handdator

Visa fullständig version : Liten kortfilm från i lördags natt :)



Johan W
2005-09-05, 22:17
http://www.savefile.com/files2.php?fid=5484812
Ursäkta för den dåliga siten för nedladdning, bättre kommer :)

MNS
2005-09-06, 05:39
HAHA... undra varför du la den där :wink:

Det är riktigt bra ork i din kärra :buttrock:

Petter
2005-09-06, 06:19
Jag la ner filmen på datorn på jobbat så att man kan lysna på den ifall man får abstinens :P

KPKalle
2005-09-06, 07:06
8) I wasn't watching your speedo :wink: :lol:

monks
2005-09-06, 08:12
fan vad jag saknar ljudet från kompressorn. :cry:

Johan W
2005-09-06, 10:34
8) I wasn't watching your speedo :wink: :lol:

Me neither :roll:

greven
2005-09-06, 22:19
fan vad jag saknar ljudet från kompressorn. :cry:

är det bara jag som gillar turbo ljud bättre?

Johan W
2005-09-06, 22:23
fan vad jag saknar ljudet från kompressorn. :cry:

är det bara jag som gillar turbo ljud bättre?

Jepp :) :wink:
Pyss och fnys är försig kul ibland men gillar vinandet bättre :)

Ska försig finnas film från en S med både turbo och kompressor här nånstans, kanske kan vara nått :P

Freddo
2005-09-07, 00:13
fan vad jag saknar ljudet från kompressorn. :cry:

är det bara jag som gillar turbo ljud bättre?

På dethär forumet iaf! :D
Har alltid älskad turboljudet och Minin är min första bil utan turbo, men nu kan jag bara inte låta bli att njuta varje gång man hör kompressorn vina.

Petter
2005-09-07, 06:45
Jag kan bara instämma, kompressorljudet är beroendeframkallande!
Jag har både en turbo bil och MCS för tillfället och det det är inte svårt att välja :P

greven
2005-09-07, 13:55
där ser man, jag kanske ändrar mig när jag köpt cooper.

powernap
2005-09-07, 14:43
http://www.turbo-kits.com/mini_turbo_kits.html kanske??

var stannar mätaren??

----------------------------------------

petter, vad har du skruvat med för att uppnå de 230?

Johan W
2005-09-07, 16:45
http://www.turbo-kits.com/mini_turbo_kits.html kanske??

var stannar mätaren??

----------------------------------------

petter, vad har du skruvat med för att uppnå de 230?

När jag körde?

powernap
2005-09-07, 16:46
eh.....nä.......

var stannar den vid maxning...inte för det betyder så mycket men lite skoj o veta........

Johan W
2005-09-07, 16:47
eh.....nä.......

var stannar den vid maxning...inte för det betyder så mycket men lite skoj o veta........

Mätarn ut iaf :)

Petter
2005-09-08, 06:13
http://www.turbo-kits.com/mini_turbo_kits.html kanske??

var stannar mätaren??

----------------------------------------

petter, vad har du skruvat med för att uppnå de 230?

Detta är gjort med motorn:

Luft filter med avskärmning
Grenrör från Supersprint
Race-katt och bakom det ett grovt Feritta system
Schrik-kam
Större spjällhus
Mindre remskiva på kompressorn
Kelleners programvara

powernap
2005-09-08, 06:28
ok....gjorde du allt på samma gång eller i omgångar?

(e lite sugen på spjällhuset) :P

Johan W
2005-09-08, 07:15
Börjar bli svårare att hitta pållar när man kommer upp till runt 220-230hk, det som skiljer på min och powernaps bil är grenröret, annat avgasystem, racekatt, kam, spjällhus. Och detta ger c:a 5-10hk.
Men kammen och spällhuset gav helt klart lite bättre respons :).

Jocke här på forumet ska testa MTH´s programvara vilket kanske kan vara nått också? :) Annars måste man nog ge sig på att mappa motorn för att få ut dom sista pållarna

Petter
2005-09-08, 08:41
Börjar bli svårare att hitta pållar när man kommer upp till runt 220-230hk, det som skiljer på min och powernaps bil är grenröret, annat avgasystem, racekatt, kam, spjällhus. Och detta ger c:a 5-10hk.
Men kammen och spällhuset gav helt klart lite bättre respons :).

Jocke här på forumet ska testa MTH´s programvara vilket kanske kan vara nått också? :) Annars måste man nog ge sig på att mappa motorn för att få ut dom sista pållarna

...grenröret, annat avgasystem, racekatt, kam, spjällhus...
ger ca 5-10hk...=dyra hästkrafter

MNS
2005-09-08, 08:46
Börjar bli svårare att hitta pållar när man kommer upp till runt 220-230hk, det som skiljer på min och powernaps bil är grenröret, annat avgasystem, racekatt, kam, spjällhus. Och detta ger c:a 5-10hk.
Men kammen och spällhuset gav helt klart lite bättre respons :).

Jocke här på forumet ska testa MTH´s programvara vilket kanske kan vara nått också? :) Annars måste man nog ge sig på att mappa motorn för att få ut dom sista pållarna

...grenröret, annat avgasystem, racekatt, kam, spjällhus...
ger ca 5-10hk...=dyra hästkrafter

Kan inte jämföra bil å bil när dom inte är 100% lika.
Johan har inte: grenrör,race katt,spjällhus lr lr kam å han fick 218hk...

ps ditt avgassystem är lite lattjo byggt ;) har du sett det?

Petter
2005-09-08, 09:11
Jo det ser lite roligt ut när man tittar på den enkelriktade burken om det var det du tänkte på?
Jag hade samma lösning på min Passat med sportsystem.

Tittar man på att Johan nådde fina 218hk så borde 230 stämma bra på min. Men det är svårt att jämföra olika bilar.
Ljudet i min ger dock minst 30 extra hästkrafter :wink:

MNS
2005-09-08, 09:24
Jo det ser lite roligt ut när man tittar på den enkelriktade burken om det var det du tänkte på?
Jag hade samma lösning på min Passat med sportsystem.

Tittar man på att Johan nådde fina 218hk så borde 230 stämma bra på min. Men det är svårt att jämföra olika bilar.
Ljudet i min ger dock minst 30 extra hästkrafter :wink:

mm det var det jag menade, dom byggde ju ett system med ankel ljuddämpare först å sen lär den sjukt mkt så då monterade dom på en y krök å en dampare till.... va lättast så tydligen. edock tveksam till flödet :? men ljudet e bara SÅÅÅ RÄTT, var ju halva nöjet att köra din bil när den låter så skönt.

Tänker man på vilken blindpropp orginal frenrör å främreröret är så känns det konstigt att det inte gav mer med tanken på att SS har bänkat 19,7hk med deras helsystem å lägg på kam å spjäll så borde det ha get mer en 10 hk jämfört med johan,s om man räknar "saker"+ "saker" = efekt... :wink:

Johan W
2005-09-08, 10:08
Jockes Ferritasystem lät skönt med grenrörsbyte :P.
Daniel berättade att han inte ens hörde sin egen bil bakom jockes när dom körde.. Han fick slänga på en extra dämpare efter katten för att få ner nivån så pass att han kunde åka hem utan att grannarna började kasta grejer :P

Petter
2005-09-08, 11:25
Jo det ser lite roligt ut när man tittar på den enkelriktade burken om det var det du tänkte på?
Jag hade samma lösning på min Passat med sportsystem.

Tittar man på att Johan nådde fina 218hk så borde 230 stämma bra på min. Men det är svårt att jämföra olika bilar.
Ljudet i min ger dock minst 30 extra hästkrafter :wink:

mm det var det jag menade, dom byggde ju ett system med ankel ljuddämpare först å sen lär den sjukt mkt så då monterade dom på en y krök å en dampare till.... va lättast så tydligen. edock tveksam till flödet :? men ljudet e bara SÅÅÅ RÄTT, var ju halva nöjet att köra din bil när den låter så skönt.

Tänker man på vilken blindpropp orginal frenrör å främreröret är så känns det konstigt att det inte gav mer med tanken på att SS har bänkat 19,7hk med deras helsystem å lägg på kam å spjäll så borde det ha get mer en 10 hk jämfört med johan,s om man räknar "saker"+ "saker" = efekt... :wink:

Jag vet inte om Daniel gjorde någon mätning med bilen med all utrustning någon gång? Det hade varit roligt att göra ett studiebesök hos lämplig firma och mäta upp bilarna :shock:
Angående flödet när man bygger systemet med en enkelriktad ljuddämpare så hade det vait intressant att höra lite vad ett proffs säger om detta. Jag har i varje fall sett flera tillverkare som använder samma princip så det borde vara en bra lösning...

Saker+saker tycker jag är ett fint sätt att räkna på, då hade nog dom flesta haft 250 hk :wink:
Men alvarligt talat så tycker jag att det borde ge lite mer en tio hk men vad spelar det för roll när han bakom ratten betyder +/-50hk :steering:

powernap
2005-09-08, 11:31
*Men alvarligt talat så tycker jag att det borde ge lite mer en tio hk men vad spelar det för roll när han bakom ratten betyder +/-50hk Steering*

helt rätt tänkt..........det är ju något fler faktorer än hkr som avgör hur snabbt man kommer runt en bana t ex.... väghållningen e betydligt större faktor...körskicklighet.....se på KIT.........115 hkr cooper o visar gång på gång att skåpet står där han ställt det....... :handen:

Hobbe
2005-09-08, 15:54
"Den Flygande Kocken" är redan välkänd på banan.
Det är som sagt tur att det enbart är en MC han sitter i :wink:

magohl
2005-09-09, 08:43
Jocke här på forumet ska testa MTH´s programvara vilket kanske kan vara nått också? :) Annars måste man nog ge sig på att mappa motorn för att få ut dom sista pållarna

För de som ev. missat det så erbjuder MTH sedan i somras två olika varianter för MCS, en normal och en sk. tuner version, varav den sista skall vara klart förbättrad enl. MTH själva... Samtidigt har de passat på att höja priserna och kostar nu 150€ resp. 300€
Mer info i minimods.us (http://www.minimods.us/phpBB/viewtopic.php?t=99)

//MAGNUS

EB/W MCS - ALTA 15% - ALTA CAI - DENSO IK22 - MAGNECOR WIRES - MILLTEK CATBACK - MTH ECU

greven
2005-09-09, 21:53
Jocke här på forumet ska testa MTH´s programvara vilket kanske kan vara nått också? :) Annars måste man nog ge sig på att mappa motorn för att få ut dom sista pållarna

För de som ev. missat det så erbjuder MTH sedan i somras två olika varianter för MCS, en normal och en sk. tuner version, varav den sista skall vara klart förbättrad enl. MTH själva... Samtidigt har de passat på att höja priserna och kostar nu 150€ resp. 300€
Mer info i minimods.us (http://www.minimods.us/phpBB/viewtopic.php?t=99)

//MAGNUS

EB/W MCS - ALTA 15% - ALTA CAI - DENSO IK22 - MAGNECOR WIRES - MILLTEK CATBACK - MTH ECU

kan någon förklara detta, vad är det?

magohl
2005-09-11, 12:00
kan någon förklara detta, vad är det?

MTH erbjuder ECU tuning för BMW och Mini som du utför själv mha. en PC via ODB kontakten i bilen. Här finner du mer information FAQ about MTH (http://www.northamericanmotoring.com/forums/showthread.php?t=50029)

//MAGNUS

EB/W MCS - ALTA 15% - ALTA CAI - DENSO IK22 - MAGNECOR WIRES - MILLTEK CATBACK - MTH ECU