handdator

Visa fullständig version : Motortvätt!!



klass1
2006-04-14, 10:40
Hej jag är nybliven lycklig ägare av en mcs mitt ända problem är att motorn skulle behöva en rejäl motortvätt. Någon som vet vad jag bör tänka på?

Patrik

Marcus
2006-04-14, 12:54
Avfetta med hyffsat starkt medel och blås med högtryck så det inte blir för mkt vatten.

Undvik att spola direkt på fördelardosan, batteriet och övriga elprylar.

Marcus
2006-04-14, 12:55
Grattis till ett bra bilval förresten ;)

klass1
2006-04-14, 13:00
ok så det är inga delar som tar skada av fukten förutom det du skrev.
Somsagt fan vad den är rolig köra och då har jag ägt RS4, Porsche boxster, Audi TT 225 hk men inga av de bilarna är i närheten av körglädje som denna har redan blivit sugen på att trimma den.

Marcus
2006-04-14, 13:24
ok så det är inga delar som tar skada av fukten förutom det du skrev.
Somsagt fan vad den är rolig köra och då har jag ägt RS4, Porsche boxster, Audi TT 225 hk men inga av de bilarna är i närheten av körglädje som denna har redan blivit sugen på att trimma den.

jag kan inte garantera nått...
men jag har avfettat hela motorutrymmet, och motorhuvens undersida, spolat rel. ordentligt.
tagit det lungt vid batteri och strålkastarna...
inget problem för mig, men annars kan du ju fråga på zatzy, där finns säkert nån som jobbar med rekond...

Hur kommer det sig att du gått "ner" till en liten cooper från tidigare nämda?

Jag håller med om körglädjen, den är ruggigt kul att köra, lite chassi uppdatering + trim gör nog om den från snäll liten rolig bil till elak liten rolig bil :P

MNS
2006-04-14, 16:30
ok så det är inga delar som tar skada av fukten förutom det du skrev.
Somsagt fan vad den är rolig köra och då har jag ägt RS4, Porsche boxster, Audi TT 225 hk men inga av de bilarna är i närheten av körglädje som denna har redan blivit sugen på att trimma den.

håll avståndet när du sprutar mot generatorn och styrboxen, annars är det bara att köra på, batteriet såtter ju bak på mcs så det är svårt å träffa det vid en motor tvätt :wink:

Marcus
2006-04-14, 19:40
hehe, lol, jag tänkte att det satt under nått :P tog det lungt på suspekta platser :D

MNS
2006-04-15, 20:25
hehe, lol, jag tänkte att det satt under nått :P tog det lungt på suspekta platser :D

på MC så sitter det fram under lite plast men batteriet är inte specielt känsligt i mot vatten, generatorn å styrboken är det farligaste, sen lite små saker som kontakter å typ tändkablar, men man bör låta motorn gå lite efter tvätten