handdator

Visa fullständig version : mini begagnad?



seneca
2006-05-24, 13:04
Tjenare

Jag funderar på ett köpa en Mini, har kollat på lite på blocket och så, men det finns inte mycket info på internet om kvalitén på begagnat..

Hur är det med rost och slitage efter 10000mil t ex? Vad ska man kolla efter?

vad är det för skillnader mellan 2001-2006-års modeller osv osv...?

simppe
2006-09-17, 12:31
-05 har nya strålkastare
-03 kom en treekrad ratt tror jag.

Marcus
2006-09-17, 13:47
Kolla gummilisten under dörrarna, lyft bort den och se ifall det finns rost där. (Felkonstruerad så att smutts och vatten stannar där).

Gasa på rejält och känn efter vibrationer i framvagnen, kan vara dåligt svänghjul. Vibrationer + ett tickande ljud om motorn när man inte kopplar är tecken...

Hissa upp bilen och kolla så att det inte läcker olja nånstansifrån, oljetrågen verkar läcka på en del bilar.

Annars tror jag att den är rätt normal när det kommer till kvalitén, precis som vilken audi, bmw, volvo som helst.

mvh

simppe
2006-09-19, 09:00
Hissa upp bilen och kolla så att det inte läcker olja nånstansifrån, oljetrågen verkar läcka på en del bilar.




är detta ett vanligt fel?

Marcus
2006-09-19, 13:26
Jag vet inte, Mario hade oljekrångel, motornskar för honom så vad det berodde på fick han nog inte veta.
Mitt läckte.

Vet inte det är vanligt eller ej, men det är ju lika bra att kolla ;)

MNS
2006-09-19, 20:19
Jag vet inte, Mario hade oljekrångel, motornskar för honom så vad det berodde på fick han nog inte veta.
Mitt läckte.

Vet inte det är vanligt eller ej, men det är ju lika bra att kolla ;)

Mario hade ju för lite olja...

Johan W
2006-09-30, 21:55
Verkar som oljetrycksgivaren kan ge upp lite då och då, men lös aldrig och ändå hade jag rätt lite olja vid nått tillfälle.