handdator

Visa fullständig version : Kört en trimmad rs6



Qwix
2005-10-02, 11:39
Idag när jag hällsade på min farbror för att hämta syrran så fick jag ett glatt besked. Han undrade om jag ville provköra hans trimmade RS6 (550hk), att tacka nej vore ju ren idioti så självklart sa jag "Absolut!"

å fysatan vilket vrid. röljus efter röljus... det var det sjukaste jag vart med om i accerellations väg. 0-100 gick på 4,3. 0-200 satt man klistrad i stolen pga G-kraften, helt makalöst.

Dock så insåg jag efter att ha tryckt plattan i mattan X antal gånger så blir det inte lika kul längre. visst du tar ju det mesta på dom svenska vägarna, men körglädjen är högre i min MCS Så jag tror jag behåller den ett tag till 8)

MNS
2005-10-02, 12:19
Vad kam man säga ..efter att ha spenderat ett par mil i vanliga och plusen? kanontrevlig bil att åka fort och bekvämt i men inte lika kul att svänga med... men en trimmad rs6:a kan inte gå sämre iof så går den nog mer snarlikt som en plus

Johan W
2005-10-02, 18:58
Håller med, kul att gasa några gånger men den där riktiga körglädjen ville inte infinna sig..

Qwix
2005-10-02, 19:31
abslout håller med båda... Visst är en riktigt skön kick man får när man trycker till på pedalen och man känner hur man sugs fast i sätet. Men absolut visst tröttnar man. Jag körde runt i ca 40min och sedan var man rätt nöjd. Nu vet man hur det känns att gå från 0-100 på 4 låga.

Men alla kurvor är ju inte likadana, det är väl därför man ler lite extra när man kör en mini 8)