I will also bring along a map for everyone which shows the route.

Lilla Gurkan
2006-08-11, 15:39
Jättekul att många kommer!!

Vi kommer ha några flaggor som vi kan sätta på radiomasterna på de svenska bilaran så syns vi lättare :D

Och självklart kan man åka längre om man vill, nu när vi ändå träffas, men vi lär nog vara lite trötta....men vi får väl se?!

Och det blir lättare att träffas igen en annan helg, när vi har träffats i morgon 8)