handdator

Visa fullständig version : Erfarenhet av Eibach sänksats?



Frejkan
2006-06-01, 19:43
Tjingeling!

Någon här som har Eibachsänksats monterade som har lust att berätta hur det funkar för er? Stötighet? Problem med att bilen är för låg?

/Fredrik

flyer
2006-06-01, 21:46
Hej :D
Vi pratade väl om det här, nästan, i vintras 8) kolla här: http://www.coopersweden.se/phpbb2/viewtopic.php?t=853

Jag har eibach å tycker kanske de kunde sänka något till för utseendets skull.
MEN för framkomligheten är det lite för mycket...
Fräs inte på i ytterfilen när du kör över Liljeholmsbron söderut! :cry:
PANG!
Det går lite bättre med sommarhjulen än med vinterhjulen på 16"
:o
Man kartlägger de sämre vägarna rätt snart...
Men ska man vara fin får man lida pin :!:

Frejkan
2006-06-02, 20:37
hä hä, jag skrev visst några inlägg i den tråden. :oops: .
Men vad som inte riktigt kom fram där är hur mycket stötigare du tycker bilen blivit? En annan fundering jag har är att jag ibland tycker att bilen slår i botten eller åtminstone att något tar i när jag åker över gupp med originalhöjden, hur ska det då bli med sänkfjädrar?
Med min gamla koja, en -67:a så sticker däck och fälgar ut utanför karosskanten så då räcker det med att ha en passagerare för mycket eller att köra lite inspirerat i en kurva för att det ska ta i :roll: .

flyer
2006-06-04, 01:11
Mycket stötigare! :o
Värst med vinterhjulen (16" friktion runflat)
Bilen är inte bekväm...
Ibland känns det som man åker stumt. :lol:

Den blir mera högljudd också, vägljudet leds lättare i i kupén.
Men, men jag har gjort resor på 40-50 mil, det går.

Jag upplever inte att det "slår igenom" eller tar i någonstans pga av kortare fjädringsväg.

Fast vår SAAB är ju klart bekvämare trots sportchassie.

Foppa
2006-06-04, 15:42
Mycket stötigare! :o
Värst med vinterhjulen (16" friktion runflat)
Bilen är inte bekväm...
Ibland känns det som man åker stumt. :lol:

Den blir mera högljudd också, vägljudet leds lättare i i kupén.
Men, men jag har gjort resor på 40-50 mil, det går.

Jag upplever inte att det "slår igenom" eller tar i någonstans pga av kortare fjädringsväg.

Fast vår SAAB är ju klart bekvämare trots sportchassie.

Jag hade Eibach-fjädrar (30mm säkning) på min MC. upplevde det bara som positivt, klart att det blir stötigare. I kombination med 30-profil på sommardäcken så blev det kanske lite väl stötigt ibland, speciellt för den som sitter bak (inte så konstigt eftersom man sitter strax ovanför bakre däckparet)..... :shock: Att det skulle slå igenom har jag aldrig märkt, däremot så kan den lilla "flensen" som sicker ner under "s-fronten" skrapa lite när man kör över farthinder och trottarkanter + att den plogar snön på vintern...... Men klart att rekomendera, prestanda framför komfort :roll: :evil: :twisted:

Min SAAB med Ställbara Gula Koni och HR-fjädrar är betydligt mer komfortabel men samtidigt så går det ju inte att jämföra "äpplen med apelsiner"............

Mvh Foppa

flyer
2006-06-04, 21:45
Håller med, komfortkörningar får man göra i någon annan bil :!: :lol:

fj0
2006-06-04, 21:54
Äh, fjollor! Klaga på 30mm får man inte! :P

Foppa
2006-06-04, 22:39
Äh, fjollor! Klaga på 30mm får man inte! :P

Klaga??!! Nu är du nog ute och cyklar...... Prestanda framför komfort, vill jag ändå minnas att jag skrev !!!!

// FOppa