handdator

Visa fullständig version : Lacka om taket?



CooperStefan
2005-12-30, 09:52
Hej,

Har inte varit aktiv på forumet på ett tag, mycket beroende på att jag sålde min MCS under sommaren. Jag vet, ett misstag... :(

Har dock så smått börjat spana efter en ny MCS. En tanke som slagit mig när jag har kollat efter objekt, och eftersom jag inte är så förtjust i vitt tak, är vad det skulle kosta att lacka om taket? Det kan ju inte vara något jättejobb med tanke på Minins konstuktion?

Synpunkter mottages tacksamt!

Mvh
Stefan

Freddo
2005-12-30, 19:28
Hörde faktiskt runt lite angående den saken i somras.

Priserna skiljde en hel del. Mellan 2000-6500 och beroende på om man monterade bort vingen själv.
Sen såklart om man vill ha en solid lack eller metallic.

CooperStefan
2006-01-03, 09:05
Det var ungefär som jag trodde prismässigt. Min tanke var att lacka taket svart.

RandyPiper
2007-02-12, 17:43
Har också funderat på att lacka om taket svart, har en DS just nu men det skulle nog se snyggt ut med svarta stripesen på huven och baken(som jag ska beställa).

Var inte så fasligt dyrt att lacka om verkar det som, men går det att få tag i originalfärgen på taket (astro black antar jag ? )

Antingen det eller på med den här heltäckande takgrafiken.
http://www.cooperflags.com/ProductDetail.cfm?ID=94
Alternativt bara helsvart vinyl.

Vad tror ni, går det att få tag i rätt färg för taket ?

Är det rentav snyggare med takgrafiken, är det någon som har någon hum om hur svårt det är att sätta dit den och blir det i såna fall lika snyggt som lack ?

Alla svar uppskattas :D