handdator

Visa fullständig version : anti spinn



powernap
2005-12-19, 18:07
ohoj alla minis

nån som råkat ut för samma grej som jag?

anti spinn lampan tänds o släcks, utan att antispin aktiveras?

dessutom verkar inte retroknappen ha nåt o göra med styrningen av anti spinn längre, glapp? hur kolla detta enkelt?? :mad:

Marcus
2005-12-21, 14:37
Knappen kan du ju alltid kolla genom att slå av antispinn, ställa dig på lite snö och göra en rikvstart ;)

Står du bara stilla medans motorn varvar upp till maxvarv så :D

Har du dsc eller bara antispinn?

Vet inte så mkt egentligen, men la precis märke till att det finns massa trådar med över 20 personer som läst och inga svar...
Tänkte visa att det finns folk som läser här iaf :roll:

powernap
2005-12-21, 14:41
uppskattar svar......det är väl liksom grundtanken med "diskussionsforum" eller hur??!!

jo dsc funkar till den spunnit första gången, sen hellyser lampan och den går inte att slå av med brytaren, måste slå av tändningen o så samma procedur om igen....(ja den slirar, så lampan indikerar att antispinn är urkopplat)

slirade i o f i oktober oxo med sommarsulorna på och fuktig vägbana i trean :buttrock:

Johan W
2005-12-21, 15:00
Min antispinnlampa började lysa vid några tillfällen (utan att jag rört knappen :wink: ) Knappen fungerade då inte över huvud taget. Detta försvann dock efter man startat/stängt av bilen för att inte återkomma något mer på bra länge.

Inte till nån hjälp annars tyvärr :(

fj0
2005-12-21, 23:36
Aldrig hänt mig. :?

Johan W
2005-12-22, 08:45
Lite Brittisk el kanske det är ;) När jag vid ett tillfälle tväddade min cooper (ej S:en) så började höger bakljus och höger halvljus fram lysa helt utan anledning. Slutade när jag vred på tändningen och stängde av igen :)

fj0
2005-12-22, 10:56
:lol: