handdator

Visa fullständig version : Söder om stan i all ära, men Norr om stan då?



Rafael
2006-07-08, 23:11
Hej,

Såg att ni idag avslutat en runda söder om stan!, Kan vi inte styra upp något Norr om stan? Då kommer jag gärna! - Ta en lunch eller dylikt i Norrtälje, Sigtuna (sveriges äldsta stad) eller någon annanstans?

Kom med förslag!, Men som sagt norr om stan vore kul.

Qwix
2006-07-08, 23:27
Absolut, det vore riktigt trevligt. Även om jag bor norr om stan så har jag inte så bra koll på vägarna runt omkring. Men om du har några bra vägar så kan man alltid utgå därifrån för att sendan testköra en sträcka.

Rafael
2006-07-08, 23:33
Hej,

Kul med snabbt svar ! =) - Nja, självklart finns det roliga vägar norr om stan, gamla vaxholmsvägen, bogesund, mot sigtuna 268an och vägar kring Sigtuna är väldigt trevliga.

Vägar kring norrtälje finns det också gott om. - Sedan kan det också vara kul att bara glida lite runt i någon stad.

Öppen för förslag. Någon annan som vet någon trevlig rutt?

fj0
2006-07-09, 00:00
Hej Rafael, välkommen. :-)

Mitt tips om vi ska köra en sväng norr om stan är den vägen där du mötte oss häromveckan, vet inte exakt vad dom vägarna heter men jag tror det var bogesundsvägen? :)

Behöver inte vara något superplanerat heller för min del, spontana träffar är också kul, bara åka en spontan sväng och snacka lite skit på mcdonalds eller vad som helst.

Jag är öppen för förslag. :)

Rafael
2006-07-09, 00:03
Mötte jag er?, Vart då, vilken bil körde Ni?

Ja en spontan träff vore kalaskul enligt mig. Man måste ju börja ses, vi som har likadana bilar =)!, Det roliga är ju att alla tittar. Så, har någon något datum att komma med?, Jag jobbar i veckorna, så helgerna får det bli.

edit: Nu vet jag vem du är ! =), Det klickade bara inte direkt. Det var träffen med alla porschar och någon ferrari med va?
Då möttes vi vid Åkersberga Golfklubb om jag inte minns fel.
Bogesund ligger längre mot vaxholm, så det e inte omöjligt att ni åkte den vägen senare eller tidigare.

Qwix
2006-07-09, 08:21
Jag och en kompis tänker testa bogesund nu i veckan, han ska bara få bilen besiktigad. Vore riktigt mysigt, som vi även diskuterade under träffen, att köra bogesund och runtomkring för att sedan stanna i vaxholm för att äta en bit mat.
8)

Men visst, jag hänger på om det är en spontanträff, kvittar för mig. bara kul att träffa alla.

Rafael
2006-07-09, 09:29
Absolut. Förmodar att det blir svårt idag att ses, eller det kanske e någon som vill glida runt i solen?

Lägger in datum omröstning.

KPKalle
2006-07-09, 11:31
North, south, east or west does not matter to me. I am always happy to drive a few mil to meet with other MINIs 8) All of the dates are good for me. But maybe next Sunday (16/7) is best?

Rafael
2006-07-09, 12:01
Next Sunday?

I think that will be fine for me 2.

Anyone else who thinks next Sunday will be a perfect "mini-day"?

I was just out with my car och drived Bogesundsvägen, it´s a wonderful road to drive. And think! - I met a Mini S on the road?

Who was that? A grey one with GB-flag at the front, above the engine i think.

So, could we say Söndagen den 16/7?

Qwix
2006-07-09, 12:56
I was just out with my car och drived Bogesundsvägen, it´s a wonderful road to drive. And think! - I meet a Mini S on the road?


Hur lång tid tog det att köra sträckan och vart går den lite mera exakt? (karta vore guld) :)

Rafael
2006-07-09, 17:34
Hej, Ja Bogesundsvägen tar inte mer än 5-10 min skulle jag tro.

Men lägger man ihop den med Svinningevägen och förbi Åkerberga Golkklubb och norrut skulle jag tro att det blir en tripp på någon timme iaf. - Sedan kan man åka 268 mot sigtuna (mellan upplands väsby och vallentuna), då blir det en kalastur. Sedan kan man åka tillbaka mot täby, via täby kyrkby. Det är fantastiska vägar där!

Men som sagt, bogesundsvägen är bara en liten senväg till vaxholm, men ack så mycket roligare. Den vägen blir det nog till och från vaxholm när vi ätit där, för visst ville ni väl äta där?

KPKalle
2006-07-09, 20:10
Ok Rafael just decide where and when to meet 8) It's all up to you :lol: :D :)

Rafael
2006-07-09, 21:51
Allright, so everything is in my hands now?

Scary ;P.

Pos. 1; I think we should meet outside BMW Group Täby, will that be fine for everyone else? And will 10.00 be fine?, Or later if you want.

Pos. 2; Meet up at BMW Group Solna and then take E4-Uppsala to upplands-väsby and begin to the the 268 road directly, and after that the "old" vaxholmvägen. But then i think 11 a clock will be better becuase it will only take 1 h - 1,5 h to reach vaxholm, and then we will eat.

I begin to write a list, then you can update it with another drivers name or your name if you drive.
I think we must have at least 3-4 cars to do the meeting. Everyone are welcome, don´t forget it !

1: Rafael
2:KPKalle
3: ??

KIT
2006-07-10, 17:11
Låter kul, ska göra mitt bästa för att komma. Ett bröllop kom emellan förra turen tyvärr :( Söndag den 16, vilken tid?

Rafael
2006-07-10, 19:47
Okej, hoppas att bröllopet var bra och att du inte grät för mycket över att inte kunna träffa "mini-vänner" ;).

Jag tycker 11 vid BMW-Solna blir perfekt, någom har någon invädning?

Qwix
2006-07-10, 20:42
Förhoppningsvis kan jag komma jag med, 11 låter bra.
Kom precis hem efter en tur på Bogesundsvägen. Körde repan två gånger. helt ok faktiskt, mycket motorcyklar och en del andra rejsare. Men det är en helt annan femma att åka alla tillsammas 8)

Ashra
2006-07-10, 21:31
tyvärr så blir det inget för mig. Jag jobbar som en gnu nu

7dagar jobb 1 dag ledig 12 dagar jobb 1 dag ledig och sedan 13dagar jobb hurra!! men mycket pengar till bilen =P

KPKalle
2006-07-10, 22:09
11.00 on Sunday at BMW Solna. Perfect 8)

Rafael
2006-07-10, 22:37
Allright, so, are we three now?

Rafael
KPKalle
Qwix

Could you "KIT" come to? Then we will be att least four.

KIT
2006-07-11, 13:18
KIT is coming!

Rafael
2006-07-11, 13:50
Okej, då har vi alltså denna lista.

Rafael
KPKalle
Qwix
KIT


Har vi någon mer som hänger på? - Vore kul att slå förra helgens träff på 5 bilar ;)!

fj0
2006-07-11, 13:54
Är förmodligen inte hemma i sverige då annars skulle jag vara med. :(

Rafael
2006-07-11, 13:54
Okej, det är nu på söndag, kan du?

KPKalle
2006-07-11, 14:04
Har vi någon mer som hänger på? - Vore kul att slå förra helgens träff på 5 bilar ;)!
Oi! :evil: :evil: :wink: :lol: :P

fj0
2006-07-13, 09:39
Okej, det är nu på söndag, kan du?
Verkar som att jag blir kvar hemma men jag ska nog till Västerås Speed Festival på Söndag som det ser ut nu. :(

Qwix
2006-07-14, 01:28
Som det ser ut nu så har jag svårt att hinna, men självklart ska jag göra allt för att komma. Men räkna inte med mig som det ser ut nu iaf. Jag medelar om jag kommer!

Återkommer!

Hans-G
2006-07-14, 23:29
Hej, jag gjorde debut i Cooper Sweden-sammanhang på Södertörns-träffen den 8 juli. (Tack för senast till er som var med då!)

Det gav verkligen mersmak så det är givet att jag ansluter till "norr-rundan" den 16 juli.

Ska bli kul att träffa lite nya Mini-fans och härja lite på vägarna i norr. :)
Deta sagt med en smula självironi - jag är en Mini-gubbe på 56...

Hans-G
2006-07-14, 23:31
Bilderna i min nyskapade profil verkar inte dyka upp - vet nån vad jag gör för fel?

Qwix
2006-07-14, 23:54
Tjenare Hans, kul att du hitta hit! :)

Angående dina bilder så kommer jag själv inte åt dem om jag kopierar länken in i webläsaren. Är du säker på att adressen är korrekt?

Mvh Philip

Hans-G
2006-07-15, 00:14
Hej Philip, tack för din snabba reaktion!
Url:arna är inkopierade direkt från "egenskaper", men jag upptäckte nyss att ett försåtligt mellanslag dykt upp i adresserna, som jag inte la in. Jag har nu ändrat i signaturen och tagit bort den ena bilden men på förhandsgranskningen ligger mellanrummet i /_im g/ kvar. Får jobba vidare på problemet.
Hoppas du kan komma på söndag!
/Hans-G

KPKalle
2006-07-15, 08:32
Hej Philip, tack för din snabba reaktion!
Url:arna är inkopierade direkt från "egenskaper", men jag upptäckte nyss att ett försåtligt mellanslag dykt upp i adresserna, som jag inte la in. Jag har nu ändrat i signaturen och tagit bort den ena bilden men på förhandsgranskningen ligger mellanrummet i /_im g/ kvar. Får jobba vidare på problemet.
Hoppas du kan komma på söndag!
/Hans-G
Take away the space between 'm' and 'g' in '_im g/'

Welcome you to Hans 8)

Hans-G
2006-07-15, 11:00
Hi, Kalle, yes it's obvious. But the strange thing was that the space in the url didn't turn up when I returned to the profile-side. Now I have written it again sign by sign - and it's working :D :D :D

Looking forward to see you again tomorrow!
/Hans-G

Rafael
2006-07-15, 17:05
Hej igen, nu börjar det dra ihop sig!

Så om vi kunde knyta ihop allt nu och se hur många vi faktiskt blir.
Jag börjar med mitt namn sen fyller ni på lisan med ert namn, skriv gärna föregående listnamn igen så att listan fylls på.

Vi ses alltså kl 11.00 utanför BMW Group Solna imorgon Söndag. Sedan åker vi mot Sigtuna men svänger av vid upplands väsby för att köra 268 mot vallentuna. Sen tar vi höger och kör mot arninge. Och rakt därifrån är det raka spåret mot vaxholm, men glöm inte att ta höger mot bogesund. Det blir alltså den berämda bogesundsvängen.
Äter gör vi i vaxholm.

Sen lämnar vi vaxholm och kör sviningesvängen mot åkersberga. Vi kör genom åkerberga och upp mot furusund. AKTA FARTKAMEROR!!!! På vägen tar vi till vänster vid en kyrka och där är en kalasväg EJ FARTKMAEROR fram till e18 norrtäljevägen igen.

När vi når e18 norrtäljevägen kör vi ut på den mot sthlm.

Sen tycker jag att vi tar av mot åkerberga direkt efter gillinge för att svänga höger och parkera och ta en dricka eller något på Ullna Golfklubbs restaurang. De har en mysig uteservering.

Efter det kan den som vill åka mot sitt håll igen.

För den som undrar kanske vi äter 11.45 - 12.00 eller dyligt. Kanske några som vill att vå ker mer innan lunch och äter senare? Isf, kan vi ta en sväng och glida förbi sigtuna. Dä äter vi kanske runt 13.00 istället i vaxholm.

En sak till ;), tanka fullt innan.

Låter detta bra?

Listan:

1. Rafael
2. KPKalle
3. ?

KPKalle
2006-07-15, 17:10
Det låter jätte bra 8) :banana:

1. Rafael
2. KPKalle
3. ?

(But I think it is best if YOU keep an updated list of the drivers and information in the first post :wink: )

Hans-G
2006-07-15, 18:35
Det låter jätte bra 8) :banana:

1. Rafael
2. KPKalle
3. ?

(But I think it is best if YOU keep an updated list of the drivers and information in the first post :wink: )

Lägger till mig själv, så nu blir listan:

1. Rafael
2. KPKalle
3. Hans-G

Vi ses - hoppas vi blir fler

Rafael
2006-07-15, 23:47
KIT har sagt tidigare att han kommer, så då borde det bli följande lista.

1. Rafael
2. KPKalle
3. Hans-G
4. KIT

fj0
2006-07-16, 01:55
Jag bor i Upplands Väsby så jag möter er gärna här borta istället för att åka till Solna först, ska vi säga en ungefärlig tid, OKQ8 i Upplands Väsby? Jag kollar forumet imorgon när jag vaknar så skriv gärna här.

1. Rafael
2. KPKalle
3. Hans-G
4. KIT
5. fj0

Rafael
2006-07-16, 08:25
Ligger det precis vid Rondellen?

Ja, vi skulle kunna möta dig 11.30 där, blir det bra?

fj0
2006-07-16, 08:54
Ligger det precis vid Rondellen?

Ja, vi skulle kunna möta dig 11.30 där, blir det bra?
Ja det ligger precis till höger när man svänger av E4 Norrgående, 11:30 funkar bra!

Ashra
2006-07-16, 09:04
:cry: varför ska jag jobba idag

Rafael
2006-07-16, 09:06
Kalas fj0!

Vi Mini Vänner Kommer =)!

KPKalle
2006-07-16, 17:09
Thanks for a great run today, Rafael 8) I am working on putting up a few photos now :wink:

Rafael
2006-07-16, 17:38
Thank You all for making my day!

And thank you KPKalle for all pic. to my cellphone.

Here is som pic. from today =), Enjoy!

I hope we will meet again sometime.

http://www.abom.nu/1.JPG
http://www.abom.nu/2.JPG
http://www.abom.nu/3.JPG
http://www.abom.nu/4.JPG
http://www.abom.nu/5.JPG
http://www.abom.nu/7.JPG
http://www.abom.nu/10.JPG
http://www.abom.nu/11.JPG
http://www.abom.nu/12.JPG

KPKalle
2006-07-16, 17:56
Photos as promised :happy: Click the thumbnail:

http://www.mini2.com/galleries/data/1846/thumbs/Picture_78_.jpg (http://www.mini2.com/galleries/showgallery.php?cat=1846)

KIT
2006-07-16, 18:13
Tackar för en bra dag med lite nya ansikten! Var en kanonrunda med roliga kurvpartier! Ser fram emot höstens tur, och hoppas verkligen att det är några till som hakar på då...det är värt det!

Rafael
2006-07-16, 18:13
Cool pic. !

And i can tell you that my mini had never been so clean that it is now. =)

All of the insects are gone.