handdator

Visa fullständig version : Byta Cooper till Cooper S ?



Lennart
2004-12-28, 19:23
Hej allihopa!

Funderar på att byta min Cooper till en S! Vad tycker ni? Är det mycket roligare med en S?

Har hittat en 03:a, samma årsmodell som min. Han vill ha runt 70 000:- mellan. Är det rimligt?

Min bil är röd med svart tak, komfortpaket och pepperpaket och självklart multiratt och klimat!

Johan W
2004-12-28, 21:50
Jag tillhör en av dom som bytt från Cooper till Cooper S och jag har inte ångrat mig en sekund iallafall :) Men lättast är att prova, en del tycker att båda är lika roliga medans andra gillar S:ens effektövertag. Men man får ta med prisskillnaden i ekvationen också :)

Mvh Johan

Lennart
2004-12-29, 14:17
Det är nog det där med effekten som jag vill ha! Någon som har en till Salu kanske?

Johan W
2004-12-29, 15:30
http://www.coopersweden.se/phpbb2/viewtopic.php?t=316

Färdigtrimmad (köper du en S är det ett MÅSTE med remskiva+avgassystem :grin:
http://www.coopersweden.se/phpbb2/viewtopic.php?t=290

http://www.coopersweden.se/phpbb2/viewtopic.php?t=304

Lennart
2004-12-29, 15:43
Vill nog inte ha en färdigtrimmad. Men frågan är vad som är bäst.. jag kan få en helt ny för ca: 105000:- med den utrustningen jag vill ha. Då har man ju även garantierna. Och 170hk...

MNS
2004-12-29, 16:39
Vill nog inte ha en färdigtrimmad. Men frågan är vad som är bäst.. jag kan få en helt ny för ca: 105000:- med den utrustningen jag vill ha. Då har man ju även garantierna. Och 170hk...

105k :shock: det va mig en billig mcs men jag förmodar att du menar i mellanskillnad.. :wink:

Jag personligen tycker inte det är riktigt motiverbart att lägga 70000 i mellan din bil och en likvärdig S då skillnaden inte är mer en runt 40-45k på en ny bil men ska du byta så är väll en ny å föredra om du inte vill ha Daniels kelleners preppade bil :D

Lennart
2004-12-29, 16:46
Tjena! Jo det var mellanskillnad jag menade :D

Får tänka igenom det lite! Man e ju lite sugen! Hade varit fint nu till våren :grin:

Vi får se...

CRY
2004-12-29, 17:10
Hej Lennart, välkommen till coopersweden!
Jag hade min till salu annons ute på blocket i typ 2 dagar, sen ångrade jag mig...Cooper S är en underbar körmaskin.

Dock planerar jag att annonsera ut den igen till våren, för suget efter en rak sexa och bakhjulsdrift (läs BMW) igen blir allt starkare....
Men jag kan givetvis sälja nu om intresse finns. Hör av dig.

Lennart
2004-12-29, 17:36
Det kan vara intressant! Vad har du för utrustning? Och ungefär vilket pris hade du tänkt dig? :D

CRY
2004-12-29, 17:54
Det kan vara intressant! Vad har du för utrustning? Och ungefär vilket pris hade du tänkt dig? :D

Du har fått PM.

MNS
2004-12-29, 18:05
Dock planerar jag att annonsera ut den igen till våren, för suget efter en rak sexa och bakhjulsdrift (läs BMW) igen blir allt starkare....

Du är inte ensam om det...Saknade M3:an lite men traktorn hade i alla fall en STOR turbo vilket m3:an saknade och volvon var ju sekunden snabbare på 402m men nu blir det bmw turbo istället :-D

Vad hade du tänkt dig för något?

CRY
2004-12-29, 18:44
Dock planerar jag att annonsera ut den igen till våren, för suget efter en rak sexa och bakhjulsdrift (läs BMW) igen blir allt starkare....

Du är inte ensam om det...Saknade M3:an lite men traktorn hade i alla fall en STOR turbo vilket m3:an saknade och volvon var ju sekunden snabbare på 402m men nu blir det bmw turbo istället :-D

Vad hade du tänkt dig för något?

Har lite svårt för att bestämma mig.
3-serie sedan med Sportpaket II ligger bra till, men tvekar lite pga av jag har haft 3st E46 tidigare, och att det är en utgående modell.
1-serien, ny, snygg, rolig att köra men saknar 2-cyl. Tackade faktiskt nej till ett inbyte av min MCS mot en ny 116i idag. Fick RIKTIGT bra i inbyte på Coopern.
Kanske nån gammal M3 E36.
Z4 3.0 inte dum...
Behålla MCS...

Som du ser så kan jag tänka mig en hel del olika modeller.... :?

fj0
2004-12-29, 20:21
Z4 3.0 :)