handdator

Visa fullständig version : Borgs bil ligger inget bra till i media...



KIT
2004-11-23, 11:11
Verkar inte vara någon vidare service på Borgs. Några andra som har haft problem?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=209185

Jocke
2004-11-23, 16:13
Jag har aldrig mött någon motsvarighet till den service som jag fått hos BORGS BIL!

Dom är helt enkelt bäst!

Jocke

Johan W
2004-11-24, 10:04
Jag kan också skriva under på att Borgs sköter sig bra, dom har också ett bra rykte i BMW-kretsar. Men ibland är det ju kunden som bråkar. Kolla deras svar också:

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=209188

Killen med 330 har ju alltså fått en uppsättning vinterhjul för nästan 30.000:- i kompensation som han var nöjd med, och efter det anmäler han dom till ARN.. verkar skumt..

Hobbe
2004-11-24, 10:26
Ägaren till 330i ska inte klaga. Problemen fixade och väldigt bra kompensation. Det finns en anledning till nybilsgarantin -använd den.

Ägaren till 645i kan jag förstå bättre. Bla problemet med styrning verkar dyka upp på samtliga BMW-modeller. Vem här känner inte till problemet, eller likartade problem, med MINI:n ? :wink:

Överlag verkar det vara en hel del "lemons" bland BMW:s bilar nu för tiden. Även Z4:n har fått sin del av dessa citroner.
Mer borde kunna krävas av BMW med tanke på priset på BMW-bilarna i dag.
Det verkar som BMW:s nya bilserier pressas ut på marknaden innan samtliga tester är utförda, och kända problem är åtgärdade. Samtidigt så försöker givetvis BMW skära tillverkningskostnader.

You pay your dues and take your chances :wink:

//Hobbe (...med felfri Z4...vad jag vet)

Johan W
2004-11-24, 15:37
Lämna in bilen i morse för garantirep (vaccumslang och en elkabel skulle tydligen bytas). Sa till att mina strålkastare stod högt efter att min huv byttes tidigare efter en parkeringsskada. Enligt lackfirman stod dom bra men enligt SBP stod dom högt, bad dom kolla för säkerhets skulle. Dom kollade och justerade dom utan att ta nått extra för det. Sånt är ju alltid trevligt som kund :)

KIT
2004-11-25, 16:13
Låter att ni har haft bra erfarenhet med dom, media brukar ju gilla att vända på saker och ting!