handdator

Visa fullständig version : spårar



powernap
2005-05-31, 19:03
hej alla minis

jag upplever att bilen har börjat spåra ganska mycket (är detta en familjesjukdom som BMW har smittat ner vår söta leksak med?)

vad ska man göra, är det några bussningar som fixar till det hela, vad heter dessa och vad kostar dom i såfall?

har beställt proxesdäck nu (hur trött som helst på runflatsen) och fjäderbensstag, samt avgas från http://www.minituner.com/ Alta Sportone Exhaust så matematiskt ska jag nå några få hästar över 220.....

men som sagt, spårningen, hur fixar man detta, kärran har strax nått 6000 mil....

powernap
2005-05-31, 20:26
är det någon som åker på detta däck?
erfarenheter?
:steering: :buttrock: :drive:

fj0
2005-05-31, 20:31
är det någon som åker på detta däck?
erfarenheter?
:steering: :buttrock: :drive:
Monterade Toyo Proxes T1R 215/35/18 idag, knappt kört 1mil så jag kan inte säga något än.

powernap
2005-05-31, 20:37
Toyo PROXES T1-R 215/40 ZR17 87W RF kommer på tisdag

ska bli spännande.......åkte du de hemska runflats oxo innan?

fj0
2005-05-31, 20:48
Toyo PROXES T1-R 215/40 ZR17 87W RF kommer på tisdag

ska bli spännande.......åkte du de hemska runflats oxo innan?
Japp.



http://img156.echo.cx/img156/5915/crw53534vs.jpg

powernap
2005-05-31, 20:56
ser ju bra ut......

har du gjort nåt åt dina standardbromsar?
läste nånstans att du var på väg till gotland nu i helgen...men det ville sig inte riktigt....

jag var på anderstorp för ett tag sen...och det enda som jag riktigt retade mig på (förutom runflatsen som numer är åtgärdat) var just bromsarna, dom hängde ju inte med för 5 öre..... något varv bara sen var dom hemska, kunde göra röksignaler från framhjulhusen, samt tror nästan att motorbroms funkade bättre....så jag tittar på lite belägg/skivor....

ibsen
2005-05-31, 23:06
ser ju bra ut......

har du gjort nåt åt dina standardbromsar?
läste nånstans att du var på väg till gotland nu i helgen...men det ville sig inte riktigt....

jag var på anderstorp för ett tag sen...och det enda som jag riktigt retade mig på (förutom runflatsen som numer är åtgärdat) var just bromsarna, dom hängde ju inte med för 5 öre..... något varv bara sen var dom hemska, kunde göra röksignaler från framhjulhusen, samt tror nästan att motorbroms funkade bättre....så jag tittar på lite belägg/skivor....

Det er rart der der med bremsene, for jeg var på bane på søndag, og jeg kjørte ca 10 mil på orginale bremseskiver og orginale bremsebelegg uten antydning til fading (Jo, jeg gir gass:-)). Beleggene er vel nesten sluttkjørt nå, så jeg har liggenes Ferrodo 2500 som skal på.

magohl
2005-06-01, 05:43
Toyo PROXES T1-R 215/40 ZR17 87W RF kommer på tisdag

ska bli spännande.......åkte du de hemska runflats oxo innan?

Jag lade på Toyo Proxes T1-R 215/45-R17 i fredags och ersatte mina runflat. Är otroligt nöjd med resultatet, både komfort och grepp är fantastiskt bra nu!

//Magnus

Johan W
2005-06-01, 09:13
Spårningen kan bero på flera saker, är däcken slitna kan det spåra. Kolla hjulvinklarna? toe osv

Är den också nervös vid kraftiga inbromsningar kan det vara främre bärarmsbussningen. Nya powerflex kostar nånstans runt 3-400:- st har jag för mej. Att byta dom på BMW kostar runt 1300:- per sida i jobb.

Ska man göra det själv behövs specialverktyg för att pressa ut dom gamla bussningarna (går dock med en jäkla massa våld och t.ex. en tigersåg :roll:
Fråga daniel han gjorde det på sin kärra och det tog runt 5-6 timmar = mindre kul.

powernap
2005-06-01, 10:19
ingen nervositet i inbromsningar

lägger på proxes på tisdag (runflats e såååå tråkiga OCH slitna) kan vara det kanske
ska göra en framvagnsinställning när nya däcken är på

tackar