handdator

Visa fullständig version : Möte CooperSweden i framtiden...5 december kl. 18.30



KIT
2005-12-01, 14:27
Måndagen den 5 december är alla som intresserade av CooperSwedens framtid och vill prata om strategier, planer, idéer välkomna till Höga Stigen 5 bakom Mosebacke Torg.

Kl. 18.30

Välkomna!

MNS
2005-12-01, 18:03
Tror inte att jag varken hinner lr orkar det... iof så känner jag att jag inte vill vara med å påverka något jag själv vet att jag inte är aktiv IRL

Hoppas ni kommer fram till något

//MNS

Johan W
2005-12-05, 14:19
Dyker upp :)

fj0
2005-12-05, 16:01
Oj då, idag alltså. eek. Jag ska försöka! Slår nog en pling.

Hobbe
2005-12-22, 12:39
Vad kom ni fram till ?

KPKalle
2006-08-17, 14:01
Is it time to pick this subject up again? :)

Frejkan
2006-08-17, 20:29
Is it time to pick this subject up again? :)

I think we should form a section to BMW Sports Club. As you know they want us to, and that would probably make BMW more intrested in helping us and also make visiting track days easier.

Marcus
2006-08-17, 21:56
I think that even if a section at the BMW Sports Club is a good idea, I thing that NewMini owners need an own forum and club.

What does it mean to become a section of BMW Sports Club?
That we are a separate club with our own forum, that is a member of BMW Sports Club. Or that all mini owners are members of BMW Sports Club and we have a section in their website and forum?

Hobbe
2006-08-18, 09:58
BMW Club Schweden is the official BMW car club, and member of BMW Car Club Europe.
It has different sections.
www.bmwcs.com (have a looksie)
BMW Sport Club is BMW Club Schweden's racing section.
www.bmwsc.com
MINI could - if you want - create it's own section within BMW Club Schweden.
Once the section is created you are part of a family with 2000+ members.
As a member of the family you'll get the best car club magazine in Sweden, dealership discounts, Goodyear and Dunlop tires at low prices, a discount on your car insurance (Original Försäkring), and the support from BMW.
In addition, you're always welcome to all BMW meeting inside, and outside of Sweden.

To create a club/section you'd need to elect a board running the club/section.
Usually that means an elected chairman, treasurer etc.
Get in touch with the chairman of BMW Club Schweden, and he'll be happy to help you out, and answer any of your questions.
I've got his name, and phone# if interested.

Frejkan
2006-08-18, 15:09
BMW Club Schweden is the official BMW car club, and member of BMW Car Club Europe.
It has different sections.
www.bmwcs.com (have a looksie)
BMW Sport Club is BMW Club Schweden's racing section.
www.bmwsc.com
MINI could - if you want - create it's own section within BMW Club Schweden.
Once the section is created you are part of a family with 2000+ members.
As a member of the family you'll get the best car club magazine in Sweden, dealership discounts, Goodyear and Dunlop tires at low prices, a discount on your car insurance (Original Försäkring), and the support from BMW.
In addition, you're always welcome to all BMW meeting inside, and outside of Sweden.

To create a club/section you'd need to elect a board running the club/section.
Usually that means an elected chairman, treasurer etc.
Get in touch with the chairman of BMW Club Schweden, and he'll be happy to help you out, and answer any of your questions.
I've got his name, and phone# if interested.

I think that we should do like Hobbe suggests. I haven't said my opinion out loud earlier because I'm quite new as a new mini owner.

Marcus
2006-08-18, 20:20
I agree to that this seems to be the best decision.

I have one concern though; As a member, will we have our own website and forum, that BMW Club Schweden links to?

Or will we only be a undersection of their large forum.

Im concerned because Im thinking about recruiting new members that are not yet in the car interesst groups.

Its easier to help mini owners with an own website and forum, than only a part of bmwcs large one.

Should we arrange a meeting sometime soon and discuss all this IRL?
Might be easier if we should start a förening ;)

TheEngineer
2006-08-18, 20:55
I think it seems a good idea to form a subsection within BMWCS. How do we do?

/Magnus

Frejkan
2006-08-18, 21:49
One thing doesn´t have to excklude another. This forum and this club can live side by side or go up in a new section. I think we could call the chairman of the BMW Club and hear more about how forming a section could be arranged. Then we could arrange a meeting and form a board or at least an interim board.

KPKalle
2006-08-19, 11:19
I think it seems a good idea to form a subsection within BMWCS. How do we do?

/Magnus
See Hobbe's post above :wink:

I'm not sure we should be linked through BMW Club Schweden. I think it would be better to work independently. But first we should meet and decide a plan of action. And then meet with BMW/MINI to see what they can and cannot do for us.

Marcus
2006-08-20, 10:06
Should we set a date for a meeting then so all interested can have discuss and decide together?

Is anyone up for afternoon tea somewhere next weekend? Maybe Sunday?

Here is some reading about starting a föreing if we have to do that.
This is a good idea if we want to become an offical car club eitherway.

http://www.stockholm.se/upload/För%20Invånare/Idrott%20och%20fritid/Föreningar%20och%20bidrag/Vi%20bildar%20en%20förening.pdf

KPKalle
2006-08-21, 10:50
Sunday afternoon is fine for me. Actually most evenings are ok for me - except Tuesday next week. So let's see what other people say :)

Frejkan
2006-08-21, 15:23
Should we set a date for a meeting then so all interested can have discuss and decide together?

Is anyone up for afternoon tea somewhere next weekend? Maybe Sunday?

Here is some reading about starting a föreing if we have to do that.
This is a good idea if we want to become an offical car club eitherway.

http://www.stockholm.se/upload/För%20Invånare/Idrott%20och%20fritid/Föreningar%20och%20bidrag/Vi%20bildar%20en%20förening.pdf

Next weekend BMW Sports Club has a track day at Kinnekulle! I hope to meet some of you there!

MNS
2006-08-21, 16:13
vet inte om någon är kvar sen förra gången det var på tal om ev samarbete med bcs/sc men då föll intresset bort mkt pga att det var för få personer som kunde medverka under längre tid i en styrelse.

Vi har varit och pratat med då varande marknads chef och sist vi skulle boka ett nytt möta så skapades denna tråd där man kom fram till vissa förbättringar av sidan samt vissa önskemål osv

känns som vi är igentligen mer eller mindre på 0 igen men kom med förslag,önske mål å komentarer man skulle kunna säga vid ett möta med ansv för mini

Frejkan
2006-08-21, 20:08
vet inte om någon är kvar sen förra gången det var på tal om ev samarbete med bcs/sc men då föll intresset bort mkt pga att det var för få personer som kunde medverka under längre tid i en styrelse.

Vi har varit och pratat med då varande marknads chef och sist vi skulle boka ett nytt möta så skapades denna tråd där man kom fram till vissa förbättringar av sidan samt vissa önskemål osv

känns som vi är igentligen mer eller mindre på 0 igen men kom med förslag,önske mål å komentarer man skulle kunna säga vid ett möta med ansv för mini

Det är nog en alldelles riktig analys. Det går ju trögt med klubb-delen av coopersweden nu. Jag tror att vi skulle ha mycket att vinna på att bilda en sektion. Men även som en sektion så krävs det ju att några är villiga att ta ansvaret att sitta i en styrelse. För egen del kan jag tänka mig det.

MNS
2006-08-21, 20:28
problemet med en egen sektion är att vi inte är en fristående klubb längre och det krävs att mer folk är villiga att sitta i styrelsen och lämpligen i samma del av landet. cooper ägarna här har konstigt nog varit kanska många men ganska kortvariga aktiva eller som ägare

Marcus
2006-08-21, 22:39
Jag kommer iaf vara ägare att bra tag till och det verkar som om Kalle kommer fortsätta i ett tag. Det var genom tidigare brevväxling mellan oss som den här tråden väcktes igen :)

Jag tror att det första steget är att vi blir ett nytt gäng som tar lite mer ansvar här på sidan, samt gör om lite för att underlätta för nya medlemmar så det kan nyrekryteras lite.

Hoppas på ett möte nästa söndag som kan leda till några beslut.

Hur ställer ni nuvarande moderators och ansvariga till att få lite nytt folk, jag vet att ni efterlyser medlemmsansvarig. :)
Får diskutera det på söndag, om det kommer nån ;)

Mvh
Marcus

TheEngineer
2006-08-21, 23:26
Jag har också planerat att vara ägare ett bra tag och kan därför tänka mig att ta någon lämplig roll vid behov. Var ska vi ses på söndag?

/Magnus

KPKalle
2006-08-22, 18:51
Meeting kl 16.00 on Sunday 27 August at Harpavilionen behind Stadion. On Fiskartorpsvägen. See you all there and don't forget to bring some paper and a pen :wink:

MNS
2006-08-22, 19:26
Meeting kl 16.00 on Sunday 27 August at Harpavilionen behind Stadion. On Fiskartorpsvägen. See you all there and don't forget to bring some paper and a pen :wink:


okej... för att det ska hända något så säger att vi träffas för prat om att starta en ev. sektion till bsc , samarbete med bmw group sverige och vidare utveckling av klubben

Plats: brostugan på kärs ön (drottningsholms bron)
Tid: söndagen den 26e, alltså nu på söndag Kl 16:00

hur låter det?


:?

Frejkan
2006-08-22, 20:19
Meeting kl 16.00 on Sunday 27 August at Harpavilionen behind Stadion. On Fiskartorpsvägen. See you all there and don't forget to bring some paper and a pen :wink:


okej... för att det ska hända något så säger att vi träffas för prat om att starta en ev. sektion till bsc , samarbete med bmw group sverige och vidare utveckling av klubben

Plats: brostugan på kärs ön (drottningsholms bron)
Tid: söndagen den 26e, alltså nu på söndag Kl 16:00

hur låter det?


:?

Hade gärna varit med som sagt. Men det är alltså ett BMWSC banmöte på Kinnekulle på lördagen så jag har inte hunnit tillbaks då.

Marcus
2006-08-22, 22:22
Jag tror det blev en post utan att senaste lästes :D

Brostugan eller Kafét vid stadion spelar inte mig nån roll :)

What do you say Kalle?

KPKalle
2006-08-23, 05:43
Stadion sounds best to me. I've already spoken with a couple of people about meeting there :wink:

MNS: Sorry I read your post as saying Brostugan Saturday or somewhere else on Sunday. My poor Swedish :oops:

MNS
2006-08-23, 09:34
Redan innan mötet ens har ägt rum så faller minst en person bort... skulle nog föreslå att man flyttade på datumet

Frejkan
2006-08-23, 14:54
Redan innan mötet ens har ägt rum så faller minst en person bort... skulle nog föreslå att man flyttade på datumet

Gärna!

KPKalle
2006-08-23, 16:55
Redan innan mötet ens har ägt rum så faller minst en person bort... skulle nog föreslå att man flyttade på datumet

Gärna!
But Frejkan I thought you could not make Saturday. So is Sunday ok - as I suggested?

Anyway we have myself, xscream, KIT and probably Niclas and perhaps Jens from BMW/MINI coming to Stadion. fj0 and TheEngineer too?

Hans-G
2006-08-23, 20:10
I am joining the gang on Sunday afternoon!

KPKalle
2006-08-23, 20:56
I am joining the gang on Sunday afternoon!
8)

Frejkan
2006-08-23, 21:01
Redan innan mötet ens har ägt rum så faller minst en person bort... skulle nog föreslå att man flyttade på datumet

Gärna!
But Frejkan I thought you could not make Saturday. So is Sunday ok - as I suggested?

Anyway we have myself, xscream, KIT and probably Niclas and perhaps Jens from BMW/MINI coming to Stadion. fj0 and TheEngineer too?

I'm sorry if I was unclear. I can´t make it this weekend.

MNS
2006-08-23, 21:27
hmm...får se om jag hinner komma om det blir inne på östermalm... för ansvariga för cooperswedens talan, finns ett antal punkter som behöver tas upp,redas ut anser jag

Lilla Gurkan
2006-08-23, 21:59
Det låter som en strålande idé! :D

Och ingen ska behöva känna sig åsidosatt eller så :cry:

Men det är så skönt attse att ngt äntligen händer nu....jag menar..den här tråden startade ju för ett år sen....

Saker o ting kan bara bli bättre- men skulle förståss aldig end funnits till utan dem som startade det(men som numera inte äger en mini...)

Men vi är alla entusiaster, och det är huvudsaken-vill alla jobba för samma sak!

Lilla Gurkan
2006-08-23, 22:07
oj :shock: jag hade inte läst hela tråden...det var ju bara så att det verkade som många kunde på söndag, och om inte MMS kunde komma till östermalm men till Vällingby, ja, varför inte plocka upp honom från ngn t-banestation i alla fall!! :D

För självklart är det av stor betydelse av att han(DU!)kan komma också.
(menar du att du inte har ngn bil alls-även om det inte är en mini?! :oops: :wink: )

Sorry, men jag men jag förstår heller inte "riktigt" problemet med att träffas.
Va f-n, träffas de som träffas kan och gör det bästa av det, och sedan se till att det blir fler träffar" sen bara"?! :roll: :D

MNS
2006-08-23, 22:22
nee bil har man(ingen cooper) utan det är just nu som det är tiden som inte räcker till... men ska försöka att hinna med

Hobbe
2006-08-24, 00:37
Kul att det finns intresse för en diskussion :happy:

Själv tillhör jag "gamlingarna" på forumet, och hade gärna velat träffat er, men då jag känner mig partisk i målet pga min roll inom BMW Sport Club, samt engagemang inom moderklubben BMW Club Schweden så önskar jag er lycka till oavsett vilket beslut ni kommer fram till.

KPKalle
2006-08-24, 07:45
By the way, any of our members from outside Stockholm are more than welcome to come too :wink:

But seriously if you want to say anything then please PM me with any suggestions and thoughts :)

TheEngineer
2006-08-24, 14:20
Jag kan som sagt på söndag, dock inte för tidigt på eftermiddagen men typ vid 17-tiden. Om ni vill starta tidigare kan jag komma lite efter.

/Magnus

Frejkan
2006-08-24, 15:24
Kan tyvärr inte komma som tidigare framfört. Men jag vill säga att förutom de andra argument som framförts varför vi bör bli en sektion av BMW clubben så är det viktigaste tycker jag att vi då helt accepteras på t ex banmöten. Som det är nu så accepteras vi lite på nåder, i väntan på att vi ska bilda en sektion.

KPKalle
2006-08-26, 06:39
Kan tyvärr inte komma som tidigare framfört. Men jag vill säga att förutom de andra argument som framförts varför vi bör bli en sektion av BMW clubben så är det viktigaste tycker jag att vi då helt accepteras på t ex banmöten. Som det är nu så accepteras vi lite på nåder, i väntan på att vi ska bilda en sektion.
Point noted. We'll talk about that too :)

KPKalle
2006-08-26, 06:41
I have made a little agenda for the meeting. If anyone is interested, PM me with your email address and I will send it to you. I will bring copies along with me tomorrow though.

Hans-G
2006-08-26, 08:09
Jag tänker ladda upp inför mötet med en repa norr om Stockholm ett par timmar innan. Läs mer under "Evenemang".
Häng på om du kan och har lust!
/Hans-G

RobertH
2007-03-04, 20:58
Vad hände på detta möte egentligen?

Efter lite diskussioner på pubkvällen igår så tänkte jag höra om det finns intresse att ta upp frågan om att bilda förening igen.

KPKalle
2007-03-04, 21:55
We decided on how we could improve the forum and to get more members involved and posting. Seems to have worked pretty well ;)

Marcus
2007-03-05, 00:08
För att bilda förening krävs väl 5st som är ordentligt interesserade av att hålla i det.
Ordförande, Sekreterare, Kassör och två suppleanter (iaf om vi vill bli godkända av SBF).

För närvarande tror jag att det finns två suppleanter. :)

RobertH
2007-03-05, 07:12
Jag är villig att ta en roll.

Hobbe
2007-03-05, 13:57
Vad det gäller en ideell förening så är det vanligast med styrelserollerna ordförande, vice ordförande, kassör, sekreterare, och två "övriga".
En webmaster är också bra att ha.

Klubben måste ha också ha föreningsstadgar, vilket varken är konstigt, eller svårt att sätta samman.
Oftast går det att kopiera någon annans ;)

Bara styrelsen kan sättas samman så kan övrigt "byråkratiskt" lösas ganska snabbt.

Om det fortfarande enbart är två+RobertH som är intresserade så lär det inte bli aktuellt med en klubb.

BMW Group Sverige (ansvarar även för MINI om nu någon tror annat) har sagt att bollen ligger hos er om fortsatta samtal om samarbete ska föras.

RobertH
2007-03-05, 14:07
Ordförande = ?
Sekreterare = ?
Kassör = Noel?
Suppleant 1 = Fredrik
Suppleant 2 + Webmaster = Marcus?

Och så kan man sätta in mig på någon ledig plats av dessa. Detta blir väl
mest titlar på pappret för byråkratins skull. Sen gör vi väl som Marcus
skriver och delar på arbetet.

Hobbe
2007-03-05, 14:49
Förslaget om klubbmästare är bra då det brukar finnas en sådan roll tex i BMW Club Schweden.
Klubbmästaren ansvarar för klubbaktiviteter, men besluten är det styrelsen tillsammans som tar.

Marcus
2007-03-05, 15:32
"webbmaster" är det nog Mario som är mest, men vi delar på det mario, kalle och jag.

"Klubbmästare" kan vi ju kanske ha, men huvudsakligen vill vi ju köra alla medlemmar är lika ansvariga för att styra upp saker.
Klart nån måste hålla i sverigeträffen och liknande saker, och vara kontaktperson...

Christian
2008-12-05, 23:51
Det Var Tider Det......

RobertH
2008-12-06, 00:12
Nostalgi?