handdator

Visa fullständig version : avgas



powernap
2005-05-26, 10:26
hej alla minis

är det någon som har/vet nåt om följande system?

Alta Sportone Exhaust

The ALTA Performance exhaust system combines a show quality exhaust with a high horse power tuner system.

The larger diameter tubing (at least .25” larger than competitive systems) is perfect match to the high revving, supercharged power plant in the Cooper S.

While perfectly suited for otherwise stock Coopers the system is a real power builder on Cooper S’ equipped with our S/C pulley, intake system and other engine modifications.

The SPORTONE exhaust system sounds, looks and performs the way the factory system should have.

The exhaust note is pleasant and lively at idle while giving a sporty, throaty growl under hard acceleration.

Stock cars should expect 10-12HP at the wheels. Vehicles more heavily modified should see gains between 13-15 HP.

System features:
-Industry leading 2.5” 304 stainless mandrel bent tubing -2 Straight-through mufflers -Fully flanged joints with gaskets -Dual oval rolled lip tips in 304 stainless steel -Mirror polished plumbing

Freddo
2005-06-11, 04:48
Jag är sugen på att beställa Alta systemet.
Ska in till Uppsala avgasteknik på måndag och höra vad dom tar för att bygga ett system, men är dom för dyra så blir det nog Alta för min del.

powernap
2005-06-11, 17:47
beställde ett sånt här istället (på tok för dyr frakt från USA)

http://www.minisport.com/new-mini-shop/products/power-engineering/exhausts/cooper-s/se-twin-exit-exhaust-cooper-s-product.html

kommer i nästa vecka........

Freddo
2005-06-11, 19:42
schysst!
Själv vill jag ju ha slutrören i mitten, men det blir nog schysst sådär också.

Freddo
2005-06-13, 19:57
Jag är sugen på att beställa Alta systemet.
Ska in till Uppsala avgasteknik på måndag och höra vad dom tar för att bygga ett system, men är dom för dyra så blir det nog Alta för min del.

Dom skulle ha 4000:- för ett catback system.
Så den 11/7 får man se hur det blir.
Tror ni det blir för stort med dubbla 3,5" slutrör? Borde kanske räcka med 3"

Freddo
2005-07-11, 20:26
powernat har du fått ditt system? Nöjd?
Själv fick jag mitt monterat idag, så mycke goare ljud det vart. :D :evil:
Riktigt nöjd!

powernap
2005-07-11, 20:43
jorå :twisted:

riktigt nöjd.......... +10 hästar och ställbart ljud.........

Freddo
2005-07-12, 03:03
jorå :twisted:

riktigt nöjd.......... +10 hästar och ställbart ljud.........

Ställbart ljud? :shock:
Med plugg då eller?

powernap
2005-07-12, 06:49
åk med till gelleråsen..........

fj0
2005-07-12, 12:22
powernat har du fått ditt system? Nöjd?
Själv fick jag mitt monterat idag, så mycke goare ljud det vart. :D :evil:
Riktigt nöjd!
När jag kommer hem till Sverige måste jag få lyssna och se hur det vart, jag måste ha ett avgassystem jag med och 4k lät som ett bra pris. :)

Freddo
2005-07-12, 19:36
åk med till gelleråsen..........

Hade jag gärna gjort, men jag jobbar då. :x :cry:

Freddo
2005-07-12, 19:40
När jag kommer hem till Sverige måste jag få lyssna och se hur det vart, jag måste ha ett avgassystem jag med och 4k lät som ett bra pris. :)

Ja det är klart, ångrar mig lite att jag inte tog ett ovalt slutrör nu. Men det går ju att fixa sen.
Ljudet är schysst iaf, låter alldeles lagom.