handdator

Visa fullständig version : Hur hittade ni till coopersweden.se



monks
2005-09-17, 10:54
är nyfiken på vilket sätt folk har hittat hit.

KPKalle
2005-09-17, 11:06
Google :wink:

MNS
2005-09-17, 19:36
Skriv gärna i tråden så man vet vem som gjorde vad

Träffade johan dagen efter att jag beställde min mc och det var den helgen som han startade sidan

fj0
2005-09-17, 19:46
Jag tror det var ifrån Zatzy, jag kommer iaf. ihåg att jag har vart här från början, fast jag registrerade mig alltid, och det var inte konstant, kom in när sidan var ny och kollade lite sen slutade jag och kom tillbaka när jag vart 18 och började tänka på bil att köpa. :)

Freddo
2005-09-17, 23:18
Det var nån gång sommaren 2003 när jag var helt inne på att köpa en Civic Type-R, hängde då mycket på hondaklubben och där var det nån som hade blivit avhängd av en MCS....Jaja kommer inte ihåg historien men då var det iaf en länk hit.
Och på den vägen är d!

monks
2005-09-18, 10:44
Det var nån gång sommaren 2003 när jag var helt inne på att köpa en Civic Type-R, hängde då mycket på hondaklubben och där var det nån som hade blivit avhängd av en MCS....Jaja kommer inte ihåg historien men då var det iaf en länk hit.
Och på den vägen är d!

haha det är så det ska vara när man ska köpa bil.

jag kom hit via mini2 där jag såg johans bil. tog kontakt med honom och det slutade med att jag fick göra sidan :)

Petter
2005-09-18, 15:28
Jag hittade hit efter att jag sett SS körningen i Bilsport :o

fj0
2005-09-18, 15:43
Jag tycker vi bör ha fler medlemmar.

Kontakta MINI? Be dom göra ett utskick via brev till alla MINI-ägare.

KPKalle
2005-09-18, 16:07
Jag tycker vi bör ha fler medlemmar.

Kontakta MINI? Be dom göra ett utskick via brev till alla MINI-ägare.
Bra idé :wink:

KPKalle
2005-09-18, 16:08
Jag tycker vi bör ha fler medlemmar.

Kontakta MINI? Be dom göra ett utskick via brev till alla MINI-ägare.
Bra idé :wink:

MNS
2005-09-18, 16:42
Jag tycker vi bör ha fler medlemmar.

Kontakta MINI? Be dom göra ett utskick via brev till alla MINI-ägare.

*SUCK* Det är inte så att vi har försökt och försökt med det ett flertal gånger, mini sverige har typ 0 i intresse att gynna oss på det sättet.

Vi har försökt att få till en pdf fil som bmw group sverige ska maila ut till alla återförsäljare i landet så dom kan skriva ut info blad å lägga i bilhallen men... behöver inte säga så mkt

fj0
2005-09-18, 17:39
Jag tycker vi bör ha fler medlemmar.

Kontakta MINI? Be dom göra ett utskick via brev till alla MINI-ägare.

*SUCK* Det är inte så att vi har försökt och försökt med det ett flertal gånger, mini sverige har typ 0 i intresse att gynna oss på det sättet.

Vi har försökt att få till en pdf fil som bmw group sverige ska maila ut till alla återförsäljare i landet så dom kan skriva ut info blad å lägga i bilhallen men... behöver inte säga så mkt
Vem har kontaktat vem? Du har väl ganska goda kontakter hos Borgs, är inte dom intresserade av att hjälpa till?

Tulle
2005-09-25, 12:45
Jag hittade hit genom Google när jag letade trim/stylingdelar till min MCS och hamnade på någon av dessa trådarna och tyckte att detta verkade vara vettiga människor efter att man har läst lite, som verkar öppna även för andra bilmärken och dömer dom inte som dom gör på alla andra klubbar samt att alla verkar väldigt kunniga (e man frälst så e man eller?)!!!!

Har ni någon representan i västsverige och vill få ut lite reklam för er själva så kontakta Linda Karlsson hon är Mini samt PR ansvarig på Bmw Group Göteborg! Hon kommer garanterat tycka det e skoj om ni gör ett "Mini Event" tillsammans och får ut lite gratisreklam!

Skicka ett meddelande/PM till mig så ska ni få Telefonnummer samt Mail till henne!

Freddo
2005-09-26, 19:46
tyckte att detta verkade vara vettiga människor efter att man har läst lite, som verkar öppna även för andra bilmärken och dömer dom inte som dom gör på alla andra klubbar

Har ni någon representan i västsverige och vill få ut lite reklam för er själva så kontakta Linda Karlsson hon är Mini samt PR ansvarig på Bmw Group Göteborg! Hon kommer garanterat tycka det e skoj om ni gör ett "Mini Event" tillsammans och får ut lite gratisreklam!



Precis, väldigt skön stämmning här. Tror det beror mycket på att det inte är så många medlemmar, vilket samtidigt är lite synd då det ibland är nästintill obefintlig aktivitet här.

Har Nicholas slutat på BMW eller? Han var ju Mini ansvarig där förr.

MNS
2005-09-26, 22:33
tyckte att detta verkade vara vettiga människor efter att man har läst lite, som verkar öppna även för andra bilmärken och dömer dom inte som dom gör på alla andra klubbar

Har ni någon representan i västsverige och vill få ut lite reklam för er själva så kontakta Linda Karlsson hon är Mini samt PR ansvarig på Bmw Group Göteborg! Hon kommer garanterat tycka det e skoj om ni gör ett "Mini Event" tillsammans och får ut lite gratisreklam!



Precis, väldigt skön stämmning här. Tror det beror mycket på att det inte är så många medlemmar, vilket samtidigt är lite synd då det ibland är nästintill obefintlig aktivitet här.

Har Nicholas slutat på BMW eller? Han var ju Mini ansvarig där förr.

Tror att mkt att folk här inte är så mini galna som en del andra märkes forum är att: det finns mini ägare, ex ägare, blivande ägare och mini fans.
Jag själv körde bmw innan jag köpte min och kör bmw igen efter att jag har sålt MC:n.
Nicholas var inte det han som tog efter som marknads chef för mini skandinavien när johan stenströmslutade? I vilket fall som helst så är det Jenny...efternamnet minns jag inte som är marknads chef för mini i sverige

Freddo
2005-09-27, 02:17
Tror att mkt att folk här inte är så mini galna som en del andra märkes forum är att: det finns mini ägare, ex ägare, blivande ägare och mini fans.
Jag själv körde bmw innan jag köpte min och kör bmw igen efter att jag har sålt MC:n.
Nicholas var inte det han som tog efter som marknads chef för mini skandinavien när johan stenströmslutade? I vilket fall som helst så är det Jenny...efternamnet minns jag inte som är marknads chef för mini i sverige

Precis.

Det vet jag inte om han gjorde, han var iaf Mini ansvarig på BMW i Göteborg förr, nu bor jag ju inte där längre så nu vet jag inte ur det står till.

Hobbe
2005-09-27, 07:25
Nu kan en MINI-klubb inte bli lika stor som en BMW-klubb, men ge inte upp så lätt.

Ni har möjligheten att bli medlemmar i BMW Club Schweden, och där kan ni bilda er egen sektion som tex vi i BMW Sport Club har gjort.
När ni väl har blivit er egen sektion så kan ni åka snålskjuts på den stora skaran medlemmar i BMW Club Schweden, annonsera och skriva reportage i medlemstidningen Bayerische Blatt, samt annonsera i BMW Sveriges egna kundtidning BMW Magazine.
Även ekonomiskt stöd är möjligt.
BMW Sverige vill ha en klubb, och den klubben är BMW Club Schweden, vilken är moderföreningen för olika sektioner, och därför sponsrar BMW Sverige enbart BMW Club Schweden.
Gör ni det så kommer ni att nå väldigt många MINI-ägare, och potentiella medlemmar.
Är ni dessutom fullvärdiga medlemmar i BMW Club Schweden så är det lättare för BMW Sport Club att arrangera ev. inbjudningar till våra bankörningar.
Prata med Göran Benjamin (ordförande BMW Club Schweden), och lägg lite tid på detta så ska det nog ordna sig.

Ensamma så blir ni enbart ett litet forum för ett mindre antal eldsjälar.
Inte dumt det heller, men det låter på er som om det inte är tillräckligt.

Detta är ett råd från någon som har varit på båda sidor, och vet hur det fungerar.

Lycka till !

Hobbe
Medlem BMW Club Schweden
Styrelsemedlem BMW Sport Club
En av de ursprungliga MINI-fantasterna

KPKalle
2005-09-27, 09:55
Sorry for the reply to this in English but I really cannot even try translating :roll:

First, some people have simply bought a car rather than a MINI. They are never going to join CooperSweden.

Others may visit the site but never sign up because they think it costs. Or do not want or are nervous to say anything. Or even think that they will get SPAM e-mail or something if they do.

But many, I am sure, just do not know the site exists. I have come across quite a few MINI fans when driving. They wave or flash their lights so they know what MINI owning is all about. But I do not think they ever come here.

Some sort of advertising is needed.

I know when we went to BMW Group Stockholm back in April (?) for the Vår Salong, someone from here left a note on each car's windscreen. That was a good idea but I wonder how many new members we got from that?

It gave me the idea to do the same when I organised the first Södertörn Run. An advertisement for the run aswell as CooperSweden 8) I put a note on about 25 MINIs around Stockholm. But the only one of these who came to the run was Johan. (I recognised the crack in his windscreen :wink: )

So I really think we need to get BMW/MINI on board if we want to increase our numbers. But from my MINI2 experience, I know BMW does not want to be openly involved in or sponsor that site so I guess it's the same for this one. Probably because they do not want to be responsible for any bad advice and so on.

I wonder, though, if BMW/MINI would send out a letter to all MINI owners introducing us? They can put some kind of disclaimer in it to say they do not agree with any comments or opinions made on this site. But if these owners want to meet up with other MINI fans or just chat or whatever then here is the place to come.

I suppose we would need to contact Jenny Ahlengärd to see if this is possible?

:) :) :)

Jon
2006-06-08, 07:46
Sökte på Google, hamnade på sportbilen.se där det fanns en länk hit.

Jon

ola
2006-08-14, 13:29
sökte oxå på google och efter ett jäkla letande hittade jag hit via sportbilen.se
är det något drag kring den här klubben? banmöten osv?

ola
2006-08-14, 13:30
sökte oxå på google och efter ett jäkla letande hittade jag hit via sportbilen.se
är det något drag kring den här klubben? banmöten osv?

Lilla Gurkan
2006-08-17, 21:48
...ja,Ola och Jon, både ja och nej...om det var ngt så var det väl det, men på sistone har äntligen saiten växt även som et forum-och det är nog vad många av oss just saknar :shock: :D

Kan bara önska att fler kommer in "hit" så et börjar hända lite mer med oss svenskar som har Mini!! utomlands är det en jättesor grej och med STOR klubb/familjekänsla!! :beerchug:

Vi få miniägare i sverige behöver hålla IHOP ÄNNU mer!! :P

Min man var inne på mini2.com eftersom han kommer från england och efter mkt om och men hittade han hit förra året(genom google som han sa ovan)

Vi har försökt anordna små turer för oss med Mini, så som vi sett att de gör i england, och vi har i alla fall lyckats få ihop till tre turer på vår södertörnrutt! :D Skitkul, för oss och förhoppningsvis även de andra!

Hoppas på fler liknade, men också har vi samordnat att möta upp 9 ryska bilar som kom hit förra lördan! Med kartan som KPkalle ursprungligen gjorde för en Belgisk tjej som var här tillfäligtvis, (som han visste genom mini2 och hon skrev även här)-bara för att vi skule köra runt henne lite.

Det ble i alla fall grunden för en hel tur för ett sort gäng!! 8) Mer om det under "evenemang" om ryssarna 12e aug....!!

Men hur som ,nu har både du Ola och du Jon skrivit här de senaste dagarna- det finns många här som brukar åka till banor och dylikt, så ge inte upp denna sida :wink:
U :wink: utan snarare VÄLKOMMEN!!

Och inte behöver man bo i stockholm heller!!! Det här ska/hoppas jag/bör vara en sida för alla miniägare i s verige!!!
:steering:

Fredrik
2006-09-05, 12:14
Jag hittade hit som någon gjorde, via Google/Sportbilen.se.
Läste och kollade runt, men först nu efter sommaren hade jag möjlighet att ta tag i medlemskap och allt.

"Go hard or go Home", som det står på Ekströms DTM-hjälm!

Fredrik

JSH
2006-10-02, 19:18
Jag Googlade efter mini cooper sweden så kom jag hit :)

Mr Stoone
2006-10-10, 14:03
Googlade med :-)

Mr_Varre
2006-10-24, 09:16
Sökte på Google, hamnade på sportbilen.se där det fanns en länk hit.
Jag läste om bilen runt om på nätet. Gick med i Coopersweden innan jag köpte bil. Om jag ångrar mig med köpet? Verkligen inte. ;)

Ottis
2006-11-12, 16:53
via google o sportbilen.se

Marcus
2006-11-12, 17:58
Det är lite illa att man hittar hit via en liten artikel på sportbilen.se :)
Vi måste nog försöka göra nått åt det här....

BrazilPrincess
2006-12-07, 22:24
Eller så hittar man hit via dig Marcus :)

GT
2006-12-20, 23:14
"linda "Göteborg

MrCooper
2006-12-21, 08:31
Även jag hittade hit via Sportbilen.se

fj0
2006-12-21, 11:08
"linda "Göteborg
Välkommen! Verkar som om du även inhandlat dig en GP, riktigt trevligt! Vad är planerna? Några bilder? :)

andreass
2007-06-03, 21:04
via zatzy.com

Johan W
2007-06-29, 22:04
Hur jag hittade hit? Satt o pratade med bl.a. Hobbe på nått underforum på Mini2 och kom på att en Svenskt forum hade varit kul så jag sparkade igång coopersweden :) Har avverkat en Cooper och en S (första coopern beställde jag veckan efter premiärhelgen 2002 och fick den i början av 2003) När man körde Mini på den tiden så kunde man utklassa vilken supersportbil som helst i uppmärksamhet när man åkte runt ;)

GT
2007-06-30, 09:35
If you still owned a mini .....you would still be outclassing people:woot:

MM_Jess
2007-06-30, 11:23
:) :) Jag hittade hit via Robban!

:titanic:

Christian
2007-07-01, 20:17
Via Google !!

Betan
2007-07-01, 20:30
Genom google, har surfat runt ett halvår innan jag reggade mig för någon vecka sen när köpet blev av!

Marcus
2007-07-04, 10:45
Helt rätt att registrera dig, blir ju mkt roligare om man skriver lite och får svar istället för att bara läsa andras poster :)

Hobbe
2007-07-04, 13:24
Hur jag hittade hit? Satt o pratade med bl.a. Hobbe på nått underforum på Mini2 och kom på att en Svenskt forum hade varit kul så jag sparkade igång coopersweden :)

Yup, and so the legend begins.

//Original MINI Gangsters

ravestream
2007-08-01, 09:15
Sökte på google efter paintworx :)

perhirani
2007-10-07, 07:31
Blev tipsad av en kompis som köpt Mini Cooper S, snart därefter bestämde jag mig för att köpa en Mini oxå!

Curtan
2007-12-22, 09:55
Google:)

Mackan
2007-12-22, 10:15
Via Rejsa.nu. Ett toppenforum för de som gillar bana mer än bling ;)

MS//