handdator

Visa fullständig version : Har äntligen köpt mig en MCS - en fråga



Stenebene
2005-10-21, 13:37
Det blev från Tyskland, inte för att jag har något emot svensksålda, men jag hade fått vänta till tidens slut innan det kom en med rätt spec (enligt mig) på svenska begagnatmarknaden.

Nu till min fråga:
Någon som vet vilka knappar man skall trycka på och i vilken ordning för att aktivera halvljusautomatiken på svenskt vis? Eller måste man in och löda och ha sig?

Mvh Stenebene

Stenebene
2005-10-21, 13:40
Kan tillägga att den är från -02, kanske ändrades något vid faceliften, vad vet jag.
/S

MNS
2005-10-21, 15:53
Hej å välkommen :!:
Går inte å gör manuellt vad jag vet, blir till att åka förbi en mini verkstad så får dom lägga in halvljus automatiken i ecu:n

Vad blev det för färg å utr?

Stenebene
2005-10-21, 20:18
Tack Martin,
Jag har en bokning på Borgs Bil i Vällingby för service så de får fixa halvljuset. Tänkte bara kolla om man kan göra det själv, de skall säkert ha några kronor för en minuts jobb.

Kraven som bara tysklad kunde uppfylla var:
Mörkblå met.
Vitt tak + speglar
Ingen sollucka
Leder voll
Klima
Chilipaket
17" S-eker vita
DSC (ovanligt i DE)

Som bonus på den jag hittade, inte på kravlistan:
16" X-lite vita med vinterdäck
Vita bonnet stripes
Radio Boost
CD-växlare
Tysk fastmonterad mobil modell tegelsten (minuspoäng, måste bort).

Jösses denna bil bevisar att kärleken finns.

MNS
2005-10-21, 23:43
Okej... passa på å bli medlem i klubben så har du rabbat hos borgs bil.

IB/W e hel rätt, hade själv det på min.
En mcs med chili,kurry å hel skinn låter inte så svår funnet men jag har iof inte letat så jag har säkert fel

Hoppas du blir nöjd med bilen :D

Freddo
2005-10-22, 03:49
Grattis till en underbar bil, lite tråkig tid att köpa den på bara. :shock:

Jag tycker inte heller det borde ha var svårt att hitta en med den utr i här i sverige, men det vart väl iofs lite billigare i Tyskland.

Vad har du för planer då?
Bilder?

Stenebene
2005-10-22, 10:10
Mörkblå med vitt samt helläder växer inte på träd direkt. Pengar sparade jag kanske några enstaka, MCS är en extremt populär bil även på kontinenen.

Håller med om att det är en rutten årstid att köpa racerbil. Att sätta på vinterdäcken det första man gjorde var inte så kul. Men desto roligare att sätta på sommarhjulen till våren.

Har nu registrerat mig samt satt in 100 kr på kontot. Visste inte vad det skulle vara för mottagarnamn på kontot så jag skrev cooper sweden, hoppas att det kommer fram.

Tack för all hjälp hittills.

//Stene

MNS
2005-10-23, 15:43
Har nu registrerat mig samt satt in 100 kr på kontot. Visste inte vad det skulle vara för mottagarnamn på kontot så jag skrev cooper sweden, hoppas att det kommer fram.

Tack för all hjälp hittills.

//Stene

När har du tid på borgs?

Stenebene
2005-10-24, 06:56
Jag har tid på onsdag, men jag har printat bekräftelsen på medlemsskapet samt bekräftelsen på hundralappen, så de kanske är snälla och ger rabatt även fast jag inte fått medlemskortet ännu.

//S

MNS
2005-10-24, 19:10
Jag har tid på onsdag, men jag har printat bekräftelsen på medlemsskapet samt bekräftelsen på hundralappen, så de kanske är snälla och ger rabatt även fast jag inte fått medlemskortet ännu.

//S

Det var just det jag tänkte på... ska ringa till borg bil i morron och bekräfta ditt medlemskap

Stenebene
2005-10-24, 19:26
You are my hero, tackar allra ödmjukast.
Stenebene

MNS
2005-10-24, 21:37
Det var så lite så... du e ju medlem och ska ju inte bli lidande av att du inte har ett medlemskort i handen men det ska inte va några problem uten, då du har papper på att du har betalt

//Martin