handdator

Visa fullständig version : läcker bilen



powernap
2005-04-09, 09:56
hej alla minis

första högtryckstvättningen är gjord (jodå jag har allt sköljt av den några gånger innan) och den blir helt blöt på insidan dörrarna/glasen, tror nog det är rutorna som läcker (fönstrena var uppe!!!) är det fler som har detta trubbel? nåt att göra något åt? hur?

tyckte ändå jag inte var i närheten av "sido-fönster-ramen" men det läckte ändå...typ ganska mycket :mad:

fj0
2005-04-09, 19:54
När jag tvättat i statoils tvätt så har den läckt in genom glipan som går vertikalt på förardörren, när den sprutar hårt där, jag har ingen aning hur man löser det om det går, jag hade en handduk där andra ggn jag tvätta fast första gången sprutade det in, inte så värst mycket dock.

MNS
2005-04-09, 23:43
hej alla minis

första högtryckstvättningen är gjord (jodå jag har allt sköljt av den några gånger innan) och den blir helt blöt på insidan dörrarna/glasen, tror nog det är rutorna som läcker (fönstrena var uppe!!!) är det fler som har detta trubbel? nåt att göra något åt? hur?

tyckte ändå jag inte var i närheten av "sido-fönster-ramen" men det läckte ändå...typ ganska mycket :mad:

Lämna in bilen så får dom justera in dörr/ruta om det stämmer att du inta har sprutat dis sidan eller överdelen av rutan

powernap
2005-04-30, 21:29
fixat till det

listen i bakkant på dörren satt inte helt an mot metallen..........dessutom var faktiskt inte fönstret HELT uppe...........någon mm här och någon mm där......nu är det nästan heltätt......någon droppe blir det.....men det kan man leva med