handdator

Visa fullständig version : Familjebil?



KIT
2005-07-05, 13:29
Har glädjen att meddela att man blir en stolt farsa i mitten av januari, förhoppningsvis en blivande f1 stjärna som kommer att lära sig köra konbana innan han/hon kan gå!

Men nu har man ju kommit till problemet med familjebil, Mini behåller vi ju naturligtvis, men måste ju ha något kombiaktigt. Vill lägga mellan 150-170000, på en bil som är rolig men ändå praktisk, några förslag? Har varit och titta på lite 5-serie touring och tycker hittills att de ger mest bil för pengarna....

Jocke
2005-07-07, 19:01
Grattis KIT!!!

Själv hämtade jag ut en ny kärra den 5/7.
En AUDI ALLROAD 2.7 T.

I mina ögon en näst intill optimal familjebil...
Jag är hur nöjd som helst (efter 35 mil på mätarn...).

KIT
2005-07-07, 21:20
Låter som en mycket kompetent bil, men ligger inte riktigt i min budget. Har varit och tittat runt lite och eftersom bilen ska leasas på företaget vill man ju få så mycket som möjligt för pengarna. Till min stora förvåning var jag och provkörde en Renault Megane kombi idag vilken ser mycket liten ut på utsidan, men satan vad stort bagageutrymme den hade och till en nybilspris på 162.000,- för sportversionen! Mycket smarta lösning etc, aldrig varit något fan för Renault, men det är väl aldrig för sent att ändra sig!!!???

Foppa
2005-07-09, 21:36
Låter som en mycket kompetent bil, men ligger inte riktigt i min budget. Har varit och tittat runt lite och eftersom bilen ska leasas på företaget vill man ju få så mycket som möjligt för pengarna. Till min stora förvåning var jag och provkörde en Renault Megane kombi idag vilken ser mycket liten ut på utsidan, men satan vad stort bagageutrymme den hade och till en nybilspris på 162.000,- för sportversionen! Mycket smarta lösning etc, aldrig varit något fan för Renault, men det är väl aldrig för sent att ändra sig!!!???

Grattis KIT,
Man kan ju bara gratulera, jag blev en stolt familjefar för typ 4 månader sedan. Mitt val av familjekärra blev en Saab 9-5 Kombi. 9-5 kombi är nog inget jag skulle rekomendera då jag tycker att lastutrymmet är i minsta laget.

Har en Brio Nova (barnvagn) som man måste ta av minst 2 hjul för att få plats med om man vill kunna lasta mer.

Lycka till med knodden och bilvalet.

/ Foppa