handdator

Visa fullständig version : Mappa en S



J©KE
2005-07-27, 19:35
Hej alla glada!

Har lääääääänge letat en lösning att få bilen mappad på rullande och därmed optimerad för det som är gjort på bilen samt för det bränsle vi har här i landet.
UniChip finns men ingen i sverige verkar ha testat ännu på en S ???
Jag väntar sedan länge på en ev lösning med OneClick som ska kunna mappas också men vet ej om det blir något av med det.

Är nån av er uppdaterade vad som finns där ute i världen va det gäller detta, vet ju redan om alla "enkla" plug and play med "färdiga" mappningar, men detta är INTE vad jag söker, ska det vara så ska det vara på riktigt.

Nån som testat E85 i en S föresten???

Jocke (ni vet han med BatMan-lack på backspeglarna) :nuke:

MNS
2005-07-27, 23:15
KS Motorsport (generalagent för tuningchip) använder smt piggyback box till en del bilar som inte fins med på listan och som är trimmade lite mer en vad orginal sprutet brukar gilla i inställnings väg.

WM performance finns ju också, dom kör med autronic mest... men jag tror att ska bilen mappas på rullande så värkar det som det blir piggyback, vet ingen i sverige som mappar orginal på rullande till en vettig kostnad

Martin
2005-07-28, 22:42
ts motorsport i hyllinge gör det :D

MNS
2005-07-29, 12:18
ts motorsport i hyllinge gör det :D

nu blev jag osäker...men jag tror att jag också menade ts :? ialla fall dom som e general agent för unichip i sverige

powernap
2005-08-13, 19:57
mappa? rullande?

MNS
2005-08-14, 11:58
mappa? rullande?

Ett chip som ställs in efter just din bil på rullar som simulerar körning så att du får en så bra programvara som möjligt