handdator

Visa fullständig version : Träff i Göteborg till våren 2006 kanske?



Ace
2006-01-21, 15:06
En träff i västra sverige hade väl varit på sin plats. Göteborg till våren... ?
Finns intresse?

powernap
2006-01-22, 12:03
är på..........hojta till bara

KIT
2006-01-22, 20:23
Absolut! Skulle var kul att ta en tur ner i landet till sina gamla hemtrakter! RAC stallet har fått påökning med en Mini One som håller på att stripas i skrivandets stund av Jocke, kommer att blir väldigt racigt vill jag lova och med lite estrella så blir den snabbare än en original cooper. Bilen ska ner till Malmö och kockarna där får så klart en inbjudan till CooperSweden!

Någon som har ett par schyssta 17 tummare till salu?

Några andra som är på från Stockholm??

fj0
2006-01-22, 20:50
Maaaaaaaaaaaaaay-bee. :twisted:

Ace
2006-01-24, 21:04
Absolut! Skulle var kul att ta en tur ner i landet till sina gamla hemtrakter! RAC stallet har fått påökning med en Mini One som håller på att stripas i skrivandets stund av Jocke, kommer att blir väldigt racigt vill jag lova och med lite estrella så blir den snabbare än en original cooper. Bilen ska ner till Malmö och kockarna där får så klart en inbjudan till CooperSweden!

Någon som har ett par schyssta 17 tummare till salu?

Några andra som är på från Stockholm??

Det är lite sjukt att man kan chippa en One så att den får mer än en Cooper. Är själv lite sugen på Its Fun-chippet för 2900:- monterat och klart. Skulle ge 10 hk extra lovar dom. Sveriges billigaste! Är det de du har, KIT?

KIT
2006-01-26, 15:29
Yes! Det finns ett bättre alternativ, där man laddar ner via ett uttag under ratten. Hör med J©cke här på forumet! Fungerar jättebra och det finns två alternativ 10 hk eller 20 hk, 10 kostar 2400 ink moms och är gjort på några dagar utan några ingrepp i motorn! Kontakta jocke på illumination@kulgrej.se

MNS
2006-01-26, 21:44
Absolut! Skulle var kul att ta en tur ner i landet till sina gamla hemtrakter! RAC stallet har fått påökning med en Mini One som håller på att stripas i skrivandets stund av Jocke, kommer att blir väldigt racigt vill jag lova och med lite estrella så blir den snabbare än en original cooper. Bilen ska ner till Malmö och kockarna där får så klart en inbjudan till CooperSweden!

Någon som har ett par schyssta 17 tummare till salu?

Några andra som är på från Stockholm??

Det är lite sjukt att man kan chippa en One så att den får mer än en Cooper. Är själv lite sugen på Its Fun-chippet för 2900:- monterat och klart. Skulle ge 10 hk extra lovar dom. Sveriges billigaste! Är det de du har, KIT?

One har en betydligt snällare kam en coppern så så länge du inte byter kamen så kommer det vara sama eftekt skillnad... motor mässigt så skilljer sig bilarna bara på kamen och ecu

MNS
2006-01-26, 21:46
Yes! Det finns ett bättre alternativ, där man laddar ner via ett uttag under ratten. Hör med J©cke här på forumet! Fungerar jättebra och det finns två alternativ 10 hk eller 20 hk, 10 kostar 2400 ink moms och är gjort på några dagar utan några ingrepp i motorn! Kontakta jocke på illumination@kulgrej.se

Jag skulle ta 20 hk med bara chip med en nypa salt... tex kelleners anger drygt 140 hk (bänkade hk) med trim kam,sportsystem (cat back) filter å ecu..

Ace
2006-03-02, 17:10
Yes! Det finns ett bättre alternativ, där man laddar ner via ett uttag under ratten. Hör med J©cke här på forumet! Fungerar jättebra och det finns två alternativ 10 hk eller 20 hk, 10 kostar 2400 ink moms och är gjort på några dagar utan några ingrepp i motorn! Kontakta jocke på illumination@kulgrej.se

Jag skulle ta 20 hk med bara chip med en nypa salt... tex kelleners anger drygt 140 hk (bänkade hk) med trim kam,sportsystem (cat back) filter å ecu..

Vad vill dom ha för det kitet? Måste monteras i tyskland eller?

Foppa
2006-03-02, 17:57
Kellners monteras i Tyskland !

// Foppa

MNS
2006-03-04, 17:55
Yes! Det finns ett bättre alternativ, där man laddar ner via ett uttag under ratten. Hör med J©cke här på forumet! Fungerar jättebra och det finns två alternativ 10 hk eller 20 hk, 10 kostar 2400 ink moms och är gjort på några dagar utan några ingrepp i motorn! Kontakta jocke på illumination@kulgrej.se

Jag skulle ta 20 hk med bara chip med en nypa salt... tex kelleners anger drygt 140 hk (bänkade hk) med trim kam,sportsystem (cat back) filter å ecu..

Vad vill dom ha för det kitet? Måste monteras i tyskland eller?

K.sport Motorkit KS Cooper
for Mini Cooper: performance max approx. 18 kW (25 HP);
conversion: cylinder head fine tuning, K.sport crankshaft; modified ECU(rpm max. 7500 U/min.), special air filter; 0-100 kph in 8.0 sec., top speed approx. 210 kph; incl. fitting 1100056300 E € 2.200,-

K.sport Silencr
Middle tupe-rear silencer, two 70 mm tail pipes;
full, powerfull sound 1810056300 C € 640,-

Alltså 25 hk är med orginal system, med sportsystem, grenrör med katt så lär efekten öka runt 10 hk

MNS
2006-03-04, 17:57
Kellners monteras i Tyskland !

// Foppa

Ja i tyskland eller på valfir verkstad, dock så har en vanlig verkstad svårt å porta toppen + att ecu:n ställs in efter din egen bil på rullande landsväg till skillnad i från en vanlig ecu uppgradering

KIT
2006-03-05, 14:06
Jag pratar om one 90 hk, det finns visst två uppgraderingar där, på Cooper 115 hk måste man göra mer, ganska logiskt. Just därför, köp en One och uppgradera till en cooper eller mer....

MNS
2006-03-05, 15:41
Jag pratar om one 90 hk, det finns visst två uppgraderingar där, på Cooper 115 hk måste man göra mer, ganska logiskt. Just därför, köp en One och uppgradera till en cooper eller mer....

Samma kitt till one ger ca 10 hk mindre en till coopern, sen har en one betydligt enklare chassie, men vill man spara pengar och modda själv så kam man för mellanskillnaden köpa ett trim kitt i från kelleners å sen en MC topp och få samma efekt som en mc, samma sak med chassiet...

KIT
2006-03-06, 09:17
Eller bara köpa ett tomt skal och bygga själv :wink:

MNS
2006-03-06, 18:44
Eller bara köpa ett tomt skal och bygga själv :wink:

Haha jo sant men lite jobbig när du ska bes bilen

Jocke
2006-03-07, 09:54
Hmmm...?

Inleddes inte tråden med en fråga om en träff???

Fet urspårning!

Jocke

powernap
2006-03-07, 18:01
Hmmm...?

Inleddes inte tråden med en fråga om en träff???

Fet urspårning!

Jocke

*har oxo för mig det*

Ace
2006-03-07, 18:50
Med tanke på pris och att man får dra ner till tyskland så tror jag att det är lättare att kränga MC´n och köpa en beg MCS istället! hi hi Vad skall man betala för en original -02,-03,-04? Nu blev jag så sugen att jag skall in på Blocket och titta....

Är det någon här på forumet som varit i Tyskland och köpt sin Mini förresten? Såg på mobile.de att det fanns en del till hyfsade priser. Men då blir det ju en resa iaf.

P.S Frågan är om jag vill släppa min ögonsten....hi hi

Petter
2006-04-12, 07:21
...hur var det med träffen :?:

Ace
2006-04-14, 12:34
...hur var det med träffen :?:

Såg du mig i Länsmansgården? Fälgarna sitter som en smäck.....hi hi

Petter
2006-04-18, 06:27
Japp jag såg dig och det såg bra ut :)

Ace
2006-04-21, 13:14
Japp jag såg dig och det såg bra ut :)

Polera och vaxa först. Sen vore set kul med något nytt på bilen nu i vår.
Fälgarna har ju gjort susen. Är sugen på en vinge på luckan bak och Aero-grill(ar).

Petter
2006-04-21, 13:41
Polera och vaxa först. Sen vore set kul med något nytt på bilen nu i vår.
Fälgarna har ju gjort susen. Är sugen på en vinge på luckan bak och Aero-grill(ar).[/quote]

Jo vist vore det kul med något nytt, tyvärr har jag två andra bilar som också tycker det :(
Det jag helst skulle vilja ha är Aero-kjolarna till min men det blir det bara om jag kan hitta några till rätt pris. Det jag jagar nu är ett shiftlight i rätt storlek.

MrCooper
2006-05-09, 09:13
Hur gick det med den där träffen :steering: i västsverige??

Ace
2006-05-09, 16:28
Hur gick det med den där träffen :steering: i västsverige??


Tråden spårade ur lite :) :D :D

Petter
2006-05-11, 12:20
Mini tour är hos BMW i Göteborg idag, hade jag haft koll på detta tidigare så hade ju detta varit ett bra tillfälle att träffas... :(
Jag kommer dock att åka det vid 17.30 idag.

MrCooper
2006-05-11, 12:48
Mini tour är hos BMW i Göteborg idag

Vad går det ut på? Visas nya modeller eller något annat roligt? Hur länge håller det på?

Petter
2006-05-11, 14:57
Gå in på Mini.se för mer info.

Dom visar tre nya varianter av Minin och man kan provköra cabben. Jag fick ett brev hemskickat med information och man får även två biljetter till Classic car show om man visar upp brevet. Så det är väl inte så märkvärdigt direkt men jag skulle ändå till Classic så man kunde passa på att få gratisbiljetter :)

En av varianterna hade dessutom lackat krom (det kanske fans innan?) och det kunde vara kul att spana in hur det ser ut för att se om det är något som man själv ska göra.

MrCooper
2006-05-11, 21:17
Var det något att ha? :?

Tänkte åka :drive: förbi en sväng imorgon efter jobbet.

Petter
2006-05-12, 06:14
Jag var där 17.20 och då hade dom redan packat ihop :? Men jag fick mina biljetter i varje fall :)

MrCooper
2006-05-12, 06:58
Redan packat ihop :shock:
Hade också fått en inbjudan till detta, men det står inga tider för de dagarna de skulle vara på BMW Group, bara tider för lördag-söndag utanför Kungsmässan.

Ace
2006-05-15, 16:47
Var det inte idag och imorgon dom var på BMW Group? Tyckte det stog det i tidningen (GP) i lördags. Biljetter till Classics är ju inte fel. Men om inte jag minns fel så regnar det gämt där och alla får problem att komma loss från gyttjan. :lol: :lol: :lol:

Wille
2006-05-16, 05:55
Jag är på :)

Petter
2006-05-16, 06:19
Förra året regnade det på morgonen och sedan var det kanonväder hela dagen, jag var röd som en kräfta när jag kom hem...

För två år sedan så var det därimot geggigt värre och i stort sett samtliga bilar fick dras loss med traktor, förutom bla jag som parkeringsvakten hänvisade till utställarnas parkering för att han inte tyckte jag skulle ställa mig i geggan med min fina bil :D