handdator

Visa fullständig version : Någon som är bra på motorer här!!



Chris.m
2005-05-11, 14:16
Nu är det ingen cooper som är problemet utan min M3a!Har lämnat in den på Bmw och dom hittar inte felet :? Men man kan ju alltid fråga om någon har haft något liknande fel på en bil :!:
Jo den gick igenom bes utan problem men om bilen står på tomgång eller man kör lungt så försviner varvet på motorn och sen så kommer det igen och så gör den ett par gånger och man kan inte varva upp den när den gör så utan gasen är helt död :? och efter den har gjort så kan man gasa hur normalt och sen kan det börja igen eller så har man en bra dag så den bara gör så en gång under en körning :?

Hjälp någon :frown: jag ser bara mina mcs planer försvina :banghead: :banghead:

MCS
2005-05-11, 23:22
Har du prøvd å rense luftmengdemåleren?

Chris.m
2005-05-12, 05:30
Jepp den är testad :? och lamdan är testad och vi ska kolla täninggivaren :!: Sen vet jag inte vad mer man ska testa :?:

MNS
2005-05-12, 14:54
Värkar va ett standard fel på m3 3,0 nu mera...
Kolla att insuget/slangar inte drar tjuvluft, spjällhuskontkt,temgivarn till sprutet

MCS
2005-05-12, 14:55
Det kan være mye annet som f.eks katalysatoren eller oksygensensorene for å nevne noe...

MNS
2005-05-12, 15:17
Det kan være mye annet som f.eks katalysatoren eller oksygensensorene for å nevne noe...

Det kan inte va katten eftersom bilen gick igenom bilprovningen utan an med fletet dvs pendlande tomgång.

Hade sama fel på volvon ett tag, bytte några slangar och själlhuskontakten och felet var borta

Chris.m
2005-05-12, 17:21
Värkar va ett standard fel på m3 3,0 nu mera...
Kolla att insuget/slangar inte drar tjuvluft, spjällhuskontkt,temgivarn till sprutet
Har kollat insuget/slangar ska kolla dom andra sakerna i nästa vecka har hört mig för om tempgivare och tändningsgivare men det är en ca800:-st så jag får ta en åt gången!

Men vilken ska man ta först tempmätaren visar ok grader så täningsgivaren blir det nog :?:

MNS
2005-05-12, 22:52
Värkar va ett standard fel på m3 3,0 nu mera...
Kolla att insuget/slangar inte drar tjuvluft, spjällhuskontkt,temgivarn till sprutet
Har kollat insuget/slangar ska kolla dom andra sakerna i nästa vecka har hört mig för om tempgivare och tändningsgivare men det är en ca800:-st så jag får ta en åt gången!

Men vilken ska man ta först tempmätaren visar ok grader så täningsgivaren blir det nog :?:

Leta lite i M forumet på autopower så kan du få lite fler tipps.
Temp givaren till sprutet har inget å göra med tempmätaren.
Jag skulle börja med den andra

Chris.m
2005-05-13, 14:49
Värkar va ett standard fel på m3 3,0 nu mera...
Kolla att insuget/slangar inte drar tjuvluft, spjällhuskontkt,temgivarn till sprutet
Har kollat insuget/slangar ska kolla dom andra sakerna i nästa vecka har hört mig för om tempgivare och tändningsgivare men det är en ca800:-st så jag får ta en åt gången!

Men vilken ska man ta först tempmätaren visar ok grader så täningsgivaren blir det nog :?:

Leta lite i M forumet på autopower så kan du få lite fler tipps.
Temp givaren till sprutet har inget å göra med tempmätaren.
Jag skulle börja med den andra

Ringde till Bmw dom hade en täningsgivare så jag skicka tjeje till och hämta den,så ringer hon mig nu och säger att det är något man sätter vid täningslåset :?:

MNS
2005-05-13, 14:55
haha... det ska va kontakten till gasspjällen å inget tändningslås

Chris.m
2005-05-13, 16:10
haha... det ska va kontakten till gasspjällen å inget tändningslås

Nej inget tändningslås :!: utan det ska kopplas en massa sladar och sen en till :!:

Jaja jag får byta det på måndag!

MNS
2005-05-13, 16:34
haha... det ska va kontakten till gasspjällen å inget tändningslås

Nej inget tändningslås :!: utan det ska kopplas en massa sladar och sen en till :!:

Jaja jag får byta det på måndag!

Okej :? Då är det inte det jag menar....