handdator

Visa fullständig version : lager



powernap
2006-01-11, 22:29
ohoj alla minis

har uppmärksammat att det låter som att ett lager gått i bakvagnen, är detta något vanligt?

Johan W
2006-01-12, 10:09
Inte hört nått om problem med några lager än. Däremot framvagnsbussningarna brukar packa ihop efter några tusen mil.
Brukar märkas att det blir spårkänsligt och att bilen slingrar sig vid kraftiga inbromsningar.

flyer
2006-01-13, 23:02
Nej.
...men om det har hänt så hör jag inte det, mitt styrservo låter som om en lokatt sitter fast under huven. :o
Ska in å laga på Borgs på måndag, så jag lovar att höra av mig om nått annat låter efter det. :D

Sen vill jag gärna inflika att den temperaturen DU :wink: hade på Anderstorp måste ha smält/bränt bort allt fett som befann sig inom 20 cm avstånd från dina bromsskivor. Om dina främre bidde så varma måste dina bakre blivit hyfsat ljumma... :) :) :)
OK att vi har moderna bilar men fettet måste reagera på samma sätt som i alla tider. Hög värme - låg viskositet. Rinner bort... :wink:

Äsch, vad vet jag? Jo, en sak: kan det inte bli vår och några bandagar? Gotland känns ju väldigt attraktivt!
Just nu är det bara trängselskatt :D och ofrivillig snöröjning :x , usch å fy...

powernap
2006-01-17, 10:24
hmm......flyer......jag körde ju "gubbkörning"....inte ens i närheten av varvstopp eller abs-ingrepp.......eller??

jag tror jag har bestämt mig.......gotland blir det.........*nån som vet nån kalender?*

flyer
2006-01-17, 19:52
Jahapp. Två da´r i en tråkig 116i :o och 4 700 kronor fattigare så har Märy fått ett nytt styrservo!
Min jobbarkompis påstår att servot pajjade för att Märy inte fick någon (h)julklapp :!:
Kan det vara så :?:
Ger ni era bilar julklappar :?: :!: :wink:

Nåväl nu låter det inte klämd katt om bilen :!:

Freddo
2006-01-18, 18:55
Ger ni era bilar julklappar :?: :!: :wink:



Självklart! :D

Min fick ett Alta CAI. :twisted:

fj0
2006-01-18, 20:04
Ger ni era bilar julklappar :?: :!: :wink:



Självklart! :D

Min fick ett Alta CAI. :twisted:
Min är avundsjuk på din! :twisted: