handdator

Visa fullständig version : Jag tror Borgs Bil gjorde fel



Stenebene
2005-11-07, 08:58
Som en del kanske vet så lämnade jag in min import-MCS på Borgs Bil i Vällingby för att de skulle ordna halvljusautomatik.
Problemet är nu att halvljuset lyser i alla tre lägena vilket naturligtvis är fel.

Men hur skall det vara, stämmer detta? (Det är en -02)
Det är i alla fall så här som jag önskar att de kan ställa in det.

Tändningen av:
0. Alla lampor av
1. Parkeringsljus
2. Alla lampor av

Tändningen på:
0. Alla lampor av
1. Parkeringljus
2. Halvljus

//Stone

Johan W
2005-11-07, 09:16
När det gäller svenska bilar är var det så, min 03:a hade halvljuset tänt i alla lägen... Det gör att det egentligen inte går att använda dimljusen lagligt... På dom svenskålda gick det tydligen inte att ändra.
Vet att från 04 el 05 så gick det att köra med positionsljus utan halvljus iaf..

MNS
2005-11-07, 10:35
Du måste köpa en ljusmodul ifrån 05:orna lr bilar byggda vecka 46 2004.
Då han du tex köra med p /dimljus

Stenebene
2005-11-07, 11:11
Tackar för snabba svar.

Att halvljuset lyser hela tiden kan jag leva med.

Tråkigare är det att jag alltid måste vrida 2 knäpp för att få den sköna instrumentbelysningen. Går det inte ens att sätta parametrarna så att man alltid kan ha läge 2 och att ljusen slocknar när man stänger av bilen?

Eller går instrumentbelysningen att aktivera för läge 0?

DVS som det är nu hade jag inte behövt lämna in bilen, jag vrider ändå alltid på spaken...

S

MNS
2005-11-07, 11:36
Nää instrument belysningen lyser aldrig i läga 0, vill man kan man ju alltit koppla om lr prova att dra säkringen till halvljusautomatiken... jag personligen skulle ha köp en ljusmodul och då inte behöva vrida för att ha halv ljuset på samtidigt som instrumentbelysningen direkt

fj0
2005-11-07, 13:13
När jag precis fått bilen så tyckte jag också det var jobbigt att dra upp två knäpp och av när man går ur bilen men numera är man van och gör det automatiskt utan att tänka på det.

Stenebene
2005-11-07, 14:48
Vad skulle jag göra utan er. När jag ringde till Borgs Bil och påpekade problemet sade de att jag skulle komma in så de kunde kolla på saken. Nu slapp jag det tack vare er. Skönt.
S