handdator

Visa fullständig version : Cooper S hos märkeshandlare



Haddock
2006-03-28, 11:02
Jag har börjat luta åt en Cooper S som andrabil i familjen och alternativen är, tror jag, en nybeställning, eller att köpa en nästan ny hos en av märkeshandlarna och på så sätt undvika åtminstone en del av den första värdeminskningen.

Då jag precis börjat söka på nätet hoppas jag på litet hjälp av er mer insatta om rimligheten i priser kontra nypriser och tips om bilar som stått i hallen ett tag.

Det finns bl.a. en bil hos M-bilar i Västerås för 239 tkr, med curry- och chilipaket, chrono ,soltak mm. Är det någon som vet något om den, och kan uttala sig om rimligheten i prissättningen? Alternativt kan tipsa om någon annan bil på marknaden?

Tack på förhand!

Onebuying
2006-03-28, 16:15
Hej,

Har för mig att M-Bilar i Västerås har två blå Cooper S, varav den ena har jag provkört då jag också var inne på att köpa helt ny bil. Bilen är väldigt fin och har bra utrustning (minns dock inte allt). När jag sedan valde att köpa en begagnad istället tyckte jag inte att den var värd 239.000. Visserligen en -05:a med 170 hk-motorn, men jag hittade en -04 för 180.000 kronor med liknande utrustning (t.o.m. mer utrustning, men å andra sidan är det ju en -04:a) som jag slog till på och är mycket lycklig med. :)

Personligen skulle jag betala max 200' för den bil du kikat på. Kolla runt lite på Blocket osv, där brukar finnas en del väldigt fina bilar. Lycka till, och berätta gärna hur det går!

MVH Henrik

Haddock
2006-03-28, 17:58
Jag var förbi min närmaste handlare och fick en hygglig offert på en ny lagerbil med det viktigaste i utrustningsväg. Det kanske lutar mest åt det. Att försöka pruta bort 39 tkr på en begagnad bil tror jag är en för svår uppgift t.om. för mig. :wink:

Utbudet verkar annars vara växande jämfört med vad man i tidigare inlägg kan läsa att det varit. Bilarna är nog inte bara inne i hallen och vänder längre, men så ser väl hela begagnatmarknaden ut...

greven
2006-03-28, 18:08
Bmw group i Göteborg sa till mig att dom har börjat sälja MCS för 209 000:-, vet dock inte om de är fullutrustade, ska höra med dom på Lördag.

Kolon
2006-03-28, 18:45
Ny på forumet.. :o

Bilarna för 209' har curry och chilipaket enligt info inhämtad igår. Dock är det lagerbilar, vilket kanske begränsar färgval etc en smula.

greven
2006-03-28, 19:28
nej inte ny på forumet, är det dom paketen man behöver eller?

Kolon
2006-03-28, 19:36
Nä, men JAG är ny.. :lol:

Det verkar bara vara navi, helskinn och automatlåda utöver dom paketen. Inget man dör utan med andra ord.

Haddock
2006-03-29, 08:15
209.000 är en bit lägre än det jag fått offererat på Cooper S med curry, chili, multiratt och något ytterligare, också lagerbilar. Hur säker är den uppgiften - har någon ett namn i Göteborg man kan kolla med?

greven
2006-03-29, 08:42
Hon som är säljare för Mini på Bmw group heter Linda någonting, jag skall in på Lördag och prata med henne eller någon annan som vet något.

Haddock
2006-03-29, 09:36
Tack, ringde henne och fick tag i informationen, mycket intressant! :D

fj0
2006-03-29, 10:03
Oj då, jag trodde dom kostade från 205kkr? 209 inkl. curry och chili låter väldigt bra!

greven
2006-03-29, 19:00
nå, vad sa hon då?

Haddock
2006-03-29, 19:31
Jo, det stämde. På ett begränsat antal lagerbilar, finns i olika färgkombinationer. Tillkommer metallic-tillägg dock.

greven
2006-03-29, 20:57
Om man nu köper en ska man satsa på Works eller det där Kelleners som vissa har införskaffat?

Kanske dumt att trimma hos Kelleners då garantin slutar gälla men å andra sidan får jag ju mer effekt för en mindre penning.

Vad tycker ni?

MNS
2006-03-30, 19:38
Om man nu köper en ska man satsa på Works eller det där Kelleners som vissa har införskaffat?

Kanske dumt att trimma hos Kelleners då garantin slutar gälla men å andra sidan får jag ju mer effekt för en mindre penning.

Vad tycker ni?

kelleners erbjuder en försäkring där dom tar över garantin på motor å drivlina

kelleners säger jag i alla fall

Haddock
2006-03-30, 21:21
En Hyperblue med vitt tak, vita speglar, vita hoodstripes, svart inredning med antracit innertak, curry, chíli, multiratt och urkopplad passagerarairbag så lillkillen kan hänga med fick det bli.

Levereras så snart airbagen är fixad, kul!!! :lol: Om man nu kommer få köra den någonting, har en känsla av att det kommer bli konkurrens om MCS-nycklarna på morgnarna...

greven
2006-03-30, 21:46
Om man nu köper en ska man satsa på Works eller det där Kelleners som vissa har införskaffat?

Kanske dumt att trimma hos Kelleners då garantin slutar gälla men å andra sidan får jag ju mer effekt för en mindre penning.

Vad tycker ni?

kelleners erbjuder en försäkring där dom tar över garantin på motor å drivlina

kelleners säger jag i alla fall

låter ju bra, här snackas det om runt 230 pollar men deras hemsida säger inte riktigt det.....vad kommer jag att få`?

MNS
2006-03-31, 01:58
Om man nu köper en ska man satsa på Works eller det där Kelleners som vissa har införskaffat?

Kanske dumt att trimma hos Kelleners då garantin slutar gälla men å andra sidan får jag ju mer effekt för en mindre penning.

Vad tycker ni?

kelleners erbjuder en försäkring där dom tar över garantin på motor å drivlina

kelleners säger jag i alla fall

låter ju bra, här snackas det om runt 230 pollar men deras hemsida säger inte riktigt det.....vad kommer jag att få`?

med filter,avgas å sen drevning och mappning ca:220 riktiga hk

med samma + grenrör å race kat och kam så 230+

powernap
2006-03-31, 06:44
230+ är riktigt trevligt att åka runt i :lol: :wink: :D

o idag kommer sommarslicksen på igen............

greven
2006-03-31, 07:52
får jag sålt min så slår jag nog till på en sådan, ska bli kul.

greven
2006-04-01, 14:42
då var man där idag och provkörde en works, går riktigt bra, sugen på en nu.

Satte precis ut annons på 3 bilar så får vi se om det finns någon cooper s kvar till mig när jag fått sålt.

Betalar inte 60 papp för works, då åker jag hellre till Kelleners.

Är det rätt uppfattat att kelleners täcker upp det som BMW inte gör vid trimning?

MNS
2006-04-02, 00:03
Jo du kan teckna en försäkring i samband vid besöket som täcker motor å drivlina

flyer
2006-04-02, 00:19
Välkommen Haddock!
Grattis till en fin bil, inte utan att man börjar fundera på att uppgradera sig...

greven
2006-04-02, 10:23
Jo du kan teckna en försäkring i samband vid besöket som täcker motor å drivlina

och det kostar?

MNS
2006-04-02, 14:48
Jo du kan teckna en försäkring i samband vid besöket som täcker motor å drivlina

och det kostar?

Har för mig att dom 3 här ifrån blev bjudna på det..200 e något som säger mig men jag är inte helt säker, för 2 år

lib
2006-04-02, 23:42
Jo du kan teckna en försäkring i samband vid besöket som täcker motor å drivlina



FRÅGA: Vad kostar försäkringen? och vad jör man om man står på
Sveavägen med 4 liter olja under bilen och en vevstake genom blocket?

B A R A U N D R A R ? ? ? ......

S / works +

MNS
2006-04-03, 17:11
Jo du kan teckna en försäkring i samband vid besöket som täcker motor å drivlina



FRÅGA: Vad kostar försäkringen? och vad jör man om man står på
Sveavägen med 4 liter olja under bilen och en vevstake genom blocket?

B A R A U N D R A R ? ? ? ......

S / works +

JAHA...... JA DU VAD GÖR DU DÅ??? RINGER EN BÄRGARE KANSKE?

GISSAR SOM SAGT PÅ 200€ MEN DOM TRE HÄRIFRÅN BLEV BJUDNA PÅ DEN VAD JAG KOMMER IHÅG

lib
2006-04-03, 23:10
Jo du kan teckna en försäkring i samband vid besöket som täcker motor å drivlina



FRÅGA: Vad kostar försäkringen? och vad jör man om man står på
Sveavägen med 4 liter olja under bilen och en vevstake genom blocket?

B A R A U N D R A R ? ? ? ......

S / works +

JAHA...... JA DU VAD GÖR DU DÅ??? RINGER EN BÄRGARE KANSKE?

GISSAR SOM SAGT PÅ 200€ MEN DOM TRE HÄRIFRÅN BLEV BJUDNA PÅ DEN VAD JAG KOMMER IHÅG


Ja, förstår att ringa BÄRGARE, men var och vem lagar bilen, tas den till
Tyskland eller ...

MNS
2006-04-03, 23:34
Kelleners är en auktoriserad bmw service verkstad så reklamation på tex en motor i sverige sker då via någon auk.... verkstad i sverige som då fakurera kelleners om jag har förstått det hela rätt, samma som euro + garantin på bilar i från bmw tyskland

lib
2006-04-05, 21:05
Kelleners är en auktoriserad bmw service verkstad så reklamation på tex en motor i sverige sker då via någon auk.... verkstad i sverige som då fakurera kelleners om jag har förstått det hela rätt, samma som euro + garantin på bilar i från bmw tyskland


Tackar för ett utförligt och klart svar.

MNS
2006-04-05, 22:41
Kelleners är en auktoriserad bmw service verkstad så reklamation på tex en motor i sverige sker då via någon auk.... verkstad i sverige som då fakurera kelleners om jag har förstått det hela rätt, samma som euro + garantin på bilar i från bmw tyskland


Tackar för ett utförligt och klart svar.

vsg hoppas du blev lite klokare på ett ev kelleners besök

greven
2006-04-26, 08:01
var och kollade på BMW idag, de hade bara den röda och en gul ful kvar..... och jag som förhoppningsvis säljer min bil i denna veckan.

Hur ska man göra nu då? Köpa den röda eller gula och lacka om eller leta efter något begagnat?

irriterande :evil:

fj0
2006-04-26, 09:16
Rött är fint!

greven
2006-04-26, 18:18
tycker inte jag.....vill ha vit! :wink:

fj0
2006-04-26, 18:31
Jag skulle vilja ha en Alpinvit med svart tak, Pepper White är ok, men inte mer än ok. :(

greven
2006-04-26, 19:16
Gbistrande vit är cleant och rally på samme gång.

Johan W
2006-05-03, 22:19
Kan ju trösta med att ingen av Kellenersbilarna har haft några motorproblem vad jag vet. Min hade rullat 6500mil när jag sålde den varav 4000 i trimmat skick. Trimgraden är fullt jämförbar med en Works så att det finns någ gott om marginaler :)