handdator

Visa fullständig version : Inspektion I



fj0
2005-10-06, 01:45
Vart gjorde ni den och vad gick den på? Vart ni nöjda?

Låter 2900:- som ett bra pris?

MNS
2005-10-06, 07:18
Sålde min MC innan blev bara en oljeservice. Jag säger borgs bil. Jag förmodar att du inte vill lämna in den till solna... e ialla fall gratis låne bil vid inspektionerna

Ace
2005-10-06, 21:06
Fick betala 4000:- någonting. Men då sa dom att jag behövde byta bromsvätska och den kostnaden ingick inte i service-priset. Detta var på BMW Group Göteborg så 2900:- är nog helt ok. Vad har ni andra fått betala?

magohl
2005-10-08, 06:30
Betalade 3424:- men då ingick inkl. 675:- för bromsvätskebyte och 165:- för felsökning av en överhettning utan att de hittade något. En stunds eget letande på mini2.com gav dock svaret, det var ett känt fel på 02 relaterat till servofläkten så det kunde man fixa själv.

Det var på Förenade Bil i Malmö och om man bortser från deras tabbe med överhettnigen var jag nöjd.

2900 tycker jag låter ok.

//MAGNUS

Martin
2005-10-08, 18:54
Betalade 3424:- men då ingick inkl. 675:- för bromsvätskebyte och 165:- för felsökning av en överhettning utan att de hittade något. En stunds eget letande på mini2.com gav dock svaret, det var ett känt fel på 02 relaterat till servofläkten så det kunde man fixa själv.

Det var på Förenade Bil i Malmö och om man bortser från deras tabbe med överhettnigen var jag nöjd.

2900 tycker jag låter ok.

//MAGNUS

Jo det företaget är ju som det är.
Jag lämnade in min på paulsons bil i Helsingorg och var helt nöjd med deras mottagande och service.

M3an har jag bokat in på Jarls Bilservice i Hbg. Har läst runt lite på autopower, dom ha fått bra kritik. Varför jag inte valde paulson till M3an var pga av att jag ringde till båda, men fick reda på det svar jag ville ha snabbast hos Jarls,dvs hur snabbt dom kunde ta in den. Byte av diffolja 500kr inkl arbete.