handdator

Visa fullständig version : MTH-Powerchip? Någon?



Ace
2005-11-20, 17:53
Ger en Cooper 135hk för 300 Euro. http://www.mth-powerchip.de/_neu1407/e_mini.htm Någon som har eller har hört någon som kör med det?

fj0
2005-11-20, 18:37
Tuner file
The tuner file is especially made to gain power and torque and is made specially for any particular car in order to make best use of all different modifications. It makes quite a substantial difference to the standard file. The improvement is mainly felt at lower revs. Here we gain about +/- 15% of power and torque (compared to the standard file). The throttle response is highly improved and the car is much nippier.

ONE ca. 135 BHP
COOPER ca. 135 BHP
COOPER S ca. 200 BHP

Price: 300,00 Euro - incl. Cartune and 12 months free upgrades, when necessary
:? :? :? :?


Är detta med bara omprogrammering? Behövs ingen remskiva eller något annat? :o

Jag vet att någon här har MTH, såg det i signaturen, vet inte vem dock.

edit:
magohl har visst MTH ECU, han kanske kan berätta mer, gör en sökning på mth så hittar du ett par trådar.

magohl
2005-11-21, 15:39
magohl har visst MTH ECU, han kanske kan berätta mer, gör en sökning på mth så hittar du ett par trådar.
Jo, jag har haft i MTH i ett år ungefär på min S och är väldigt nöjd. Har laddat nytt program i bilen två gånger. En gång när jag hade en i övrigt standard bil och en gång efter att jag installerat pulley+filter etc.

Har ej testat deras nya sk. 'tuner-version' som kostar €300 men skall förhoppningsvis uppgradera snart. Jag betalde bara €60 för min fil!



Är detta med bara omprogrammering? Behövs ingen remskiva eller något annat?

Ja, detta är bara en omprogrammering som utförs via OBDII-porten. Dock är ju vinsten betydligt större om det kombineras med en mindre remskiva. Tydligen använder några av de som säljer "pulley+ECU-chip" paket just MTH.

Tycker väl att deras BHP-siffror låter lite väl optimistiska på en i övrigt standard Cooper S det är inget jag har belägg för. Skillnaden var klart märkbar hos mig iallfall.

Hela proceduren är väldigt enkel och som jag erbjudit tidigare så kan jag låna ut min kabel om någon vill testa. Skulle vara förvånad om detta inte är den mest spridda och testade ECU-modifieringen till Mini med undantag av JCW.

//MAGNUS

fj0
2005-11-21, 17:34
magohl har visst MTH ECU, han kanske kan berätta mer, gör en sökning på mth så hittar du ett par trådar.
Jo, jag har haft i MTH i ett år ungefär på min S och är väldigt nöjd. Har laddat nytt program i bilen två gånger. En gång när jag hade en i övrigt standard bil och en gång efter att jag installerat pulley+filter etc.

Har ej testat deras nya sk. 'tuner-version' som kostar €300 men skall förhoppningsvis uppgradera snart. Jag betalde bara €60 för min fil!



Är detta med bara omprogrammering? Behövs ingen remskiva eller något annat?

Ja, detta är bara en omprogrammering som utförs via OBDII-porten. Dock är ju vinsten betydligt större om det kombineras med en mindre remskiva. Tydligen använder några av de som säljer "pulley+ECU-chip" paket just MTH.

Tycker väl att deras BHP-siffror låter lite väl optimistiska på en i övrigt standard Cooper S det är inget jag har belägg för. Skillnaden var klart märkbar hos mig iallfall.

Hela proceduren är väldigt enkel och som jag erbjudit tidigare så kan jag låna ut min kabel om någon vill testa. Skulle vara förvånad om detta inte är den mest spridda och testade ECU-modifieringen till Mini med undantag av JCW.

//MAGNUS
Remskiva är inte så dyrt, men installation lär vara dyrare, vet någon vad det kostar och vem som kan utföra jobbet? Gärna i sthlm. Tycker MTH's ECU låter väldigt lovande, 60€ som du gav var ju ett riktigt klipp!

MNS
2005-11-21, 21:09
Skaffa en avdragare till kompressorn så kan du göra jobbet själv annars kan borgs hjälpa till

magohl
2005-11-22, 07:46
[Tycker MTH's ECU låter väldigt lovande, 60€ som du gav var ju ett riktigt klipp!
Efter höjningen i våras är priset på standard-filen €150 och den bättre tuner-filen €300. Fortfarande väldigt rimligt tycker jag om man jämför med andra ECU-uppgraderingar. Glöm inte att kabel ej är med i priset!

//MAGNUS

magohl
2005-11-22, 07:58
Ger en Cooper 135hk för 300 Euro. http://www.mth-powerchip.de/_neu1407/e_mini.htm Någon som har eller har hört någon som kör med det?

Kan inte ge några omdömen annat än till just MCS men om du har några frågor om hur ned/upp laddningen av filen etc. så är det bara att fråga!

Här har du en tråd på NAM-forumet där du kan hitta massor av info från personer som har MTH på One, Cooper och Cooper S.
MINI COOPER :: North American Motoring - MTH Discussion (Archive) (http://www.northamericanmotoring.com/forums/forumdisplay.php?f=134)

//MAGNUS

edison
2005-12-01, 12:25
magohl har visst MTH ECU, han kanske kan berätta mer, gör en sökning på mth så hittar du ett par trådar.
Jo, jag har haft i MTH i ett år ungefär på min S och är väldigt nöjd. Har laddat nytt program i bilen två gånger. En gång när jag hade en i övrigt standard bil och en gång efter att jag installerat pulley+filter etc.

Har ej testat deras nya sk. 'tuner-version' som kostar €300 men skall förhoppningsvis uppgradera snart. Jag betalde bara €60 för min fil!



Är detta med bara omprogrammering? Behövs ingen remskiva eller något annat?

Ja, detta är bara en omprogrammering som utförs via OBDII-porten. Dock är ju vinsten betydligt större om det kombineras med en mindre remskiva. Tydligen använder några av de som säljer "pulley+ECU-chip" paket just MTH.

Tycker väl att deras BHP-siffror låter lite väl optimistiska på en i övrigt standard Cooper S det är inget jag har belägg för. Skillnaden var klart märkbar hos mig iallfall.

Hela proceduren är väldigt enkel och som jag erbjudit tidigare så kan jag låna ut min kabel om någon vill testa. Skulle vara förvånad om detta inte är den mest spridda och testade ECU-modifieringen till Mini med undantag av JCW.

//MAGNUS


Vad händer med fabriksgarantin på bilen ifall man programerar om den ? Om man får behålla den så är jag helt klart intresserad. Annars så e det rätt dumt

MNS
2005-12-01, 17:58
Ska du trima bilen å vill ha kvar garanti så får du trima hos tex kelleners som erbjuder garanti på motor å drivlina