handdator

Visa fullständig version : Special Beställa



Cacke
2005-06-19, 14:57
Hej!
Går det att special beställa en MINI COOPER S med Automat Växellåda?

Vet någon och blir det jätte mycket dyrare?

MNS
2005-06-19, 21:08
Hej.

Automat finns sedan en tid tillbaks som fabriks option till MCS

Cacke
2005-06-20, 08:17
Trevligt, vad heter de tillvalet?

fj0
2005-06-20, 10:57
Trevligt, vad heter de tillvalet?Automatlåda? :roll:

powernap
2005-06-20, 12:12
lol........bra svar :D

Cacke
2005-06-20, 14:18
LOL men jämt när jag har kollat efter MINI COOPER S så har det inte gått att få automat till den. Till audi kan det heta DSG om ni inte visste det *ler* Tänkte om BMW / MINI hade kommit med något EGET... :lol:

Var kan man konfigurera nya minis?

på mini.se kunde man göra det förut.

KPKalle
2005-06-20, 15:16
LOL men jämt när jag har kollat efter MINI COOPER S så har det inte gått att få automat till den. Till audi kan det heta DSG om ni inte visste det *ler* Tänkte om BMW / MINI hade kommit med något EGET... :lol:

Var kan man konfigurera nya minis?

på mini.se kunde man göra det förut.
Prova www.mini.com och sen UK eller USA eller Tyskland sidan :wink:

fj0
2005-06-20, 15:45
DSG är ingen automatlåda utan en "paddellåda", som SMG II är på BMW E46 M3.

MNS
2005-06-20, 19:35
Till vanliga MC så heter automaten CVT iof bara förkortning på typ kontunuenlig variabel transmition

Cacke
2005-06-24, 14:43
DSG är ingen automatlåda utan en "paddellåda", som SMG II är på BMW E46 M3.

Jasså men en bil reporter skrev att man kunde köra den som en automat...

MNS
2005-06-24, 23:14
DSG är ingen automatlåda utan en "paddellåda", som SMG II är på BMW E46 M3.

Jasså men en bil reporter skrev att man kunde köra den som en automat...

Dom båda är vanliga manuella vxlådor med elektro hydralisk koppling men dom ha även automat lägen, men att kalla en smg eller dsg (som har dubbla kopplingar) är som att kalla en automat vxl bil som man kan låsa växlarna (så kallad steptronic) på för manuell bil :wink:

Cacke
2005-06-25, 17:03
DSG är ingen automatlåda utan en "paddellåda", som SMG II är på BMW E46 M3.

Jasså men en bil reporter skrev att man kunde köra den som en automat...

Dom båda är vanliga manuella vxlådor med elektro hydralisk koppling men dom ha även automat lägen, men att kalla en smg eller dsg (som har dubbla kopplingar) är som att kalla en automat vxl bil som man kan låsa växlarna (så kallad steptronic) på för manuell bil :wink:

Jaja :D Du fick mig att le iaf. Det verkar bara finnas utomlands ännu Mini Cooper S med AUTOMAT :)

Får väll vänta ett par år för dom kostade skjortan också för en sånn liten bil :)

Får en bättre beg Audi s8 för det priset.

MNS
2005-07-03, 08:30
Tänk på att Cooper S automat inte kan ha LSD!!!
En stooor nackdel :(

Men det är inte så att automat är en ännu större nackdel vid aktiv körning? eller att man kan av olika anledningar inte köra manuella.

Föresten så värkar det inte va så många som väljer till diffen på dom nya :?

MNS
2005-07-03, 18:33
Föresten så värkar det inte va så många som väljer till diffen på dom nya :?
Hur vet du det?
Om det stämmer är de inte riktigt kloka :?

KOllar man på alla nya som är till salu så är inte diffen med på någon, pratade lite med en mini säljare hos vår sponsor och kom in på det sist jag pratade med bmw sverige.

Värkar inte va så många som köper en mini som har/lr kör så att dom har andvändning av diffen :shock: :evil: :?:

powernap
2005-07-03, 18:42
eh hur kör dom då :? :? :?

vad jag förstår så skulle en diff "hjälpa" körningen oavsett om man enbart åker till ica eller rundar banan 45 varv....eller?

MNS
2005-07-03, 20:32
KOllar man på alla nya som är till salu så är inte diffen med på någon, pratade lite med en mini säljare hos vår sponsor och kom in på det sist jag pratade med bmw sverige.

Men...men... diff är ju med i Chilli-paketet så ser man en "S" med 17" S-ekerfälg så har de diff.
O hur många "S" säljs utan det paketet :wink:
Alla -05'or jag sett har det iallafall :roll:

Vart har du sett att det ska ingå i chili?
Sist jag hörde så var det ett extra tillval.
Å den senaste mcs jag körde hade båda kryddorna men ingen diff....

MNS
2005-07-03, 20:35
å det var en 2005 också

Cacke
2005-07-05, 16:50
Va är "LSD" ?

Grymt tråkigt att det inte går att konfigurera ihop en Cooper S på mini.se för jag skulle vilja plocka ihop de tillval och extra som går färdigt innan jag far iväg och beställer en ny Mini Cooper S. Hade gärna velat ha det på svenska. Vet att det fungerar på andra sidor i andra länder men det är inte på svenska...

Vet ni så länka mig en sida.

Martin
2005-07-05, 21:55
Va är "LSD" ?

Grymt tråkigt att det inte går att konfigurera ihop en Cooper S på mini.se för jag skulle vilja plocka ihop de tillval och extra som går färdigt innan jag far iväg och beställer en ny Mini Cooper S. Hade gärna velat ha det på svenska. Vet att det fungerar på andra sidor i andra länder men det är inte på svenska...

Vet ni så länka mig en sida.
I senaste numert av "mini international" så ingick en konfiguator skiva till. Funkar perfekt och innehållert allt. :wink:

Cacke
2005-07-06, 10:05
Va är "LSD" ?

Grymt tråkigt att det inte går att konfigurera ihop en Cooper S på mini.se för jag skulle vilja plocka ihop de tillval och extra som går färdigt innan jag far iväg och beställer en ny Mini Cooper S. Hade gärna velat ha det på svenska. Vet att det fungerar på andra sidor i andra länder men det är inte på svenska...

Vet ni så länka mig en sida.
I senaste numert av "mini international" så ingick en konfiguator skiva till. Funkar perfekt och innehållert allt. :wink:

Var kan man köpa den?
Fast jag tror inte det finns i lilla hpda så jag undrar om det finns en sida var man kan beställa lösnummer av den tidningen. Länka en adress om ni vet.

På Pressbyråns hemsida kunde man beställa det fanns några olika tidningar, är det någon av dessa?

4 tidningar funna. Klicka på titeln för att se omslaget och annan information.

MINI WORLD (Bilar, UK)

MINI MAGAZINE (Bilar, UK)

MINI WORLD KEEPING YOU (Bilar, UK)

GO MINI (Bilar, UK)

???

magohl
2005-07-06, 21:32
Var kan man köpa den?

Tror inte att den går att köpa i butik, får min av BMW så hör efter med dem. Om du inte får tag på den så kan jag ju ta en kopia på min CD.


GO MINI (Bilar, UK)

Den här handlar ju endast om 'nya' minin och är en helt ok tidning men saknar konfigurator CDn.

//MAGNUS

Cacke
2005-07-07, 17:56
Hur tar man bort mitt inlägg för jag har fått svaren på mina frågor.

Finns det någon sida med MCS film klipp? Vore kul att se.