handdator

Visa fullständig version : Cooper S eller Cooper Works



Carl Bruce
2005-10-20, 17:54
Hej allihopa

Är på väg att byta min Mazda Miata sport och tittar just nu efter en Mini.Vill ha en Cooper S men har även börjat leta efter en Cooper Works. Vilket är bäst, att köpa en S och trimma lite själv (dreva kompressor t.ex.) eller är det prisvärt att köpa en Works.

När jag köper en Mini, är det något speciellt jag bör se upp med?
Tackar på förhand :D

/bruce

Johan W
2005-10-20, 19:47
Works är knappast prisvärt om man ser till prestanda, visst du får bibehållna garantier osv. Men ta t.ex. Kelleners som exempel, du får en snabbare bil för c:a 1/5 av pengarna som Works kostar och då ingår ett års motorförsäkring.

Carl Bruce
2005-10-20, 20:24
Okej. Är Kelleners prylar lätta att få tag på i Sverige?

MNS
2005-10-20, 21:47
Okej. Är Kelleners prylar lätta att få tag på i Sverige?

En del bmw verkstäder kan ta hem och montera (kan pm:a några om du vill) men efter som kelleners mappar ecu:n efter din bil så blir det lite konstigt om du inte åker ner till dom, i annat fall så kan du köpa delar i från tex mini sport (som ger rabbat till betalande medlemar) och sedan montera dom själv å mappa bilen här i sverige istället

Jocke
2005-10-21, 08:43
Om du har svårt att välja kanske du ska slå till på min som har både och...

KELLENERS+WORKS

Jocke

Hobbe
2005-10-21, 15:04
Works är knappast prisvärt om man ser till prestanda, visst du får bibehållna garantier osv. Men ta t.ex. Kelleners som exempel, du får en snabbare bil för c:a 1/5 av pengarna som Works kostar och då ingår ett års motorförsäkring.

.
Lättare att sälja en Works när det väl är dags.

Johan W
2005-10-21, 15:30
Works är knappast prisvärt om man ser till prestanda, visst du får bibehållna garantier osv. Men ta t.ex. Kelleners som exempel, du får en snabbare bil för c:a 1/5 av pengarna som Works kostar och då ingår ett års motorförsäkring.

.
Lättare att sälja en Works när det väl är dags.

Både jag och nej verkar det som, Håkans Works har varit ute lika länge som min på annons

MNS
2005-10-21, 15:51
Om du har svårt att välja kanske du ska slå till på min som har både och...

KELLENERS+WORKS

Jocke

:shock: Ska du sälja nu :? Vad blir det istället :?:

greven
2005-10-21, 19:06
har du nån annons på den?

Bilder?

Spec?

Jocke
2005-10-24, 10:11
Jag har inte bestämt mig för att sälja det är ruskigt svårt att hitta något som ger så mycket tillbaka... Det är alltid lika kul att slå ur underläge!

Jag har dock lite planer på att bygga en "riktig" banracer (av en MINI såklart!) alt sugen på en Exige att jobba vidare på...