handdator

Visa fullständig version : Mini Cooper S



edison
2005-07-05, 12:44
Är idag en Trans Am ägare som funderar på att byta ner mig till en mni cooper s :lol:
Jag kommer isåfall köpa en maxutrustad med all möjligt elektroniskt som går att få tag på.
Eftersom jag nu kör V8 på 250+ hk så undrar jag hur själva accet kommer skilja. Självklart vill jag ha John Coopers Works men är det värt det? Blir det mycket skillnad ?

Sen så undrar jag även hur lång tid det tar ungefär att få den från det att man köper den. vill gärna ha den i vinter i alla fall.

Tacksam för svar

powernap
2005-07-05, 13:13
*ser det som ett uppbyte* :wink:

Qwix
2005-07-05, 14:53
På borsbil i stockholm sa dom 6 månader och det var i maj. Så beställer du nu så får du den till vintern med lite flyt. Mini Cooper S går åt som smör i europa. Det är förklaringen till den låga leveranstiden.

Freddo
2005-07-05, 21:41
Minin är väldigt svår att få maxutrustad då den går att få i så många olika kombinationer.
Men om man räknar curry, chilli, Multiratt, taklucka, metallic, helskinn, navi, h/k, PDC, elspeglar och säkerligen lite andra saker så är man uppe på 300000:-
Om man endå betalar så mycket så är ju inte 50000 till så jättemycket, på tok för dyrt tycker jag. men har man pengar så är det ju en grym bil.

edison
2005-07-13, 09:50
ok har förstått nu att jag ändå inte kan få upp bilen såsom min trans am går så det verkar som om jag måste skippa john works. Kändes lite svårt att förklara för chefen varför jag var tvungen att ha det :)

Men vad ska man ha då? Vad ingår som standard och vad gör inte det? Jag vill ha en med navigator, sollucka, skinn, elhissar, färddator, stolsvärme, multiratt och cruisecontroll. antisladd, parkeringsradar, regnsensor. Kan inte komma på mer. Jag vill ha så mycket jävla knappar som möjligt. Kom med mer tips. det finns ju så grymt mycket saker man kan sätta på den.
Mittarmstöd, är det standard? det måste man ju ha. jag vill ha mer lullull.
Hur funkar navigatorn? Nån som har en och kan ge lite mer beskrivning på den ?

MNS
2005-07-13, 18:19
ok har förstått nu att jag ändå inte kan få upp bilen såsom min trans am går så det verkar som om jag måste skippa john works. Kändes lite svårt att förklara för chefen varför jag var tvungen att ha det :)

Men vad ska man ha då? Vad ingår som standard och vad gör inte det? Jag vill ha en med navigator, sollucka, skinn, elhissar, färddator, stolsvärme, multiratt och cruisecontroll. antisladd, parkeringsradar, regnsensor. Kan inte komma på mer. Jag vill ha så mycket jävla knappar som möjligt. Kom med mer tips. det finns ju så grymt mycket saker man kan sätta på den.
Mittarmstöd, är det standard? det måste man ju ha. jag vill ha mer lullull.
Hur funkar navigatorn? Nån som har en och kan ge lite mer beskrivning på den ?

Missförstå mig rätt men en trans am e ju inget under av snabbhet... iof så är inte en standard MCS det heller men med, filter,sportsystemm mindre kompressor skiva å ecu så tror jag det kommer va ganska jämnt rakt fram, när det svänger så kör minin 8:or i från din jänk :wink:

Kolla på mini.se där kan du se allt som går att välja till. Du glömde tex: sikt pkt, glastak tak airbag;)

Men Ring till David på borgs bil så ska han kunna hjälpa dig.

//Martin

edison
2005-07-14, 14:24
Jag tyckte mini.se var riktigt dålig, ingen information alls eller några priser.

Är inte airbag standard? Vad är standard förresten på dessa bilar?
Är soltaket detsamma som sollucka? Jag vill ju ha en sån där stor jävel som öppnar upp halvataket.

Trans Am'n gör 0-100 på 5,5 vilket jag inte tror att mini kommer i närheten av. Problemet med att trimma i efterhand är ju att det är en leasingbil. Vill ju inte lägga en massa pengar på en bil som inte är min.
Men jag kan nog finna mig i att den inte e så snabb. Till skillnad från Trans Am'n så går den ju att köra snabbt i kurvor också vilket kan bli rätt kul. Känns dumt att jämföra dessa bilar överhuvudtaget. Tror jag kommer bli riktigt nöjd med en mini men kommer ändå att sakna min Trans Am. Önskar att jag kunde behålla den och ha en mini men det blir lite dyrt.

Freddo
2005-07-14, 17:40
Jodå airbag är standard, krockgardin däremot är tillval har jag för mig.
Och ja soltaket är detsamma som sollucka. Det är alltså ett glastak med två luckor.
Det som är standard är väl. elhissar, speglar antispinn, 16" fälgar, stolsvärme och sånna basicsaker. Allt annat är tillval.

Vilken färg ska du ha?

edison
2005-07-14, 18:10
Jag ska ha helt svart utan ränder å grejer.
Vad kostar kjolar å sånt? Blir den väldigt låg med dessa? Min Trans Am e riktigt jävla låg å det e jag lite trött på. Måste krypa över varenda jävla gupp, lite småjobbigt.

Freddo
2005-07-14, 22:07
Jag ska ha helt svart utan ränder å grejer.
Vad kostar kjolar å sånt? Blir den väldigt låg med dessa? Min Trans Am e riktigt jävla låg å det e jag lite trött på. Måste krypa över varenda jävla gupp, lite småjobbigt.

Beror ju på vilka kjolar du tänker på? Men jag antar att du menar BMW orginal aerokit.
Då kostar bara kjolarna, 2295:- st olackade. Hela paketet går på 15000:- ungefär, så 20000:- monterat och klart blir det nog.
Om du inte sänker den så blir den nog inte mycke lägre med kjolar.

Johan W
2005-07-15, 19:29
0-200 på en moddad mini går på runt 24s vilket är helt ok om man jämför med många andra bilar ;)

Martin
2005-07-15, 20:21
köp min ! kan ordna finnans ! :wink:

edison
2005-07-18, 01:22
Nån som vet hur navigatorn funkar ? Är den bra eller ska man kanske satsa på nån annan som man kan montera in efteråt ?

Freddo
2005-07-18, 05:53
Nån som vet hur navigatorn funkar ? Är den bra eller ska man kanske satsa på nån annan som man kan montera in efteråt ?

Vet inte hur bra den är, men vill du ha Navi så ska du ju absolut ha det från fabrik.

Johan W
2005-07-18, 19:39
Samma nav som i BMW fungerar vad jag vet alldeles utmärkt och är DVD-baserad. Johan99 hade det i sin MINI.