handdator

Visa fullständig version : Jahapp, första inbrottet!



flyer
2006-06-16, 18:20
Så var det då dax, tjyven tömde Märy på stereo-utrustning härom natten.
:x :x
Hemma på uppfarten, suck. :cry: :cry:

Tur att man har en kompressor att lyssna på.

MrCooper
2006-06-16, 20:02
Vad trött man blir! :mad:
Kan inte folk låta andras saker vara i fred???

Frejkan
2006-06-16, 20:28
Vad tråkigt! Blev det mycket förstört förutom stölden? Hade du original eller nån eftermarknadsstereo? Att stjäla en originalstereo verkar ju lite udda.

flyer
2006-06-16, 20:57
Nej ingenting trasigt eller uppbrutet, vad jag upptäckt hittills iaf. Tjyven gick nog in via bakluckan. :o Den kan trassla lite i det elektriska låset vid fuktig väderlek eller efter tvätt. Å det regnade i Åkersberga hyfsat mycket dagen å kvällen innan...

Vi hade varit uppe länge å alla sov som stockar så ingen har hört larmet :!: :!:

Jag hade en riktig bra stereo med separat baslåda. Huvudenhet å baslåda borta. Som tur är upptäckte tjyven inte förstärkaren. Vilket också gör att jag misstänker att det var den öppna luckan som lockade till inbrott.

Jag lider ingen ekonomisk skada allt finns det kvitton på och det var hyfsat nytt. Men man blir ju så förbannad :mad: :mad:

Frejkan
2006-06-16, 21:03
Mycket trist!

greven
2006-06-16, 21:37
tror försäkringsbolagen bara täcker upp till 10 000:- för förlorad stereoutrustning.

iaf dom bolagen jag har hört med.

Lider med dig.

Den dagen jag får tag i en sån så kommer jag bli mördare. :twisted:

flyer
2006-06-16, 21:58
Tro't om ni vill men för en fyra år sen fick jag min avställda SAAB turbo stulen, å polisen tog fast tjuven!!!
:cop: :cop:
Visserligen saknade motorn i SAABen kylarvätska så den skar efter några mils körning men ändå, polisen tog fast en tjuv!

Jag fick vittna på rättegången och tjuven han åkte in.

Konstigt nog tyckte jag mest synd om honom när jag fick höra hans livshistoria, han var 30 år, övergiven av föräldrarna vid 5 och hade missbrukat alkohol, heroin och hasch i över halva sitt liv. :(

Det är dyrt med missbruk, pengarna för min stereo räcker väl en dag...

KPKalle
2006-06-17, 09:36
:( Sorry to hear this Peter. Bastards :mad: